Overfør det til bil....f skrev:Tror dere Hi Fi skribenter lar seg påvirke?
Nei. (bortsett frå at det straks vekkjer merksemd når Martin Logan kjem med ny fulltoneelektrostat etter ca 20 år, om Magnepan skulle komme med ny modell, Accupace ny pickup, Conrad Johnson nettverksserver eller Electrocompaniet skulle lage rørforsterkarar)f skrev:Tror dere Hi Fi skribenter lar seg påvirke?
Jeg tror 100% på att alle skribenter med litt fartstid er forutinntatt på Brandingen... Noe annet ville vært eneståendeAudiophile-Arve skrev:Nei. (bortsett frå at det straks vekkjer merksemd når Martin Logan kjem med ny fulltoneelektrostat etter ca 20 år, om Magnepan skulle komme med ny modell, Accupace ny pickup, Conrad Johnson nettverksserver eller Electrocompaniet skulle lage rørforsterkarar)f skrev:Tror dere Hi Fi skribenter lar seg påvirke?
Etter nærare ettertanke:
Ja (av gode eller dårlege produkt. Ein må jau lytte til desse dingsane fyrst, og då bør ein helst verte påverka).
Jeg synes også en skal være påvirket under lytting, ssskål!Audiophile-Arve skrev:Nei. (bortsett frå at det straks vekkjer merksemd når Martin Logan kjem med ny fulltoneelektrostat etter ca 20 år, om Magnepan skulle komme med ny modell, Accupace ny pickup, Conrad Johnson nettverksserver eller Electrocompaniet skulle lage rørforsterkarar)f skrev:Tror dere Hi Fi skribenter lar seg påvirke?
Etter nærare ettertanke:
Ja (av gode eller dårlege produkt. Ein må jau lytte til desse dingsane fyrst, og då bør ein helst verte påverka).
Tror du?f skrev:Tror dere journalister/skribenter får store avslag, evt. gratis produkter hvis de lager gode tester, for enkelte produsenter?
NEI ! men att de får avslag på produkter til referansebruk definitivt, men det skulle også bare mangle... Nå blir vel alle konsumenter tilgodesett med rabatter i en eller annen form så skribentene skal jo ikke være noe unntak...rolfozzy skrev:Tror du?f skrev:Tror dere journalister/skribenter får store avslag, evt. gratis produkter hvis de lager gode tester, for enkelte produsenter?
rolfozzy skrev:Tror du?f skrev:Tror dere journalister/skribenter får store avslag, evt. gratis produkter hvis de lager gode tester, for enkelte produsenter?
Jeg tror ikke det er vanlig med en kobling mellom testes og hvem som fyller bladet med reklame, ihvertfall ikke sett fra testerens sysnpunkt (men kanskje fra annonsørens). Dette fordi det gjerne er to forskjellige avdelinger. I min tid som tester opplevde jeg faktisk aldri noe press i forhold til annonsører, og når jeg tenker meg om så kan jeg ikke huske at jeg noensinne kommuniserte med noen av annonseselgerne.ymir skrev:hei
For MEG er det en sammenheng med hva som testes og hvem som fyller bladet med reklame og resultatet.For MEG ser det ut som det hele går ut på nettverksbygging,kammeraderi og det å klatre på den sosiale rangstigen.Det siste er mere utbredt blandt journalister en konstruktører.Kan "bare huske 2" produkter som regelrett er blitt slaktet:ELP LT-1LRC laser turntable i TAS og et Gryphone 100w effektrinn i Stereophile.Til sist,hva skal en si om Harry Pearson`s Harry Pearson-Reviewing Reviewers i hi-fi+ nr.62 eller middag og vin til spesielt inviterte fra presse og produsenter på RMAF i regi av TAS.
Dette er ikke noe nytt. Nye etiketter skaper nysgjerrighet. Såvidt jeg vet gjør produsentene av potetsnacks rutinemessige endringer i emballasjens utseende med (u)jevne mellomrom nettopp på grunn av denne effekten.Fush skrev:Det er i allefall ingen tvil om at fin innpakning påvirker forbrukere til kjøp: Ny etikett ga tredobbelt salg.
roffe skrev:Dette er ikke noe nytt. Nye etiketter skaper nysgjerrighet. Såvidt jeg vet gjør produsentene av potetsnacks rutinemessige endringer i emballasjens utseende med (u)jevne mellomrom nettopp på grunn av denne effekten.Fush skrev:Det er i allefall ingen tvil om at fin innpakning påvirker forbrukere til kjøp: Ny etikett ga tredobbelt salg.
Den der synest jeg var artig. Jeg ville heller kjøpt en med den gamle emballasjen. Den ser i alle fall ut som den er produsert av en fiskehandler som mener produktet er så godt i seg selv at det selger uten fancy emballasje. Den nye synest jeg ser ut som et tulleprodkt med pen innpakning og dårlig innhold.Fush skrev:Det er i allefall ingen tvil om at fin innpakning påvirker forbrukere til kjøp: Ny etikett ga tredobbelt salg.