Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Regler for Vinylavdelingen

Alle tråder som omhandler Vinylpressinger skal starte med Vinylplate: "XXXXXX"

Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ECP 1RIAA  (Lest 391 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
JLmorten
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Kapp gjerne av føtter & armer men ta ikke hørselen

« Lagt ut: juli 28, 2010, 19:31:45 »

Lurer litt på denne RIAA`en til EC, har hørt litt tidligere at den ikke er verd pengene, men var mere verd pengene når den i sin tid kostet en del mindre.

Vel broderen jobber på EC så de har 1 stk igjen som jeg/han kan få kjøpe til 3750,- Ny selvsagt.
Han har holdt den av så jeg kan finne ut lit mere. Men lurer på om at til denne prisen er det bedre alternativ?
Smaken er som baken, men sånn generelt sett  Rekker tunge Rekker tunge

utstyret den skal brukes med osv står det mere om her i en post jeg nylig hadde.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,49119.0.html
Loggført

Klipsch
Emotiva
Parasound Halo A21
Parasound NC2100
Pro-Ject Debut III E m/Ortofon Bronze
Jasmine LP-2.0mkII
Onkyo TX-SR705
Cambridge DacMagic
Philips SHP8900
AudioQuest Copperhead
VAN DEN HUL The WAVE
Klipsch XW-500D
Klipsch RT-10D
JanOve
Hifi-interessert
**
Utlogget Utlogget

Før va eg i tvil, men no ekje eg sikker lenger....

« Svar #1 Lagt ut: juli 28, 2010, 20:35:08 »

Hei
Har hatt ein slik sidan -95.  Det er ein god RIAA, men eg meinar den ikkje er verdt den ordinære prisen som vert forlanga idag.  3750,- verkar å vere meir i gata den er verd.

Til info har eg skifta RIAA til ASR Mini Basis som faktisk idag er prisa under EC RIAA'en.  ASR'en er vel igrunn betre på samtlige parametre.

Vonar dette var til litt hjelp.

mvh
Jan Ove
Loggført
Minutten
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #2 Lagt ut: juli 28, 2010, 20:46:29 »

Tviler sterk på at du får noe som er bedre nytt til den prisen, og du kan oppgradere mye før den blir det svakeste leddet i anlegget ditt.
Med "lokal" tilgang på support så burde det være et bra og sikkert valg.

-Minutten

Loggført

KJ
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #3 Lagt ut: juli 28, 2010, 21:21:42 »

Merk: Electrocompaniets spec for forsterking i MM-modus er ikke konsistent - 38,4 dB vs 55X. 55X er 34,8 dB. 38,4 dB er 83X.

http://www.electrocompaniet.no/products/classic/preamp/ecp1.html

Med strøminngang på MC, så fungerer den vanligvis best med lavimpedant MC-PU typisk omkring 5-10 ohm.

mvh
KJ
Loggført

You can get away with anything if you give it a good tune
JLmorten
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Kapp gjerne av føtter & armer men ta ikke hørselen

« Svar #4 Lagt ut: juli 28, 2010, 22:54:03 »

Merk: Electrocompaniets spec for forsterking i MM-modus er ikke konsistent - 38,4 dB vs 55X. 55X er 34,8 dB. 38,4 dB er 83X.
Betyr dette at eg får dårliggere Gain med denne en eg gjør med den som er innebygd i Onkyoen?? slik det er nå er ca 102db max eg klarte med ein rammstein skive på, og onkyoen på max... normalt sett høkt nokk med over 100db da, men blir det lavere Gain en dette blir det ikke aktuelt....

http://www.electrocompaniet.no/products/classic/preamp/ecp1.html

Med strøminngang på MC, så fungerer den vanligvis best med lavimpedant MC-PU typisk omkring 5-10 ohm.

mvh
KJ
Loggført

Klipsch
Emotiva
Parasound Halo A21
Parasound NC2100
Pro-Ject Debut III E m/Ortofon Bronze
Jasmine LP-2.0mkII
Onkyo TX-SR705
Cambridge DacMagic
Philips SHP8900
AudioQuest Copperhead
VAN DEN HUL The WAVE
Klipsch XW-500D
Klipsch RT-10D
KJ
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #5 Lagt ut: juli 29, 2010, 01:39:34 »

Betyr dette at eg får dårliggere Gain med denne en eg gjør med den som er innebygd i Onkyoen?? slik det er nå er ca 102db max eg klarte med ein rammstein skive på, og onkyoen på max... normalt sett høkt nokk med over 100db da, men blir det lavere Gain en dette blir det ikke aktuelt....
...
Jeg tipper at EC har 55X på MM-inngangen ift Onkyonet som jeg antar har 80X får du ca 3 dB lavere volum med en MM-PU. Dette er ikke dramatisk, men dersom 80X er litt knap så blir det ikke bedre med 55X.

mvh
KJ
Loggført

You can get away with anything if you give it a good tune
Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #6 Lagt ut: juli 29, 2010, 11:35:44 »

Skal en se på hele vinylriggen som en helhet kan det hende trådstarter vil få bedre lyd med å kjøpe en billigere riaa enn ECP og heller legge litt penger i en PU.
Loggført

F.E.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #7 Lagt ut: juli 29, 2010, 11:52:32 »

Ligger 2 stk ASR minibasis på børsen,mye mer fleksibel enn EC,antar den gruser EC også.Låter bra gjør den ihvertfall  Blunker Begge til ca den prisen som du får EC...

mvh Filip
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia