Mottok defekt og ødelagt hovedkort

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Hei
Lurte igrunn på om noen her inne er god på hvilke regler som gjelder eller hva som kan oppnås ved å gå videre med en sak jeg har.

Jeg mottok den 22/8 et hovedkort av nevnte merke.
Da jeg åpnet dette og skulle sjekke, merket jeg at det plastdekselet som normalt ligger over cpu socket ikke var der, samt at flere pins på selve socket var brukket, skjeve, minst 15-20 stk.

Jeg sendte en mail til Multicom, hvor de sa det var bare å sende tilbake.
Kort tid etter får jeg beskjed om at saken er avsluttet og kortet ble sendt tilbake til meg i samme tilstand. Grunn var at dette var helt nytt og sendt direkte fra AsRock, som hadde blitt informert om dette og mente det umulig kunne skje, da kortet ikke ble pakket av mennesker og da ikke kunne være menneskelig svikt. Ergo sier de egentlig at dette umulig kunne ha skjedd, med mindre det ble gjort av meg

Det er viktig for meg å nevne at jeg er erfaren ang det å bygge pc, jeg har bygget dusinvis maskiner, både til bekjente og meg. Jeg fikk ALDRI sjans til å teste dette, ei heller gå så langt at cpu legges i socket, noe som er en tildels veldig enkel sak. Jeg er også en ærlig perosn, som ikke hadde giddet å gjøre en sak ut av det, hvis jeg gjorde en feil...Men, dette er ABsolutt ikke tilfellet her, men jeg kan jo på ingen måte bevise det

Så sak avsluttet, får ikke nytt hovedkort og 1700,- ut av vindu

Er det på noen måte noe å gjøre her, eller er det en lost case i utgangspunktet tror dere..?

Veldig skuffet må jeg si dette er og bittert. Hva som har skjedd og hvordan, vet jeg ikke, men en skulle tro det ikke hadde kostet multicom så mye å vært mer behjelpelig
 
Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Anbefaler å prøve diskusjon.no i stedet. Har du betalt med kredittkort, kan kanskje dem hjelpe deg, ellers må du vel gå den kjedelige runden med forbrukerrådet, forliksrådet etc.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.706
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Takk for info, jeg skal legge inn et innlegg der ja
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.673
Antall liker
9.849
Sted
London
Grunn var at dette var helt nytt og sendt direkte fra AsRock, som hadde blitt informert om dette og mente det umulig kunne skje, da kortet ikke ble pakket av mennesker og da ikke kunne være menneskelig svikt. Ergo sier de egentlig at dette umulig kunne ha skjedd, med mindre det ble gjort av meg
Dette kan umulig være en garanti for at feil og skader ikke oppstår slik jeg leser dette - vil heller si at de må akseptere en retur, da INGEN har sjekket at det kortet IKKE er skadet eller på annen måte mangelfullt når det forlater dem...
 
Topp Bunn