Resultater 1 til 10 av 10
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi-entusiast xnn3882's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2009
    Innlegg
    185
    Tagget i
    0 Innlegg

    Feil på forsterker, må sendes inn.

    Hei,

    Jeg har feil på en forsterker. Den er ca 1,5 år gammel, så burde gå på garanti. Feilen er periodisk og at forsterker ikke går på når man trykker inn power knappen. Da kan det hjelpe å la den så frakoblet noen dager og prøve igjen. Fungerer en stund, og så er samme problem igjen.
    Jeg må nok sende den inn til importøren jeg kjøpte den hos. Er det de som skal dekke frakten da, eller må jeg betale det selv?
    Arcam irDac - Bada DC211MK - Dynaudio DM 2/6

  2. #2
    Hifi-entusiast Lyden av Opplevelser's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Innlegg
    395
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra xnn3882 Se Innlegg
    Hei,

    Jeg har feil på en forsterker. Den er ca 1,5 år gammel, så burde gå på garanti. Feilen er periodisk og at forsterker ikke går på når man trykker inn power knappen. Da kan det hjelpe å la den så frakoblet noen dager og prøve igjen. Fungerer en stund, og så er samme problem igjen.
    Jeg må nok sende den inn til importøren jeg kjøpte den hos. Er det de som skal dekke frakten da, eller må jeg betale det selv?
    Hei
    - Du er ansvarlig for å " stille produktet til disposisjon for selger ", og må da bære kostnaden med befraktning selv.
    Mvh. Lyden av Opplevelser

  3. #3
    Kleine Freiheit
    Guest
    Returkostnaden skal betales av selger hvis det viser seg at kjøper ikke har skyld i skaden:

    Du skal ikke betale fraktkostnadene - Dinside.no

  4. #4
    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Tromsø
    Innlegg
    835
    Tagget i
    0 Innlegg
    Hvis det foreliggel en mangel iht. forbrukerkjøpsloven § 16 og du reklamerer iht. § 27 er det § 30 som gjelder:

    § 30.Gjennomføring av avhjelp
    Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.
    https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2...L_7#KAPITTEL_7

  5. #5
    Hifi-entusiast Lyden av Opplevelser's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Innlegg
    395
    Tagget i
    0 Innlegg
    - Når det er nettbutikk, så er det annerledes, leverandøren må dekke befraktning begge veier. Veldig ofte så vil butikker dekke returfrakten, mens du betaler frakten til butikken.
    Mvh. Lyden av Opplevelser av imøtekommenhet ved henting av større produkter...

  6. #6
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Dec 2014
    Innlegg
    339
    Tagget i
    0 Innlegg
    En seriøs forhandler sender deg ferdig frankert forsendelseslapp.

  7. #7
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,177
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra Lyden av Opplevelser Se Innlegg
    Sitat Sitat fra xnn3882 Se Innlegg
    Hei,

    Jeg har feil på en forsterker. Den er ca 1,5 år gammel, så burde gå på garanti. Feilen er periodisk og at forsterker ikke går på når man trykker inn power knappen. Da kan det hjelpe å la den så frakoblet noen dager og prøve igjen. Fungerer en stund, og så er samme problem igjen.
    Jeg må nok sende den inn til importøren jeg kjøpte den hos. Er det de som skal dekke frakten da, eller må jeg betale det selv?
    Hei
    - Du er ansvarlig for å " stille produktet til disposisjon for selger ", og må da bære kostnaden med befraktning selv.
    Mvh. Lyden av Opplevelser
    Å stille produktet til disposisjon for selger kan jo skje i kjøpers hjem, det betyr ikke nødvendigvis at tingen må leveres til selger.

    Fint om du kan dokumentere påstanden om at kjøper må bære kostnaden med befraktning selv.
    Kan ikke alle bare roe seg ned et par hakk?

  8. #8
    Servicemann RJEL's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2004
    Innlegg
    1,935
    Tagget i
    1 Innlegg

    Kul

    Vel, vanlig praksis er at serviceverksted rævpules, selger / butikk går fri, de må jo selvsagt beholde sin avanse når de solgte produktet.
    Skulle bare mangle.
    Så vanlig praksis i Norge er at serviceverksted betaler frakt fram og tilbake, selv om de ikke har solgt produktet......
    Deilig å kalle spade for en spade
    Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår binært tallsystem og de som ikke gjør det!
    http://www.rj-elektronikk.no

  9. #9
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    220
    Tagget i
    0 Innlegg
    Ved kjøp i butikk så må vel produktet leveres i butikken, så må butikken sende til til verksted om det er nødvendig. Bør være uproblematisk.

    Ved netthandel - det har vært noen reklamasjoner gjennom årene - så har jeg ikke opplevd å få nei når jeg har bedt om returseddel. Men poenget her er at jeg har forespurt om returseddel - den kommer ikke nødvendigvis av "seg selv"...

  10. #10
    Hifi Freak grammofon's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2011
    Sted
    Bærum
    Innlegg
    5,289
    Tagget i
    5 Innlegg
    Tror vi skal følge loven her - jf. LydGeirs innlegg.Hvordan butikk og produsent/verksted ordner opp seg imellom, er en annen sak.

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed