Hei igjen!
Takker for innspill.
Det går litt på kryss og tvers i trådene her rundt delvis samme tema.
Fra den andre tråden, har jeg nå skjønt at en Macminiserver etter tips fra Man nok er det jeg
eventueltvil komme til å gå for.
Den kan jeg også få med 1TB HD og da har nok jeg nok lagring til musikk i svært lang tid..............
har ikke fyllt opp til 400GB på iMacen enda.
Tror denne løsningen fra JG er det jeg føler er den rette for meg.
1. Kople Minien din slik du ønsker i Dacen din med Optisk kabel.
2. Du setter opp Minien til å godta skjermdeling da kan du kople deg opp fra Imacen og styre Minien, da vil du kunne bruke minien som du gjør med Imacen idag. (Gjør noe det samme selv idag mot Minien som står som mediacenter mot Tv`en, helt gull)Glad)
3. Du kan også sette opp minien til å bruke/hente musikk filene fra HD`en til Imacen, igjen du åpner for tilgangen på din Imac og din spesifikke mappe der musikken ligger. High Rez filer er støttet i en slik løsning.
Siden Macmini serveren har 1 TB, så kan jeg jo forsåvidt ha hele musikksamlingen min på den og likevel styre det hele fra iMacen (noe jeg faktisk liker å gjøre selv om jeg har en iPodTouch med remote)
Som Man foreslo kjøpe serveren med medfølgende 4 GB ram, og i tillegg kjøpe ( 8 GB ram løst), sette inn de i stedet for deretter å flytte de 4GB fra macminiserveren inn på min iMac 9.1 som har 4 GB fra før.
Om jeg anskaffer en slik eller først kanskje får prøvd (Fosse har jo en ny macmini og han er jo en snill kar

)
Så kan jeg jo sørge for å få prøvd alternativ kabling/kobling til optisk både USB og kanskje firewire overgangen til Weiss (spdif derfra og videre) for en gang for alle å finne ut av om mine ører i eget anlegg gjør det nødvendig å bruke et av alternativene.
Mvh.KW