Side 1 av 2 12 SisteSiste
Resultater 1 til 20 av 30
Abonnér på denne tråden
  1. #1
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    For en god stund siden fikk jeg en tuner som er lagd av et japansk high-end merke som jeg skulle gi til reperatør. Denne reperatøren jobber også som reperatør for dette merket hos importør/forhandler. For å få gjort jobben skikkelig ba reperatøren om skjema. Importør/forhandler nektet dette da produktet var ukjent for han og sikkert derav ikke kjøpt i Norge.

    Det jeg synes er et betimelig spørsmål er om bransjen er tjent med ikke å ta service på merker som de selv selger og importerer? Hvis så er fakta er det jo ingen andre enn forhandler som i det lange løp taper på dette. Bilbransjen, spes. Merz drev også på denne måten når bruktimport var på høyden. Dette gikk de så bort ifra. Jeg undres hvorfor...

    Tilslutt vil jeg bare si at denne tuneren var kjøpt i Norge. Men denne forhandleren/importøren nektet fortsatt å gi fra seg skjema. Til sin egen reperatør og for et produkt han selv selger. Selvmord ifht service. Håper andre i bransjen har et mer edrulig syn på å gi fra seg skjema på norske "produkter" så som importerte. Slik sett sikrer en merkets overlevelse og sin egen anseelse.
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  2. #2
    Bransjemedlem Audiomix's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2004
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    10,955
    Tagget i
    3 Innlegg
    Album
    7
    Torget
    36

    Import-hifi og service

    HiFi bransjen er omtrent der bilbransjen var for 15 år siden. Bilverksteder så etter hvert at det var business uansett hvor biler og kunder kom fra.
    Er nesten fristet til å oppgi navn på importører og forhandlere som stiller seg negative til service på produkter de ikke selv har solgt.
    Dette kan ha noe med kompetanse å gjøre. Greit (nesten) at de ikke skjønner noe av det tekniske, men at de ikke forstår business er helt ubegripelig.

    Hans - DIY'er

  3. #3
    Hifi Freak pstraums's Avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Flateby
    Innlegg
    1,417
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    Skjønner det godt jeg. Å forvente at noen skal dekke 2/5 års garanti/reklamasjon på et produkt noen andre har fått fortjenesten for å selge, og i tillegg HELT sikkert har solgt langt under prisen den offisielle importøren ser seg nødt til å ta for å tjene penger og drive langsiktig, DET synes jeg er helt urimelig.. Dersom man kjøper et produkt med 1 års garanti fra Kina, så får man reklamere DIT og ikke til en norsk importør som selger samme produktet dyrere (pga de glimrende norske forbrukerrettighetene og de kostnadene det medfører)

    Det er ingenting i veien med å importere selv fra andre land, men da får man også gå tilbake til kilden dersom noe skulle gå galt, eller dekke service selv..

    Servicebransjen ønsker nok å ta service på produktene, men de får jo ikke dekket jobben av de norske importørene, og da er det kanskje enklere å si nei enn å krangle med de som har importert selv ? ikke vet jeg...

    Sitat Sitat fra Audiomix
    HiFi bransjen er omtrent der bilbransjen var for 15 år siden. Bilverksteder så etter hvert at det var business uansett hvor biler og kunder kom fra.
    Er nesten fristet til å oppgi navn på importører og forhandlere som stiller seg negative til service på produkter de ikke selv har solgt.
    Dette kan ha noe med kompetanse å gjøre. Greit (nesten) at de ikke skjønner noe av det tekniske, men at de ikke forstår business er helt ubegripelig.

    Head-Fi: HiFiMan HE-500 / DT770 / CAL <- Schiit Lyr <- DACs <- Tidal/Server
    Stereo: Snell J/3 <- RX-A2050 <- DAC <- Chromecast Audio <- server / Tidal HiFi
    \\ Fuji-X //

  4. #4
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Ja, enig i at det er fristende å si hvilke dette gjelder. All den tid det tas inn i privat regi endel produkter som importør/forhandler nekter å ta service på så er det helt på jordet. Slik sett er det helt greit at enkelte såkalte bransjeaktører legges ned. For de driver ikke business på en sunn måte ifht service og tilgjengelighet.

    Kunne vært intr å hørt hva bransjeaktørene her inne tenker om dette . Skal kunder som har kjøpt produkter i utlandet få hjelp av forhandlere/impotører her til lands når noe går galt ?
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  5. #5
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Sitat Sitat fra pstraums
    Skjønner det godt jeg. Å forvente at noen skal dekke 2/5 års garanti/reklamasjon på et produkt noen andre har fått fortjenesten for å selge, og i tillegg HELT sikkert har solgt langt under prisen den offisielle importøren ser seg nødt til å ta for å tjene penger og drive langsiktig, DET synes jeg er helt urimelig.. Dersom man kjøper et produkt med 1 års garanti fra Kina, så får man reklamere DIT og ikke til en norsk importør som selger samme produktet dyrere (pga de glimrende norske forbrukerrettighetene og de kostnadene det medfører)

    Det er ingenting i veien med å importere selv fra andre land, men da får man også gå tilbake til kilden dersom noe skulle gå galt, eller dekke service selv..

    Servicebransjen ønsker nok å ta service på produktene, men de får jo ikke dekket jobben av de norske importørene, og da er det kanskje enklere å si nei enn å krangle med de som har importert selv ? ikke vet jeg...

    Sitat Sitat fra Audiomix
    HiFi bransjen er omtrent der bilbransjen var for 15 år siden. Bilverksteder så etter hvert at det var business uansett hvor biler og kunder kom fra.
    Er nesten fristet til å oppgi navn på importører og forhandlere som stiller seg negative til service på produkter de ikke selv har solgt.
    Dette kan ha noe med kompetanse å gjøre. Greit (nesten) at de ikke skjønner noe av det tekniske, men at de ikke forstår business er helt ubegripelig.

    Det handler ikke om garantiansvar, men om en forhandler er intr i å reparere på produkter han ikke har tatt inn selv. Slik jeg ser det burde dette være helt naturlig sålenge sluttbruker betaler det hele selv. Å stille seg på sidelinjen å si at dette vil jeg ikke ha noe med , er å ta lite ansvar for egne merker og deres anseelse.
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  6. #6
    Hifi Freak pstraums's Avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Flateby
    Innlegg
    1,417
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    OK, da skjønner jeg... Det blir jo litt annerledes.. Å si nei til reperasjon på det grunnlaget er litt rart.. Det må bety at det er for gode tider i service bransjen ?? spørs om ikke tidene som kommer nå gjør at det vil bli ganske vanskelig å si nei til en betalende kunde

    Sitat Sitat fra HCS
    Sitat Sitat fra pstraums
    Skjønner det godt jeg. Å forvente at noen skal dekke 2/5 års garanti/reklamasjon på et produkt noen andre har fått fortjenesten for å selge, og i tillegg HELT sikkert har solgt langt under prisen den offisielle importøren ser seg nødt til å ta for å tjene penger og drive langsiktig, DET synes jeg er helt urimelig.. Dersom man kjøper et produkt med 1 års garanti fra Kina, så får man reklamere DIT og ikke til en norsk importør som selger samme produktet dyrere (pga de glimrende norske forbrukerrettighetene og de kostnadene det medfører)

    Det er ingenting i veien med å importere selv fra andre land, men da får man også gå tilbake til kilden dersom noe skulle gå galt, eller dekke service selv..

    Servicebransjen ønsker nok å ta service på produktene, men de får jo ikke dekket jobben av de norske importørene, og da er det kanskje enklere å si nei enn å krangle med de som har importert selv ? ikke vet jeg...

    Sitat Sitat fra Audiomix
    HiFi bransjen er omtrent der bilbransjen var for 15 år siden. Bilverksteder så etter hvert at det var business uansett hvor biler og kunder kom fra.
    Er nesten fristet til å oppgi navn på importører og forhandlere som stiller seg negative til service på produkter de ikke selv har solgt.
    Dette kan ha noe med kompetanse å gjøre. Greit (nesten) at de ikke skjønner noe av det tekniske, men at de ikke forstår business er helt ubegripelig.

    Det handler ikke om garantiansvar, men om en forhandler er intr i å reparere på produkter han ikke har tatt inn selv. Slik jeg ser det burde dette være helt naturlig sålenge sluttbruker betaler det hele selv. Å stille seg på sidelinjen å si at dette vil jeg ikke ha noe med , er å ta lite ansvar for egne merker og deres anseelse.
    Head-Fi: HiFiMan HE-500 / DT770 / CAL <- Schiit Lyr <- DACs <- Tidal/Server
    Stereo: Snell J/3 <- RX-A2050 <- DAC <- Chromecast Audio <- server / Tidal HiFi
    \\ Fuji-X //

  7. #7
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Det er en urimelig måte å behandle en betalende kunde på helt klart. Først nekte for at produktet er norsk, så når dette er verifisert bare avfeie det med at " det er produktet ikke"...Da har forhandler noen issues å rydde opp i i min bok
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  8. #8
    Hifi-entusiast Julenissen's Avatar
    Ble medlem
    May 2002
    Innlegg
    323
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    Et lite tps er å gå rett til produsenten, bruker å løse seg da, hadde en sak med martin logan for en tid siden, løste seg med en gang

  9. #9
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Sitat Sitat fra Julenissen
    Et lite tps er å gå rett til produsenten, bruker å løse seg da, hadde en sak med martin logan for en tid siden, løste seg med en gang
    Slett ingen dum ide. Borsett ifra at produsent her henviser til importør. og da er saken litt låst kan en si...
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  10. #10
    Æresmedlem Vidar P's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2003
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    16,745
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    Sitat Sitat fra pstraums
    Skjønner det godt jeg...
    Helt enig med deg; hadde jeg vært i bransjen så hadde jeg overhodet ikke hatt noen interesse av å bruke tid og ressurser på kunder som bevisst har valgt å handle via andre kanaler, og som ikke har til hensikt å kompensere for min tid og ressurser; hvorfor skulle man? Det ville jo ha vært å oppfordre til parallellimport. Det er da virkelig ikke den norske importørens ansvar å serve andre selgeres kunder; dersom han aldri har hatt dette serienummeret i sine ruller.

    En kunde er en som kjøper noe eller har til intensjon å kjøpe noe, etter min definisjon. I den grad noen handler nye produkter via "uoffisielle" ledd, eller mao ikke via norsk importør, så har de bevisst gjort et valg, som ekskluderer de fra norske rettigheter. Når noen så kjøper brukt av de igjen, så er norsk importør fortsatt like lite ansvarlig.

    Så kan man selvsagt si at norsk importør burde, for merkets skyld osv, yte service... den biter jeg ikke på, importører kan bytte merker når deres portefølje ikke lengre lønner seg; de har et ansvar overfor produkter de selv har importert og solgt; ikke produkter som er ankommet landet via andre kanaler. Det får bli opp til den bruktkjøpende å forvisse seg om hvorvidt produkter er underlagt norske forbrukerrettigheter eller ei.. ikke importøren.

    Om man har bypasset den norske importøren, så får man i prinsipp finne seg i å gå rett til produsent for å se hva de kan tilby.

    Mvh Vidar P
    En pessimist er en optimist som har tenkt seg om.

  11. #11
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Sitat Sitat fra Vidar P
    Sitat Sitat fra pstraums
    Skjønner det godt jeg...
    Helt enig med deg; hadde jeg vært i bransjen så hadde jeg overhodet ikke hatt noen interesse av å bruke tid og ressurser på kunder som bevisst har valgt å handle via andre kanaler, og som ikke har til hensikt å kompensere for min tid og ressurser; hvorfor skulle man? Det ville jo ha vært å oppfordre til parallellimport. Det er da virkelig ikke den norske importørens ansvar å serve andre selgeres kunder; dersom han aldri har hatt dette serienummeret i sine ruller.

    En kunde er en som kjøper noe eller har til intensjon å kjøpe noe, etter min definisjon. I den grad noen handler nye produkter via "uoffisielle" ledd, eller mao ikke via norsk importør, så har de bevisst gjort et valg, som ekskluderer de fra norske rettigheter. Når noen så kjøper brukt av de igjen, så er norsk importør fortsatt like lite ansvarlig.

    Så kan man selvsagt si at norsk importør burde, for merkets skyld osv, yte service... den biter jeg ikke på, importører kan bytte merker når deres portefølje ikke lengre lønner seg; de har et ansvar overfor produkter de selv har importert og solgt; ikke produkter som er ankommet landet via andre kanaler. Det får bli opp til den bruktkjøpende å forvisse seg om hvorvidt produkter er underlagt norske forbrukerrettigheter eller ei.. ikke importøren.

    Om man har bypasset den norske importøren, så får man i prinsipp finne seg i å gå rett til produsent for å se hva de kan tilby.

    Mvh Vidar P
    I dette konkrete tilfellet var det snakk om et produkt som var solgt av importør her i landet. uten at service manualer kunne gis ut da importør ikke "kunne huske" produktet...

    Det handler ikke om ansvar som importør måtte ha. Der er vi helt på linje. Ting som er tatt utenifra , utenom importør, er tatt inn UTENOM og skal behandles deretter. Men når det er sagt, burde importør/forhandler se seg tjent med å ta service på de produktene han selv selger. Om ikke annet for å kunne fakturere service. og kanskje da kunden vil kjøpe et nytt produkt av samme merke hvis dette er en god opplevelse å ha produketet til service der. ref bilbransjen igjen... Audi, BMW og Merz gir alle service til bruktimporterte biler. Hadde kanskje vært litt urimelig å bedt folk ta service i Tyskland om produktet var importert derifra...
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  12. #12
    Æresmedlem Vidar P's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2003
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    16,745
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    Sitat Sitat fra HCS
    ..I dette konkrete tilfellet var det snakk om et produkt som var solgt av importør her i landet. uten at service manualer kunne gis ut da importør ikke "kunne huske" produktet...
    Det blir da en helt annen sak, og ikke omhandlet i mitt innlegg. En importør skal "huske" sine produkter selvsagt. Det hadde vel neppe vært så ubetimelig om du hadde nevnt hvilket produkt og importør det er snakk om; vedkommende kan jo gjerne svare for seg i tråden om han han noe å tilføye.

    Mvh Vidar P
    En pessimist er en optimist som har tenkt seg om.

  13. #13
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Jeg er usikker på om denne forhandleren skal komme frem. Noe fordi vedkommende neppe frekventerer HFS, for det andre så sliter han sikkert nok ifra før med den butikkdriften han nå fører... Hvis noen alikvel vil vite så tas det på pm tror jeg.
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  14. #14
    Æresmedlem Vidar P's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2003
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    16,745
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    Det betyr at du velger å holde importøren anonym, slik at andre her på HFS ikke vet om problemer de kan møte på ved handel hos samme; et merkelig valg av lojalitet spør du meg. Importøren har jo vist deg en service på et nivå som du burde ha advart andre om; derfor er jeg overrasket over ditt valg om å la uskyldige kunder ikke få vite. Men deg om det.

    Mvh Vidar P
    En pessimist er en optimist som har tenkt seg om.

  15. #15
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Sitat Sitat fra Vidar P
    Det betyr at du velger å holde importøren anonym, slik at andre her på HFS ikke vet om problemer de kan møte på ved handel hos samme; et merkelig valg av lojalitet spør du meg. Importøren har jo vist deg en service på et nivå som du burde ha advart andre om; derfor er jeg overrasket over ditt valg om å la uskyldige kunder ikke få vite. Men deg om det.

    Mvh Vidar P
    Som jeg sier er det bare å spørre på pm. Å oute en bransjeaktør som ikke er her inne å kan forklare en noget irrasjonell oppførsel ser jeg ingen grunn til på tross av at jeg er enig i at servicen har vært bånn i bøtta. Poenget med tråden var bla å vise hva som KAN skje hvis noe går galt med ting som er tatt inn på andre måter en norsk butikk.
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  16. #16
    Æresmedlem Vidar P's Avatar
    Ble medlem
    Dec 2003
    Sted
    Kristiansund
    Innlegg
    16,745
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    Jeg synes så tydelig du sa at det var kjøpt via norske kanaler jeg. Rom for misforståelser her skjønner jeg.

    Sitat Sitat fra HCS
    I dette konkrete tilfellet var det snakk om et produkt som var solgt av importør her i landet. uten at service manualer kunne gis ut da importør ikke "kunne huske" produktet...
    Om du snakker generelt om produkter som er kjøpt utenom norske kanaler, så er det sikkert greit å highlighte det på noe vis; siden du uttrykkelig sa at dette var kjøpt i Norge via norsk importør; jeg trodde du ville diskutere denne spesifikke saken jeg, dum som jeg er, mens du egentlig ville diskutere produkter som IKKE var kjøpt i Norge og IKKE via norsk importør?

    Mvh Vidar P
    En pessimist er en optimist som har tenkt seg om.

  17. #17
    Æresmedlem HCS's Avatar
    Ble medlem
    Feb 2007
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Innlegg
    19,340
    Tagget i
    14 Innlegg

    Import-hifi og service

    Produktet var kjøpt i Norge av norsk importør. Og hele historien var ment som eksempel på hvordan ting kan gå. Nå ble heldigvis skjema funnet på nett så tuneren vil bli reparert. Penger som forhandler lett kunne tjent, men nå går de andre steder...
    “Music expresses that which cannot be put into words and that which cannot remain silent”

  18. #18
    Bransjemedlem Audiomix's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2004
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    10,955
    Tagget i
    3 Innlegg
    Album
    7
    Torget
    36

    Import-hifi og service

    Sitat Sitat fra pstraums
    Skjønner det godt jeg. Å forvente at noen skal dekke 2/5 års garanti/reklamasjon på et produkt noen andre har fått fortjenesten for å selge, og i tillegg HELT sikkert har solgt langt under prisen den offisielle importøren ser seg nødt til å ta for å tjene penger og drive langsiktig, DET synes jeg er helt urimelig.. Dersom man kjøper et produkt med 1 års garanti fra Kina, så får man reklamere DIT og ikke til en norsk importør som selger samme produktet dyrere (pga de glimrende norske forbrukerrettighetene og de kostnadene det medfører)
    Vi må skille to forhold:
    Garantiservice og behov for reparasjon utenom garanti.
    Det første er helt urimelig å forlange gratis hvis en har importert selv. Hvis ikke produsent og importør har en avtale slik at kostnadene dekkes av produsenten.
    Å få utført reparasjon mot betaling burde være helt kurant. Jeg kjenner flere som knapt svarer på en henvendelse hvis de aner at dette er et produkt som de ikke selv har solgt.
    Selv i tilfeller der det er garanti får en servert forklaringer og unnskyldninger som det lukter inkompetanse av lang vei.

    Hans - DIY'er

  19. #19
    Hifi Freak Ulf-B's Avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    7,786
    Tagget i
    0 Innlegg

    Import-hifi og service

    Det er vanskelig å forstå at produkter som er lovlige å bruke i Norge og som er lovlig importert, ikke skal kunne repareres i Norge av norske serviceverksteder. Vi snakker ikke om gratis garantireparasjoner og lignende ”snylting” - men helt alminnelige reparasjoner og service som man som kunde skal betale for. Som forbrukere burde vi bli spart for den slags trakassering.

    Mange av oss både kjøper og selger brukt utstyr – en grei måte å oppgradere seg på uten at det svir for mye i lommeboken – og for oss er det spesielt vanskelig å spore hvor utstyret tilfeldigvis måtte komme fra en gang i fjern fortid.

    Greit nok hvis importert utstyr ikke tilfredsstiller norske lovpålagte krav – f.eks. dette med strøm. Da er vel produktet strengt tatt ulovlig å bruke, og i slike tilefeller kan man kanskje ikke forlange at et serviceverksted skal påta seg ansvaret for å ta i produktet. Men ellers?....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Touch, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD20 DAC, Copland DRC-205, Primare BD32, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc DB1, REL S3 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-3 HGC, 2x Benchmark AHB2, ProAc D1, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

  20. #20
    Hifi Freak
    Ble medlem
    Dec 2003
    Innlegg
    4,430
    Tagget i
    1 Innlegg

    Import-hifi og service

    Ofte har verksteder avtaler med importørene, og det skulle ta seg dårlig ut om de i tilleg gjør en avtale med et annet firma som parallellimporterer samme merke.
    Offisiell importør (og forhandlere) har ikke noe incentiv for å hjelpe deg heller. Økonomisk er det kun verkstedet som tjener noe på det, og dessuten ville det være å oppfordre til selvimport hvis importør skal bruke av sin tid på å hjelpe disse "kundene".

    Har du et problem, får du værsågod finne fram til et verksted som kan hjelpe deg på egenhånd, ta kontakt med de, pakke produktet, og sende det. I motsetning til f.eks å avlevere dette hos en lokal forhandler i en rema1000-pose og komme med en hvit løgn om at du har kjøpt det på andre siden av landet, og når du blir nektet; storme ut butikklokalet mens du roper høyt "Makan til service, DER mista dere en fremtidig kunde!"

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Skrive Tillatelser

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  


 

Om Hifisentralen

    Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.
   

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed