Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 2 3 4 [5]  Alle   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: WiMP`s venner  (Lest 2548 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
CDWMcInSpots
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #80 Lagt ut: januar 24, 2012, 11:28:45 »

Lokal mellomlagring av musikkfiler på datamaskinen
Sitat
[I kommentardelen av] http://www.nrk.no/lydverket/er-wimp-sjansel%c3%b8se/

Ralfsen  4 måneder siden

En stor fordel med Wimp er at all musikk du spiller mellomlagres på pcen som vanlige musikkfiler i full kvalitet. Man slipper å kjøpe musikken, eller rippe musikken med ekstra verktøy, for å få musikkfiler ut. Pluss i boken fra brukeren sin side, stort minus i boken fra plateselskapene sin side.

Jeg så dette for en god stund siden og gjenfant det i går. Har noen av dere sett på dette? Hvor mellomlagrer WiMP musikkfilene på lokal datamaskin? Hvilket format benyttes? Inneholder filene metadata? Slettes filene straks de er avspilt?

Hva er poenget vil kanskje noen spørre? Det kan i hvert fall være nyttig hvis man vurderer å kjøpe en musikkutgivelse, men først ønsker å undersøke om den er (hardt) rammet av loudness war, f.eks. v.h.a. MasVis.
Loggført

Standardforbehold: Meg, mine ører, min smak, på den aktuelle dag, i det aktuelle system, med den aktuelle musikk, ...
gismo
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Kabler i min smak!!

« Svar #81 Lagt ut: januar 24, 2012, 11:41:50 »

Visste ikke om denne tråden Øyerulling
Men får vel melde meg inn som WiMP venn, har brukt WiMP i et års tid da jeg fikk dette via Canal Digital. Meget godt fornøyd med WiMP, brukes mest for å sjekke ny musikk Blunker

gismo

Canal Digital rullet ut WiMP til kundene først i løpet av april og mai 2011. Det er dog selvsagt mulig at de hadde noen pilotkunder.

Sorry, da bommet jeg på et par-tre mnd Øyerulling
Altså jeg har brukt WiMP ca.9 mnd, men er fortsatt like godt fornøyd Blunker

gismo
Loggført

SB Touch / KingRex PSU MkII
Sim Audio Moon 300D DAC
Audionet PRE1 G2
Audionet AMP1
Audio Physic Sitara
REL T-5 + REL T-5
Nordost / Whistler Audio / Purist Audio Design
CDWMcInSpots
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #82 Lagt ut: januar 24, 2012, 17:59:31 »

WiMP på/fra Canal Digitals TV-dekodere
Sitat
[I kommentardelen av] http://www.nrk.no/lydverket/pa-topp-i-skandinavia/

Tore Henriksen 1 dag siden

"..WiMP nå er tilgjengelig direkte på tv-skjermen for alle Canal Digital-kundene" stemmer vel ikke. Vi Canaldigital-kunder får lov til å spille wimp på pc/mac/linux, men hvis vi vil ha det på mobil eller i stua på sonos/squeezebox må vi betale. Ingen av CD's kabelbokser spilelr wimp, så vidt jeg vet.

Kim Martinussen 1 dag siden som svar til Tore Henriksen

Basistilbudet er nå tilgjengelig igjennom dekoderen for kunder med satelittdekoder. Støtte for kabelTV-dekoderen skal komme i løpet av første kvartal. Med andre ord er det WiMP rett inn i stua.

Loggført

Standardforbehold: Meg, mine ører, min smak, på den aktuelle dag, i det aktuelle system, med den aktuelle musikk, ...
stg
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Rør i rør blir bare rør............ Men hører enda!

« Svar #83 Lagt ut: januar 24, 2012, 20:09:56 »

Må jo også bli venn med pyse-gjengen.
Gratis gjennom CD, men dac-psu-kabler er ikke gratis vet jeg også. Men moro er det. Flat-skjermen til mor fikk nytt liv på lytterommet, og endelig kan jeg HØRE alle plateanmeldelsene jeg leser.
Konge.  Bra lyd og bra responstid.

Men vinylen ruler.............

Stein
Loggført

Thorens TD 295 MK 4 med DV-20X H
Rogue Cronus integrert rør
Meridian 508 20-bit CD
JM LAB Cobalt 816s
Sennheiser HD800/Little Dot mk3
Black Magic/Kelvin Cables Iridium 6/Monster
Maximum MR-2000 internettradio og Kingrex dac/psu
Nitty Gritty 1.5CE
Focal Chorus Sw 700 V
eddie1
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #84 Lagt ut: januar 24, 2012, 20:14:36 »

Hei hvor finner jeg wimp på dekoderen?
Loggført
stg
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #85 Lagt ut: januar 26, 2012, 22:25:11 »

Vet ikke om WiMP er å finne der. Stod noe om det lenger frem i tråden, og fikk inntrykk av at det er noe som kommer.
Har pysa på PC'n og til anlegget, og nå tok jeg premiumabbonement for å laste ned app på androiden. Det funker, men:

Hvordan får jeg musikk offline?HæHæHæHæHæ?? Kult

Stein
Loggført

Meridian 508 20-bit CD
JM LAB Cobalt 816s
Nitty Gritty 1.5CE
Focal Chorus Sw 700 V
Liotheles
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Get it on! (T-Rex)

« Svar #86 Lagt ut: januar 26, 2012, 23:01:01 »

Hvordan får jeg musikk offline?HæHæHæHæHæ?? Kult

Stein

Vet ikke hvordan det ser ut på Android telefoner men i iphone appen er det en liten pil med strek under som man må trykke på.

Loggført

Kunst er sånt man ikke kan, for det man kan er jo ingen kunst ;-)
stg
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #87 Lagt ut: januar 26, 2012, 23:15:16 »

Takk og takk

Jeg var "offline", men fant ikke musikk. Er dette noe jeg må lagre/hente selv? Trodde det var et utvalg som i hoved-pysa.

Prøver igjen. Den som gir seg er en dust..............

Stein
Loggført

Meridian 508 20-bit CD
JM LAB Cobalt 816s
Nitty Gritty 1.5CE
Focal Chorus Sw 700 V
Dynamic
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #88 Lagt ut: januar 27, 2012, 00:58:46 »

Takk og takk

Jeg var "offline", men fant ikke musikk. Er dette noe jeg må lagre/hente selv? Trodde det var et utvalg som i hoved-pysa.

Prøver igjen. Den som gir seg er en dust..............

Stein

som sagt høyere opp, trykke på ikonet for nedlastning offline. vent så til alle sangene er lastet ned, så går du inn via undermenyen "mer" så "offline album"
Loggført

Burmester B25 - Adyton Cordis 1.8 Mk3 - Bel Canto e.ONE DAC 2.5 - Squeezebox Duet - Nordost Heimdal XLR - Nordost Baldur HT - Nordost Shaman x2 - Nordost QB4 - Nordost Magus x 3
Nifelheim
Hifi-interessert
**
Utlogget Utlogget

« Svar #89 Lagt ut: januar 27, 2012, 01:18:15 »

Har prøvd ut wimp-abonnementet man får som canal digital-kunde. Liker ikke at man må vente 2 sekunder mellom sangene når man spiller av album. Ødelegger overgangen totalt. Jeg antar at det ikke er mulig å ordne på dette med innstillinger.
Loggført

"I am, therefore I ache"
-Marvin the paranoid android
CDWMcInSpots
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #90 Lagt ut: januar 27, 2012, 09:46:10 »

Oppholdsfri avspilling (gapless playback)
Har prøvd ut wimp-abonnementet man får som canal digital-kunde. Liker ikke at man må vente 2 sekunder mellom sangene når man spiller av album. Ødelegger overgangen totalt. Jeg antar at det ikke er mulig å ordne på dette med innstillinger.

Vi har skrevet om dette før:

[...]
Jeg har som sagt ikke brukt WiMP særlig lenge eller mye, og kun via PC. [...]

Derimot har det irritert meg at avspillingen av Dan Fogelbergs "High Country Snows" ikke er gapless. Det skal ikke være avbrudd mellom spor 1 og 2, og det er meget lett å høre at det her er helt malplassert og ikke som på originalplaten.
[...]

Jeg bruker Wimp gjennom min Squeezebox Touch og der fungerer gapless playback helt utmerket på f.eks Pink Floyd - The Wall.
Så tydeligvis er Wimp's PC klient dårligere på dette punktet enn Squeezebox implementeringen Hæ

Det finnes en ønsketråd for "Oppholdsfri avspilling (gapless playback)" på WiMPs forum:
http://getwimp.com/site/web3/view.ftl?page=forum_post_listing&subTopicId=273
Loggført

CDWMcInSpots
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #91 Lagt ut: januar 27, 2012, 09:53:18 »

Takk og takk

Jeg var "offline", men fant ikke musikk. Er dette noe jeg må lagre/hente selv?

Jeg har ikke prøvd dette, men jeg tror man må oppgi hva man vil laste ned til sin telefon (offlinedings) og deretter be om nedlasting. Jeg antar at man kan laste ned (enkelt)sanger, album, spillelister og kanskje artister. Stemmer dette?

Sitat
Trodde det var et utvalg som i hoved-pysa.

Dette forstod jeg ikke. I WiMP på PC kan man spille av hva som helst i WiMPs bibliotek. Et lite utvalg vises til enhver tid på fremsiden, men det meste finner man ved å søke vha. søkefeltet oppe til høyre, f.eks. etter ovennevnte Dan Fogelbergs "High Country Snows". Noen andre veier er spillelister som noen har laget, profilerte/kjente artister under hver sjanger og artister som ligner på den du akkurat har valgt.
Loggført

Anonym
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #92 Lagt ut: januar 27, 2012, 09:58:34 »

I Wimp på mobil kan man i online modus velge album å velge "tilgjengelig i offline modus".

Jeg bruker Wimp på Android sammen med simple last fm scrobbler og det hender tidvis at det kræsjer og da hopper Wimp til neste sang. Spotify virker derimot knirkefritt.
Loggført

CDWMcInSpots
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #93 Lagt ut: januar 27, 2012, 10:08:40 »

WiMP på/fra Canal Digitals TV-dekodere
Sitat
[I kommentardelen av] http://www.nrk.no/lydverket/pa-topp-i-skandinavia/

Tore Henriksen 1 dag siden

"..WiMP nå er tilgjengelig direkte på tv-skjermen for alle Canal Digital-kundene" stemmer vel ikke. Vi Canaldigital-kunder får lov til å spille wimp på pc/mac/linux, men hvis vi vil ha det på mobil eller i stua på sonos/squeezebox må vi betale. Ingen av CD's kabelbokser spilelr wimp, så vidt jeg vet.

Kim Martinussen 1 dag siden som svar til Tore Henriksen

Basistilbudet er nå tilgjengelig igjennom dekoderen for kunder med satelittdekoder. Støtte for kabelTV-dekoderen skal komme i løpet av første kvartal. Med andre ord er det WiMP rett inn i stua.

Hei hvor finner jeg wimp på dekoderen?

Vet ikke om WiMP er å finne der. Stod noe om det lenger frem i tråden, og fikk inntrykk av at det er noe som kommer.
[...]

Jeg vet (egentlig) ikke mer enn det som står i mitt første innlegg. Du kan jo kontakte Canal Digital og deretter fortelle oss.

I mitt sitat fra NRK stod det at WiMP er tilgjengelig på/fra Canal Digitals TV-dekodere for parabolkunder, og at kabel-TV-kunder får det iløpet av første kvartal 2012.

Canal Digitals HD-PVR 5720-SX fra ADB

Det er selvsagt godt mulig at det kun er Canal Digitals nye dekodere som kan støtte dette tilbudet. De har forøvrig ifølge nettsiden leveringsproblemer for denne modellen p.g.a. harddiskmangel etter flommen i Thailand.

Jeg er Canal Digital kabel-TV-kunde og benytter TVens innebygde dekoder + CAM. Det er godt mulig at dette tilbudet ikke vil gjelde denne løsningen.
Loggført

CDWMcInSpots
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #94 Lagt ut: januar 28, 2012, 15:59:17 »

Følgende tråd er mer generell enn den gir inntrykk av og handler om WiMP-klientprogrammers manglende respons på/kontakt med medie-/avspillingstaster og -kommandoer:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,63779.0.html
Loggført

stg
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #95 Lagt ut: januar 28, 2012, 19:41:24 »

Takk for alle svar på "offline-nedlasting". Skal prøve snarest.
Skal også forske på TV-dekoderen om WiMP er tilgjengelig der. Jeg er en av de som "fikk" den nye utgaven!

Ellers virker PySA fortsatt bra på PC'n.

Stein
Loggført

Meridian 508 20-bit CD
JM LAB Cobalt 816s
Nitty Gritty 1.5CE
Focal Chorus Sw 700 V
Sider: 1 2 3 4 [5]  Alle   Til toppen