|
RoDa
|
 |
« Svar #360 Lagt ut: juli 30, 2010, 15:31:55 » |
|
Cliff Richard hadde sine øyeblikk på 60-tallet, men i hovedsak på singel. De tøffeste låtene ble kanskje aldri utgitt på LP? Heldig du som får slike ting i hendene..........  Jo, takk. Blir moro å lete gjennom dette.  Måtte jo sjekke litt angående cliff, og fant frem denne boksen. Ser usannsynlig pent ut, bortsett fra ytterboksen som bærer preg av å ha stått i noen hyller. Har jo ikke snøring på hva dette er for noe, men det er en god del fra 60-tallet på platene.         Mvh Rolf
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ottone
|
 |
« Svar #361 Lagt ut: juli 30, 2010, 16:04:20 » |
|
Spennende med ny gammel platesamling, RoDa! Jeg ville tatt godt vare på dem, selv om Cliff Richard ikke akkurat er førstevalg.
Man altså Bad Company? Der ringer det noen svake tenåringsbjeller, sånne spede ungguttebjeller som man ikke helt kan stole på, kvalitetsmessig. Det ble spilt Bad Company fra broderrommet i de gylne tider, men mangler i mine hyller. Var det steinbra, bra eller middels?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Arcam rDac/Sugden CD21/Headmaster/Sugden A21AP/Harbeth SHL5/Sennheiser HD800 MacbookPro/Nuforce Icon HDP/AKG 701 LinnLP12/DV17/GrahamSleeReflex/AN dac3/AI L2/QuadII/ESL63/Stax Lambda på lager
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #362 Lagt ut: august 01, 2010, 10:58:28 » |
|
.... Klok av skade kobler jeg ikke opp anlegget før jeg virkelig kan sette meg ned og kose meg.  Kremt... Æøhhh...   R
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JanR
|
 |
« Svar #363 Lagt ut: august 01, 2010, 10:59:44 » |
|
.... Klok av skade kobler jeg ikke opp anlegget før jeg virkelig kan sette meg ned og kose meg.  Kremt... Æøhhh...  R  /jan
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #364 Lagt ut: august 01, 2010, 11:29:29 » |
|
Foreløpig bare digitalt da....   R
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JanR
|
 |
« Svar #365 Lagt ut: august 01, 2010, 11:37:14 » |
|
Blitt veldig pent i stua, bra jobba  /jan
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gismo
|
 |
« Svar #366 Lagt ut: august 01, 2010, 11:53:58 » |
|
Foreløpig bare digitalt da....  [ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ] R Digitalt er rent og stilfullt Rolf  gismo
|
|
|
|
|
Loggført
|
SB Touch / KingRex PSU MkII Sim Audio Moon 300D DAC Audionet PRE1 G2 Audionet AMP1 Audio Physic Sitara REL T-5 (x2) Nordost / Whistler Audio / Purist Audio Design
|
|
|
|
motoren
|
 |
« Svar #367 Lagt ut: august 01, 2010, 12:01:50 » |
|
ser bra ut RoDa  cm9 er virkelig en vakker ht mvh
|
|
|
|
|
Loggført
|
JMLab Electra 920.1 Sugden Masterclass pre Monarchy Audio 22B DAC Denon DCD 1650-AR Pass F5 Power amp Arrow Ht cables Kimber 8TC Ht cables In.Akustik digital Monster M series ic Marantz DV 8003 Multispiller Parasound Dac 800 Myryad z130 Tu
|
|
|
|
HCS
|
 |
« Svar #368 Lagt ut: august 01, 2010, 12:03:08 » |
|
Likte gulvet ditt jeg Roda. Litt slik herskapshus-aktig.. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Hvis all utvikling var overlatt til ingeniørene, ville vi hatt perfekte parafinlamper, men ingen elektrisitet."
Sitat Albert E.
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #369 Lagt ut: august 01, 2010, 13:00:14 » |
|
Takker folkens.  Nå vet jeg ikke hvor herskapelig et Blokk Datt'ne fra søttitallet kan bli, HCS.....  Gulvet er fra Bauhaus, tror de kalte det "African Walnut". Liker det selv, og ville ha mørkt gulv når tak og vegget ble lyse. Spørs om jeg angrer etterhvert, mistenker at støv og skit vises veldig godt på det.....    Mvh Rolf
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gismo
|
 |
« Svar #370 Lagt ut: august 01, 2010, 14:30:40 » |
|
Da er det bare å utvide "strutsinga" til også å inkludere gulvet, eller kjøpe en til Rolf  Det "African Walnut" ble en fin balanse med de lyse fargene syns jeg. Anlegger ditt (silver er og blir tidløst vettu) og sorte HT kommer også flott frem i disse kontrastene. gismo
|
|
|
|
|
Loggført
|
SB Touch / KingRex PSU MkII Sim Audio Moon 300D DAC Audionet PRE1 G2 Audionet AMP1 Audio Physic Sitara REL T-5 (x2) Nordost / Whistler Audio / Purist Audio Design
|
|
|
Ollik
Medlem
Utlogget
|
 |
« Svar #371 Lagt ut: august 01, 2010, 21:11:40 » |
|
Medfølelser til deg RoDa for det mørke gulvet  Valgte mørkt når eg bygget sjøl. Sommerferien min har så og si gått i å vaske. Mye byggestøv som samler seg de første månedene  Synes spesiellt godt på det mørke racket mitt også. Liker oppsettet ditt, CM9 er nydelige høyttalere. Hørte på dem selv når eg skulle ha meg nye i sommer. Har fulgt med på vinyl prosjektet ditt, og kjenner igjen mange av problemene. Eg sliter med ein slags durelyd ut av høyttalerene, høres ut som en trafo av et slag. Kjenner du til dette? Mvh Ole-Martin
|
|
|
|
|
Loggført
|
Accuphase E-306V | Sony XA50ES | Cambridge Audio | Pro-Ject | Sonus Faber | Monster | Van Den Hul |
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #372 Lagt ut: august 05, 2010, 18:53:43 » |
|
Takker for medfølelsen, Ole-Martin. Synd med sommerferien....  Trafodur kan være så mangt, prøv deg frem med jordingen mellom spiller og riaa. På Rega er visstnok jordingen i signalkablene, mens jeg på WTen hadde en egen kobling. Nå har jeg koblet opp den analoge delen av anlegget igjen! Var det nå jeg skulle si back in black?    R
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
HEL
|
 |
« Svar #373 Lagt ut: august 05, 2010, 20:47:55 » |
|
Vakker den spillern der. Er den i vater nå da? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Hans Erik
Digital: SONOS Cullen Mod & Buffalo II ala LMC Analog: Well Tempered Classic & Dynavector DV-20XL + DVP75mkII Pre: Pass Labs XP-10 & First Watt B5 aktivt delefilter Power: 2 stk First Watt F4 / First Watt F2J / Rotel RB-1072 Høyttalere: Mange
|
|
|
|
Ludo
|
 |
« Svar #374 Lagt ut: august 05, 2010, 20:55:12 » |
|
Oi! Her har det skjedd ting, så flink du har vært - smakfullt ble dette her 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Abrahamsen V2 Upgrade - exaDevices U2I - Buffalo II DAC - Bob Brines TT-2000 / TangBand W8-1772
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #375 Lagt ut: august 05, 2010, 22:51:07 » |
|
Vakker den spillern der. Er den i vater nå da?  Takker. Joda, dette er ikke sånne skrøpelige saker som stopper opp dersom det ene eller det andre ikke er i vater med det ene eller det andre.....  R
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #376 Lagt ut: august 05, 2010, 22:56:24 » |
|
Takker Ludo 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #377 Lagt ut: august 07, 2010, 21:46:43 » |
|
Selv om oppussingen får mye fokus for tiden så er det andre ting som skal gjøres også....  I dag ble det mellom familiebesøk og listmaling også tid til gressklipping og bilvask. Med to nyvaskede biler på gården er det sikkert som normalt duket for regn i morra. Husker ikke sist jeg vasket bil og hadde oppholdsvær dagen etter!   R
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
HEL
|
 |
« Svar #378 Lagt ut: august 07, 2010, 22:58:23 » |
|
Hadde ikke du Passat?
|
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Hans Erik
Digital: SONOS Cullen Mod & Buffalo II ala LMC Analog: Well Tempered Classic & Dynavector DV-20XL + DVP75mkII Pre: Pass Labs XP-10 & First Watt B5 aktivt delefilter Power: 2 stk First Watt F4 / First Watt F2J / Rotel RB-1072 Høyttalere: Mange
|
|
|
|
RoDa
|
 |
« Svar #379 Lagt ut: august 07, 2010, 23:01:32 » |
|
Hadde ikke du Passat? Jupp, og før det Touran og før det Zafira. Tilbake til 7-seter nå.  R
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|