Klipsch sub som er levert til reparasjon, hvor lang tid før retur?

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Hola folkens!

Ting er i orden nå!
Redigerer grunnet det var ikke " meningen " å henge ut noen.
Kan kanskje misstolkes på flere måter.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det kan jo i og for seg ta en måned eller to eller tre - hva som er rimelig i akkurat ditt tilfelle, er ikke godt å si - men det er helt uholdbart at ingen vet hvor suben din befinner seg, og at ingen kan fortelle deg hva som skjer. Det er klart at du har krav på svar på hvordan det ligger an - ikke hver dag, det blir masing - men en gang eller to i måneden bør du kunne forlange å få vite hva man har funnet ut - hva skjer? - hva venter man på? - når kan du forvente å få suben tilbake?

Butikken som har tatt i mot suben til reparasjon, har ansvaret her. At de har sendt den videre, er deres problem - ikke ditt. Stå på kravene!

Er dette en garantisak, har du muligens rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake - alternativt krav på å få en ny sub. Jeg tror det heter seg at leverandøren har rett til å bruke "rimelig tid" på å rette opp en mangel - men igjen: vanskelig å si hva som er "rimelig" her.
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Ulf-B skrev:
Det kan jo i og for seg ta en måned eller to eller tre - hva som er rimelig i akkurat ditt tilfelle, er ikke godt å si - men det er helt uholdbart at ingen vet hvor suben din befinner seg, og at ingen kan fortelle deg hva som skjer. Det er klart at du har krav på svar på hvordan det ligger an - ikke hver dag, det blir masing - men en gang eller to i måneden bør du kunne forlange å få vite hva man har funnet ut - hva skjer? - hva venter man på? - når kan du forvente å få suben tilbake?

Butikken som har tatt i mot suben til reparasjon, har ansvaret her. At de har sendt den videre, er deres problem - ikke ditt. Stå på kravene!

Er dette en garantisak, har du muligens rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake - alternativt krav på å få en ny sub. Jeg tror det heter seg at leverandøren har rett til å bruke "rimelig tid" på å rette opp en mangel - men igjen: vanskelig å si hva som er "rimelig" her.
En måned og tre føler jeg kan vær ok, regnet med det skulle ta maks 3 måneder ihvertfall.
Jeg maser litt mer nå i det siste en jeg tidligere har gjort, eneste jeg har fått ut av dem er at forsterkerdelen skal byttes. Og ellers fint lite om hva som foregår, den er sendt videre da. Det vet jeg også.

Dette er en garanti sak også, leverte den tilbake kort tid etter jeg kjøpte den. Sendt flere mailer til Resonans, de svarer skjeldent. Ringte igår, da sa de at de hadde purret på dem men hadde ikke fått ut noe mer informasjon ang den. Det beste for min del hadde jo i grunn vært å hevet kjøpet siden ingen vet noe.

Litt vanskelig å forlange en slik sub da jeg kjøpte en av de siste før de bare tok dem ut av produksjon. Subben det gjelder er en Rsw10-d. De hadde ihvertfall ikke hørt lignende tilfeller tidligere, var nok bare uheldig med akkurat den subben.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Nåja - i h.t. forbrukerkjøpsloven har du ganske solide rettigheter:

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren.

Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving.


§ 30. Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.


§ 31. Prisavslag

Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres i samsvar med §§ 29 til 30, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag slik at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden.

Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren.

Forbrukeren kan ikke kreve prisavslag ved salg av brukte ting på auksjon hvor han eller hun har anledning til å være til stede.



§ 32. Heving

I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.


Du er ikke vrang og urimelig hvis du vurderer å begynne å rasle litt med dine juridiske rettigheter.
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Tusen takk for mye GOD informasjon Ulf! Skal purre en gang til å se hva som skjer, vist ikke får jeg ta en copy / paste og se hva dem sier da. Jeg har jo ikke lyst å vær den " vrange " kunden heller. De er kanon kjekke folk der ute og veldig service innstilte.

-Assi
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Kan du ikke bare ta en telefon til Audiocompaniet å høre med dem om de har denne og evt hva som tar tid om de har? Har bare gode erfaringer med dem og en kjempeservice når min sub var i ulage selv om de 12 dagene det tok, men så var det jo juleferie.
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
H.R skrev:
Kan du ikke bare ta en telefon til Audiocompaniet å høre med dem om de har denne og evt hva som tar tid om de har? Har bare gode erfaringer med dem og en kjempeservice når min sub var i ulage selv om de 12 dagene det tok, men så var det jo juleferie.

Kan jo i grunn ta en telefon til Audiocompaniet, men føler igjen da det blir feil at jeg som kunde må ta ansvar å ta ringerunden rundt. Men det er nok deg lureste vist jeg skal ha noe svar i det hele.
Dumt det skal være slik.

12 dager uten subb med juleferie er jo ingenting iforhold til disse månedene mine.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Assi skrev:
H.R skrev:
Kan du ikke bare ta en telefon til Audiocompaniet å høre med dem om de har denne og evt hva som tar tid om de har? Har bare gode erfaringer med dem og en kjempeservice når min sub var i ulage selv om de 12 dagene det tok, men så var det jo juleferie.

Kan jo i grunn ta en telefon til Audiocompaniet, men føler igjen da det blir feil at jeg som kunde må ta ansvar å ta ringerunden rundt. Men det er nok deg lureste vist jeg skal ha noe svar i det hele.
Dumt det skal være slik.

12 dager uten subb med juleferie er jo ingenting iforhold til disse månedene mine.
Får man ikke svar med fornuft eller svar i det hele tatt så tar iaf jeg kontakt med neste ledd i kjeden og finner ut av hva som er årsaken til at ting tar tid. Er det slik at det er en bestilling av deler etc så har jeg relativt stor forståelse over at det kan dra ut tidsmessig. Er enig i at det ikke er din jobb å måtte gjøre så, men ut fra det du skriver så virker det helt klart som en brist i komunikasjonen her. En 5 min samtale kan gi ro i sjela fremfor uker med irritasjon.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
H.R skrev:
Assi skrev:
H.R skrev:
Kan du ikke bare ta en telefon til Audiocompaniet å høre med dem om de har denne og evt hva som tar tid om de har? Har bare gode erfaringer med dem og en kjempeservice når min sub var i ulage selv om de 12 dagene det tok, men så var det jo juleferie.

Kan jo i grunn ta en telefon til Audiocompaniet, men føler igjen da det blir feil at jeg som kunde må ta ansvar å ta ringerunden rundt. Men det er nok deg lureste vist jeg skal ha noe svar i det hele.
Dumt det skal være slik.

12 dager uten subb med juleferie er jo ingenting iforhold til disse månedene mine.
Får man ikke svar med fornuft eller svar i det hele tatt så tar iaf jeg kontakt med neste ledd i kjeden og finner ut av hva som er årsaken til at ting tar tid. Er det slik at det er en bestilling av deler etc så har jeg relativt stor forståelse over at det kan dra ut tidsmessig. Er enig i at det ikke er din jobb å måtte gjøre så, men ut fra det du skriver så virker det helt klart som en brist i komunikasjonen her. En 5 min samtale kan gi ro i sjela fremfor uker med irritasjon.
Veldig enig med siste taler :)

/jan
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Da gjør jeg det.. Prøvde å ringe tidligere idag, men ingen svar.
Ble hektisk på min egen jobb selv, så får ta en telefon imorgen også.
Eventuelt får jeg sende avgårde en mail til dem og se om det er noe å hente der.
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Da har jeg endelig fått klarhet i alt!
En kar fra Audiocompaniet slo på tråden å fortalte om hvordan situasjonen lå an, den har i grunn aldri vært hos Audiocompaniet og bare vært i Stavanger. Har vært endel missforståelser i første ledd.

Mangen takk til Audiocompaniet for utfyllende og forklarende svar! ;)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Assi skrev:
Da har jeg endelig fått klarhet i alt!
En kar fra Audiocompaniet slo på tråden å fortalte om hvordan situasjonen lå an, den har i grunn aldri vært hos Audiocompaniet og bare vært i Stavanger. Har vært endel missforståelser i første ledd.

Mangen takk til Audiocompaniet for utfyllende og forklarende svar! ;)
Der kan du se :)
Har akuratt samme oppfattelse av Audiocompaniet. Da var det bare å håpe at de andre leddene får ut finger'n også
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Audiokompaniet er alltid skikkelig greie å ha med å gjøre , utfyllende svar , og strekker seg langt for kunder og kunder hos sine forhandlere ALLTID.

Mine handler igjennom Akustisk byrå / Audiokompaniet har vært særs hyggelige , og jeg vender stadig tilbake....

Mvh Espen Saatvedt.
 

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
99
Antall liker
0
Fint at det ser ut til at det løser seg.

Men uansett, da har jo Resonans "løyet" til deg i lang tid, da de har lagt skylden på Audiocompaniet, og så har de rotet den bort selv.

Sånt provoserer meg!!

Det er ikke den gode servicen som du skryter av tidligere:-(

Men, som sagt, fint at det nå forhåpentligvis løser seg

Mvh
 
Topp Bunn