Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Regler for Vinylavdelingen

Alle tråder som omhandler Vinylpressinger skal starte med Vinylplate: "XXXXXX"

Sider: [1] 2 3 4 ... 7  Alle   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: VPI Classic vs VPIs øvrige (og vs andre merker/spillere/konstruksjonsvalg)  (Lest 6422 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Lagt ut: januar 20, 2010, 11:24:32 »

Først et sitat fra vennetråden til VPI her på hfs
This completely new design has produced the simplest and best sounding VPI to date.

Ja så het det på vpi sin hjemmeside i januar i fjor om den nye Classic modellen, noe flere både her på hfs og andre steder rynket på nesen av. I løpet av fjoråret ble setningen (kanskje derfor) modifisert til "This completely new design has produced the simplest and one of the best sounding VPI tables to date.". (og de som hadde investert i langt dyrere VPI modeller en Classicen kunne dermed pustet lettet ut Blunker )

Til saken. Fant en tråd på  avguide.com, startet i oktober i fjor,  der Classic spilleren m.m. disktures, og der også Harry Weisfeld (mr.VPI him selves) melder seg på diskusjonen. Han poster der med brukernavnet Brooklynboy. Tenkte jeg skulle bringe noen sitater fra Brooklynboy der m.t.p det han mener er forskjellen mellom Classic og øvrige VPI modeller, og vurdert opp mot andre og langt dyrere merker/spillere. Men det ble rett og slett for mye siterbart å velge i ... så de som er interessert får heller lese tråden der den ligger; over to sider (pr. nu) på http://www.avguide.com/forums/vpi-classic og fortsetter på http://www.avguide.com/forums/vpi-classic?page=1. God lesning! Glad

(edit: Satt inn utelatt ord, "i fjor")
« Nyeste redigering: januar 23, 2010, 13:55:03 av zimon » Loggført
VilhelmW
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Livet er for kort for kjedelig hi-fi...

« Svar #1 Lagt ut: januar 20, 2010, 12:16:49 »

Interessant!! Takk for tips, forresten! Jeg skal tilbringe ettermiddagen bl.a. med å ta for meg linkene som du oppga. For øvrig puster jeg lettet ut med min Vpi Scout. Jeg er ikke så kravstor av meg, og synes lyden av den, påmontert Dynavector Karat D3 mkII p.u. og Mini-TNT føtter, er alldeles utmerket! men man kan jo drømme om en Aries 3, sjølsagt! Samme hvilken modell det er, Vpi leverer nydelige og svært vellydende vinylspillere, ingen tvil om det.

Gliser mvh. VilhelmW 
Loggført

Mvh. VilhelmW

Densen b150+, DNRG, Densen b400XS, Vpi Scout m. Dynavector Karat 17d3 p.u, Dynavector P-75 MkII riaa, NordOst Frey phono-, signal- og høytt.kabler, Audiovector Mi3 Signature, Lehmannaudio BCL, AKG K-701, Beyerdynamic T 1,Isotek Minisub GII, Vibrapods og -cones samt noen NO Sorte Koner...tja, sånn omtrent.
Skink_123
Bransjeaktør
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #2 Lagt ut: januar 20, 2010, 12:40:44 »

Jeg skal ta en titt, VPi leverer iallefall ingen dårlige spillere!
Loggført

Adyton Imagic 2.0 TC, 2 AP Rhea II, Avid Acutus Reference SP, SME 309, Lyra Skala, Burmester 100, Adyton Cordis 1.7 Signature, Nordost Valhalla platespillerkabel, Nordost Red Dawn HT og XLR, skilletrafo til Odin 2,5m power til QB8 og 7 Magus med nye stikk til anlegget. Norsejumpers, Titan og Bronse Sort Kones. Aavik, Target
slartibartfast
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #3 Lagt ut: januar 20, 2010, 22:47:52 »

har en VPI Classic i stua siden høsten og jeg må sier det er en fantastisk spiller!
står og spiller stille som bare det og en byggekvalitet som andre produsenter kan skjære seg en stor skive av... 
hvis en liker utseende av en "classic" spiller så er den bare å anbefale! (jeg tror forskjellen mellom den og de andre VPI spillere ligger mindre i ytelsen enn utseende...imho selfølgelig  Blunker)

Loggført

"If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #4 Lagt ut: januar 23, 2010, 10:43:24 »

har en VPI Classic i stua siden høsten og jeg må sier det er en fantastisk spiller!
står og spiller stille som bare det og en byggekvalitet som andre produsenter kan skjære seg en stor skive av... 
hvis en liker utseende av en "classic" spiller så er den bare å anbefale! (jeg tror forskjellen mellom den og de andre VPI spillere ligger mindre i ytelsen enn utseende...imho selfølgelig  Blunker)

VPI classic får jo rosende omtaler opp og ned i mente. Foruten at mange sier den låter bra, har jeg festet meg med den solide konstruksjonen, og at VPI på sin hjemmeside sier om den at "Noise rejection allowing the "Classic Turntable" to sit on a wood shelf near four 15" subwoofers and having virtually no feedback.". Fester meg med dette fordi jeg tidligere har fått inntrykk (her bl.a.) at de øvrige VPI modellene er svært følsomme m.t.p. underlag/plassering/ytre påvirkning. Utfra det jeg leser synes Classic modellen i så måte å være mye mer robust og plasseringsvennlig.

Inntrykket forsterkes når jeg ser hvordan Chinaski her på sentralen har plassert sin Classic, på toppen av hva som synes å være en mindre solid kasse, se: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=13042.msg695260#msg695260 Skulle likt å vite om han i tillegg har tregulv med merkbar svikt. Kanskje han leser dette og svarer. Anyway, hva står din spiller på nå? Har du svikt i gulvet?  Merker du noe når du går forbi spilleren når den spiller, eventuelt om du hopper opp og ned forran den?  Glad

PDAS, noen postet nylig en link til en tråd på Audioasylum http://www.audioasylum.com/cgi/t.mpl?f=vinyl&m=880112 der en kar ("varkdriver") tester tre forskjellige pickuper med sin Classic. Mot slutten av innlegget skriver han: "A few words about the VPI Classic. This is a fabulous table and mated very well with the Zu and the Delos. It works well with the AT33PTG, but its compliance may make it susceptible to footfalls if you have wood floors. Might want to wall mount it" Så helt upåvirkelig er den altså ikke(?).

VPI med sine solide tunge spillere operer uansett ut fra en helt annen filosofi enn Rega (har en P3-24 selv), hvis filosofi går ut på "at materialerne skal være stive og lette, så de resonanser, der uundgåeligt opstår, bredes ud over hele det hørbare frekvensområde, men med en meget lav forstærkning" (sitat fra rega.dk)....
Loggført
Skink_123
Bransjeaktør
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #5 Lagt ut: januar 23, 2010, 10:48:01 »

Jeg har min VP ScoutMaster i eget rom med platesamlingen rett bak anlegget!
Loggført

Adyton Imagic 2.0 TC, 2 AP Rhea II, Avid Acutus Reference SP, SME 309, Lyra Skala, Burmester 100, Adyton Cordis 1.7 Signature, Nordost Valhalla platespillerkabel, Nordost Red Dawn HT og XLR, skilletrafo til Odin 2,5m power til QB8 og 7 Magus med nye stikk til anlegget. Norsejumpers, Titan og Bronse Sort Kones. Aavik, Target
Gunnar_Brekke
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Skribent i Fidelity

« Svar #6 Lagt ut: januar 23, 2010, 12:43:32 »

Hei Glad

Classicen blir testet av redaktøren i neste Fidelity.

mvh
Gunnar Brekke
Loggført
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #7 Lagt ut: januar 23, 2010, 13:16:38 »

Classicen blir testet av redaktøren i neste Fidelity.

Heisann! Da håper jeg redaktøren bruker sine vel oppsparte kilo til noe fornuftig, som å hoppe opp forran Classicen når den spiller for eksempel! Osteaktig Håper han (dere?) også sammenligner den opp mot noe annet, som LP12, og tidligere VPI modeller ("klankarakter") - og for ikke å glemme; den spilleren Rognlien fant frem til i sin søken etter et alternativ til tunge amerikanere, nemlig en tung tysker (Acoustic Solid Wood)! Om en direkte sammenlignende lyttetest ikke lar seg gjøre, så håper jeg ihvertfall på en second opinion fra deg og Rognlien (og andre)  - med en vurdering i forhold til deres egne "gromspillere" (Forsell i ditt tilfelle vel).  Glad

(edit: rettet skrivefeil, sikkert glemt noen)
« Nyeste redigering: januar 23, 2010, 13:56:07 av zimon » Loggført
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #8 Lagt ut: januar 23, 2010, 13:46:22 »

Håper også det blir lyttet til en del klassisk når Classicen skal "klassifiseres" Glad Et par sitater fra Harry Weisfeld om hvor hhv Classicen og SSM har sine styrke ifølge ham, og hvorfor:

Brooklynboy -- Mon, 11/30/2009 - 23:16 http://www.avguide.com/forums/vpi-classic?page=1
The Classic is very focused with rock solid speed, great transients, great low level resolution, pretty much everything cooks correctly. The Scoutmaster is a different beast, the 9" arm is not as smooth but very impactful, the 300 RPM motor is very quiet with very accurat speed control on the rotor but less control on the platter. The acrylic platter of the Scoutmaster has a very unique sound in this setup, it sounds slightly warmer than the Classic and in abolute mesurements terms over all quieter yet the Clasic in noiseless. It's interesting that what we can't measure we hear so clearly.
If you litened to classical the most I would lean towards the SM, for general great sound across all genres I would get the Classic. Tough decision either way but they both sound fabulous just different

HW on August 26, 2009 at 18:17:57 http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl?forum=vinyl&n=853612&highlight=HW&r=
The excitement factor is a function of the platter material and the speed control. The aluminum platter on the Classic will give you PRAT in spades and cost you a lot less than any other route you might take. You should also eliminate the rubber feet from the motor pod and make the entire system rigid for ultimate speed control with a belt.
Then again, if you just want to change tables you have a world of choices, some better, some worse, but mostly just different. I have yet to hear a table that has the PRAT of the Classic for less than 3 times the price. BTW, the arm on the Classic is a perfect match for the 103.

HW on June 1, 2009 at 10:48:29 http://db.audioasylum.com/cgi/m.mpl?forum=vinyl&n=836536&highlight=HW&r=
In the blind listening tests I have done at VPI the 300 and 600 RPM motors have different attributes everyone can pick out but they cannot say which they like better, it was very music dependent. The classical people gravitated towards the 300 RPM while the rock people to a man went for the 600 RPM.    
Loggført
slartibartfast
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #9 Lagt ut: januar 23, 2010, 15:07:47 »

VPI classic får jo rosende omtaler opp og ned i mente. Foruten at mange sier den låter bra, har jeg festet meg med den solide konstruksjonen, og at VPI på sin hjemmeside sier om den at "Noise rejection allowing the "Classic Turntable" to sit on a wood shelf near four 15" subwoofers and having virtually no feedback.". Fester meg med dette fordi jeg tidligere har fått inntrykk (her bl.a.) at de øvrige VPI modellene er svært følsomme m.t.p. underlag/plassering/ytre påvirkning. Utfra det jeg leser synes Classic modellen i så måte å være mye mer robust og plasseringsvennlig.

Inntrykket forsterkes når jeg ser hvordan Chinaski her på sentralen har plassert sin Classic, på toppen av hva som synes å være en mindre solid kasse, se: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=13042.msg695260#msg695260 Skulle likt å vite om han i tillegg har tregulv med merkbar svikt. Kanskje han leser dette og svarer. Anyway, hva står din spiller på nå? Har du svikt i gulvet?  Merker du noe når du går forbi spilleren når den spiller, eventuelt om du hopper opp og ned forran den?  Glad
..

jeg har ikke hoppet enda (tror ikke det vil føre til bra resultat med mine 2m og 135kg), men jeg la merke til at den står MYE roligere på hyllen med tregulv under enn gamle spilleren. Selv om gamle spilleren sto på en 5cm tykk granittplate så hendte det at den hopper litt når jeg var litt rask på vei og trådde på feil gulvplanke... Classicen står på en IKEA løsning med en 4,5cm bjørk kryssfiner plate stødig som bare det... 

nå kommer ja de nyere versjoner med en gummimatte som kan legges på tallerken... jeg har ikke prøvt spilleren uten matte, siden jeg egentlig ikke har lyst til å legge platene rett på aluminiumen... platestrammeren som følger med funker helt utmerket- ikke noe vits å bruke mere kroner på metallversjonen...

Spiller forresten helt fantastisk med DV-XX2 mk2  Gliser 
Loggført

"If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

La barna ta på varme radiorør først som sist-

« Svar #10 Lagt ut: januar 23, 2010, 17:24:05 »

Når det gjelder å bruke penger på den dyrere platestrammern er jeg forsåvidt enig , jeg har jo hatt begge og nå bruker jeg loddet,....fordelen med loddet er at det er litt tidsbesparende ift å skifte plater.

Har man ikke ytterkransen på spiller vil jeg anbefale uansett å bruke skruclampen , dette fordi den "forspenner" vinylen ned mot tallerken.

På alle andre modeller ( gangbare) enn HRX kan skruclamp brukes , hrx har ikke gjenget spindel på lageret...alle andre har dette , men den gjengede spindelen kan fint benyttes med loddet , på de værste bulkede platene trengs platekrans for å rette ut platene sammen med loddet.

lodd/krans gir uansett det beste resultatet , men det er bedre med skruclamp uten krans , enn lodd og ikke tilgang på kransen.

jeg gleder meg til snart å få hørt på en classic , var innom Tor i dag , og den utstillte classicen var hos Vadseth. , ergo ingen mulighet for beskuelse.

Det blir ingen classic på meg , jeg får heller "slite med den jeg har" Gliser

Espen Saatvedt.
Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
rico
Gjest
« Svar #11 Lagt ut: januar 23, 2010, 17:35:10 »

På alle andre modeller ( gangbare) enn HRX kan skruclamp brukes , hrx har ikke gjenget spindel på lageret...

Espen Saatvedt.

HRX har gjenget spindel den.

Loggført
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #12 Lagt ut: januar 23, 2010, 19:50:30 »

Hei Rico , jeg er skråsikker på at den kameraten min besitter ikke har gjenger på spindelen.

Men her kan det selvsagt være levert med forskjeller , og endringer....Uansett ingen big deal...uten gjenger - ingen skruclamp-mulighet. Gliser

Mvh Espen
Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
slartibartfast
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #13 Lagt ut: januar 23, 2010, 20:10:42 »

lurer hele tiden på hvordan jeg skal beskrive lyden av Classicen med DV-xx2 mk...

musikken kommer ikke fra en plass, den er bare der, hvis det går an å skjønne det--
eller litt mere enkelt: hver gang jeg slenger en plate på spilleren sitter jeg på sofaen med en STOOR  Gliser Gliser Gliser

lukker øyene og blir oppslukt av musikken...
Loggført

Audiophile-Arve
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Les bloggen min på www.audiophile.no då vel!

« Svar #14 Lagt ut: januar 23, 2010, 22:30:57 »

Akkurat!
Loggført

Helsing Arve

Redaktør av webmagasinet www.audiophile.no.
Sjekk bloggen min der - nyttårsforsett: blogge
(einaste skandinaviske hifiredaktør som bloggar, trur eg)

Men ikkje sitt inne med hifi heile tida. Kom deg ut i frisk luft. Prøv litt sportfiske...
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #15 Lagt ut: januar 23, 2010, 22:48:56 »

Ja , og da er jo livet herlig......

Jeg har så smått begynt å vurdere en dyrere pu til min super(duper)superscoutmaster.....er jævlig fornøyd med argo i , men fikk høre skala fra lyra her , jeg syntes det jeg hørte virket som om den var "verdt pengene" så jeg skal vurdere en på sikt , skal bare knekke av en annen ganske stor oppgradering....

Kandidatene er :

Lyra skala

Dynavector TE Kaitora rua

Sumiko Pearwood celebration ( noen som har hørt denne ?)

Espen
Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #16 Lagt ut: januar 24, 2010, 03:59:55 »

.

jeg har ikke hoppet enda (tror ikke det vil føre til bra resultat med mine 2m og 135kg), men jeg la merke til at den står MYE roligere på hyllen med tregulv under enn gamle spilleren. Selv om gamle spilleren sto på en 5cm tykk granittplate så hendte det at den hopper litt når jeg var litt rask på vei og trådde på feil gulvplanke... Classicen står på en IKEA løsning med en 4,5cm bjørk kryssfiner plate stødig som bare det... 

Selv om du ikke har tatt "hoppe testen" med dine 135kg, så virker det nå som du er hoppende glad for at du kjøpte en Classic Glad Dette var uansett en nyttig tilbakemelding til en som har tilsvarende utfordrende gulvbord og vurderer en Classic. For min del er hylle på veggen ikke aktuellt i første omgang, for tung for veggene der jeg bor nå, bl.a. derfor jeg spør og graver, men just out of curiosity and for future consideration, er det noen her om har Classicen eller andre tilsvarende tunge VPIer på vegghylle, og i såfall hvilken hylle?

Btw, i en review i hifi+ (nr 68) skrier anmelderen at man kan få Classic spilleren med en "optional VTA adjuster" mot et tillegg på usd 700. Ser ikke noen slik option i prislisten til VPI. Lurer derfor på om det er et tillegg til armbasen det er snakk om, eller om det snakk om å få spilleren levert med 10.5i armen istedet for 10.5i SE versjonen som normalt følger Classicen? Noen som vet?
« Nyeste redigering: januar 24, 2010, 05:57:25 av zimon » Loggført
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #17 Lagt ut: januar 24, 2010, 04:15:18 »

lurer hele tiden på hvordan jeg skal beskrive lyden av Classicen med DV-xx2 mk...

musikken kommer ikke fra en plass, den er bare der, hvis det går an å skjønne det--
eller litt mere enkelt: hver gang jeg slenger en plate på spilleren sitter jeg på sofaen med en STOOR  Gliser Gliser Gliser

lukker øyene og blir oppslukt av musikken...

Du synes da å være på linje med TAS redaktøren som i sin omtale av spilleren skrev: "What I particularly liked about the 'table, aside from its excellent immunity from feedback, was its character, or rather its lack of an easily identifiable one. Instead of the sound of the older VPI tables, a dark (yin) character, we now have something approaching the completely neutral." (min avskrift - med forebehold om mulige feil i så måte. Fant omtalen på Vpi sin webside i denne fila: http://www.vpiindustries.com/pdf/Review-Classic-HP.pdf
« Nyeste redigering: januar 24, 2010, 05:26:04 av zimon » Loggført
zimon
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #18 Lagt ut: januar 24, 2010, 05:24:23 »

Har man ikke ytterkransen på spiller vil jeg anbefale uansett å bruke skruclampen , dette fordi den "forspenner" vinylen ned mot tallerken.

Har av tidligere innlegg her på hfs forstått det slik at ytterkrans ("Periphery ring clamp" eller "Outer Ring" på engelsk, "kantring" eller "ytrering" som man vel også kan si på norsk) nesten er å regne som obligatorisk innkjøp om man sitter på en del eldre vinyl og har spiller som kan ta en slik, eller for å sitere et innlegg av Audiophile-Arve fra august i fjor:

ssm har rett når han seier at platekransen ikkje kan brukast på den minste Scout. Denne er veldig fin når ein har mykje tynne "oljekriseplater" - her høyrer du tydeleg skilnaden. Det same gjeld lett vindskeive plater (har diverre eit par som ikkje eingong platekransen gjer spelbare, men som oftast hjelper denne dingsen svært bra)
Om du byggjer opp ei platesamling med basis i nykjøpte, moderne 180 og 200 g-pressingar, har platekransen langt mindre effekt. Om ein slit med dette, kan ein kjøpe "platestrykejern" - ei presse frå t.d. PM Audio.

For de som måtte ha en Scout eller andre eldre VPI modeller som ikke kan bruke VPIs kantring uten først å måtte oppgradere med ny tallerken og senterlager, så kan kanskje en billigere og alternativ løsning være en kantring fra http://www.ttweights.com/SelectaRing.html? Er man i tvil om det som tilbys der kan brukes med den spiller og tallerken man har, så regner jeg vel med at ttweights.com kan svare på mail om man spør. Kanskje noen her som alt har gjort det? Glad
« Nyeste redigering: januar 24, 2010, 05:44:19 av zimon » Loggført
Audiophile-Arve
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Les bloggen min på www.audiophile.no då vel!

« Svar #19 Lagt ut: januar 24, 2010, 08:13:57 »

Kjempespennande link!
Platekransar (eg likar dette ordet, fordi krans; ein ring med relativt stort hol i, er så veldig rett beskrivande) er etter mitt syn mangelvare. Eg har prøvd med ymse kransar på LP 12 (då gjekk opphenget i kne. Heilt ubrukeleg), og ein del andre spelarar der konstruksjonen på mange måtar har gjort det uråd med slikt utstyr. Dette er eit produkt mange vil ha stor glede av.
Fyrste konstruktør som gjorde noko med skeive plater, var vel Oracle, som ved hjelp av ei relativt mjuk og svakt konkav anleggsflate på platetallerkenen + platestrammar, gjorde at plata vart meir stabil, og at pickupen fekk køyre i same plan heile tida (måtte sjekke med spegel, og ikkje med water for å sikre at pickupen stod rett, hugsa eg).
Så var det oppfinnaren av platekrans: Kenwood som med sin store KD 07 (trur eg typenummeret var) laga ein av verdas absolutt beste spelarar (Det fantest ein i Bergen anno 1981, skal tru kvar han er no?), der også tung-arm-konseptet var heilt ekstremt skikkeleg konstruert.
Ei endå betre løysing er kanskje vakuum-tallerkane, som held plata på rett plass ved hjelp av undertrykk. Luxman var det som kommersialiserte dette. Skulle likt å hatt ein slik spelar til utprøving. Eg kjende aldri "besøkelsestida", sjølv om eg ved fleire høve fekk lytte via slike spelarar. Kanskje sjansen byr seg til å teste ut ein Basis, men Lyric kan ikkje ha så kostbare spelarar parkert på Nordvestlandet i månadsvis, tenkjer eg...

Scout er ein veldig god platespelar, og om du for det meste har dine audiofil/musikalske referansar på tjukk vinyl, er det eit supert val. Med ein Scoutmaster kan du få platekrans, noko som er uvurderleg for meg som har over 50% av samlinga frå oljekrisetida.
Når det gjeld Classic vs SSM++, har eg ikkje fått gjort samanlikninga. (Har tenkt å mase på Tor slik at dette kan gjerast i laupet av 2010). Andre får såleis stå for samanlikningane, men om Harry Weisfield sine vurderingar stemmer, er skilnaden så liten at Classic nødvendigvis må vere eit kupp.
Veid de forresten om Classic kan ta den tunge tallerkenen? Så vert lyden kanskje endå litt betre (Har testa tung tallerk vs akryl i SSM-artikkelen på www.audiophile.no)
Loggført

Helsing Arve

Redaktør av webmagasinet www.audiophile.no.
Sjekk bloggen min der - nyttårsforsett: blogge
(einaste skandinaviske hifiredaktør som bloggar, trur eg)

Men ikkje sitt inne med hifi heile tida. Kom deg ut i frisk luft. Prøv litt sportfiske...
Sider: [1] 2 3 4 ... 7  Alle   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia