Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 [2] 3  Alle   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hifi i Havgapet  (Lest 3231 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
2m
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Grenland Lydlaug

« Svar #20 Lagt ut: juli 28, 2010, 23:52:42 »

Hei, på tide med egen tråd syntes jeg. Flott oppsett og fine bilder. Skulle gjerne hørt dette, men er dessverre ikke så ofte på de kanter av landet. Stikk gjerne innom om du er sørpå  Gliser
Loggført

mvh

Tom
Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #21 Lagt ut: juli 29, 2010, 10:52:03 »

Takker for tilbudet. Gir deg et pip om 14 dager når jeg er tilbake på gamle trakter.
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #22 Lagt ut: juli 31, 2010, 17:01:00 »

Legger ut bilder av flesteparten av albumene mine. CD dominerer men har jo nye vinyl også. Oppbevaringsløsning er fra ikea og består av Beno og Billy. Har noen flere album på cd (ca 40stk) men har ikke fått rippet de enda så da ligger de for seg selv.

* CIMG0294.JPG (244.64 KB, 480x640 - vist 727 ganger.)
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #23 Lagt ut: juli 31, 2010, 17:13:55 »

Har nylig handlet 2 stk "flosstepper" med målene 160*230 som tar en del av refleksjonene fra gulvet.

* CIMG0295.JPG (329.16 KB, 640x480 - vist 664 ganger.)
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #24 Lagt ut: juli 31, 2010, 17:16:20 »

PC'en er tatt frenm igjen som alternativ avspiller, bruker Foobar og Wasapi.

* CIMG0299.JPG (321.2 KB, 640x480 - vist 664 ganger.)
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #25 Lagt ut: august 06, 2010, 17:04:07 »

Har litt planer om å forske og sette meg litt inn i lydgreier utover høsten. Kjøpte riktignok utstyret for drøye 2 år siden så det sier litt om tempoet mitt.

* DSC00144.jpg (31.91 KB, 640x480 - vist 602 ganger.)
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #26 Lagt ut: august 06, 2010, 17:08:05 »

Skal på trening nå så jeg får komme sterkere tilbake. Her er første måling:

* uten kal mic.jpg (153.09 KB, 1024x600 - vist 58 ganger.)
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #27 Lagt ut: august 06, 2010, 17:39:43 »

Det er vanskelig å løsrive seg fra nytt leketøy som viser seg å være enkelt i bruk. Har nå lastet inn korreksjonsfil for mikrofonen og tatt en ny måling. Her er frekvensresponsen isolert.

* isolert fr resp.jpg (154.33 KB, 1024x600 - vist 61 ganger.)
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #28 Lagt ut: august 06, 2010, 17:41:56 »

Etterfulgt av impulsresponsen:

* impuls resp.jpg (160.37 KB, 1024x600 - vist 56 ganger.)
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #29 Lagt ut: august 10, 2010, 22:51:53 »

Nå er J River oppe og går med filtre fra Audiolense. Etter en liten times fikling har jeg forsøkt med 3 filtre og allerede etter såpass kort tid har jeg opplevd en oppgradering av lyden i forhold til utgangspunktet, spesielt i bassområdet. Tidligere har bassen i introen på Modest Mouse - Fire it up blitt grøtete ved høyt volum men nå låter det tight og fint.

Vel anvendte penger Glad

Loggført

K.H.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #30 Lagt ut: august 10, 2010, 23:02:22 »

Ser ut som du har vinklet høyttalerene lite eller ingenting innover mot lytteposisjonen. Er dette tilfeldig eller foretrekker du det slik?
Loggført

Som ny Radionette Explorer reiseradio 1969 mod. med veske.
Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #31 Lagt ut: august 10, 2010, 23:25:02 »

Har noe vinkling på høyttalerene innover, har ikke forsøkt så mye men synes det ble godt stereoperspektiv og homogen lyd med den vinklingen jeg har nå.

Hvordan hadde du vinklet de?
Loggført

Ulf-B
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #32 Lagt ut: august 10, 2010, 23:39:36 »

Interessant, dette med vinkling - som tydeligvis er ganske forskjellig for forskjellige høyttalere.  Jeg mener å ha lest at f.eks. både Dynaudio og Audiovector anbefaler en lett vinkling inn mot lytteposisjon.  Mens DALI - i hvert fall i gamle dager, hvis jeg husker riktig - ikke skulle vinkles i det hele tatt.  ProAc skal, i følge brukermanualen, vinkles ganske kraftig - fra lytteposisjonen skal man ikke kunne se noen av sidene på høyttaleren.  Bare et par millimeter hit eller dit kan gjøre stor forskjell.

Loggført

1) Squeezebox Duet m/iPad, Beolab 5
2) Squeezebox Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD10, Copland DRC-205, Primare DVD30, Mark Levinson 320s, Bryston PowerPac 300 SST, ProAc Response D1, Amphion Impact 500 sub
3) Squeezebox Duet, Benchmark DAC-1 Pre, Jeff Rowland 102, Epos M-5, ProAc Response ER-1 sub
K.H.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #33 Lagt ut: august 10, 2010, 23:46:40 »

Har noe vinkling på høyttalerene innover, har ikke forsøkt så mye men synes det ble godt stereoperspektiv og homogen lyd med den vinklingen jeg har nå.

Hvordan hadde du vinklet de?

Jo, jeg ser av et tidligere bilde at de er vinklet litt innover. Jeg hadde nok vesentlig mer.

Driver å prøver forskjellig vinkling og avstand til bekvegg her nå. Har idag f.eks økt avstanden til bakvegg fra ca. 47 til 60 cm, uten at jeg kan si å merke mye endring i lyden. Harbeth anbefaler minimum ca. 75cm til bakvegg, men så langt ut på golvet ønsker jeg ikke å ha dem. Anbefalt minimumsavstand til sidevegger på 1 meter går akkurat. Jeg har også latt dem spille uten toe in, og heller ikke det ga noen dramatiske forskjeller. Så store justeringer burde vel egentlig være godt hørbare, så jeg begynner nesten å lure på om det er noe galt med hørselen.
Loggført

Som ny Radionette Explorer reiseradio 1969 mod. med veske.
JanR
Æresmedlem
Innlogget Innlogget

Nomen mihi Legio est, quia multi sumus

« Svar #34 Lagt ut: august 11, 2010, 09:39:06 »

Har nylig handlet 2 stk "flosstepper" med målene 160*230 som tar en del av refleksjonene fra gulvet.

Har noen sånne liggende i stua, ett helvete (unskyld språket) å holde rene/bøssfrie. Men fine er de og har nok en nyttefunksjon som "dempematter" vil jeg tro Glad

/jan
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #35 Lagt ut: august 11, 2010, 10:04:08 »

Har noen sånne liggende i stua, ett helvete (unskyld språket) å holde rene/bøssfrie. Men fine er de og har nok en nyttefunksjon som "dempematter" vil jeg tro Glad

/jan
Jeg kjøpte de i fargen berber så støvet ikke skal vises  Gliser
Loggført

JanR
Æresmedlem
Innlogget Innlogget

« Svar #36 Lagt ut: august 11, 2010, 10:07:24 »

/jan

Kjerringa også Gliser

Misforstå meg rett, de er dekorative og deilig å gå på. Sikkert brukelig som akustisk tiltak også.
Kattene her i huset elsker å ligge på de der.

/jan

Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #37 Lagt ut: august 11, 2010, 10:17:30 »

/jan

Kjerringa også Gliser

Misforstå meg rett, de er dekorative og deilig å gå på. Sikkert brukelig som akustisk tiltak også.

/jan

For deg som har kjerring flyende hjemme er vel ikke støv noe problem for det har du jo hun til å ta seg av.

Loggført

JanR
Æresmedlem
Innlogget Innlogget

« Svar #38 Lagt ut: august 11, 2010, 10:24:21 »

/jan

Kjerringa også Gliser

/jan

For deg som har kjerring flyende hjemme er vel ikke støv noe problem for det har du jo hun til å ta seg av.

Hu flyr ikke hjemme hele tia, sånn for ordens skyld Blunker  Og støvsuge de...vel får ikke opp alt som lever nedi der. Unger og katter sørger for at de må ristes med jevne mellomrom.
De er tunge, har 2 store og 2 små. Jeg klarer ikke å riste de 2 største alene, ikke hu heller.

Nuvel. Nok om tepper fra min side Gliser

Bortsett fra å se bra ut der de ligger, gjør de noe nytte for seg sånn rent akustisk ?

/jan
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #39 Lagt ut: august 11, 2010, 11:33:24 »

/jan

Kjerringa også Gliser

/jan

Hu flyr ikke hjemme hele tia, sånn for ordens skyld Blunker  Og støvsuge de...vel får ikke opp alt som lever nedi der. Unger og katter sørger for at de må ristes med jevne mellomrom.
De er tunge, har 2 store og 2 små. Jeg klarer ikke å riste de 2 største alene, ikke hu heller.

Nuvel. Nok om tepper fra min side Gliser

Bortsett fra å se bra ut der de ligger, gjør de noe nytte for seg sånn rent akustisk ?

/jan

Noe innvirkning har de nok på akustikken men i bassen har jeg ikke merket noen forskjell.
Loggført

Sider: 1 [2] 3  Alle   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia