Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 [2]  Alle   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: The Who "Who's next": EQ valg på Lp'er, CDer, SHM-SACD...  (Lest 611 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Tor Nado
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #20 Lagt ut: september 25, 2010, 12:01:40 »

Det var vel enkelte som hadde avatar på 800k ++ en stund også.  Rekker tunge
Loggført

Strutsementaliteten til NORDMENN er skremmende.
Espen R
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Universal tilbake i SACD business. SACD lever!

« Svar #21 Lagt ut: september 25, 2010, 12:11:30 »

Ok. Neste gang gjør jeg ting på en litt annen måte som vil være mer stabil (og enklere).

Formålet mitt med tråden er bare å vise folket hvilke ulike EQ valg en mastering tekniker gjør under mastering. Folk kan også sammenligne ulike utgaver de har hjemme og høre om grafene er i samsvar med det en selv hører.  Glad

Tror kanskje det er et par CD'er til på HFS-tråden som jeg ikke har linket til.
Loggført

Players win, players loose, players prepare, players practise, players get hurt but players always get up. No matter what the outcome is, players play!
Tor Nado
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #22 Lagt ut: september 25, 2010, 12:16:49 »

Ok. Neste gang gjør jeg ting på en litt annen måte som vil være mer stabil (og enklere).

Formålet mitt med tråden er bare å vise folket hvilke ulike EQ valg en mastering tekniker gjør under mastering. Folk kan også sammenligne ulike utgaver de har hjemme og høre om grafene er i samsvar med det en selv hører.  Glad

Er denne USA MCA'en den samme som den Canadiske Hoffman utgaven ?
Loggført

Strutsementaliteten til NORDMENN er skremmende.
Supertramp
Gjest
« Svar #23 Lagt ut: september 25, 2010, 12:31:36 »

Test test av bilde:

Det gikk jo bra....
Er det altså enkelte nettsteder som "forbyr" bruk av bildets htm-adresse brukt på fremmede fora?
Loggført
Espen R
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #24 Lagt ut: september 25, 2010, 12:34:40 »

Er denne USA MCA'en den samme som den Canadiske Hoffman utgaven ?
Hvis jeg husker rett så finnes (fantes) det også en canadisk CD utgave, og denne er en Hoffman mastering. Denne er heller ikke flat, brukt litt EQ på noen spor.

Hensikten med tråden er ikke å kåre noen "vinner". EQ-valg er smak og behag. Men SACD'en er den eneste utgivelsen noensinne som er mastret helt flatt. Jon Astley i england som overførte tapene til DSD ønsket noe EQ og kompresjon, men japanerne ville ha den helt flat.

F.eks er det åpenbart at mange Lp'er er mastret med dipp i bassen, lettere for billige platespillere å spore platen. F.eks sier Michael Fremer at den nye SACD'en fra MoFi med The Band "Rock of ages", er den enste utgaven hvor bassen ikke er rullet av i masteringen. Alle Lp'er har en dipp i frekvensgangen.
Loggført

Players win, players loose, players prepare, players practise, players get hurt but players always get up. No matter what the outcome is, players play!
Espen R
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #25 Lagt ut: september 25, 2010, 12:39:45 »

Og la det være sagt: The Who "who's next" er absolutt ingen audiophile innspilling. Det skal gudene vite.
Loggført

mteinum
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

rør i sør

« Svar #26 Lagt ut: september 25, 2010, 13:07:23 »

Test test av bilde:

Det gikk jo bra....
Er det altså enkelte nettsteder som "forbyr" bruk av bildets htm-adresse brukt på fremmede fora?

Det stemmer. Det er mange som legger inn en sjekk på referrer headeren som din nettleser sender når den forspør bildet. Dersom denne ikke stemmer overens med nettstedet får du tilbake ett "annet" bilde, som Espen har demonstrert.

http://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_referrer
Loggført

Monopulse 42A, Kingrex T20/SLAP!/PSU, Burson HA-160D/PP-160/PRE-160/HA-160/DAC-160, MAE SET, Bottlehead Foreplay, AKG K-702, Squeezebox Classic / Touch, Trafomatic Audio Aries, Dallas II (Fostex FE203En-S)
HALOLS
Hifi-interessert
**
Utlogget Utlogget

« Svar #27 Lagt ut: september 27, 2010, 14:03:14 »

Test test av bilde:

Det gikk jo bra....

Det stemmer. Det er mange som legger inn en sjekk på referrer headeren som din nettleser sender når den forspør bildet. Dersom denne ikke stemmer overens med nettstedet får du tilbake ett "annet" bilde, som Espen har demonstrert.

Tror kanskje årsaken til at det ikke fungerte tidlig i denne tråden er at du må være innlogget på stevehoffman.tv for å kunne se bilder i innlegg.
Loggført

"Go without food or clothes, but buy lots of records and wire your hi-fi in silver."
Herb Reichert
KJ
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #28 Lagt ut: september 27, 2010, 17:53:57 »

...
Hvis jeg husker rett så finnes (fantes) det også en canadisk CD utgave, og denne er en Hoffman mastering. Denne er heller ikke flat, brukt litt EQ på noen spor.

Hensikten med tråden er ikke å kåre noen "vinner". EQ-valg er smak og behag. Men SACD'en er den eneste utgivelsen noensinne som er mastret helt flatt. Jon Astley i england som overførte tapene til DSD ønsket noe EQ og kompresjon, men japanerne ville ha den helt flat.

F.eks er det åpenbart at mange Lp'er er mastret med dipp i bassen, lettere for billige platespillere å spore platen. F.eks sier Michael Fremer at den nye SACD'en fra MoFi med The Band "Rock of ages", er den enste utgaven hvor bassen ikke er rullet av i masteringen. Alle Lp'er har en dipp i frekvensgangen.

Hva er nå egentlig «flat EQ» på «helsyntetiske» multispor opptak, hvor det brukes en liten flora av ulike mikrofonteknikker, instrument og mikrofonforsterkere etc.? Gir det i det heletatt noen mening med «flat EQ» ift den siste finpussen på master til pressing?

mvh
KJ
Loggført

You can get away with anything if you give it a good tune
baluba
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #29 Lagt ut: september 27, 2010, 23:46:39 »

...

Hva er nå egentlig «flat EQ» på «helsyntetiske» multispor opptak, hvor det brukes en liten flora av ulike mikrofonteknikker, instrument og mikrofonforsterkere etc.? Gir det i det heletatt noen mening med «flat EQ» ift den siste finpussen på master til pressing?

mvh
KJ

Umulig å si uten å ha hørt utgangspunktet, men flat eq eksistere i praksis ikke.
Loggført

-The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson)

-Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin)
Espen R
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #30 Lagt ut: september 28, 2010, 08:38:35 »

...

mvh
KJ

Umulig å si uten å ha hørt utgangspunktet, men flat eq eksistere i praksis ikke.
Med "flat" mastering menes ingen EQ (bruk av tonekontroller) i det hele tatt.
Loggført

baluba
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #31 Lagt ut: september 29, 2010, 03:14:54 »

...

mvh
KJ

Med "flat" mastering menes ingen EQ (bruk av tonekontroller) i det hele tatt.

I mastringen, ja. Men hva med resten av kjeden? Tilført eq er tilført eq, uansett i hvilket ledd det gjøres. Det samme gjelder kompresjon. Jeg har tidligere tatt opp plater som er kløktig, men ekstremt komprimert. Plater som er nevnt som referanseplater her på forumet, men som kanskje ikke er så lette å avsløre. Som oftest kan "don't believe the hype" være gode ord å ta med på veien. Ikke alltid, men som oftest.
Loggført

-The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There is also a negative side. ( Hunter S. Thompson)

-Renouncing the right is like waking from a disturbing dream or throwing off an especially nasty hangover. (Dr. Aidan Rankin)
Espen R
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #32 Lagt ut: september 29, 2010, 12:32:55 »

Test test av bilde:

Det gikk jo bra....

Tror kanskje årsaken til at det ikke fungerte tidlig i denne tråden er at du må være innlogget på stevehoffman.tv for å kunne se bilder i innlegg.
Jeg linket ikke til SteveHoffman forum, men lastet bildene opp på min maskin og la de ut på en bildebank og linket dit. Erfaringsmessig vet jeg at man må være innlogget for å se bilder på SHF. En annen ting er at de fleste trådene om disse SHM-SACD'ene blir slettet av moderatorene på Hoffman forum...av en eller annen grunn. Og nå er den tråden også slettet!  Sint
Loggført

ErosLoveking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Life is too short for boring hifi-muzak!

« Svar #33 Lagt ut: september 29, 2010, 13:20:59 »

to sider om bildelinking av noen grafer, og ingenting om innholdet.

jau jau
Loggført

Manley Shrimp+Snapper, Impulse H6, Ear324, VPI Ssm, Benz LP, Lyra Skala+Helikon mono, AT33ev, KimberSilverstr, Furutech, Sony dvd,Grace M903, VPI 17.5, Sennh.HD650+AKG K701m+Beyerd.T1, Cayin HA-1A, iMac, Wurlitzer 2410.  "Den beste, med de beste" ?? Gnagsår langt under streken. Patetiske skinnhellige, up yours. sic!
Bartesam
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Musikkfreak og audiofil!

« Svar #34 Lagt ut: september 29, 2010, 13:42:44 »

Uansett om den er audiofil eller ikke, en av de beste rockeskivene i historien  Osteaktig
Loggført

Vondt å prate uten tenner i kjeften!
Stue: Tandberg 3018A, 2 X 3016A, 3001A, 910, 3035A, TD 20A SE 2 spor, Micro DQX 1000 med Micro 505arm, Benz M09 og JM Lab Alcor
Reserve: 3035A, 3015A, 3012A, 3014, 4 X 3009A, 3080A, 3032A, 3028A, Yamaha YP-D8 og Studio Monitor
Kjøkken: TP 41 med original eliminator :-)
Townes
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

You're the same kind of bad as me!

« Svar #35 Lagt ut: september 29, 2010, 13:46:35 »

Uansett om den er audiofil eller ikke, en av de beste rockeskivene i historien  Osteaktig

Tjah. VISS den er audiofil, så er det vel neppe en av de beste rockeskivene i historien  Rekker tunge

Vel vel, eg syns i alle fall det er en knallplate, uansett EQ valg.
Loggført

Ganske god forsterker | Bra platespiller  | Greie nok høytalere som er på vei ut | En DAC har eg visst | Grei nok cd-spiller | Ganske gode hodetelefonar | Fin samling Glad
Nyttig lesing!
baluba
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #36 Lagt ut: september 29, 2010, 16:11:14 »

to sider om bildelinking av noen grafer, og ingenting om innholdet.

jau jau

Hvem har sagt at musikken er viktig?  Blunker
Loggført

Sider: 1 [2]  Alle   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia