Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 66
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jul 2003
    Innlegg
    2,570
    Tagget i
    0 Innlegg

    Bransjeaktørenes nettsider er jevnt over svært dårlige!

    Ok, nå må jeg bare få blåst ut litt her, for dette har irritert meg lenge. Til alle dere i bransjen: Er det så forbasket vanskelig å få laget gode og oversiktlige nettsider? Er dere klar over at dere taper kunder på å ha amtørmessige sider med mangelfull eller feil informasjon om produktene deres? Det minste jeg forventer av en seriøs aktør som har egne nettsider er:

    Ryddig oversikt med bilder av alle produkter, og informasjon om lagerstatus, pris og tekniske data.

    Hvis dere ikke klarer dette, er det faktisk bedre å ikke ha nettsider. Mangelfulle og amatørmessige sider gir et svært dårlig inntrykk. Eller er det bare jeg som tenker slik?

    Skjerp dere!

    Takk.
    Bladelius - Accuphase - Bel Canto - Cary - Sony - Beyma - Sonus Faber - Logitech - Oppo - XTZ - BASH - Monitor Audio - Calyx - KingRex - Teddy Pardo

  2. #2
    Hifi Freak Class's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    2,763
    Tagget i
    0 Innlegg
    Ja det står dårlig til mange steder. Hjemmesider som mangler all vesentlig informasjon, som epost, tlf og åpningstider er mer regelen enn unntaket.
    Enda så mange gode og gratis ferdige løsninger det finnes så virker det som mange synes det er best å selv bruke 7 minutter og snekre sammen noe med Frontpage.
    Kremt, Lyric, kremt.
    RME UCX - Novation Bass Station II - NI Maschine 2 - Arturia Beatstep Pro
    Akai LPK - Novation Impulse - Yamaha HS7 - Novation Circuit
    Korg Volca Sample - Logic Pro X - Ableton Live - Mac OS

  3. #3
    Hifi Freak Antonsen's Avatar
    Ble medlem
    Apr 2010
    Sted
    Hvittingfoss
    Innlegg
    2,754
    Tagget i
    0 Innlegg
    Man skulle tro at i dagensverden at en god , enkel og informativ hjemmeside var alfaomega for å overleve i bransjen.
    Høyttaler: Dali Helicon 400, Mentor vokal. DIY tapped-horn. XTZ Surround
    Forsterkere: Yamaha, Adcom, Rotel
    Riaa: ASR
    Kilder: VPI Scout Ortofon Cadenza Bronze, Oppo103D.
    Byggetråd
    Min tråd

  4. #4
    Hifi Freak Virgo's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2006
    Innlegg
    1,477
    Tagget i
    1 Innlegg
    Det som irriterer meg er når det ikke står pris på produktene, men Ta kontakt på tlf...da mister de automatisk meg som potensiell kunde.
    Wherever you are, and whatever you do, be in love

  5. #5
    Æresmedlem Karmana's Avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    12,920
    Tagget i
    1 Innlegg
    Torget
    1
    Vanskelig å være uenig, selv om det finnes mange hederlige unntak.
    Auralic Aries/ Micro Seiki DQX 1000/ Jelco SA-750LB/ Dynavector DV-505/ Denon DL-103R/ Ortofon Rohmann/ Aura MK2/ Cambridge CXC/ Bricasti M1/ Karan KA-L Reference MKII/ Karan KA S 400/ Audio Valve Assistent 50/ Marten Bird 2/ REL G2/ Sense Ekvator

  6. #6
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,201
    Tagget i
    1 Innlegg
    Dette har irritert meg også i lang tid, og særlig de gangene jeg har trålet internett for å finne et spesifikt produkt og opplever at mange rett og slett har halvferdige nettsider med mangelfull produktinformasjon, unøyaktige/inkonsekvente/manglende priser, og allikevel tilsynelatende forventer at jeg som kunde skal gidde å bruke tid og krefter på innhenting av informasjon som i utgangspunktet burde ligge framme på sidene deres. Når en del forhandlere heller ikke har varer på lager, men baserer seg på at de kan bestille til ordre med påfølgende ventetid og kanskje til og med forlanger forskuddsbetaling, så er det ikke mange insentiver igjen for å få meg til å handle av disse sjappene.
    Det har faktisk skjedd flere ganger at jeg har lett etter noe, og måten jeg gjør det på da, er å sjekke på nettet. Har du ikke den informasjonen jeg er ute etter om tilgjengelighet og pris på aktuelle produkter så bør du ikke holde pusten og vente på at jeg skal ringe eller maile heller. Det virker rett og slett ustrukturert og lite proft å ha en dårlig nettside som ikke oppdateres jevnlig. Og dette gjelder ikke bare én butikk, men faktisk ganske mange, selv om det finnes hederlige unntak også.

    Og jeg syns det er synd at det som oftest er de små butikkene som er dårligst på dette, det gjør at de blir en god del mindre konkurransedyktige mot de store aktørene som har budsjett til å kline til med skikkelig proffe og informative hjemmesider.
    Å, var jeg en nessekonge.

  7. #7
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jul 2003
    Innlegg
    2,570
    Tagget i
    0 Innlegg
    Det finnes unntak, sant nok. Lsound har f.eks. ganske gode sider.
    Bladelius - Accuphase - Bel Canto - Cary - Sony - Beyma - Sonus Faber - Logitech - Oppo - XTZ - BASH - Monitor Audio - Calyx - KingRex - Teddy Pardo

  8. #8
    Bransjeaktør hifi-butikken.no's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2013
    Innlegg
    45
    Tagget i
    0 Innlegg
    Interessant tema. Tar gjerne i mot konstruktiv kritikk til våre nettsider på hifi-butikken.no - Dayens - Bada - Firestone Audio - Pro-Ject (håper ikke dette bryter med HFS sine regler)

    Når det gjelder varer som ikke finnes på lager så er dette, i alle fall i vårt tilfelle, snakk om å vise hva som kan leveres utover det som er lagervarer. For en liten importør/butikk er det dessverre vanskelig å ha alle produkter fra en leverandør på lager til enhver tid.

  9. #9
    Æresmedlem Audiophile-Arve's Avatar
    Ble medlem
    Nov 2002
    Sted
    Kysten av Nordvestlandet. I aller argaste nynorskdistriktet
    Innlegg
    15,309
    Tagget i
    2 Innlegg
    Var ikkje merksam på HiFi-butikken. Men de har greie sider, tykkjer no eg etter ein rask klikketur. Elles er det vel ikkje så illeP Både hifiklubben og Soundgarden har svært gode sider, og måten t.d. Audiocompaniet gjer det på, er heilt flott. Det er eit ork å oppdatere alt mogleg, så linkar til produsenten sine side, prislister og kontaktinfo er det aller viktigaste, tykkjer eg. Bestilling via nett er også veldig greitt, spesielt for rimelegare ting. For dyre produkt må det telefon til. Sjå korleis Skogrand har gjort det med dei dyraste kablane sine.
    Helsing Arve;
    www.audiophile.no går så det susar - nesten attende til gamle høgder!
    Ta kontakt om du vil ha testa noko...

  10. #10
    Moderator bambadoo's Avatar
    Ble medlem
    Oct 2002
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    17,505
    Tagget i
    2 Innlegg
    Lyric på aldri endre designet sitt. Det er rett og slett magisk


    Arngren er veldig bra

    http://arngren.net/

  11. #11
    Hifi Freak Distinctive's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2006
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    9,553
    Tagget i
    4 Innlegg
    Album
    1
    Jeg tror mye av dette skyldes det faktum at alderen til innehaveren ikke har vokst opp i et datasamfunn og foretrekker å håndtere ting på gamlemåten (som også har sin sjarm). Noen velger å svare på epost som om det skulle være post i brevform, men stort sett så blir dessverre epost stemoderlig behandlet også.
    Man kan også se det samme hos hardware fabrikanter. Her blir software sett på som et nødvendig onde som det skal brukes et minimum av penger på.
    Forstår man det ikke, så frykter man det og dermed får det ikke rett prioritet.
    Et annet punkt er 'utgifter til inntekts erhvervelse' Ser man ikke potensialet, så kan man heller ikke forvente at utgiftene blir tilstrekkelig prioritert.

    Mine påstander over kommer fra diverse erfaring samt i egenskap av rollen som betatester for flere fabrikater.

  12. #12
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Jul 2009
    Sted
    Vest-Agder/Søgne
    Innlegg
    351
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra hifi-butikken.no Se Innlegg
    Interessant tema. Tar gjerne i mot konstruktiv kritikk til våre nettsider på hifi-butikken.no - Dayens - Bada - Firestone Audio - Pro-Ject (håper ikke dette bryter med HFS sine regler)

    Når det gjelder varer som ikke finnes på lager så er dette, i alle fall i vårt tilfelle, snakk om å vise hva som kan leveres utover det som er lagervarer. For en liten importør/butikk er det dessverre vanskelig å ha alle produkter fra en leverandør på lager til enhver tid.
    Grei den, men syns ikke denne prisnedsettelsen var så veldig imponerende:
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder  
    - Evelen

  13. #13
    Bransjeaktør hifi-butikken.no's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2013
    Innlegg
    45
    Tagget i
    0 Innlegg
    Milde måne, den var pinlig du. Takk for at du sa fra. Fikset nå.
    Sitat Sitat fra Evelen Se Innlegg
    Sitat Sitat fra hifi-butikken.no Se Innlegg
    Interessant tema. Tar gjerne i mot konstruktiv kritikk til våre nettsider på hifi-butikken.no - Dayens - Bada - Firestone Audio - Pro-Ject (håper ikke dette bryter med HFS sine regler)

    Når det gjelder varer som ikke finnes på lager så er dette, i alle fall i vårt tilfelle, snakk om å vise hva som kan leveres utover det som er lagervarer. For en liten importør/butikk er det dessverre vanskelig å ha alle produkter fra en leverandør på lager til enhver tid.
    Grei den, men syns ikke denne prisnedsettelsen var så veldig imponerende:

  14. #14
    Hifi Freak Class's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    2,763
    Tagget i
    0 Innlegg
    Ofte når jeg leter etter et produkt går jeg inn på produsentens hjemmeside og finner evt. norsk distributør eller forhandler.
    Noen ganger har ikke denne hjemmeside, hjemmesiden er ikke aktiv lenger (domenet er parkert eller til salgs) eller det er ikke spor av det aktuelle merket hos forhandleren.
    RME UCX - Novation Bass Station II - NI Maschine 2 - Arturia Beatstep Pro
    Akai LPK - Novation Impulse - Yamaha HS7 - Novation Circuit
    Korg Volca Sample - Logic Pro X - Ableton Live - Mac OS

  15. #15
    Bransjeaktør hifi-butikken.no's Avatar
    Ble medlem
    Aug 2013
    Innlegg
    45
    Tagget i
    0 Innlegg
    I slike tilfeller er det sannsynligvis produsenten som ikke har oppdatert siden sin. Alt tyder vel på at distributøren/forhandleren enten har lagt inn årene, eller har kuttet ut det aktuelle merket.

    Sitat Sitat fra Class Se Innlegg
    Ofte når jeg leter etter et produkt går jeg inn på produsentens hjemmeside og finner evt. norsk distributør eller forhandler.
    Noen ganger har ikke denne hjemmeside, hjemmesiden er ikke aktiv lenger (domenet er parkert eller til salgs) eller det er ikke spor av det aktuelle merket hos forhandleren.

  16. #16
    nb
    Guest
    Fellen nok mange går i er at de har får dårlig "content management", dvs sidene kan se flotte ut, men de blir etter hvert utdaterte og lite relevant siden det er for tungvidt å holde ting oppdatert, legge til ny info, fjerne gamle produkter osv osv. Etter min mening er dette viktigere enn design - i disse tider forventer kunder og potensielle kunder å finne grunnleggende info ang et produkt på nettsidene. "Ring for pris" høres fjollete ut synest jeg - om ting er valutaavhengig så er det bare å si det, det er også bedre å gi en slags indikasjon enn å ikke gi noesomehelst, selv om jeg skjønner at prisen for kostbare produkter kan være avhengig av mange faktorer som likvidetssituasjon, om produktet er tatt inn til en kjøper som forsvant osv osv osv.

    Jeg synest en del har ganske kurante nettisder, mens andre er hel håpløse. Det medfører en del arbeid å ha gode sider, det er muligens litt mer krevende enn hva man så for seg da de først ble opprettet.

  17. #17
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jul 2003
    Innlegg
    2,570
    Tagget i
    0 Innlegg
    "ring for pris" er arrogant og gir et snobbete preg over presentasjonen. Det kunne like gjerne stått "Dette har du ikke råd til, og dessuten har vi overpriset utstyret så mye at bare de rikeste finner det aktuelt å kjøpe det".
    Bladelius - Accuphase - Bel Canto - Cary - Sony - Beyma - Sonus Faber - Logitech - Oppo - XTZ - BASH - Monitor Audio - Calyx - KingRex - Teddy Pardo

  18. #18
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Jun 2011
    Innlegg
    1,488
    Tagget i
    0 Innlegg
    Eventuelt har de overpriset så mye at du kan få en småbil i rabatt.

  19. #19
    Hifi Freak elefantmannen's Avatar
    Ble medlem
    Jan 2011
    Sted
    Nedre Eiker
    Innlegg
    8,201
    Tagget i
    1 Innlegg
    Sitat Sitat fra Polkagris Se Innlegg
    "ring for pris" er arrogant og gir et snobbete preg over presentasjonen. Det kunne like gjerne stått "Dette har du ikke råd til, og dessuten har vi overpriset utstyret så mye at bare de rikeste finner det aktuelt å kjøpe det".
    Jeg syns det er enda bedre når forhandlere skriver rett ut at "send oss en mail med navn, telefonnummer, og hvor stort budsjett du har å bruke på dette aktuelle produktet". Det stod faktisk det i en annonse nå nylig.

    @hifibutikken.no: Jeg har full forståelse for at man ikke kan ha alt mulig på lager til enhver tid, det var mer et hjertesukk om at noen ganger så står butikker oppført som forhandlere for et merke mens de i realiteten kun har en modell på lager, men sier at de kan bestille andre modeller, uten å gi hverken en konkret pris eller leveringstid. Når de i tillegg lagerfører en gammel utdatert modell og ikke tar inn nye interessante produkter isteden, så virker det hele litt i overkant tungvint og man mister kanskje interessen.
    Andre ganger forlanges kanskje forskuddsbetaling, og selv om det også kan være forståelig, så mener jeg at det er en uting å måtte betale for en vare før man får den.
    Å, var jeg en nessekonge.

  20. #20
    Hifi Freak Class's Avatar
    Ble medlem
    Mar 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    2,763
    Tagget i
    0 Innlegg
    Sitat Sitat fra Class Se Innlegg
    Ofte når jeg leter etter et produkt går jeg inn på produsentens hjemmeside og finner evt. norsk distributør eller forhandler.
    Noen ganger har ikke denne hjemmeside, hjemmesiden er ikke aktiv lenger (domenet er parkert eller til salgs) eller det er ikke spor av det aktuelle merket hos forhandleren.

    Sitat Sitat fra hifi-butikken.no Se Innlegg
    I slike tilfeller er det sannsynligvis produsenten som ikke har oppdatert siden sin. Alt tyder vel på at distributøren/forhandleren enten har lagt inn årene, eller har kuttet ut det aktuelle merket.
    Hvordan du kan si at noe er sannsynlig og tyder på et eller annet vet jeg ikke.
    (Jeg tok meg den friheten å redigere innlegget over så ditt svar står under det du svarte på - mer oversiktlig på den måten.)

    Jeg har også vært borti noen sjapper som tror de ikke driver fjernsalg når kunder ringer eller bestiller varer via epost og følgelig nekter å følge angreretten.
    RME UCX - Novation Bass Station II - NI Maschine 2 - Arturia Beatstep Pro
    Akai LPK - Novation Impulse - Yamaha HS7 - Novation Circuit
    Korg Volca Sample - Logic Pro X - Ableton Live - Mac OS

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed