Bransjeaktørenes nettsider er jevnt over svært dårlige!

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Ok, nå må jeg bare få blåst ut litt her, for dette har irritert meg lenge. Til alle dere i bransjen: Er det så forbasket vanskelig å få laget gode og oversiktlige nettsider? Er dere klar over at dere taper kunder på å ha amtørmessige sider med mangelfull eller feil informasjon om produktene deres? Det minste jeg forventer av en seriøs aktør som har egne nettsider er:

Ryddig oversikt med bilder av alle produkter, og informasjon om lagerstatus, pris og tekniske data.

Hvis dere ikke klarer dette, er det faktisk bedre å ikke ha nettsider. Mangelfulle og amatørmessige sider gir et svært dårlig inntrykk. Eller er det bare jeg som tenker slik?

Skjerp dere!

Takk.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Ja det står dårlig til mange steder. Hjemmesider som mangler all vesentlig informasjon, som epost, tlf og åpningstider er mer regelen enn unntaket.
Enda så mange gode og gratis ferdige løsninger det finnes så virker det som mange synes det er best å selv bruke 7 minutter og snekre sammen noe med Frontpage.
Kremt, Lyric, kremt.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.686
Antall liker
5.121
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Man skulle tro at i dagensverden at en god , enkel og informativ hjemmeside var alfaomega for å overleve i bransjen.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Det som irriterer meg er når det ikke står pris på produktene, men Ta kontakt på tlf...da mister de automatisk meg som potensiell kunde.
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.326
Antall liker
63.088
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Vanskelig å være uenig, selv om det finnes mange hederlige unntak.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Dette har irritert meg også i lang tid, og særlig de gangene jeg har trålet internett for å finne et spesifikt produkt og opplever at mange rett og slett har halvferdige nettsider med mangelfull produktinformasjon, unøyaktige/inkonsekvente/manglende priser, og allikevel tilsynelatende forventer at jeg som kunde skal gidde å bruke tid og krefter på innhenting av informasjon som i utgangspunktet burde ligge framme på sidene deres. Når en del forhandlere heller ikke har varer på lager, men baserer seg på at de kan bestille til ordre med påfølgende ventetid og kanskje til og med forlanger forskuddsbetaling, så er det ikke mange insentiver igjen for å få meg til å handle av disse sjappene.
Det har faktisk skjedd flere ganger at jeg har lett etter noe, og måten jeg gjør det på da, er å sjekke på nettet. Har du ikke den informasjonen jeg er ute etter om tilgjengelighet og pris på aktuelle produkter så bør du ikke holde pusten og vente på at jeg skal ringe eller maile heller. Det virker rett og slett ustrukturert og lite proft å ha en dårlig nettside som ikke oppdateres jevnlig. Og dette gjelder ikke bare én butikk, men faktisk ganske mange, selv om det finnes hederlige unntak også.

Og jeg syns det er synd at det som oftest er de små butikkene som er dårligst på dette, det gjør at de blir en god del mindre konkurransedyktige mot de store aktørene som har budsjett til å kline til med skikkelig proffe og informative hjemmesider.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Det finnes unntak, sant nok. Lsound har f.eks. ganske gode sider.
 

hifi-butikken.no

Bransjeaktør
Ble medlem
07.08.2013
Innlegg
45
Antall liker
11
Interessant tema. Tar gjerne i mot konstruktiv kritikk til våre nettsider på hifi-butikken.no - Dayens - Bada - Firestone Audio - Pro-Ject (håper ikke dette bryter med HFS sine regler)

Når det gjelder varer som ikke finnes på lager så er dette, i alle fall i vårt tilfelle, snakk om å vise hva som kan leveres utover det som er lagervarer. For en liten importør/butikk er det dessverre vanskelig å ha alle produkter fra en leverandør på lager til enhver tid.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Var ikkje merksam på HiFi-butikken. Men de har greie sider, tykkjer no eg etter ein rask klikketur. Elles er det vel ikkje så illeP Både hifiklubben og Soundgarden har svært gode sider, og måten t.d. Audiocompaniet gjer det på, er heilt flott. Det er eit ork å oppdatere alt mogleg, så linkar til produsenten sine side, prislister og kontaktinfo er det aller viktigaste, tykkjer eg. Bestilling via nett er også veldig greitt, spesielt for rimelegare ting. For dyre produkt må det telefon til. Sjå korleis Skogrand har gjort det med dei dyraste kablane sine.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Jeg tror mye av dette skyldes det faktum at alderen til innehaveren ikke har vokst opp i et datasamfunn og foretrekker å håndtere ting på gamlemåten (som også har sin sjarm). Noen velger å svare på epost som om det skulle være post i brevform, men stort sett så blir dessverre epost stemoderlig behandlet også.
Man kan også se det samme hos hardware fabrikanter. Her blir software sett på som et nødvendig onde som det skal brukes et minimum av penger på.
Forstår man det ikke, så frykter man det og dermed får det ikke rett prioritet.
Et annet punkt er 'utgifter til inntekts erhvervelse' Ser man ikke potensialet, så kan man heller ikke forvente at utgiftene blir tilstrekkelig prioritert.

Mine påstander over kommer fra diverse erfaring samt i egenskap av rollen som betatester for flere fabrikater.
 

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Interessant tema. Tar gjerne i mot konstruktiv kritikk til våre nettsider på hifi-butikken.no - Dayens - Bada - Firestone Audio - Pro-Ject (håper ikke dette bryter med HFS sine regler)

Når det gjelder varer som ikke finnes på lager så er dette, i alle fall i vårt tilfelle, snakk om å vise hva som kan leveres utover det som er lagervarer. For en liten importør/butikk er det dessverre vanskelig å ha alle produkter fra en leverandør på lager til enhver tid.
Grei den, men syns ikke denne prisnedsettelsen var så veldig imponerende:
 

Vedlegg

hifi-butikken.no

Bransjeaktør
Ble medlem
07.08.2013
Innlegg
45
Antall liker
11
Milde måne, den var pinlig du. Takk for at du sa fra. Fikset nå.
Interessant tema. Tar gjerne i mot konstruktiv kritikk til våre nettsider på hifi-butikken.no - Dayens - Bada - Firestone Audio - Pro-Ject (håper ikke dette bryter med HFS sine regler)

Når det gjelder varer som ikke finnes på lager så er dette, i alle fall i vårt tilfelle, snakk om å vise hva som kan leveres utover det som er lagervarer. For en liten importør/butikk er det dessverre vanskelig å ha alle produkter fra en leverandør på lager til enhver tid.
Grei den, men syns ikke denne prisnedsettelsen var så veldig imponerende:
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Ofte når jeg leter etter et produkt går jeg inn på produsentens hjemmeside og finner evt. norsk distributør eller forhandler.
Noen ganger har ikke denne hjemmeside, hjemmesiden er ikke aktiv lenger (domenet er parkert eller til salgs) eller det er ikke spor av det aktuelle merket hos forhandleren. :rolleyes:
 

hifi-butikken.no

Bransjeaktør
Ble medlem
07.08.2013
Innlegg
45
Antall liker
11
I slike tilfeller er det sannsynligvis produsenten som ikke har oppdatert siden sin. Alt tyder vel på at distributøren/forhandleren enten har lagt inn årene, eller har kuttet ut det aktuelle merket.

Ofte når jeg leter etter et produkt går jeg inn på produsentens hjemmeside og finner evt. norsk distributør eller forhandler.
Noen ganger har ikke denne hjemmeside, hjemmesiden er ikke aktiv lenger (domenet er parkert eller til salgs) eller det er ikke spor av det aktuelle merket hos forhandleren. :rolleyes:
 
N

nb

Gjest
Fellen nok mange går i er at de har får dårlig "content management", dvs sidene kan se flotte ut, men de blir etter hvert utdaterte og lite relevant siden det er for tungvidt å holde ting oppdatert, legge til ny info, fjerne gamle produkter osv osv. Etter min mening er dette viktigere enn design - i disse tider forventer kunder og potensielle kunder å finne grunnleggende info ang et produkt på nettsidene. "Ring for pris" høres fjollete ut synest jeg - om ting er valutaavhengig så er det bare å si det, det er også bedre å gi en slags indikasjon enn å ikke gi noesomehelst, selv om jeg skjønner at prisen for kostbare produkter kan være avhengig av mange faktorer som likvidetssituasjon, om produktet er tatt inn til en kjøper som forsvant osv osv osv.

Jeg synest en del har ganske kurante nettisder, mens andre er hel håpløse. Det medfører en del arbeid å ha gode sider, det er muligens litt mer krevende enn hva man så for seg da de først ble opprettet.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
"ring for pris" er arrogant og gir et snobbete preg over presentasjonen. Det kunne like gjerne stått "Dette har du ikke råd til, og dessuten har vi overpriset utstyret så mye at bare de rikeste finner det aktuelt å kjøpe det".
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
"ring for pris" er arrogant og gir et snobbete preg over presentasjonen. Det kunne like gjerne stått "Dette har du ikke råd til, og dessuten har vi overpriset utstyret så mye at bare de rikeste finner det aktuelt å kjøpe det".
Jeg syns det er enda bedre når forhandlere skriver rett ut at "send oss en mail med navn, telefonnummer, og hvor stort budsjett du har å bruke på dette aktuelle produktet". Det stod faktisk det i en annonse nå nylig. :)

@hifibutikken.no: Jeg har full forståelse for at man ikke kan ha alt mulig på lager til enhver tid, det var mer et hjertesukk om at noen ganger så står butikker oppført som forhandlere for et merke mens de i realiteten kun har en modell på lager, men sier at de kan bestille andre modeller, uten å gi hverken en konkret pris eller leveringstid. Når de i tillegg lagerfører en gammel utdatert modell og ikke tar inn nye interessante produkter isteden, så virker det hele litt i overkant tungvint og man mister kanskje interessen.
Andre ganger forlanges kanskje forskuddsbetaling, og selv om det også kan være forståelig, så mener jeg at det er en uting å måtte betale for en vare før man får den.
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Ofte når jeg leter etter et produkt går jeg inn på produsentens hjemmeside og finner evt. norsk distributør eller forhandler.
Noen ganger har ikke denne hjemmeside, hjemmesiden er ikke aktiv lenger (domenet er parkert eller til salgs) eller det er ikke spor av det aktuelle merket hos forhandleren. :rolleyes:

I slike tilfeller er det sannsynligvis produsenten som ikke har oppdatert siden sin. Alt tyder vel på at distributøren/forhandleren enten har lagt inn årene, eller har kuttet ut det aktuelle merket.
Hvordan du kan si at noe er sannsynlig og tyder på et eller annet vet jeg ikke.
(Jeg tok meg den friheten å redigere innlegget over så ditt svar står under det du svarte på - mer oversiktlig på den måten.)

Jeg har også vært borti noen sjapper som tror de ikke driver fjernsalg når kunder ringer eller bestiller varer via epost og følgelig nekter å følge angreretten.
 

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Innlegg
929
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Dårlige nettsider har stoppet meg fra handel flere ganger. Lett info, pris og gjerne lagerbeholdning er et must mener jeg.

I det siste har jeg også kun handlet på nettet da jeg er dritt lei butikkselgere som skal prakke på meg dyrere ting enn jeg trenger. Tomprat kan jeg spare meg for, jeg har da en viss erfaring etter 5 år som hi-fi junkie med byttesyke.

Synes det er bra å se at Mala Audio og Hi-Fi butikken er ok oppdaterte og ikke minst låner ut utstyr for testing og svarer raskt og engasjerende på henvendelser. Dette gir nettbutikkene deres litt av den gode gammeldagse servicen på en måte, BRA !
 

hifi-butikken.no

Bransjeaktør
Ble medlem
07.08.2013
Innlegg
45
Antall liker
11
Ofte når jeg leter etter et produkt går jeg inn på produsentens hjemmeside og finner evt. norsk distributør eller forhandler.
Noen ganger har ikke denne hjemmeside, hjemmesiden er ikke aktiv lenger (domenet er parkert eller til salgs) eller det er ikke spor av det aktuelle merket hos forhandleren. :rolleyes:

I slike tilfeller er det sannsynligvis produsenten som ikke har oppdatert siden sin. Alt tyder vel på at distributøren/forhandleren enten har lagt inn årene, eller har kuttet ut det aktuelle merket.
Hvordan du kan si at noe er sannsynlig og tyder på et eller annet vet jeg ikke.
(Jeg tok meg den friheten å redigere innlegget over så ditt svar står under det du svarte på - mer oversiktlig på den måten.)

Jeg har også vært borti noen sjapper som tror de ikke driver fjernsalg når kunder ringer eller bestiller varer via epost og følgelig nekter å følge angreretten.
Ok skjønner, var kanskje bare min personlige tolkning som kom fram der. Dersom domenet er parkert tenker jeg automatisk at firmaet har opphørt ikke bare hifi-forhandlere), og dersom det ikke er spor at det aktuelle merket på siden tenker jeg at de har sluttet å forhandle dette merket og at produsenten ikke har oppdatert sin side (har sett dette flere ganger).
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
"ring for pris" er arrogant og gir et snobbete preg over presentasjonen. Det kunne like gjerne stått "Dette har du ikke råd til, og dessuten har vi overpriset utstyret så mye at bare de rikeste finner det aktuelt å kjøpe det".
Dette er ikke slik jeg oppfatter det.
Min oppfatning av dette er at når du ringer og spør om pris så blir det gjordt et poeng av at du skal sitte igjen med en følelse av at du er en 'spesiell' kunde som får et 'once in a lifetime offer' De appelerer altså til din selvfølelse i sin markedsføringsstrategi.
Ved å holde en kunstig høy veiledende pris, så kan de også tillate seg å gi et høyere avslag til akseptabel margin, noe som bygger myter rundt 'statement' klassen. Man opererer jo ikke med ring for pris i budsjettklassen.....
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Abrahamsen jobber med nettsiden sin nå. Tror de vil slå knock-out på de fleste med de nye produktene sine, som er rett rundt hjørnet.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Abrahamsen jobber med nettsiden sin nå. Tror de vil slå knock-out på de fleste med de nye produktene sine, som er rett rundt hjørnet.
Det er gode nyheter det. Der har det lenge vert lite info.
 
K

kveita

Gjest
"ring for pris" er arrogant og gir et snobbete preg over presentasjonen. Det kunne like gjerne stått "Dette har du ikke råd til, og dessuten har vi overpriset utstyret så mye at bare de rikeste finner det aktuelt å kjøpe det".
Dette er ikke slik jeg oppfatter det.
Min oppfatning av dette er at når du ringer og spør om pris så blir det gjordt et poeng av at du skal sitte igjen med en følelse av at du er en 'spesiell' kunde som får et 'once in a lifetime offer' De appelerer altså til din selvfølelse i sin markedsføringsstrategi.
Ved å holde en kunstig høy veiledende pris, så kan de også tillate seg å gi et høyere avslag til akseptabel margin, noe som bygger myter rundt 'statement' klassen. Man opererer jo ikke med ring for pris i budsjettklassen.....
Begge avsnitt nevnt over beskriver vel snobberi.

Har handlet med Hifibutikken.no i Alta og har bare godord å si om dette firmaet. Kjapp respons på mine henvendelser, og en oversiktlig og grei hjemmeside. Håper Dayens, som er et av produktene i sortimentet, snart kommer med en modell mellom Ampino Amp og Extascy IV.
 
K

kveita

Gjest
Abrahamsen jobber med nettsiden sin nå. Tror de vil slå knock-out på de fleste med de nye produktene sine, som er rett rundt hjørnet.
Det er gode nyheter det. Der har det lenge vert lite info.
"Rett rundt hjørnet" Hvor lenge er det? Syns jeg har hørt det før uten at det skjer noe som helst. Abrahamsens hjemmeside er jo pr idag en katastrofe.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Ring for pris... Ja det er festlig! Må ofte søke opp produktene, finne usd eller pund-priset på produktene, og gjette seg frem til norsk pris. Driver man butikk, bør man vite hva man vil ha for produktene sine. Er produktet priset for høyt for å kunne gi gode rabatter? Ja, hva da med de som ikke ber om bedre tilbud? De kjøper da et produkt til ågerpris, som de ikke får omsatt brukt etterpå, uten et kjempetap! Er prisen så avskrekkende høy, at man kun vil oppgi den på telefon? Ja, synes man som forselger at prisen er for høy, har man liten tro på eget produkt, og bør kanskje ikke selge det?
Ønsker man ikke å oppgi pris, for å hindre at produktet blir sammenliknet i pris på nettet, da har man igjen satt prisen for høyt... Oppgir man ikke pris, så er man umiddelbart useriøs i mine øyne altså.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Når jeg kontakter en bransjeaktør med forespørsel om kjøp, med innbytte av annet utstyr, er det rimelig at jeg skal måtte svare på hvor mye jeg vil gi i mellom? Tenker at bransjeaktøren bør fortelle meg hva han/hun skal ha i mellomlegg, så får jeg ta stilling til tilbudet. Stiller seg annerledes når handelen er mellom privatpersoner etter mitt skjønn.
 
R

Roysen

Gjest
Det er et annet aspekt mange fort glemmer. En forhandler er ofte svært opptatt av hvilken merverdi han får igjen fra et salg i form av mersalg og god markedsføring. Jo mer forhandleren anser at han sitter igjen med ved å få en fot innenfor hos en kjøper, jo bedre pris vil han gi. Av den grunn er det selvsagt ønskelig for forhandlerne å snakke med kunden før tilbudspris gis. Jeg tror at "pris på forespørsel" ofte oppgis for å unngå å skremme potensielle kunder bort ved at en oppgitt veiledende pris ikke gir inntrykk av muligheten til rabatt og forhandling. Jeg tror ikke det handler om å skvise kjøper så mye som mulig.

I tillegg er det også slik at produkter fra en del produsenter tilbys gjennom uoffisielle kanaler. Disse "selgerne" kan ikke tilby garantier på produktene de selger fordi de egentlig ikke har lov til å selge de. De dumper prisene på produktene ved å sammenligne med prisene til offisielle forhandlere og utkonkonkurerer disse. Av den grunn oppgir av og til ikke de offisielle forhandlerne sine priser annet enn på forespørsel.

Man må huske at hifi forhandlere driver business og ikke veldedighet. Samtidig driver de i en usedvanlig smal bransje hvor produktene langt i fra dekker kundenes primærbehov. Tvert i mot er det snakk om å prøve å vekke et behov hos kunden som overbeviser ham om at pengene hans er bedre brukt på luksusvarer. Da er det selvsagt svært viktig å komme i kontakt og komunisere med kunden. Å oppgi pris på forespørsel er et virkemiddel for å komme i kontakt med potensielle kunder som kanskje ved veiledende pris oppgitt ville tatt kjøpsbeslutningen uten at forhandler fikk mulighet til å forsøke et innsalg.

Folk som tror "pris på forespørsel" handler om å utnytte kundene forstår svært lite av mekanismene i et marked som hifibransjen.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Prisopplysningsforskriften som ble innført nettopp for at forbruker skal kunne orientere seg om priser. Synes derfor ring for pris er en uting. Enten vet man prisen på et produkt og dermed kan opplyse om det, ellers vet man ikke. Når det er nevnt, noen produkter blir importert ved kjøp og er valutaavhengige og det kan være vrient å estimere eksakt pris på. Da synes jeg det skal opplyses om en estimert utsalgspris men med informasjon om at det er valutaavhengig i kjøpsøyeblikket.
 
R

Roysen

Gjest
Prisopplysningsforskriften som ble innført nettopp for at forbruker skal kunne orientere seg om priser. Synes derfor ring for pris er en uting. Enten vet man prisen på et produkt og dermed kan opplyse om det, ellers vet man ikke. Når det er nevnt, noen produkter blir importert ved kjøp og er valutaavhengige og det kan være vrient å estimere eksakt pris på. Da synes jeg det skal opplyses om en estimert utsalgspris men med informasjon om at det er valutaavhengig i kjøpsøyeblikket.
Den forskriften er ugjennomtenkt og ikke alltid til kundens beste i f.eks. hifibransjen. Den passer bedre i en dagligvareforretning.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Og noen selger dyre ting uten å ha egne sider.. Ikke alle vet at det er en bransjeaktør en gang.. Tror rett og slett ikke alle trenger å vite alt.. Potensielle kunder eller ei..
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Dersom man oppfatter det slik at ring for pris er forbrukervennelig så forstår jeg at man er skeptisk. Personlig synes jeg ikke det da man får oppgitt en pris når man ringer.

Forskrift om prisopplysninger for varer og tjenester trådte i kraft 1. januar 2013, og berører firmaer som selger til privatpersoner. Den erstattet og samlet hovedpunktene i seks gamle forskrifter som alle handlet om priser.


– Det nye for tjenesteytere er først og fremst plikt til å legge prisopplysningene sine på nettet, dersom de har hjemmeside. Forskriftens § 11 krever at prisopplysning skal gis ved lett synlig prisoppslag eller ved prisliste lagt frem på det stedet tjenesten vanligvis bestilles, opplyser seniorrådgiver Nina W. Oftedahl i Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet til Firmanytt.

Stiller meg også undrende da det kun er utvalgte produkter som man må ringe for pris og ikke alle.
 
C

cruiser

Gjest
Prisopplysningsforskriften som ble innført nettopp for at forbruker skal kunne orientere seg om priser. Synes derfor ring for pris er en uting. Enten vet man prisen på et produkt og dermed kan opplyse om det, ellers vet man ikke. Når det er nevnt, noen produkter blir importert ved kjøp og er valutaavhengige og det kan være vrient å estimere eksakt pris på. Da synes jeg det skal opplyses om en estimert utsalgspris men med informasjon om at det er valutaavhengig i kjøpsøyeblikket.
Den forskriften er ugjennomtenkt og ikke alltid til kundens beste i f.eks. hifibransjen. Den passer bedre i en dagligvareforretning.

Mvh
Roysen
Her er jeg uenig med deg, tror de taper mer på å ikke ha faste priser uten tullerabatter med ditto høye veil priser, åpenhet om pris er alltid viktig.
Ble vel nevnt i en annen tråd her at om man kjente de rette folkene betalte man laangt under veil for valhalla kabler... http://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/71808-au24e-kontra-valhalla-3.html#post1728500
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Paralell import kan være en grunn til at norske importører ikke oppgir sine priser... Et eks er Avantgarde...Hvor det har kommet noen eks ifra Danmark til en mye lavere pris enn den norske...Om dette er grådig prising ifra norsk importør skal jeg ikke uttale meg om...Men at Avantgarde ser gjennom fingrene med paralell import er ikke så ok...
 
C

cruiser

Gjest
Paralell import kan være en grunn til at norske importører ikke oppgir sine priser... Et eks er Avantgarde...Hvor det har kommet noen eks ifra Danmark til en mye lavere pris enn den norske...Om dette er grådig prising ifra norsk importør skal jeg ikke uttale meg om...Men at Avantgarde ser gjennom fingrene med paralell import er ikke så ok...
Kunstige høye veilpriser med kompisprising er vel ikke akkurat medisinen for å demme opp for paralellimport :)
 
Topp Bunn