Hi-Fi Huset Tromsø sin hjemmeside er ferdig!

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
328
Antall liker
0
Hjemmesiden til Hi-Fi Huset Tromsø er ferdig. Tilbakemelding er velkommen. Svar gjerne på følgende spørsmål i denne tråden:

* Er siden ryddig og oversiktlig?
* Designmessig, pent?
* Er det noen skrivefeil som må rettes opp i?
* Er det noen forbedringer som kunne vært gjort?

http://www.hifihusettromso.no

Mvh.
Hi-Fi Huset i Tromsø

Edit: Glemte linken.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.021
Antall liker
8.215
Torget vurderinger
1
Link?
 

halux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2007
Innlegg
270
Antall liker
4
Ser oversiktlig og greit ut, men er ikke alle linkene som fungerer og noen havner på feil plass.
En liten opprydding bare, så sitter det :)
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
En ting til .. Jeg ser mange av bildene du bruker har hvit bakgrunn.. Det ser MYE bedre ut dersom de har "gjennomsiktig" bakgrunn.. Både produktbildene på forsia og linkene til høyre lider av dette.. Hvis du ikke klarer å forandre på bildene, kanskje det hadde sett bedre ut med hvit bakgrunn på hele hjemmesiden. De store firkantene rundt bildene er ikke så VELDIG sexy :)

Noen logoer har jo sort bakgrunn også, så det beste hadde absolutt (om mulig) vært å få bakgrunnen gjennomsiktig.. (eller i det minste gjøre slik at alle firkantene ble like store)

(sorry) det er ikke VIKTIG, men tanken streifet meg...
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
pstraums skrev:
En ting til .. Jeg ser mange av bildene du bruker har hvit bakgrunn.. Det ser MYE bedre ut dersom de har "gjennomsiktig" bakgrunn.. Både produktbildene på forsia og linkene til høyre lider av dette.. Hvis du ikke klarer å forandre på bildene, kanskje det hadde sett bedre ut med hvit bakgrunn på hele hjemmesiden. De store firkantene rundt bildene er ikke så VELDIG sexy :)

Noen logoer har jo sort bakgrunn også, så det beste hadde absolutt (om mulig) vært å få bakgrunnen gjennomsiktig.. (eller i det minste gjøre slik at alle firkantene ble like store)

(sorry) det er ikke VIKTIG, men tanken streifet meg...
Enog i dette, samt at når jeg klikker på f.eks Chapters effekttrinn linkes det til manualen i PDF og det kan gå litt tregt. Kan hende mange ikke gidder å lese om produktet når en 20-siders manual må lastes ned. Har ikke f.eks chapter en produktside du kan oversette?
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Jeg synes siden går veldig tregt å laste. 20 sek +/- på en 10/2 Mb linje er mye.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Det virker som om bakgrunnsbildet er ganske tungt å laste ned .. første gang jeg var inne så jeg bakgrunnen "loadet" ganske sakte nedover... (har 16 megabit linje selv, men den brukes riktignok til mye av flere, her hjemme) .. men likavel... denne siden burde ikke ta lenger tid å hente enn .. vg.no f.eks?

geiraa skrev:
Jeg synes siden går veldig tregt å laste. 20 sek +/- på en 10/2 Mb linje er mye.
 

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
328
Antall liker
0
Takker for tilbakemeldingene. Det har nok vært litt trafikk på hjemmesiden i dag, noe som har vært merket. Vi skal se litt på hva vi kan gjøre for å bedre sidene, og vi er åpne for tips.

Mvh. Bjørn
Hi-Fi Huset i Tromsø
 

corwin

Medlem
Ble medlem
23.07.2006
Innlegg
22
Antall liker
0
Jeg synes det var en tungvindt og uoversiktelig side.
F. eks for å se produkter
-ett trykk - får opp produktkategoriene
-ett trykk - kommer inn på forsterkere
-ett trykk - må velge mellom effekt, pre og integrert
-ett trykk - må velge mellom produsent
-kommer da til en side uten informasjon om produktet men som har linker til
produsentenes sider som om man trykker på dem lastes i vinduet til hifihuset

Dette blir for tungvindt

Forslag til endring
-linje øverst på siden med alle produktkategoriene
-drop-down menyer med undergruppene.
-trykker man så forsterker-forforster lastes det en side med alle pre som hifihuset
fører
-Trykker man på en av disse pre-ene får man informasjon om preen OG PRIS!

Tilgjengeligheten av produktet er også fin å ha med på siden slik at folk som kommer kjørende for å kjøpe noe kan sjekke om ting faktisk er på lager.

Ellers må jeg jo kommentere bilderammene og den hvite bakgrunnen som er nevnt tidligere.

Design i rødt og grått er jo også ganske deprimerende. Innbyr ikke akkurat til feststemning og salg....

Ellers er det en fin touch med google-map i veiviseren men denne burde kanskje være sentrert over hvor hifihuset faktisk ligger, litt mer zoomet ut og større?
Mine 2 cent

Ble mye negativt her... jaja.... forsøker bare gi tilbakemelding!:)
 
N

nb

Gjest
Gratulerer med ny hjemmeside!

Litt enig med siste taler, det blir tungvindt å navigere i prdukthierarkiet, antallet produkter er ikke større enn at man kan vise alt av f.eks forstereke på en side, det blir litt unødvendig å gå inn på merke for så å finne to modeller.

Om det er lov, legg heller inn informasjonen fra produsenten på dine egne sider. Der det er tester tilgjengelig, bør de ligge under selve produktet, ikke som en egen kategori. I det hele bør all info om produktet ligge på siden som kommer opp når en kunde klikker på produktet.

Ellers pluss for at priser er oppgitt. Det verste jeg vet er "ring", "på forespørsel" og lignende. Om det er veldig kostbare produkter som importeres "on demand" så har jeg selvsagt forståelse for at det er valutaavhengig, men en indikasjon er bedre enn ingenting - om så den er i EUR/USD/GBP.

Angående menyer, så synest jeg en løsning ala dette http://www.stereofil.no/ fungerer bra, man kan alltids diskutere selve inndelingen, men man kan lett navigere, se på ulike typer produkter osv uten å måtte gå frem og tilbake gjennom mange nivåer.

Det er også en del linker som ikke funker, om jeg klikker på DVD/BluRay eller Projektor så får jeg en feilmelding, men det burde være noe av det enklere å rydde opp i.

Og viktigst av alt: Pass på å holde den oppdatert slik at det som ligger på sidene speiler hva du faktisk har/kan skaffe og at prisene som legges ut i alle fall sånn noenlunde reflekterer hva en kunde må rengne med å betale for sakene.

Stå på!
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.634
Antall liker
32.546
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Halux skrev:
Ser oversiktlig og greit ut, men er ikke alle linkene som fungerer og noen havner på feil plass.
En liten opprydding bare, så sitter det :)
Enig ;)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Ai ai ai, dette var ikke bra :eek:

Det meste har blitt påpekt når det gjelder navigasjon. Som et tillegg vil jeg foreslå at navigasjonen til både http://www.soundgarden.no og http://www.hifiklubben.no bør være eksempler til etterfølgelse. En fin regel er at det aldri skal være mer enn 3 klikk til det brukeren er på jakt etter.

Siden virker være på en privat server og deretter "hijacket" med enn frame. Ikke rart det går tregt! Et web-hotell hadde kostet dere i overkant av 300 kr i året.

Ved en nærmere kikk ser jeg at siden virker for ikke å være på et CMS (content management system) - noe som gjør at en hver oppdatering må hardkodes? Dette gjør at siden blir VELDIG tungvindt å oppdatere. Det hele virker for å være satt sammen av en glad amatør. En får det en betaler for. Av og til lønner det seg å betale.
 
N

nb

Gjest
Brasse skrev:
Ved en nærmere kikk ser jeg at siden virker for ikke å være på et CMS (content management system) - noe som gjør at en hver oppdatering må hardkodes? Dette gjør at siden blir VELDIG tungvindt å oppdatere. Det hele virker for å være satt sammen av en glad amatør. En får det en betaler for. Av og til lønner det seg å betale.
Og her syndes det MYE. Utover kontaktinformasjon og slikt, så synest jeg faktisk ingen nettside er bedre enn en som ikke er oppdatert. Det finnes ganske mange eksempler på det i denne og andre bransjer. Dersom sakene på siden ikke er oppdaterte, noenlunde grei å navigere i og inneholder meningsfull informasjon, så vil folk etter hvert slutte å bruke nettsiden. Og da kunne man like gjerne latt være å ha en nettside.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Et annet område hvor det syndes mye innen nettsider er fokuset på nyheter.
Hvis dere hadde satt dere ned og gått igjennom hva brukeren av deres nettsted ønsker så er det neppe å lese nyheter.
Primært vil brukeren av slikt nettsted være på jakt etter følgende:

1. Produkter / produktinformasjon *
2. Priser *
3. Support / kontakt *

4. Tilbud
5. Nye varer

*Gjør for all del disse rett og sørg for at det fungerer!

Ikke-oppdaterte nettsider, enten grunnet at det er vanskelig, eller at dere ikke kan gjøre det "på huset" er en eneste stor turn-off for brukeren.

For å utfylle min forrige post; Et system som lar dere redigere artikler "rett på skjermen" med en Word-aktig brukergrensesnitt er faktisk gratis. Det finnes mange av de og det finnes mange som kan slike systemer. En løsning (om dere vil spare penger) er å kjøpe en ferdig mal, som for eksempel denne (ikke relatert til deres virksomhet, men er et høgkvalitetsprodukt): http://woothemes.com/demo/?t=42 . Den koster 394,-. I tillegg finnes det mange gratis maler på nettet som ved enkel tilpassing ville gjort jobben mye bedre enn det dere har gått i gang med nå. Om dere stiller med alle bilder og all tekst, så vil det faktisk være mulig å få en moderne og brukervennlig nettside for et sted mellom 5-10.000,-

Den prisen er med utgangspunkt i et gratis Wordpress-tema (mal) og 10-20 timer med en webdesigner som tar 500 kr pr time (ikke uvanlig freelancepris, men heller ikke byråpris)

Jeg er kanskje litt krass, det er flott å få lansert egen nettside, men det bør gjøres rett fra starten av. Ellers bruker en mye tid på å få det i gang og enda lengre tid på å holde det ved like. Det en kan ende opp pga. kortsiktighet er at nettsiden ikke lengre fungerer til formålet og da må en begynne på nytt.

En god nettside kan være salgskanal nr. 1! Bare se på hva Hifiklubben har gjort med sine guider og sin support (live-chat). Det hadde de ikke i begynnelsen, men systemet gjorde det mulig å bygge ut. Og jeg VET at begge deler lønner seg på deres nivå. Men som sagt, det at de har gjort punkt 1,2 og 3 rett gjør at nettstedet fungerer som den skal.
 

Hi-Fi Huset i Tromsø

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2008
Innlegg
328
Antall liker
0
Takk for tips og forslag. Noe er enkelt å implementere, andre ikke fullt så enkelt. Det er også viktig at hjemmesider blir et tids- og kostnadssluk, og derfor forsøker vi å holde ting enkelt og greit, og lettnavigert. Produktsidene vil nok etter hvert endres til et mer brukervennlig grensesnitt.

Mvh.
 

slurpe

Fersking
Ble medlem
23.12.2007
Innlegg
3
Antall liker
0
Under "kontakt oss" burde det legges ut åpningstidene på butikken siden dette ikke er en webshop. Kartet kunne også vært zoomet litt lenger ut (mulig dette er Opera sin feil?).
 
Topp Bunn