Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 29
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi Freak jonas's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2004
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    2,833
    Tagget i
    1 Innlegg

    En god nettside = bedre profitt?

    Ønsker med denne tråden å hjelpe bransjeaktører som sliter med dårlige amatør hjemmesider, og håper mange som har kunnskap, fakta og erfaringer bidrar med hjelpende hånd.

    For aktører, så er det selvfølgelig lov å spørre om alt det lures på.

    Hvorfor er det slik at et dusin hifi butikker her til lands benytter seg av pinlig håpløse hjemmesider? Hva skyldes dette? Kan det rett og slett være så enkelt som at eierene ikke klarer å se hvor stort potensiale nettet er og hvilke muligheter som åpner seg?
    Enkelte bruker flere år på å oppgradere sine nettsider (blir sjelden til det bedre), og lar hjemmesiden ligge nede i mellomtiden.
    Er disse bransje aktørene så gjerrige at de har som prinsipp å ikke innvistere for å kunne ekspandere, eller skyldes det latskap eller uvitenhet?


    1 # Hvor mye koster en god hjemmeside, som er både brukervennlig for brukere/kunder og eier? Både oppstarts beløp og årlige kostnader er av stor interesse.

    2 # Vil en god hjemmeside kunne øke salgstallene?

    3 # Hva bør en god hjemmeside inneholde?

    4 # Er det vanskelig å ha netthandel? Er netthandel lønnsomt?

    5 # Hvem leverer beste hjemmesidene?

    PS: Når en klikker på bransjeaktøres annonser her på sentralen, og en linkes til en nettsider som enter er ligger kronisk nede grunnet oppgraderng, ELLER hvor det de siste 10 årene har stått "ha tolmodighet, ny mnettside kommer snart", ELLER hvor seneste oppgradering / nyhet er over 5 år gammel, så vil jeg håpe og tro at denne tråden kan være til stor hjelp.
    Elektronikk: Oppo-103D - Hegel HD25 - Yamaha MusicCast CX-A5100 - Cary Cinema 7 - Rotel RBM-1065
    Høyttalere: Definitive Technology Mythos ST-L - Mythos ST - Mythos Nine - Mythos Gem - 4x Polk Audio 80F/X-LS (atmos)
    2x Arendal Sub2 - Sony VPL-HW55ES

  2. #2
    Hifi Freak cruiser's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2010
    Innlegg
    7,193
    Tagget i
    2 Innlegg
    En god hjemmeside idag er latterlig enkelt, mange ferdigløsninger som mystore etc. De fleste leverandørene av webhotell inkluderer cpanel eller lignende for enkelt oppsett av halvfabrikat som krever liten investering av tid for å bli bra.

    En nettside er alfaomega og helt avgjørende for å nå unge brukere, jeg får helt angst når jeg må laste ned en doc fil for å finne ut hva noe koster, det viser seg også ofte at denne er fra 2014.

    Problemet er vel at vi har en hel skog av små importører som driver hobbyvirksomhet på promperommet å selger et par høytalere i året og kanskje en forsterker. De større aktørene har allerede idag gode hjemmesider.
    Resistance is futile, you will be muslim!

    Something is rotten in the land of the brave, og det er ikke Donald Trump! - Gunnar_Brekke

  3. #3
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jul 2003
    Innlegg
    1,956
    Tagget i
    0 Innlegg
    Noe som er like irriterende som det som er nevnt over er noe som man ofte finner hos produsenter av utstyr: Masse fancy grafikk, nær/detaljbilder av produktene, men nesten umulig å finne relevant info som teknisk ytelse og oversiktsbilde for å få et inntrykk av hvordan produktet ser ut i virkeligheten. (Litt som bladet Fidelity, når jeg tenker meg om). Og så har vi rullegardinmenyene som forsvinner om man er litt ustødig på muselabben...

    Det jeg ønsker er enkle oversiktlige nettsider der man enkelt finner oppdatert informasjon, uten unødvendig bling og fjas.

  4. #4
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,172
    Tagget i
    1 Innlegg
    Hvis det er bransjeaktører som driver år ut og år inn med de samme gamle, håpløse og utdaterte nettsidene, så tenker jeg at de kanskje tenker selv at det går helt fint som det gjør. Jeg har faktisk forståelse for at det kan være mye å holde styr på hvis man driver som importør, og skal vedlikeholde nettsider i tillegg til alt det andre. Alternativet er å leie inn eksterne leverandører til å oppdatere nettsidene sine, men da blir det kanskje i overkant kostbart igjen.

    Som kunde syns jeg det er litt slitsomt hvis all produktinfo og priser må forespørres i hvert enkelt tilfelle, og mister interessen. Det er også mildt irriterende når importører opererer med andre priser enn de som står på nettsidene, simpelthen fordi de ikke har tatt seg bryet med å oppdatere prislisten sin (som i tillegg kanskje er en pdf som må lastes ned).

    Men så er det til syvende og sist sånn at noen ganger finner man de mest spennende og interessante produktene hos nettopp de små aktørene som kanskje ikke har den mest strømlinjeformete logistikken (varer er aldri på lager og må bestilles inn, gjerne fra andre siden av kloden) og egen it-avdeling.

    Edit: i rettferdighetens navn skal det sies at de små aktørene ofte er aller best på service, og er hjelpsomme på en måte man sjelden opplever hos de store kjedene.
    Kan ikke alle bare roe seg ned et par hakk?

  5. #5
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jan 2010
    Innlegg
    2,270
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra JENO Se Innlegg
    Noe som er like irriterende som det som er nevnt over er noe som man ofte finner hos produsenter av utstyr: Masse fancy grafikk, nær/detaljbilder av produktene, men nesten umulig å finne relevant info som teknisk ytelse og oversiktsbilde for å få et inntrykk av hvordan produktet ser ut i virkeligheten. (Litt som bladet Fidelity, når jeg tenker meg om). Og så har vi rullegardinmenyene som forsvinner om man er litt ustødig på muselabben...

    Det jeg ønsker er enkle oversiktlige nettsider der man enkelt finner oppdatert informasjon, uten unødvendig bling og fjas.
    Ja fks forventer å finne info om det er en push pull forsterker, klass A eller AB og om har den har global feedback, bruker dacen oppsampling osv på produsentens hjemmeside, listen er lang.
    Sennheiser HD 600
    Teddy Pardo HPN
    Teddy Pardo TeddyDAC-VC
    PurePower+ 2000

  6. #6
    ANM
    Guest
    Jeg synes OHFC er et godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Fraktbiten fungerer 100%, og ønsker man en pakkepris sender man helt enkelt en mail. Har droppet mange "spontankjøp" i andre butikker da det er for mye hæssel. Lyric som jo er veletablert er forresten eksempel på det motsatte.

  7. #7
    Hifi Freak cruiser's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2010
    Innlegg
    7,193
    Tagget i
    2 Innlegg
    Ofte ser butikken ut som nettsiden også, lyric er et godt eksempel på det
    Resistance is futile, you will be muslim!

    Something is rotten in the land of the brave, og det er ikke Donald Trump! - Gunnar_Brekke

  8. #8
    Bransjeaktør lydogakustikk's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2014
    Innlegg
    96
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    1
    Tar gjerne mot ris og forslag om forbedringer.
    Lyd & Akustikk

    Siden vår er treg, spesielt når den lastes opp første gangen. Men det krever en del arbeid og kompetanse (og kanskje penger) å gjøre noe med. Litt spesielt er det også at man utelukkende må kontakte oss for bestilling, men for øyeblikket må det dessverre bli slik med RPG produkter.

    Vi har for øvrig også en facebook side:
    https://www.facebook.com/lyd-akustikk-587236931445380/

  9. #9
    Hifi Freak jonas's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2004
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    2,833
    Tagget i
    1 Innlegg
    PS: Innlegget er ikke rettet mot "berserkr"

    At grunnen til dårlige hjemmesider kan skyldes at eieren har nok å gjøre er syltynn og grenser til åndsvakt. Hvor mye tid bruker Tor (lyrichifi), på å svare mailer /tlf ang priser og manglende teknisk info? Med suveren nettside, så tror jeg Lyric kunne vært på høyde med OHC. Om en god nettside medfører sterk oppgang, så vil jeg tro at merutgiftene til oppdateringer på websiden er et positivt signal. Husk at Lyric aldrig har hatt topp moderne nettsider, og at de en gang hadde 3 ganger så store lokaler. At sterk undervurdering av nettets potensiale vil jeg tro har sterk sammenheng. Dette er synsing fra min side, og ikke ment å stille Lyric i negativt fokus. Har handlet mye der gjennom årene, men frister dessverre ikke lenger med besøk, da jeg må spørre om priser/info i et lokale som nå fungerer som lager. En gang for lenge siden vat denne sjappa en perle og drømmenes virkelighet for dem som stakk hodet innefor.

    Fleste parten av oss surfer på nettet 20-50 ganger daglig. Vi begrenser oss som regel til noen få nettsider, SOM er logisk lagt opp og enkle å bruke. Alt som tar litt ekstra tid eller virker utdatert eller tregt styrer vi umiddelbart unna.

    Når vi linkes til en annonse, så tar det oss kun sekunder å miste interessen. Make me stay. Get it!

    Sitat Sitat fra berserkr Se Innlegg
    Hvis det er bransjeaktører som driver år ut og år inn med de samme gamle, håpløse og utdaterte nettsidene, så tenker jeg at de kanskje tenker selv at det går helt fint som det gjør. Jeg har faktisk forståelse for at det kan være mye å holde styr på hvis man driver som importør, og skal vedlikeholde nettsider i tillegg til alt det andre. Alternativet er å leie inn eksterne leverandører til å oppdatere nettsidene sine, men da blir det kanskje i overkant kostbart igjen.

    Som kunde syns jeg det er litt slitsomt hvis all produktinfo og priser må forespørres i hvert enkelt tilfelle, og mister interessen. Det er også mildt irriterende når importører opererer med andre priser enn de som står på nettsidene, simpelthen fordi de ikke har tatt seg bryet med å oppdatere prislisten sin (som i tillegg kanskje er en pdf som må lastes ned).

    Men så er det til syvende og sist sånn at noen ganger finner man de mest spennende og interessante produktene hos nettopp de små aktørene som kanskje ikke har den mest strømlinjeformete logistikken (varer er aldri på lager og må bestilles inn, gjerne fra andre siden av kloden) og egen it-avdeling.

    Edit: i rettferdighetens navn skal det sies at de små aktørene ofte er aller best på service, og er hjelpsomme på en måte man sjelden opplever hos de store kjedene.
    Siste redigert av jonas; 05.04.2016 kl. 15:03.
    Elektronikk: Oppo-103D - Hegel HD25 - Yamaha MusicCast CX-A5100 - Cary Cinema 7 - Rotel RBM-1065
    Høyttalere: Definitive Technology Mythos ST-L - Mythos ST - Mythos Nine - Mythos Gem - 4x Polk Audio 80F/X-LS (atmos)
    2x Arendal Sub2 - Sony VPL-HW55ES

  10. #10
    Hifi Freak barathsec's Avatar
    Ble medlem
    May 2012
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Innlegg
    1,219
    Tagget i
    0 Innlegg
    Håper at flere av bransje aktørene, slik som lydogakustikk, vil poste litt her inne slik at det ikke bare blir en post om hvor dårlige enkelte aktøres sider er, hadde også vært interessant, dog kanskje i en annen tråd, å høre om hvor mange flere som feks handlet på den "beste" nettsiden kontra en annen..!
    rene ører lytter bedre enn skitne...!

  11. #11
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jan 2010
    Innlegg
    2,270
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra lydogakustikk Se Innlegg
    Tar gjerne mot ris og forslag om forbedringer.
    Lyd & Akustikk

    Siden vår er treg, spesielt når den lastes opp første gangen. Men det krever en del arbeid og kompetanse (og kanskje penger) å gjøre noe med. Litt spesielt er det også at man utelukkende må kontakte oss for bestilling, men for øyeblikket må det dessverre bli slik med RPG produkter.

    Vi har for øvrig også en facebook side:
    https://www.facebook.com/lyd-akustikk-587236931445380/
    Hei

    Hvis jeg ser på Modex Module & Corner fks så burde det står "Pris fra ...." på oversikten.
    Sennheiser HD 600
    Teddy Pardo HPN
    Teddy Pardo TeddyDAC-VC
    PurePower+ 2000

  12. #12
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Dec 2003
    Innlegg
    4,423
    Tagget i
    1 Innlegg
    Det er ikke bare bare å lage en nettside som holder mål. Ohfc brukte tidligere en joomla-løsning, og bruker nå en custom løsning som sikkert har kostet dem flere hundre tusen. (Men det har sikkert lønnet seg for dem) Det fins flere gode og gratis cms-løsninger som wordpress, joomla. Og det finnes rene nettbutikkløsninger som f.eks Magento (som finnes i gratisversjon, og komersiell versjon til 15K usd). Og det blir jo enda verre om man ønsker både pose og sekk, f.eks integrere Nettside og Nettbutikk. Et eksempel på dette er karitraa.no , som jeg mener er magento integrert i wordpress.

    Lager selv en nettside i disse dager, og kan bekrefte at ting tar tid. Alt fra småpirk med css/javascript, bilder, tekst og annet. Noe av dette har med at det er min første nettside, ever, samtidig som ambisjonene er å ha en like flott nettside som det forventes i 2016. Nå er jeg temmelig geeky og finner ut av ting, men for den jevne hifiaktør er dette nok hakket for vanskelig, og man bør nok hyre inn ekstern hjelp. Jeg vet ikke eksakt hvor mye en OK wordpress-side vil komme på, men det er mulig man må regne med 50K+?

  13. #13
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,172
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra lydogakustikk Se Innlegg
    Tar gjerne mot ris og forslag om forbedringer.
    Lyd & Akustikk

    Siden vår er treg, spesielt når den lastes opp første gangen. Men det krever en del arbeid og kompetanse (og kanskje penger) å gjøre noe med. Litt spesielt er det også at man utelukkende må kontakte oss for bestilling, men for øyeblikket må det dessverre bli slik med RPG produkter.

    Vi har for øvrig også en facebook side:
    https://www.facebook.com/lyd-akustikk-587236931445380/
    Forslag til forbedring: bli ferdige med å utvikle mellombasshornet deres og kom med en pris og spesifikasjoner på nettsiden.
    Kan ikke alle bare roe seg ned et par hakk?

  14. #14
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,172
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra jonas Se Innlegg
    PS: Innlegget er ikke rettet mot "berserkr"

    At grunnen til dårlige hjemmesider kan skyldes at eieren har nok å gjøre er syltynn og grenser til åndsvakt. Hvor mye tid bruker Tor (lyrichifi), på å svare mailer /tlf ang priser og manglende teknisk info? Med suveren nettside, så tror jeg Lyric kunne vært på høyde med OHC. Om en god nettside medfører sterk oppgang, så vil jeg tro at merutgiftene til oppdateringer på websiden er et positivt signal. Husk at Lyric aldrig har hatt topp moderne nettsider, og at de en gang hadde 3 ganger så store lokaler. At sterk undervurdering av nettets potensiale vil jeg tro har sterk sammenheng. Dette er synsing fra min side, og ikke ment å stille Lyric i negativt fokus. Har handlet mye der gjennom årene, men frister dessverre ikke lenger med besøk, da jeg må spørre om priser/info i et lokale som nå fungerer som lager. En gang for lenge siden vat denne sjappa en perle og drømmenes virkelighet for dem som stakk hodet innefor.

    Fleste parten av oss surfer på nettet 20-50 ganger daglig. Vi begrenser oss som regel til noen få nettsider, SOM er logisk lagt opp og enkle å bruke. Alt som tar litt ekstra tid eller virker utdatert eller tregt styrer vi umiddelbart unna.

    Når vi linkes til en annonse, så tar det oss kun sekunder å miste interessen. Make me stay. Get it!

    Sitat Sitat fra berserkr Se Innlegg
    Hvis det er bransjeaktører som driver år ut og år inn med de samme gamle, håpløse og utdaterte nettsidene, så tenker jeg at de kanskje tenker selv at det går helt fint som det gjør. Jeg har faktisk forståelse for at det kan være mye å holde styr på hvis man driver som importør, og skal vedlikeholde nettsider i tillegg til alt det andre. Alternativet er å leie inn eksterne leverandører til å oppdatere nettsidene sine, men da blir det kanskje i overkant kostbart igjen.

    Som kunde syns jeg det er litt slitsomt hvis all produktinfo og priser må forespørres i hvert enkelt tilfelle, og mister interessen. Det er også mildt irriterende når importører opererer med andre priser enn de som står på nettsidene, simpelthen fordi de ikke har tatt seg bryet med å oppdatere prislisten sin (som i tillegg kanskje er en pdf som må lastes ned).

    Men så er det til syvende og sist sånn at noen ganger finner man de mest spennende og interessante produktene hos nettopp de små aktørene som kanskje ikke har den mest strømlinjeformete logistikken (varer er aldri på lager og må bestilles inn, gjerne fra andre siden av kloden) og egen it-avdeling.

    Edit: i rettferdighetens navn skal det sies at de små aktørene ofte er aller best på service, og er hjelpsomme på en måte man sjelden opplever hos de store kjedene.
    Null stress, jeg får ikke såret følelsene mine av å få stempelet "åndssvakt" på det jeg skriver.
    Kan ikke alle bare roe seg ned et par hakk?

  15. #15
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Jul 2008
    Innlegg
    618
    Tagget i
    0 Innlegg
    Er det kanskje sånn at endel aktører liker best å veie både kunden og produktet sammen "in real time", for så å lansere en "god" pris. Eller er de redd for å skremme kundene ved å ha oppdaterte priser på nett, fordi produktene er avsindig dyre uansett?

