Veldig god service av Hi-Fi Klubben på nett

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Jeg hadde dessverre en lei opplevelse med min lokale butikk, da de beskyldte meg for å ha ødelagt en forsterker. Selv om reparasjon ble gjort gratis på garanti forlangte hi-fi klubben at jeg skulle betale dette. Jeg måtte true med å blande inn forbrukerombudet for å få pengene tilbake. Dette skjedde i fjor. J

Fikk problemer med en NAD D3020 som jeg kjøpte her på bruktmarkedet. Tok kontakt med hi-fi klubben online, og dette løste seg raskt og enkelt. Nå kommer det en ny forsterker i posten til meg. Kjempebra service.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
... Heh ? De forlanger at du skal betale for reperasjonen og du forlanger å få penger tilbake og hele jobben ble gjort gratis... . . ok.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Vanlig framgangsmåte.....
 

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Innlegg
2.266
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Jeg har absolutt ingen god erfaring med Hifi Klubben, kjøpte en demo Thule integrertforsterker, den fungerte aldri og ble sendt 3 ganger til reparasjon, ingen av gangene fungerte den fra reparasjon, den siste gangen smalt det og hovedsikringen slo seg ut. Fikk byttet den til en Classe cd spiller med en del mellomlegg, den sluttet og fungere etter 1 mnd, sendte den til reparasjon og den kom tilbake og fungerte fortsatt ikke, nå står den på loftet og jeg er ikke kunde av klubben lenger.

Men Dali høyttalerne har fungert bra hele tiden da.
 
Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Er dette en tråd om at Hi-Fi Klubben yter bra eller dårlig service? Eller kanskje litt av begge deler. De er jo en stor aktør med mange butikker og enda flere ansatte. Da er det ikke rart at folks erfaringer vil variere litt.
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Mine erfaringer med Hi-Fi Klubben er litt både og. To ganger har jeg levert samme CD-spiller til reparasjon. Første gangen tok det evigheter - ihvertfall tre ganger lengre tid enn selgeren forespeilet på skråsikkert vis. Men det kom aldri noen kontrabeskjed eller tilbud om å låne med et produkt hjem i mellomtiden. Sett i etterkant burde jeg kanskje selv ha vært mer "frempå", men synes først og fremst at betjeningen bør være på tilbudssiden og tilby slike løsninger. En gang jeg returnerte et par elendige høyttalerkabler, som kostet like mye som min daværende forsterker, var selger direkte uforskammet.

Er dette en tråd om at Hi-Fi Klubben yter bra eller dårlig service? Eller kanskje litt av begge deler. De er jo en stor aktør med mange butikker og enda flere ansatte. Da er det ikke rart at folks erfaringer vil variere litt.
Enig, man bør ikke generalisere for mye, det er tross alt en stor kjede med utallige ansatte. En kundes opplevelse avhenger jo fullt og helt av den ene personen man tilfeldigvis får med å gjøre, og det kan ikke bli full klaff hver gang.


Men en ting som kanskje sier mer om hele kjeden er deres svært så symbolske rabatter på demovarer - her har Hi-Fi Klubben noe å lære av andre aktører. Som et grovt eksempel kan jeg jo trekke frem dette demoparet av Dali Mentor 6. Altså, et demopar av en utgående modell selges med "hele" 10 % rabatt?!? De burde ha kostet 12.000!

(Ettersom jeg forstår er det nå like før Mentor-serien erstattes av Rubicon, men skal ta et lite forbehold for at jeg kan ha misoppfattet. Men noe glimrende tilbud er det uansett ikke...)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Mine erfaringer med Hi-Fi Klubben er litt både og. To ganger har jeg levert samme CD-spiller til reparasjon. Første gangen tok det evigheter - ihvertfall tre ganger lengre tid enn selgeren forespeilet på skråsikkert vis. Men det kom aldri noen kontrabeskjed eller tilbud om å låne med et produkt hjem i mellomtiden. Sett i etterkant burde jeg kanskje selv ha vært mer "frempå", men synes først og fremst at betjeningen bør være på tilbudssiden og tilby slike løsninger. En gang jeg returnerte et par elendige høyttalerkabler, som kostet like mye som min daværende forsterker, var selger direkte uforskammet.

Er dette en tråd om at Hi-Fi Klubben yter bra eller dårlig service? Eller kanskje litt av begge deler. De er jo en stor aktør med mange butikker og enda flere ansatte. Da er det ikke rart at folks erfaringer vil variere litt.
Enig, man bør ikke generalisere for mye, det er tross alt en stor kjede med utallige ansatte. En kundes opplevelse avhenger jo fullt og helt av den ene personen man tilfeldigvis får med å gjøre, og det kan ikke bli full klaff hver gang.


Men en ting som kanskje sier mer om hele kjeden er deres svært så symbolske rabatter på demovarer - her har Hi-Fi Klubben noe å lære av andre aktører. Som et grovt eksempel kan jeg jo trekke frem dette demoparet av Dali Mentor 6. Altså, et demopar av en utgående modell selges med "hele" 10 % rabatt?!? De burde ha kostet 12.000!

(Ettersom jeg forstår er det nå like før Mentor-serien erstattes av Rubicon, men skal ta et lite forbehold for at jeg kan ha misoppfattet. Men noe glimrende tilbud er det uansett ikke...)
På hvilken måte var selgeren uforskammet når du leverte tilbake kablene?

Kan ikke si jeg har fått spesielt dårlig service de få gangene jeg har vært innom HFK de siste åra, men kan ikke si det har vært noen utpreget positive erfaringer heller. Man skal vite litt hva man er ute etter før man går inn der, så man ikke blir overtalt til å kjøpe noe man hverken trenger eller har lyst på fra det litt kjipe og kjedelige sortimentet deres. Og rabatter og gode tilbud har vel aldri vært klubben sin greie på noen måte.

Det de er best på er vel kanskje å drive skamløs propaganda for det stadig skiftende sortimentet sitt, uavhengig av om produktene er bra eller bare helt middelmådige i forhold til pris og ytelse.
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Enig i at sortimentet deres ikke er av de mest spennende. Men så har de jo B&W, Dali, NAD og Classé, så noe kan man jo en gang finne der.

På hvilken måte var selgeren uforskammet når du leverte tilbake kablene?
Jeg hadde kjøpt kablene nye, og var dermed klar over at de måtte selges som demovare siden jeg benyttet angreretten, men det var ikke noe annet alternativ. Lyden var ganske enkelt utrolig dårlig, med den verste bass-definisjonen jeg kan forestille meg. Bananpluggene var også under enhver kritikk, noe som var en dårlig kombinasjon med kablenes ekstreme stivhet. De regelrett hoppet ut av terminalene hvis de ikke lå heeeelt som de skulle, og for å holde de på plass måtte jeg bruke små spiker på baksiden av (det allerede herpede) TV-bordet.

Disse tingene forklarte jeg selgeren, og la til at når de kostet like mye som forsterkeren så forventet jeg faktisk litt mer (de låt mye dårligere enn noen langt billigere QED-kabler jeg kjøpte sammen med resten av systemet). Selgeren skjønte tydeligvis at jeg kom for å returnere et produkt, og ignorerte først min ankomst. Omsider kom han til kassa, og jeg merket meg bare hele kroppsspråket, ansiktsuttrykket og enstavelsesordene som "javel" og "greit" (sagt i en når-du-er-så-jævla-dum-tone).

Dette er den eneste gangen jeg har benyttet meg av angrerett på et nytt produkt (demovarer på hjemlån blir jo noe annet), og gjorde det av en god grunn. Da er det ganske kjipt å få slik behandling, attpåtil av en selger jeg så langt hadde fått et godt inntrykk av. Gjett hvem som gikk sporenstreks til konkurrenten og handlet et sett skikkelige høyttalerkabler hos en svært hyggelig selger...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
^Særlig B&W og Classè var faktisk det jeg tenkte på som litt kjedelig. :)

Takk for oppklaringen, jeg blir alltid nysgjerrig når jeg hører om dårlig kundebehandling o.l. Høres ut som du var litt uheldig med akkurat den selgeren der ja, var vel ikke helt fornøyd med å måtte ta kablene i retur nei. Men bananplugger som ikke sitter skikkelig fast er jo et klart faremoment, med litt uflaks kan de jo kortslutte hvis de løsner. Jeg er helt sikker på at det ikke er meningen at terminerte kabler skal spikres fast for å sitte.
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
De måtte ikke direkte spikres fast, men jeg slo inn flere småspiker som fungerte som små "hyller" for kablene, slik at de kunne ligge i sine allerede svært så fastsatte buer.

Jeg skjønner at han ikke ble hoppende glad, men slik frekkhet og mangel på profesjonalitet skal man slippe å bli utsatt for. Min begrunnelse var både oppriktig og fremlagt på en rolig måte. Forøvrig skulle jeg likt å sett det systemet som hadde fått de kablene til å låte bra;)
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Merket var Tara Labs, modellen var Prism Omni 3, tror jeg. Bi-wire-utgave.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.991
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Hifiklubben sitt produktsortemang begynner å bli rimelig tynnslitt syns jeg.

Stereo utvalget dems er jo en vits, og surround? Hvem vil ha Denon fremfor Marantz, Onkyo, Pioneer, Yamaha og Anthem ? NAD virker jo også mista fotfestet endel, enda dem kommer med relativt god Klasse D teknologi (master serien har en del veldig gode produkter, men også lureprodukter, som blyrayspilleren som viste seg å være en pimpet LG spiller til 1000kr)..... Høyttaler merkede dems derimot, de holder relativt høy standard, spesielt Dali imponerer meg stort ofte.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hvem vil ha Denon fremfor Marantz?
Nå må du ikke glemme at HFK har hatt både Denon og Marantz i hyllene sine samtidig. Og svaret på spørsmålet ditt er klart: Kundene ville ha Denon fremfor Marantz. Stort sett de fleste ansatte også. Marantz kunne rett og slett ikke hevde seg mot Denon i tilsvarende prisklasser på den tida. De hadde noen gode produkter som utpreget seg svært positivt, men totalt sett vant Denon både kunder og ansatte i nesten alle sammenhenger.
 

mariusaa

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.01.2012
Innlegg
1.363
Antall liker
509
Torget vurderinger
9
Har kjøpt en del fra hifi klubben (denon, dali, nad, b&w, van del hul ++), og så langt kan jeg ikke klage. Har hatt 2 reklamasjoner, og ingen av de var det noen problemer med heller. Handle i butikker (marcus thranes gate, sarpsborg og lillestrøm) og nettbutikken har vært helt kurrant. De har også vært kjappe til å svare på henvendelser via e-post.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Det som jeg generelt synes er bra med HI-Fi klubben - og da tenker jeg p de vanlige butikkene - er at de ikke forventer at flertallet av folk skal handle så innmari dyrt. Det er rett og slett en kjede for folk med vanlig økonomi.:)
 
Topp Bunn