Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Regler for Vinylavdelingen

Alle tråder som omhandler Vinylpressinger skal starte med Vinylplate: "XXXXXX"

Sider: 1 ... 4 5 6 [7]  Alle   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VPI Classic vs VPIs øvrige (og vs andre merker/spillere/konstruksjonsvalg)  (Lest 6426 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Voff
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #120 Lagt ut: februar 20, 2010, 15:13:33 »

har selv kjøpt endel utstyr av Tor. Det som var bestillingsvare, måtte delvis forhåndsbetales på.
Til sammenligning tar f.eks Ide Skeidar 30% i depositum ved møbelkjøp. Ser ikke forskjellen, og mener det må være helt greit når det begynner å bli snakk om endel penger. Nok av mindre labile kunder tenker jeg, så butikkene må få sikret endel av kapitalrisikoen.

Jeg mener at seriøse leverandører ikke ber om forskudd. Jeg vil aldri handle hos bedrifter som forlanger forskudd. Vi har jo endel eksempler her på sentralen på personer som har brent seg kraftig....
Kapitalvarer er ingen unnskyldning; jeg har bestillt nye biler til mange hundre tusen og aldri betalt ett øre i forskudd....
Loggført
Audiophile-Arve
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Les bloggen min på www.audiophile.no då vel!

« Svar #121 Lagt ut: februar 21, 2010, 08:02:33 »

For svært mange år sidan fekk eg eit heidundrandes avslag på mine nye elektrostatar om eg kunne betale på forskot. Det var ein ganske så solid aktør i bransjen. Eg var ung og uerfaren, men det gjekk bra.
Eg hadde høgtalarane i 11 år, og kunne selje dei heilt utan tap. Prisen hadde vore vesentleg høgre om eg ikkje hadde tatt sjansen. Då hadde eg nok tatt ein mindre modell, og vorte mindre audiofil enn kva eg er no....kanskje?
Loggført

Helsing Arve

Redaktør av webmagasinet www.audiophile.no.
Sjekk bloggen min der - nyttårsforsett: blogge
(einaste skandinaviske hifiredaktør som bloggar, trur eg)

Men ikkje sitt inne med hifi heile tida. Kom deg ut i frisk luft. Prøv litt sportfiske...
FZ
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #122 Lagt ut: februar 21, 2010, 10:42:58 »

Jeg ville aldri betalt en vare på forskudd. Hvis leverandøren har så svak økonomi er sjansen for å aldri få noen vare tilstede. Og det er surere å tape hele beløpet enn å spare noen lapper.
Har hørt noen skrekkhistorier fra 80-90 tallet om forskuddsbetaling oppimot 100 000,- som aldri ble levert.
Loggført
VilhelmW
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Livet er for kort for kjedelig hi-fi...

« Svar #123 Lagt ut: februar 21, 2010, 15:19:15 »

Jeg har prøvd å antyde det tidligere; vi er fullstendig off-topic nå. Start heller en egen tråd om importører, forhåndsbetaling eller ikke osv. La oss nå komme oss tilbake til Vpi.

mvh. VilhelmW
Loggført

Mvh. VilhelmW

Densen b150+, DNRG, Densen b400XS, Vpi Scout m. Dynavector Karat 17d3 p.u, Dynavector P-75 MkII riaa, NordOst Frey phono-, signal- og høytt.kabler, Audiovector Mi3 Signature, Lehmannaudio BCL, AKG K-701, Beyerdynamic T 1,Isotek Minisub GII, Vibrapods og -cones samt noen NO Sorte Koner...tja, sånn omtrent.
Skink_123
Bransjeaktør
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #124 Lagt ut: februar 21, 2010, 15:25:12 »

Når jeg får henta den nye alu platteren og lyraen min har kommet tilbake så skal jeg sammenligne de to på samme spiller, en VPI Scoutmaster II.
Loggført

Adyton Imagic 2.0 TC, 2 AP Rhea II, Avid Acutus Reference SP, SME 309, Lyra Skala, Burmester 100, Adyton Cordis 1.7 Signature, Nordost Valhalla platespillerkabel, Nordost Red Dawn HT og XLR, skilletrafo til Odin 2,5m power til QB8 og 7 Magus med nye stikk til anlegget. Norsejumpers, Titan og Bronse Sort Kones. Aavik, Target
Audiophile-Arve
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Les bloggen min på www.audiophile.no då vel!

« Svar #125 Lagt ut: februar 21, 2010, 15:39:09 »

Er det mange her som har prøvd Rimdrive? Eg blir berre meir og meir fornøgd...
Loggført

Helsing Arve

Redaktør av webmagasinet www.audiophile.no.
Sjekk bloggen min der - nyttårsforsett: blogge
(einaste skandinaviske hifiredaktør som bloggar, trur eg)

Men ikkje sitt inne med hifi heile tida. Kom deg ut i frisk luft. Prøv litt sportfiske...
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

La barna ta på varme radiorør først som sist-

« Svar #126 Lagt ut: februar 21, 2010, 16:32:44 »

Nei , ikke prøvd , men hørte cpui hadde noe trøbbel med beltene på de første...vurdert både den og s.platter , men etter å ha haørt s.platter på hrx er jeg litt betenklig mht ytelse/pris....

rimdrive har jeg ikke hørt....kunne vært spennede i grunn , prisen er jo noe mer skaplig enn plattern....

Espen
Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #127 Lagt ut: mars 10, 2010, 18:25:57 »

Blir ingen VPI Classic på meg nå. Må vente til jeg blir stor. En liten forklaring på hvorfor postet jeg nettopp i off-topic avdelingen....
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=45154.0
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 6 [7]  Alle   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia