Flott service hos NAT

Jan

Medlem
Ble medlem
16.05.2002
Innlegg
47
Antall liker
0
Egentlig ikke noe nytt at Morten hos Norsk Audioteknikk vet hva ordet service betyr, men likevel.

Poden hadde fest hjemme. Spotify gratisversjon via Mac mini sto for underholdningen. Hørselen avtok tydeligvis i takt med at ølet rant inn, for resultatet var i hvert fall tre defekte mellomtoneelementer på mine kjære Gallo Ref 3.1. Ble levert inn hos NAT, Morten bestilte straks nye elementer fra det store utland, og etter drøye to uker var høyttalerne helt seg selv igjen. Betalte kun for delene, selve reparasjonsarbeidet var helt kostnadsfritt. Hva skal en si til sånt, annet enn en stor takk?

Dette er også en advarsel. Overkomprimert musikk via streamingtjeneste kan ta knekken på selv de beste.
 
C

Cyber

Gjest
Har gjengen som tok elementene hørsel igjen? 3.1 kan jo spille svært høyt uten problemer...

Alltid topp service hos Morten, vet ikke om noen butikk som matcher ham.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
NAT og Morten er eksemplariske når det kommer til service, kjenner til mange hendelser som stiller seg i rekken av denne.
 

Jan

Medlem
Ble medlem
16.05.2002
Innlegg
47
Antall liker
0
cybervision_ skrev:
Har gjengen som tok elementene hørsel igjen? 3.1 kan jo spille svært høyt uten problemer...

Alltid topp service hos Morten, vet ikke om noen butikk som matcher ham.
Jo, tror den fortsatt er på plass, men med dagens unge som surrer rundt med fastlimte iPod ørepropper vet en jo aldri. Volum sto etter sigende på 85, 75 er etter mine begreper svært høyt... NAT mente at det nærmeste skulle være umulig å sprenge disse, hadde aldri opplevd det før. Men overkomprimert musikk innholder etter sigende svært mye støy, og om elementene eksponeres for dette over svært lang tid kan det tydeligvis gå svært galt. Den ene støvhetta var faktisk helt forkrøplet. Lukta svidd også.
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
cybervision_ skrev:
Alltid topp service hos Morten, vet ikke om noen butikk som matcher ham.
Hvor skal jeg skrive under? :)

I tillegg til service har NAT ofte de beste produktene i prisklassen også.

God ferie Morten! :)
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
Kjempeservice!
Et lite tips fra tiden jeg hadde 3.1: skruen bak basselementet kan løsne, med skurring som resultat. Regner med du vet det allerede Jan men det kan lønne seg å sjekke skruene bak stammen også...
 

Jan

Medlem
Ble medlem
16.05.2002
Innlegg
47
Antall liker
0
Sting skrev:
Kjempeservice!
Et lite tips fra tiden jeg hadde 3.1: skruen bak basselementet kan løsne, med skurring som resultat. Regner med du vet det allerede Jan men det kan lønne seg å sjekke skruene bak stammen også...
Mange takk for tipset, det visste jeg faktisk ikke. Men hadde kanskje sjekket om skurringen ble merkbar :)
 

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
173
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Må føye meg i rekken med de som roser Morten hos NAT for fantastisk service.
Sjeldent man opplever så god service i dag og at mannen faktisk stoler på en han aldri har sett før, er sjeldent.

Må bare bøye meg i støvet :)
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Jan skrev:
NAT mente at det nærmeste skulle være umulig å sprenge disse, hadde aldri opplevd det før.
Han har ihvertfall hørt det en gang før, been there, done that...
Men jeg vil føye meg inn i rekken som takker for god service, det tok ikke lang tid fra jeg ringte til jeg kunne hente elementet på posten. Han har altid god tid til å forklare, du føler aldri at du maser uansett hvor dumme spørsmålene må oppleves, så forklarer han og har altid god tid.
 

Beas

Medlem
Ble medlem
21.03.2010
Innlegg
14
Antall liker
0
Føyer meg inn i rekka. Dattera mi dyttet med et uhell inn den myke diskantet på en av Dynaudioene mine, og diskanten ble bytta uten at jeg betalte noe som helst for jobben.
 

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Hvordan er NAT generelt på responstid på mail? Sendte en mail der jeg spurte etter priser på bl.a. fronttrekk til noen Dynaudio-høytalere jeg har kjøpt for 1-1,5 uke siden, men har ikke hørt noe.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Jeg har alltid fått mail innen kort tid etter forespørsler, maks 1-2 dager hos meg.
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.464
Sted
Fredrikstad
Larsemann skrev:
Hvordan er NAT generelt på responstid på mail? Sendte en mail der jeg spurte etter priser på bl.a. fronttrekk til noen Dynaudio-høytalere jeg har kjøpt for 1-1,5 uke siden, men har ikke hørt noe.
Sikkert en god årsak. Kanskje mye å gjøre.
Snakket med Morten over tlf, og han ba meg sende mail for å bekrefte min forespørsel, men har ikke hørt noe på en uke. :(


/Ruby
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.464
Sted
Fredrikstad
Fikk svar nettopp.
Forklaringen var ganske enkel. Han ventet på priser fra Dynaudio. Så var det oppklart.
NAT, med Morten får uansett de beste skussmål fra flere av mine venner. ;)


/Ruby
 

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
204
Antall liker
0
Da har jeg fått svar også og forklaringen var så enkel som at de var meget opptatt og beklaget dette. :)
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Har handlet en del ved NAT gennem årene.

3 stk Forsterkere, 2set høytalere, 2 stk digital app, + Div.

Bra produkter ,bra service, god rådgivning og Morten er en av de få tilbageverende forhandelere, som er benådet med en guds begavet gave,- for system mashing.
 

fugo

Medlem
Ble medlem
16.07.2006
Innlegg
12
Antall liker
0
Torget vurderinger
5
Vil "hive meg på" med å trekke frem servicen hos Morten ved NAT. Har opp gjennom årene kjøpt Bladelius Thor II og Thor III, samt noen Transparent signalkabler, og ved alle kjøp fått fine priser og god service og hjelp videre.

I det siste har jeg forsøkt å rydde opp i kabelsituasjonen, og spesielt strømkablene.
I den forbindelse kontaktet jeg Morten for å høre om han hadde passende apparatkontakter, da jeg hadde selve kabelen med påmontert kontakt i den ene enden. Det hadde han ikke, men han hadde en som passet, men som var dobbel så dyr ...men som jeg skulle får for samme pris!!
Så langt ikke så uvanlig, men når du kommer for å hente kontakten, og har med selve kabelen, så fikk jeg tilbud om han skulle tilpasse, sette på, og tilslutt...måle og kontrollere det hele...noe jeg selvfølgelig sa ja til.
Dette har hent meg to ganger i det siste, og dette er en service jeg synes det er verd å trekke frem...og som gjør at man selvfølgelig fortsette å handle ved NAT.
 
Sist redigert:

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ening, Morten er imøtekommende og en av de hyggeligste i bransjen.

vh Geir Sandberg
 
Topp Bunn