  16. #16
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jan 2010
    Innlegg
    2,270
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra 7th-hifi Se Innlegg
    Er det kanskje sånn at endel aktører liker best å veie både kunden og produktet sammen "in real time", for så å lansere en "god" pris. Eller er de redd for å skremme kundene ved å ha oppdaterte priser på nett, fordi produktene er avsindig dyre uansett?
    De skremmer meg nok som det er med dårlige nettsider.
    Sennheiser HD 600
    Teddy Pardo HPN
    Teddy Pardo TeddyDAC-VC
    PurePower+ 2000

  17. #17
    Overivrig entusiast gooner4ever's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Mysen
    Innlegg
    650
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra NMA Se Innlegg
    Det er ikke bare bare å lage en nettside som holder mål. Ohfc brukte tidligere en joomla-løsning, og bruker nå en custom løsning som sikkert har kostet dem flere hundre tusen. (Men det har sikkert lønnet seg for dem) Det fins flere gode og gratis cms-løsninger som wordpress, joomla. Og det finnes rene nettbutikkløsninger som f.eks Magento (som finnes i gratisversjon, og komersiell versjon til 15K usd). Og det blir jo enda verre om man ønsker både pose og sekk, f.eks integrere Nettside og Nettbutikk. Et eksempel på dette er karitraa.no , som jeg mener er magento integrert i wordpress.

    Lager selv en nettside i disse dager, og kan bekrefte at ting tar tid. Alt fra småpirk med css/javascript, bilder, tekst og annet. Noe av dette har med at det er min første nettside, ever, samtidig som ambisjonene er å ha en like flott nettside som det forventes i 2016. Nå er jeg temmelig geeky og finner ut av ting, men for den jevne hifiaktør er dette nok hakket for vanskelig, og man bør nok hyre inn ekstern hjelp. Jeg vet ikke eksakt hvor mye en OK wordpress-side vil komme på, men det er mulig man må regne med 50K+?
    Kona har laget to nettbutikker så da kan det ikke være spesielt vanskelig

  18. #18
    Hifi Freak jonas's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2004
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    2,833
    Tagget i
    1 Innlegg
    Lyd & akustikk har en flott hjemmeside, og spør oss om forbedringer. Bravo
    Elektronikk: Oppo-103D - Hegel HD25 - Yamaha MusicCast CX-A5100 - Cary Cinema 7 - Rotel RBM-1065
    Høyttalere: Definitive Technology Mythos ST-L - Mythos ST - Mythos Nine - Mythos Gem - 4x Polk Audio 80F/X-LS (atmos)
    2x Arendal Sub2 - Sony VPL-HW55ES

  19. #19
    Bransjeaktør lydogakustikk's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2014
    Innlegg
    96
    Tagget i
    0 Innlegg
    Torget
    1
    Sitat Sitat fra Roberth Se Innlegg

    Hei

    Hvis jeg ser på Modex Module & Corner fks så burde det står "Pris fra ...." på oversikten.
    Takk for tilbakemelding.
    Tenker du da at det bør ligge "Pris fra" under beskrivelsen for hvert produkt?
    Navn:      Modax Module & Corner.jpg
Visninger: 403
Størrelse: 168.1 Kb

    Eller at det står "Pris fra" på oversikten over de ulike kategoriene?
    Navn:      Bassfeller.jpg
Visninger: 413
Størrelse: 49.6 Kb

    Vi hadde førstnevnte tidligere, men fjernet det fordi at vi endrer stadig prisene etter valutaen og da må det kunne gjøres enkelt og ikke manuelt. Skal vi få til noe slikt, så må det programmeres en kode som oppdaterer seg automatisk. Skal undersøke om det lar seg gjøre. Enig at det hadde vært fint.

  20. #20
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jan 2010
    Innlegg
    2,270
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra lydogakustikk Se Innlegg
    Vi hadde førstnevnte tidligere, men fjernet det fordi at vi endrer stadig prisene etter valutaen og da må det kunne gjøres enkelt og ikke manuelt. Skal vi få til noe slikt, så må det programmeres en kode som oppdaterer seg automatisk. Skal undersøke om det lar seg gjøre. Enig at det hadde vært fint.
    Ja det var akkurat det jeg tenkte på.
    Siste redigert av Roberth; 05.04.2016 kl. 17:35.
    Sennheiser HD 600
    Teddy Pardo HPN
    Teddy Pardo TeddyDAC-VC
    PurePower+ 2000

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed