Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 ... 188 189 190 [191] 192 193 194 ... 253   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Siste platekjøp.  (Lest 168608 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
flinkgutt
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Her bor vi!

« Svar #3800 Lagt ut: august 18, 2010, 20:52:09 »

Meat Loaf: Hang on teddy bear (2010).

Kjøpte denne ene og alene på grunn av meget god omtale i Hi Fi news!

Den fikk faktisk hele 93/100 poeng for lydkvaliteten? Her låter den (nesten) helt jævlig, og den kan ikke få mere enn - 3 for musikken, og - 2 for lydkvaliteten!
Loggført

Focal, Electra 1037 Be.
Chapter Audio Precise.
Meridian G08.
Sony Blueray og radio.
Chapter signal og strømkabler.
Oblivion høytalerkabler.
Audioquest signalkabler.
Diverse Suprakabler i hjemmekinoen (Mundorf DIY).
T+A Power Bar.
ottone
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3801 Lagt ut: august 18, 2010, 21:07:07 »

Bruktvinyl dagligvarer:

...pluss frukt, melk, brød og øl.

Loggført

Arcam rDac/Sugden CD21/Headmaster/Sugden A21AP/Harbeth SHL5/Sennheiser HD800
MacbookPro/Nuforce Icon HDP/AKG 701
LinnLP12/DV17/GrahamSleeReflex/AN dac3/AI L2/QuadII/ESL63/Stax Lambda på lager
Supertramp
Gjest
« Svar #3802 Lagt ut: august 18, 2010, 21:14:25 »

Meat Loaf: Hang on teddy bear (2010).

Kjøpte denne ene og alene på grunn av meget god omtale i Hi Fi news!

Den fikk faktisk hele 93/100 poeng for lydkvaliteten? Her låter den (nesten) helt jævlig, og den kan ikke få mere enn - 3 for musikken, og - 2 for lydkvaliteten!

+1

Loggført
mikefish
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

musikk-freak

« Svar #3803 Lagt ut: august 19, 2010, 14:44:15 »

bare to nye i denne omgang :

Isobell Campbell And Mark Lanegan

No-Man

mvh. s,
Loggført

Pl.spillere   : Project RPM 1.3 & Rega Planar 2
Cd-spillere : Pioneer PD 707,Pioneer PD 6 & Denon DCD 710
Forsterkere : Primare I 21,Denon PMA 700,Denom PMA 510 & Cambridge SR 10
Høyttalere : Celestion F 10,JBL Studio 830,Snell E 5,B&W DM 686,SA 1250,Dynaudio DM 2/6 & Kef iQ 3
Diverse     : Cambridge Dac & Project Phono
Lyngen
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3804 Lagt ut: august 21, 2010, 01:47:31 »

Loggført

Høyttalere: Focal Utopia Micro Be, REL Stampede og Beyerdynamic T70p. Forsterker: Sugden A21SE. Signalkilder: WD-HD> iMac24> iTunes > AE Express> Hegel H10 DAC, Denon Blu-ray drivverk og iPod. Kabler: Wireworld Super Eclipse - Audience Au 24
cash 63
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

If the kid's are united.

« Svar #3805 Lagt ut: august 21, 2010, 10:27:01 »

Grymt bra platta det der Lyngen!!! Har bestillt den på vinyl, blir spennede og sammenligna den med cd'n
Loggført

Chapter precis 250S , Focal 1037be, Meridian G08.2, velodyne spl-1200 ultra, Nottingham analog Hyperspace/Phantom B-44, ASR mini basis Exlusive mkll, Zyx 4D, VPI 16.5.
Kabler: HT-Chord signature, Analysis plus siver oval xlr, Analysis poweroval ll

Hjemmekino: Benq 8720,Sony bdp 580, Yamaha rxv1067. Dreamscreen 92"
cash 63
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

If the kid's are united.

« Svar #3806 Lagt ut: august 21, 2010, 13:25:39 »

Kjøpt idag på vinyl.

Loggført

Chapter precis 250S , Focal 1037be, Meridian G08.2, velodyne spl-1200 ultra, Nottingham analog Hyperspace/Phantom B-44, ASR mini basis Exlusive mkll, Zyx 4D, VPI 16.5.
Kabler: HT-Chord signature, Analysis plus siver oval xlr, Analysis poweroval ll

Hjemmekino: Benq 8720,Sony bdp 580, Yamaha rxv1067. Dreamscreen 92"
mikefish
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

musikk-freak

« Svar #3807 Lagt ut: august 21, 2010, 15:00:02 »

Holder meg fortsatt til de noe "uglesette" cd'ene.Her er de nye som ankom i dag :

Oleta Adams & Chet Baker

Larry Young & The Doves
Loggført

Høyttalere : Celestion F 10,JBL Studio 830,Snell E 5,B&W DM 686,SA 1250,Dynaudio DM 2/6 & Kef iQ 3
mikefish
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

musikk-freak

« Svar #3808 Lagt ut: august 21, 2010, 15:03:55 »

noen til :

Ost og Kjex & The Coral

Brian Eno And Harold Budd

mvh. s,
Loggført

musicus
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3809 Lagt ut: august 22, 2010, 10:02:45 »

Den er en fin opptakt til "Infected", som jeg fremdeles mener er det ultimate The The-albumet. Men jeg kan faktisk ikke høre det uten å ha hørt "This Is The Day" først for tiden. Det var låten som åpnet øynene for Matt Johnson i mitt tilfelle. Jeg har gjenoppdaget The The etter å ha mottatt "Infected" VCD fra et forummedlem. VCD er bedre enn den VHS-en jeg hadde i sin tid, og jeg alternerer mellom å spille VCD og CD. Igjen vil jeg nevne at det nye coveret er trist i forhold til de gamle, fargerike fra åttitallet. Jeg skjønner ikke hvorfor de har forandret på det.

Til de som ikke vet det så finnes "Soul Mining" å få til 60 små penger på Kompaniet for tiden. Løp og kjøp for de som ikke har den fra før, for dette hører til blant basis-repertoaret til en god, alternativ åttitalls-samling.

Har misset de hyggelige kommentarerene på denne.
Korriger meg gjerne, men jeg tror dette med coveret er ett resultat av en ny masstering eller noe, det står noe om det i den nye skiva (har ikke tilgang nu og kan sjekke, skal gjöre det når jeg er hjemme igjen)

Ellers er vel muligens The The "infected" en noe större favoritt enn "Soul Mining", men det henger vel sammen med hvilket album man först ble introdusert for på 80 tallet  Osteaktig

mvh
Loggført

Too many people of today know the price of everything and the value of nothing.."
(Oscar Wilde)
musicus
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3810 Lagt ut: august 22, 2010, 10:05:59 »

Holder meg fortsatt til de noe "uglesette" cd'ene.Her er de nye som ankom i dag :

Tja, jeg holder også på med de, og trives helt utmerkt med det til tross for hva mange måtte mene  Blunker..

Du har, igjen , bestillt endel interessante skiver, noen kommentarer på den Isobel Campell & Mark Lanegan skiva? litt nysgjerrig på hva du mener om no.man´s siste også (den har jeg)...  Gliser

mvh
Loggført

Too many people of today know the price of everything and the value of nothing.."
(Oscar Wilde)
mikefish
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

musikk-freak

« Svar #3811 Lagt ut: august 22, 2010, 11:36:00 »

Ja,Isobel og Mark har laget et fint album som er muligens litt mer "nedpå" enn deres to foregående.Nå er det det kjempelenge siden jeg har spillt 'ballad' & 'sunday',men er enig med en anmelder som mente at de nå har funnet formen.

No-Man har jeg bare hørt 3 ganger.topp lyd som er vanlig fra den kanten.Det var et impulskjøp egentlig da sjappa kunne friste med halv pris.Kom for en stund siden over albumet 'speak'.Dette er vel litt mer "drømmende" enn 'schoolyard ghost'.

mvh. s,
Loggført

atonal
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Wir laufen 'rein in Düsseldorf City

« Svar #3812 Lagt ut: august 22, 2010, 11:43:56 »

mikefish: platene av Lanegan & Campbell og No-Man står på min innkjøpsliste. Hvor fikk du tak i No-Man-plata til halv pris?? (kanskje en nettbutikk?)

tillegg: som en kuriositet, cd-wow selger Schoolyard Ghosts på vinyl til kun £66.99 Osteaktig
« Nyeste redigering: august 22, 2010, 12:06:30 av atonal » Loggført

Stue: RME ADI-2 | Squeezebox Classic | Technics SL-200K | Dual 1226 | Graham Slee Amp 1 | Violet Audio ADP61 | Dynaudio Acoustics BM15A | Head-Fi: Beyerdynamic DT770 Pro | Shure SRH-940 | Rega Ear
PC audio/gaming: Infrasonic Blow 5D | Auzentech X-FI Forte | J River MC16
flinkgutt
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Her bor vi!

« Svar #3813 Lagt ut: august 22, 2010, 12:15:12 »

Propaganda: Secret Wish (2Xcd) (2010)

Nok en de luxe utgivelse av et gammelt matriale, men lyden er faktisk mye bedre enn forrige reutgivelse fra 2004, så det er bare å kjøpe Osteaktig
Loggført

Focal, Electra 1037 Be.
Chapter Audio Precise.
Meridian G08.
Sony Blueray og radio.
Chapter signal og strømkabler.
Oblivion høytalerkabler.
Audioquest signalkabler.
Diverse Suprakabler i hjemmekinoen (Mundorf DIY).
T+A Power Bar.
mikefish
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

musikk-freak

« Svar #3814 Lagt ut: august 22, 2010, 16:17:02 »

@ atonal : Det var på den lokale Musikkverket forretningen.Sikkert det siste eksemplaret de hadde inne for øyeblikket.Platen jeg kjøpte hadde også en bonus-disc med musikken på dvd-audio.Får nok ikke glede av denne,da jeg mangler spiller for det formatet.

mvh. s,
Loggført

atonal
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3815 Lagt ut: august 22, 2010, 22:02:43 »

Propaganda: Secret Wish (2Xcd) (2010)

Nok en de luxe utgivelse av et gammelt matriale, men lyden er faktisk mye bedre enn forrige reutgivelse fra 2004, så det er bare å kjøpe Osteaktig

Ahh, en av mine absolutte favoritter fra 80-tallet, skal kjøpes inn!

Mikefish: takk for orienteringen. Blir vel et kjøp fra play.com for min del med mindre platekompaniet (eneste platebutikken i byen) har den til en grei pris.
Loggført

Stue: RME ADI-2 | Squeezebox Classic | Technics SL-200K | Dual 1226 | Graham Slee Amp 1 | Violet Audio ADP61 | Dynaudio Acoustics BM15A | Head-Fi: Beyerdynamic DT770 Pro | Shure SRH-940 | Rega Ear
baluba
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3816 Lagt ut: august 23, 2010, 01:34:47 »

Den er en fin opptakt til "Infected", som jeg fremdeles mener er det ultimate The The-albumet. Men jeg kan faktisk ikke høre det uten å ha hørt "This Is The Day" først for tiden. Det var låten som åpnet øynene for Matt Johnson i mitt tilfelle. Jeg har gjenoppdaget The The etter å ha mottatt "Infected" VCD fra et forummedlem. VCD er bedre enn den VHS-en jeg hadde i sin tid, og jeg alternerer mellom å spille VCD og CD. Igjen vil jeg nevne at det nye coveret er trist i forhold til de gamle, fargerike fra åttitallet. Jeg skjønner ikke hvorfor de har forandret på det.

Til de som ikke vet det så finnes "Soul Mining" å få til 60 små penger på Kompaniet for tiden. Løp og kjøp for de som ikke har den fra før, for dette hører til blant basis-repertoaret til en god, alternativ åttitalls-samling.

Har misset de hyggelige kommentarerene på denne.
Korriger meg gjerne, men jeg tror dette med coveret er ett resultat av en ny masstering eller noe, det står noe om det i den nye skiva (har ikke tilgang nu og kan sjekke, skal gjöre det når jeg er hjemme igjen)

Ellers er vel muligens The The "infected" en noe större favoritt enn "Soul Mining", men det henger vel sammen med hvilket album man först ble introdusert for på 80 tallet  Osteaktig

mvh
Det var "Soul Mining" for min del. Jeg husker jeg spilte "This Is The Sea" på radioprogrammet mitt, og spurte når Matt Johnson skulle røre på seg igjen. Uken etterpå kom "Infected" ut på single. Det kunne jeg altså svare på neste gang programmet gikk på luften, he he. Morsom timing.  Blunker

Samtidig som jeg ble presentert for "Soul Mining" hørte jeg også en plate som er en forgjenger til The The, under hans eget navn. Den het "Burning Blue Soul". Jeg hadde altså hørt to album av Johnson før "Infected" kom ut. Kanskje det var forventningene til "Infected" som oppfylt som gjorde at det ble min favoritt til slutt. Siden utgivelsen kom akkurat da jeg etterlyste den offentlig så så jeg fram til det.  Glad
Loggført

-The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson)

-Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin)
vargen
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3817 Lagt ut: august 23, 2010, 11:06:09 »

mikefish: platene av Lanegan & Campbell og No-Man står på min innkjøpsliste. Hvor fikk du tak i No-Man-plata til halv pris?? (kanskje en nettbutikk?)

tillegg: som en kuriositet, cd-wow selger Schoolyard Ghosts på vinyl til kun £66.99 Osteaktig

atonal: Det kan muligens lønne seg å sjekke ut burningshed.com om du leter etter no-man til en god penge.Glad
Loggført

Holfi Xandra LE/Audio-GD NFB-5 - Holfi Pre 8EE - Holfi Power 8EE - Dali Mentor 2 - Dali Mentor Sub
NAD C555i - Cambridge 640P
mteinum
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

rør i sør

« Svar #3818 Lagt ut: august 23, 2010, 19:48:58 »

Hold dykken fast  Gliser

Anita Baker - Rapture

Soul has been through a lot of changes of late, and if there seems to be an oversupply of young divas-in-waiting today, you can probably thank Anita Baker for it. Baker was one of the few singers that bridged the old school to the new, and this 1986 album was--and is--a true soul classic. An inspiration for everyone from Whitney Houston to Toni Braxton, Baker carved the way with soaring vocals and an effortless style on tracks like "Sweet Love" and "You Bring Me Joy." "Caught Up in the Rapture" was the anthem for many a lovestruck couple, and Baker sums it up best herself in the same song: "Nothing else can compare." --Rebecca Wallwork

http://www.amazon.com/Rapture-Anita-Baker/dp/B000002H38

Stevie Woods - Take Me To Your Heaven

Stevie Woods - The Woman In My Life

Stevie Woods - Attitude

Loggført

Monopulse 42A, Kingrex T20/SLAP!/PSU, Burson HA-160D/PP-160/PRE-160/HA-160/DAC-160, MAE SET, Bottlehead Foreplay, AKG K-702, Squeezebox Classic / Touch, Trafomatic Audio Aries, Dallas II (Fostex FE203En-S)
atonal
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3819 Lagt ut: august 24, 2010, 13:59:22 »

atonal: Det kan muligens lønne seg å sjekke ut burningshed.com om du leter etter no-man til en god penge.Glad

Takk for det, vargen, ser at burningshed.com har en del annet snacks å by på også.

Siste inn døra

Dan Auerbach - Keep it Hid

og

Nick Drake - Pink Moon

24 bit remaster.

Loggført

Sider: 1 ... 188 189 190 [191] 192 193 194 ... 253   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia