Resultater 1 til 8 av 8
Abonnér på denne tråden
    Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Dec 2008
    Tagget i
    0 Innlegg

Oppgradering av vincent SA-T1.

Heisann! Lurer på om noen her på sentalen har erfaring med å bytte rør på SA-T1 preampen til Vincent? kunne tenke meg å prøve noen andre typer. f.eks Golden Dragon el Mullard.

Hifi Freak Vermin's Avatar
    Ble medlem
    Sep 2006
    Sted
    Bjerkreim
    Tagget i
    1 Innlegg
    Torget
    2

Mullard CV 4004 og 4003 rocker i denne pre-ampen. Uansett hva jeg putta i havnet jeg alltid tilbake på de.
    Trio Ω , BD, Parasound, AirTight, EAR, Oppo, Roon Nucleus, TWRaven, Garrard, Loricraft, 4Point, Triplanar, Origin Live, Reed, Van Den Hul, Lyra, Miyajima, Transfiguration, Dynavector

Hornalliansen

Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Dec 2008
    Tagget i
    0 Innlegg

Hei! Takk for opplysningene. Det skal jeg prøve vet du! En kompis har byttet rørene i sin Nordic Ming Da pre fra Golden Dragon til Mullard og er meget fornøyd.Testet den forøvrig på mitt eget oppsett å hørte tydelig lydforbedring. Så kunne jo prøvd de Golden rørene før Mullard for morro skyld. Det er ikke noe problem å skifte de?Bare å sette de på plass?Har sp-t100 blokkene også forresten. Noe erfaring med de?

Hifi-entusiast raytur's Avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Tagget i
    0 Innlegg

HAr selv ute en tråd for råd i forbindelse med SP-T100. Har fra Motron blitt anbefalt Mullard ECC88 som erstatning for 6DJ8 rørene i disse.
    Har også SA T1 som jeg har oppgradert med nye rør. Der falt valget på GE 12AU7 og Sylvania 12AX7WA, noe som ga en stor forbedring i forhold til orginalene.
    Ellers har jeg også hørt mye positivt om Mullard CV4004-4003, men disse er også dyrere.

Hifi-entusiast
    Ble medlem
    Dec 2008
    Tagget i
    0 Innlegg

Heisann! Takk for opplysningene. Har bestilt fra Motron i dag. Det er ikke lett å bestemme seg for hva en skal velge. Men han Brynjar fra Motron er jo veldig behjelpelig da. Det ble Philips i pre ampen. Det var visst det samme som Mullard. Også noen Mullard i monoblokkene. Det kom på litt over 3000kr for alt. Blir veldig spennende! Spiller forøvrig på Polestar høytalere og Music Hall cd spiller. Høytalerne er de samme som Hifi-guiden spilte på under Horten messa,hvis du var der. Er veldig fornøyd med oppsettet mitt. Men mann er jo altid ute etter forbedringer.

Hifi-entusiast raytur's Avatar
    Ble medlem
    May 2008
    Sted
    Vestfold
    Tagget i
    0 Innlegg

Heisan. Var selv hos Motron og kjøpte meg nye Mullard rør til monoblokkene. Umiddelbar reaksjon er at oppløsning ble bedre og at den litt harde øvre mellomtonen jeg hadde i mine høytalere ble mye mindre fremtredende. Spiller forøvirg på Monitor Audio GS60 hvor jeg bruker monoblokkene bare til diskant/mellomtone. Bruker en SP331 som forsterker til bassen.
    Nå gjennstår bare litt trimming av selve rommet og fintrimming av plassering av høytalerne.

Medlem bart24's Avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Tagget i
    0 Innlegg

heisann. noen som har tlf eller net siden til motron? skal skifte rør på mine vincent sa-t1 og spt-100 monoblokker..
    vurderer også mullard cv 4003 og 4004 men disse er dyre og lurer på om prisen er verdt lydforbedringen kontra rør til halve prisen?

har også noe støy i pre ampen som er hovedgrunen til at jeg vil bytte rør. for å se om det er rørene som er problemet. hvet at resten av annlegget ikke støyer pga at vis jeg byter ut pre ampen så støyer det ikke og bruker jeg vincent sa-t1 preampen i et annet anlegg så følger støyen med.. noe som er veldigt irriterende. er såpas høyt at det ergrer meg å bruke den for å si det sånn....
    Bryston bp26 med mps2. <br />Bryston 4B sst. <br />Bryston Bda-1.&nbsp;<br />Gemme Audio Tanto

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Oct 2006
    Sted
    Tromsø
    Tagget i
    0 Innlegg

Sitat Sitat fra bart24
    heisann. noen som har tlf eller net siden til motron?
    http://www.proff.no/proff/search/com...&org=966397993

Så vidt jeg vet har han ikke noen nettside.

Skrive Tillatelser

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine innlegg
  •  

Om Hifisentralen

Hifisentralen er Norges største webside innen high-end hi-fi og musikk, og vi har vært på nett siden år 2001. Velkommen til en god hi-fi diskusjon eller kjøp og salg av utstyr.

Følg oss på sosiale medier:

Facebook Twitter RSS Feed