Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 43   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Harbeth  (Lest 60145 ganger)
0 Medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.
Hagto
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Dyr hifi er ingen garanti for lykkeligere hifi

« Svar #420 Lagt ut: mai 23, 2010, 12:55:31 »

I dag dukket det plutselig opp to esker med Harbeth Compact 7ES3. Får vel slutte meg til "Harbeth-klubben" jeg også, da. Har såvidt prøvd dem, satt opp på to kjøkkenstoler i mangel av bestilte Skylan-stativer, men dette tror jeg kommer til å bli bra. Compact 7 er ganske ruvende, så kanskje det var bra jeg ikke fikk kloa i ett sett brukte SHL5 som ble vurdert solgt fra Sverige.

Gratulerer en masse K.H.
Håper at du vil like Harbeth bra. Compact 7ES3 er nok den mest stuevennlige høyttaleren i serien, hvis du også skal ha litt fylde.
Du får komme med tilbakemeldinger når du har hatt dem en stund. 
Loggført
E.I.A.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

I'm cool you just be cool 8)

« Svar #421 Lagt ut: mai 28, 2010, 18:24:45 »

Hei .
Hadde selv Compact 7ES3 , men slet litt med og fylle opp stua på 40 kvadrat med godlyd , det ble litt for blodfattig .
Byttet de inn i Spendor Sp100R , det var en tabbe .
Nå ble stua fyllt opp og lyden var fyldig , men den fantastiske innsikten til musikken og gåsehudfrembringende mellomtone var borte .
Har nå ProAc D38R og er strålende fornøyd .
Men hadde jeg hatt et mindre lytterom er jeg ikke i tvil om at Compact 7ES3 ville vært en het kandidat ,de hadde den "magien" jeg liker .
Loggført

"A person who works with his hands is a laborer.
A person who works with his hands and his brain is a craftsman.
A person who works with his hands, his brain and his heart is an artist" —Louis Nizer
K.H.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #422 Lagt ut: mai 28, 2010, 21:28:51 »

Hei .
Hadde selv Compact 7ES3 , men slet litt med og fylle opp stua på 40 kvadrat med godlyd , det ble litt for blodfattig .
Byttet de inn i Spendor Sp100R , det var en tabbe .
Nå ble stua fyllt opp og lyden var fyldig , men den fantastiske innsikten til musikken og gåsehudfrembringende mellomtone var borte .
Har nå ProAc D38R og er strålende fornøyd .
Men hadde jeg hatt et mindre lytterom er jeg ikke i tvil om at Compact 7ES3 ville vært en het kandidat ,de hadde den "magien" jeg liker .

Tror du er inne på noe her. Opplever vel litt av det samme. Min stue er rundt 35 kvm, inkludert åpen løsning mot kjøkken, og jeg synes også det er litt lite tyngde og kropp med Compact 7 ES3 koblet til
Lavardin IT. Jeg kunne selvfølgelig satset på Harbeth SHL5 som jeg har hørt skal være en kjempematch med Lavardin IT, men etter å ha sett størrelsen på Compact 7 er nok dette uaktuelt, ikke minst av hensyn til madammen.
Loggført

Som ny Radionette Explorer reiseradio 1969 mod. med veske.
Petterone
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #423 Lagt ut: mai 29, 2010, 00:13:06 »

Fjernet..... så slipper noen og føle seg tråkket på tærne  Blunker
« Nyeste redigering: mai 30, 2010, 18:53:27 av Petterone » Loggført
nilsen64
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #424 Lagt ut: mai 30, 2010, 16:55:04 »

mener man bør være litt forsiktig med og legge slike opplysninger ut på sentralen, norsk importør og forhandlere blir sikkert ikke så veldig happy,
dersom nsten alle kjøper utenlands, blir det stusselig lite med forhandlere her hjemme til slutt  Glad
Loggført

n a i m
Miles
Bransjeaktør
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

A Motion Sound

« Svar #425 Lagt ut: mai 30, 2010, 18:45:59 »

Tenkte jeg skulle bare bevne for de som er interresert i Harbeth
På Harbeth forumet er en Dave som er ganske aktiv,Han selger Harbeth også ut av GB i ganske stor stil

Fikk dette svaret da jeg tok kontakt:

Hi Petter,
No problems with selling out of the EU. I have just sent two pairs of the Harbeth P3ESR to Malawi.

Just now I am getting all Harbeth models within 10 days, even the M40.1, so the C7 shouldn't take too long if you want to order.

.

My website is www.radlettaudio.co.uk and my e-mail is radlettaudio@hotmail.co.uk if you want to contact me again.

Best wishes,
David

En useriøs aktør.
Har sendt mail ang. dette til Neat
Loggført

www.NordicSoundDesign.no

Accustic Arts
WLM
Leben
Almarro
DAAD
Analysis Plus Cables
Neat
Base Technology
Petterone
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #426 Lagt ut: mai 30, 2010, 18:57:05 »

Alt jeg vet er att mange har handlet med dette firma og ingen klager på forumet så langt.

Men har du negative erfaringer fra dette,så bør bør folk selvfølgelig vere varsomme......
Loggført
nilsen64
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #427 Lagt ut: mai 30, 2010, 19:02:34 »

Tenkte jeg skulle bare bevne for de som er interresert i Harbeth
På Harbeth forumet er en Dave som er ganske aktiv,Han selger Harbeth også ut av GB i ganske stor stil

Fikk dette svaret da jeg tok kontakt:

Hi Petter,
No problems with selling out of the EU. I have just sent two pairs of the Harbeth P3ESR to Malawi.

Just now I am getting all Harbeth models within 10 days, even the M40.1, so the C7 shouldn't take too long if you want to order.

.

My website is www.radlettaudio.co.uk and my e-mail is radlettaudio@hotmail.co.uk if you want to contact me again.

Best wishes,
David

En useriøs aktør.
Har sendt mail ang. dette til Neat

hvordan vet du det, miles?

trodde userøse aktører var utryddet  Blunker og hjemmesiden ser helt grei ut med helt normale priser på demo modeller
Loggført

n a i m
Miles
Bransjeaktør
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

A Motion Sound

« Svar #428 Lagt ut: mai 30, 2010, 19:22:51 »

ja web siden ser helt fin ut.
Han David skriver i mail at de kan selge utenfor UK.
Dette er useriøst opptreden etter min mening.
Loggført

www.NordicSoundDesign.no

Accustic Arts
WLM
Leben
Almarro
DAAD
Analysis Plus Cables
Neat
Base Technology
torem
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #429 Lagt ut: mai 30, 2010, 20:22:26 »

Spørsmålet er jo også hvor mye man egentlig sparer på å kjøpe fra utlandet. Generelt har jeg inntrykk av at de norske prisene har moderert seg litt med åra (sjelden at man ser priser som er dobbelt så dyre som i UK nå), og norsk moms på 25% kommer man vel ikke utenom selv ved kjøp i utlandet, pluss at en må betale frakt, og leve med en "usikkerhet" hvis noe går i stykker og må returneres til utlandet.

Demo./brukt er jo også billig i Norge.
Loggført

Sota Satellite/Rega RB300/Ortofon 2M Bronze/Perreaux SXV2 riaa.
Perreaux CDt drivverk/SXD2 dac. Holfi Pre 5.1/Power 150. Marten FormFloor.
Hovland og Renaissance kabler. Einstein Octopus strømfilter.
K.H.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #430 Lagt ut: juni 04, 2010, 20:52:06 »

Jeg synes mine C7ES3 er litt matte i fineren og skulle gjerne ønsket mer "fet" glans og glatt overflate. Noen som vet om et egnet middel som kanskje i kombinasjon med polering kunne bidra til dette? Vanlig møbelpolish/teakolje er selvfølgelig en mulighet, men kanskje finnes det noe bedre?
« Nyeste redigering: juni 05, 2010, 11:03:14 av K.H. » Loggført

ymir
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #431 Lagt ut: juni 04, 2010, 21:26:21 »

hei
har en liten håndfull høytalere på listen over eventuelle nye høytalere,men der står ikke Harbeth.Eneste grunn til det, er at de vist nok at de krever god avstand til bl.a. sidevegg.

70-90 cm for 40.1. eller de under denne,hvordan vil det fungere?
Loggført
trseland
Bransjeaktør
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Maxwell Import

« Svar #432 Lagt ut: juni 18, 2010, 14:27:40 »

Hei alle Harbeth entusiaster !  Gliser

Fortreffelig med stor interesse for Harbeth om dagen ! Svært happy for det Glad

Jeg/vi (norsk importør for Harbeth) gjør så godt vi overhodet kan med våre, ikke uendelige, resurser for å tilfredsstille etterspørselen etter Harbeth. Det skjærer meg i hjertet at noen i UK kan skaffe alle Harbeth modeller med 10dager leveringstid når jeg og andre distributører må planlegge 5mndr frem i tid... jeg skal grave videre i dette og hvis det stemmer må noe gjøres fra Harbeth sin side for å gi oss andre en tjans - til slutt vil jo ingen i norge drive med hifi hvis det fortsetter sånn... samtidig som jeg har FULL forståelse for at man vil ha produktene så fort som mulig.

PRIS !!!!

Når det gjelder pris skal ingen betale mer i Norge enn andre steder for Harbeth. For Guds , eller hvem nå enn som måtte bety noe for deg sin, skyld ring oss og fortell oss om hvilke priser du finner andre steder. tlf. 92065774

Vi har en offesiell prisliste, men kursen svinger osv slik at vi ender ikke på den i eninga. As a matter of fact; på vår nye nettside

www.maxwell-import.com     under Harbeth linken står det "ring for pris"   Gjør det !!!

mvh,
Trond Seland
Maxwell Import - Kristiansand S

Loggført

Musikk er kjærlighetens føde...
Odd J
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #433 Lagt ut: juni 19, 2010, 00:19:13 »

Takk til Trond for oppklaringene rundt pris og levering. Drister meg derfor frampå med et aldri så lite: Når kommer 40.1 til lands for allmenn beundring og testing, forhåpentligvis i Fidelity?
Loggført
trseland
Bransjeaktør
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Maxwell Import

« Svar #434 Lagt ut: juni 19, 2010, 11:32:33 »

Hei,

Harbeth i UK og meg selv her hjemme er lei oss for å måtte melde om forsinkelse på M40.1 og diverse andre modeller (inkl. den nye P3esr) Harbeth ble for en tid tilbake offer for en 2 måneder lang forsinkelse på materialer til kabinetter og dette har i sin tur ført til forsinkelser for alle som har bestillinger stipulert til etter denne hendelsen.

I dag skulle jeg sittet i godstolen og lyttet til M40.1 men grunnet overnevnte hendelse skjer dette først i slutten av juli. Mao. I slutten av juli har vi igjen lagret opp s5, c7, p3 og m40.1 (har også m30)

M40.1 blir selvsagt å finne på kommende Horten-messe som i år er 18-19 september.

Mvh,
Trond
Maxwell Import

www.maxwell-import.com
Loggført

Musikk er kjærlighetens føde...
Hagto
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #435 Lagt ut: juni 19, 2010, 12:56:39 »

Ja vi venter og vi venter......... Glad

Mens vi venter et bilde av de nye små P3ESR:

Og her et bilde av Tobe sine nye C7ES3 i eucalyptus. Disse er nok ikke plassert slik som Alan Shaw selv anbefaler. Alan foretrekker at du bruker 2-3 regelen (har du 2m mellom høyttalerne skal du sitte 3m fra dem osv).

Du kan se mer av Tobe sitt anlegg her:
http://web.aanet.com.au/tobes/tobespage.htm 

Loggført
Hagto
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #436 Lagt ut: juni 19, 2010, 13:00:22 »

Nye 40.1 som vi venter på:

Loggført
K.H.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #437 Lagt ut: juni 19, 2010, 13:09:21 »

Har nå fått satt mine C7ES3 på nye Skylan stativer, laget spesielt til høyttalerene. Ble stilig, synes jeg. Låter bra gjør det også.
Loggført

Hagto
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #438 Lagt ut: juni 19, 2010, 14:02:50 »

Har nå fått satt mine C7ES3 på nye Skylan stativer, laget spesielt til høyttalerene. Ble stilig, synes jeg. Låter bra gjør det også.

Det hørtes bra ut  Glad

Spiller du på Lavardin? Må være fint hvis du kan få det til å spille på det du har nå. Noen ganger er det ikke så mye som skal til for å tippe anlegget i riktig retning. Lykke til!
Loggført
K.H.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #439 Lagt ut: juni 19, 2010, 15:13:46 »

Det hørtes bra ut  Glad

Spiller du på Lavardin? Må være fint hvis du kan få det til å spille på det du har nå. Noen ganger er det ikke så mye som skal til for å tippe anlegget i riktig retning. Lykke til!

Joda, Lavardin IT er i bruk nå. Har også prøvd Coda CSi Limited og SAT Amplifix på Compact 7. Det eneste jeg savner av høyttalerene er litt tyngde i bassen, ellers synes jeg de er meget gode, spesielt på stemmer som oppleves svært naturlige. En annen ting er at på plater med flere vokaler samtidig, synes jeg det er lettere å skille de enkelte fra hverandre. 

Loggført

Sider: 1 ... 19 20 21 [22] 23 24 25 ... 43   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia