Denon UD1713 BR spiller: får «No disc»

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei!

Noen som er kyndige på Blu Ray/DVD spillere her?
Fikk plutselig opp meldingen «No disc» på min trofaste Denon. Åpnet den og renset laser, prøvd å re-sette osv., men uten resultat. Laser virker også. Da må det vel være en sensor eller motor som er gåen?
Da spilleren er meget solid og som ny ellers, så lurer jeg på om det er mulig å bytte hele «kassetten» i disse?
*Mener da skuffen/drev/laser som alt sitter i en enhet.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Leser den DVD og CD?
Hvis ja, trenger den nok bare en proff rens.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei Mr.R, nei. Testet både DVD og CD også. Leser ingenting. Og det kom plutselig. Ikke noe trøbbel av noe slag i forkant.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
OK, da kan det være helt andre ting. Blu-ray er det mest sårbare , og vil derfor gi lesefeil først, før DVD og CD avlesning ryker. Så da kan du nok se bort fra forslaget mitt.
 

softail

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2009
Innlegg
63
Antall liker
46
Sted
Det blide sørland
Torget vurderinger
3
Hei. Om spilleren er under 6 år gjelder vel garantien på Hi-Fi klubben vil jeg tro.

Mvh Softail
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ja, takk for påminnelsen Softail! Spilleren ble faktisk hentet ut som garanti på en NAD spiller somstreiket for litt mer enn 3 år siden. Når er det egentlig garantien gjelder fra da mon tro? Jeg sjekker med gutta på klubben :)
 

softail

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2009
Innlegg
63
Antall liker
46
Sted
Det blide sørland
Torget vurderinger
3
Gjelder vel fra datoen da du kjøpte den vel? Gutta i klubben finner det vel ut i fra serie nummeret på spilleren.
Synes å ha lest her inne at det er flere som har hatt problemer med Denon sine Blu-ray spillere. Kanskje derfor de har sluttet å selge de.

Mvh Softail
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei, men denne ble jo ikke kjøpt. Den ble levert ut til meg fra Klubben i erstatning for NAD spilleren som også røk.
Tenker du at det er datoen da jeg kjøpte NAD spilleren som gjelder? Da er jeg nok utenfor garanti.
 

softail

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2009
Innlegg
63
Antall liker
46
Sted
Det blide sørland
Torget vurderinger
3
Nei, må vel være fra da du hentet den ut. Den var vel ny da du fikk den?

Håper det løser seg for deg.

Mvh Softail
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Takk, det gjør det! Garanti 6 år fra da erstatningsspilleren ble hentet ut som ny ja. Levert HiFi Klubben nå.
2-4 uker med streaming så er den vel klar håper jeg. ( Må sendes til Danmark der Klubben har hoffreperatør )
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Da var go`spilleren reparert allerede, og tilbake i racket. Nå venter ikke mindre enn 4 BR filmer (Bestiller alle nyheter på biblioteket, anbefales:) )

Stor Kudos igjen til Klubben i Marcus T.gt. Oslo. Dette var ingen billig rep., hele drivverket er byttet.
Det er da man skjønner dette med verdi av garanti, om ikke på produktet selv, så fra forhandler som i dette tilfellet.
Hadde vært noen tusen fattigere om ikke Klubben hadde tatt ansvar på denne måten!

Kanskje ikke så nøye med SÅ lang medlemsgaranti som 6 år på produkter uten drev og bevegelige komponenter, men har nå erfart at: 1 DVD spiller røk strikken, og 2 BR spillere har feilet mekanisk, uten at årsak er oppgitt/funnet.

Så, når det snart skal handles en ekstra høyere ende 4K spiller, så er det ikke tvil om hvor jeg går :)
 

Audiosan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.08.2018
Innlegg
427
Antall liker
228
Om så man ikke hadde hatt 6 års garanti, så hadde det alltids vært 5 års reklamasjonsrett. Og dette hadde helt klart vært en reklamasjons sak med samme utfall.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Nja. faktisk ikke nødvendigvis. Om du har f.eks 5 års garanti når du kjøper en spiller, og det viser seg at de ryker etter 4 år, så er det jo ikke slik at du har krav på uendelig med nye spillere til evig tid.
 
Topp Bunn