Forside
Forum
Bruktbørs
Linker
Galleri
Toppen
Hoyre
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
FORUM
Hjelp
Logg inn
Registrer
Hifisentralen
|
Forum
|
Avdelingen for bildetråder
|
På besøk hos...
|
Fjellsiden Lydlaug
Annonsører:
Sider:
1
...
8
9
10
[
11
]
12
13
14
...
25
Til bunnen
« forrige
neste »
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Fjellsiden Lydlaug (Lest 25121 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #200 Lagt ut:
oktober 25, 2009, 20:57:06 »
Ferdig montert ser det slik ut. Som dere ser har jeg prøvd å skjule ampen under et par telysholdere. Den biter kona helt sikkert på
.
Loggført
Hjemmeanlegget: Acapella High Violon Suboktave Bass MKlll, Cary 306 pro, Cary SLP05 preamp, Cary 211ae monoblokker, en kabel og to fra Celius , Cardas, Xindak og Viablue. Landanlegget: Marten MilesIII, DP6.12, EMC-1up, ArcamC31. Medlem av Fjellsiden Lydlaug.
Cobra2
Hifi Freak
Utlogget
DIY!
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #201 Lagt ut:
oktober 25, 2009, 21:02:55 »
<< Ja, kjære...det er "varme-lys" >>
Arne K
Loggført
FOR SALE:
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php?action=profile;u=704;sa=showPosts
Vintage HiFi, høyttalere/Sub tas som bytte-objekt. Også defekt.
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #202 Lagt ut:
desember 21, 2009, 21:31:01 »
Da ønsker vi i Fjellsiden Lydlaug en riktig
God
Jul
og takker for et hyggelig musikk år. Takk for spennende og trivelige lytteseanser og nye bekjentskaper. Samtidig takk for gode diskusjoner på forumet og via PM.
Mvh Hsobstad og Elektron
Loggført
Hjemmeanlegget: Acapella High Violon Suboktave Bass MKlll, Cary 306 pro, Cary SLP05 preamp, Cary 211ae monoblokker, en kabel og to fra Celius , Cardas, Xindak og Viablue. Landanlegget: Marten MilesIII, DP6.12, EMC-1up, ArcamC31. Medlem av Fjellsiden Lydlaug.
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #203 Lagt ut:
januar 02, 2010, 18:17:45 »
Godt Nyttår alle sammen. Her skjer det ikke så mye for tiden. Kaldt som bare rakkeren i regnbyen Bergen. Det er det jo de fleste steder, men mer meningsfyllt når det settes rekorder. Her fyres det fra to fronter. I høyre ende av stuen fyres det med ved, i venstre del fyres det med rør. Lenge leve 845
. Da håper vi på et flott musikkår i 2010 med ny lærdom, impulser og kjekke møter med likesinnede.
Mvh Elektron
Loggført
HSobstad
Overivrig entusiast
Utlogget
Tuning...
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #204 Lagt ut:
januar 02, 2010, 20:02:04 »
Fine bilder av ovnen. Kunne vi få noen bilder av rørene også?
Sitat fra: Elektron på januar 02, 2010, 18:17:45
Godt Nyttår alle sammen. Her skjer det ikke så mye for tiden. Kaldt som bare rakkeren i regnbyen Bergen. Det er det jo de fleste steder, men mer meningsfyllt når det settes rekorder. Her fyres det fra to fronter. I høyre ende av stuen fyres det med ved, i venstre del fyres det med rør. Lenge leve 845
. Da håper vi på et flott musikkår i 2010 med ny lærdom, impulser og kjekke møter med likesinnede.
Mvh Elektron
Loggført
Emotive Audio custom 300b MB m/dobbelt linjesteg, Sira-LE, Avantgarde Trio, 2x store basshorn, 2x korte basshorn, Duo Omega, dCS Elgar Plus, dCS Verdi SACD, Tektron TK2A3/50M-REF MB ++ Medlem Fjellsiden Lydlaug.
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #205 Lagt ut:
januar 02, 2010, 21:22:42 »
845 til venstre
mvh Elektron
Loggført
gut_man
Hifi Freak
Utlogget
Medlem av Hornalliansen og NBPM
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #206 Lagt ut:
mars 17, 2010, 16:40:19 »
Besøk hos Fjellsiden lydlaug var en flott opplevelse. Gjestfriheten var upåklagelig, serveringen utsøkt (takk for god vin og snacks) og lyden var også en interessant opplevelse. Mange har skrevet utfyllende om sine inntrykk av disse herrers anlegg og jeg skal ikke gjenta alt, bare slutte meg til alt det positive som er sagt tidligere. Igjen får jeg bekreftet at preferanser både til lyd og musikk, kanskje er den mest avgjørende faktor for hvordan man opplever lyden hos andre. Hos Elektron, kunne jeg gjette allerede fra første strofe, hvilken type musikk han likte og hadde tunet anlegget til. Her vil jeg spesielt trekke frem en imponerende stemmegjengivelse, spesielt på damestemmer og en utrolig flott diskant. Dette var mitt første møte med plasmadiskantene til Acapella, og de imponerte storveis. Maken til delikat oppløsning tror jeg ikke jeg har hørt før. Oppløsning var kanskje et dekkende ord for hvilke prioriteringer som Elektron har gjort.
Hos HSobstad møtte en vegg AG meg. Og for en AG venn, blir man fuktig i blikket av slikt. Elektrons Acapella har en utsøkt visuell utforming, men alt dette AG stæsjet gjorde meg litt mo i knærne. Hvordan lød det så? Jo det låt aldeles utmerket takk
Mer dynamikk og større lydbilder enn hos Elektron, og tydelig ganske andre preferanser. Her er det duket for dynamikkfest. Jeg savnet litt oppløsning i toppen, kanskje jeg hadde fått varige men i møtet med Acapellas plasmadiskanter? Men dette rettet seg når vi fikk overtalt verten til å koble til dCS stacket sitt. Vi diskuterte litt rundt faseproblematikk og bassgjengivelse. For verten hadde snudd fasen på Trio i forhold til bassene sine. Med korrigeringen fra Park innkoblet, forsvant noe av mellombasstrøkket, men bassgjengivelsen virket mer homogen og rett i frekvenskurven. Dette var noe verten var veldig klar over, og en ny målerunde etter faseskifte var på beddingen. Blir spennende å følge med hva som skjer videre. Uansett var lyden aldeles utmerket, og jeg slet med å skjule et stadig påtrengende lykkelig smil når vi spilte musikk. Dette var som sagt gøy, utrolig hyggelig og veldig interessant. Tusen takk for at jeg fikk komme på besøk gutter. Tar veldig gjerne en tur igjen!
Loggført
Avantgarde Duo Omega,DefinitiveTechnology Supercube Ref
PC m/Lynx AES16e, dCS Paganini dac
Aesthetix IO signature, VPI TNT m superplatter og oppgraderinger,Lenco PTP4, Kuzma 4point,Airtangent reference, Airtangent 2b,Dynavector DRT XV-1s,Van den Hul the Canary, VdH Grasshopper GLA
Aesthetix Callisto, BorderPatrol S10 exd
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #207 Lagt ut:
mars 17, 2010, 19:40:58 »
Tusen takk for besøket. Synd vi ikke hadde mer tid, for det ble noen riktig spennende diskusjoner utover kvelden. Nye impulser er alltid kjekt og vi tåler ærlige tilbakemeldinger. Skal en videre er det et must.
Elektron
Loggført
bjornh
Moderator
Æresmedlem
Utlogget
Bygdeudyret
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #208 Lagt ut:
mars 23, 2010, 15:44:30 »
Sitat fra: Elektron på oktober 25, 2009, 20:57:06
Ferdig montert ser det slik ut. Som dere ser har jeg prøvd å skjule ampen under et par telysholdere. Den biter kona helt sikkert på
.
[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]
Funker trikset med telys enda??
Loggført
Musical Innovation: MI 11, MI 10.1, Abrahamsen V6.0, Monitor Audio: GS20, Squeezebox Touch, Denon DCD-510AE, Blue Jean Cable, Nordost, sekundæranlegg: Yamaha: RX-V3800, BD-S1065, Focal/JM-Lab: Chorus 736S, Chorus CC700S, Chorus SW700S, Chorus 706S, prosjekt: Music Angel XD800 Mk.III rebuild
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #209 Lagt ut:
mars 23, 2010, 16:11:20 »
Sitat fra: bjornh på mars 23, 2010, 15:44:30
Funker trikset med telys enda??
Det var nesten litt skuffende. Hun var med ned en tur for noen uker siden og foretrakk ikke en mine
Elektron
Loggført
bjornh
Moderator
Æresmedlem
Utlogget
Bygdeudyret
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #210 Lagt ut:
mars 24, 2010, 12:25:05 »
Hehe. Hun er vel godt dressert nå da.
Loggført
Musical Innovation: MI 11, MI 10.1, Abrahamsen V6.0, Monitor Audio: GS20, Squeezebox Touch, Denon DCD-510AE, Blue Jean Cable, Nordost, sekundæranlegg: Yamaha: RX-V3800, BD-S1065, Focal/JM-Lab: Chorus 736S, Chorus CC700S, Chorus SW700S, Chorus 706S, prosjekt: Music Angel XD800 Mk.III rebuild
Jens
Hifi Freak
Utlogget
Work is just for them that don't know how to fish.
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #211 Lagt ut:
mars 30, 2010, 21:51:23 »
Vil få takke hele Fjellsiden Lydlaug for en strålende aften med god mat og drikke!
Og ikke minst mye god musikk og godlyd.
Lydlauget har virkelig anstrengt seg for å få stor spennvidde som mulig i lyden hos medlemsmassen
Loggført
Platespiller:Garrard, Teres, Technics, Thorens, TW, VPI.
Tonearm: Graham(er), VPI.
Pickup: Air Tight, Lyra, Denon.
MC trafo: Kondo.
Preamp/riaa: Aesthetix, Kondo.
Amp: Avantgarde, Air Tight, Supratek.
Høyttalere: Avantgarde(r).
Kabler: Avantgarde, Cardas, DIY, Kondo, PS Audio.
Diverse: Isotek, Rives.
HSobstad
Overivrig entusiast
Utlogget
Tuning...
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #212 Lagt ut:
mars 30, 2010, 22:44:49 »
Sitat fra: Jens på mars 30, 2010, 21:51:23
Vil få takke hele Fjellsiden Lydlaug for en strålende aften med god mat og drikke!
Og ikke minst mye god musikk og godlyd.
Lydlauget har virkelig anstrengt seg for å få stor spennvidde som mulig i lyden hos medlemsmassen
Takk for det.
På vegne av hele Fjellsiden Lydlaug må jeg få lov til å takke for meget hyggelig og dannet besøk. Vi liker når besøket vet å føre seg i ordnede former og er vel så begeistret for gjester som har egne oppfatninger av hvor drikkens opphav bør være - og vet å sette det ut i praktiken.
Alt dette klarte du med glans! Følgelig er du velkommen tilbake anytime.
Spennvidden er kjernen i et godt lydlaug. Det er da ikke spennende å besøke et annet medlem som har identisk lydsignatur! Men horn må det være...
Loggført
Emotive Audio custom 300b MB m/dobbelt linjesteg, Sira-LE, Avantgarde Trio, 2x store basshorn, 2x korte basshorn, Duo Omega, dCS Elgar Plus, dCS Verdi SACD, Tektron TK2A3/50M-REF MB ++ Medlem Fjellsiden Lydlaug.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget
Putting out fires, with gasoline
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #213 Lagt ut:
mars 30, 2010, 23:18:09 »
Jahasså, og hvilket ærend hadde så Jens i Byen mellom de syv fjell. Han var vel ikke her på fisketur...
Dette stinker platespiller helt til Eidsvågneset
So...?? Hva skjera?
Loggført
Nils
Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex, The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Medlem i Bergen Lydlaug OG Hornalliansen
Jens
Hifi Freak
Utlogget
Work is just for them that don't know how to fish.
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #214 Lagt ut:
mars 30, 2010, 23:25:42 »
Sitat fra: kjoenik på mars 30, 2010, 23:18:09
Jahasså, og hvilket ærend hadde så Jens i Byen mellom de syv fjell. Han var vel ikke her på fisketur...
Dette stinker platespiller helt til Eidsvågneset
So...?? Hva skjera?
Roooolig nå!
Var noe så ganske uskyldig som et plutselig jobboppdrag i området og benyttet anledningen til et sosialt besøk
Det blir dog muligens også en liten hifi-endring i lydlauget før sommeren, men dette var helt tilfeldig.
Selvfølgelig kan vi ikke la hele lydlauget plages med 01001000011110001 hele livet, men denne ( betydelige ;-) oppgraderingen får komme litt senere.........
Loggført
Platespiller:Garrard, Teres, Technics, Thorens, TW, VPI.
Tonearm: Graham(er), VPI.
Pickup: Air Tight, Lyra, Denon.
MC trafo: Kondo.
Preamp/riaa: Aesthetix, Kondo.
Amp: Avantgarde, Air Tight, Supratek.
Høyttalere: Avantgarde(r).
Kabler: Avantgarde, Cardas, DIY, Kondo, PS Audio.
Diverse: Isotek, Rives.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #215 Lagt ut:
mars 31, 2010, 00:00:03 »
Jaja, vi får smøre oss med tålmodium!
Loggført
Nils
Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex, The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #216 Lagt ut:
april 09, 2010, 20:43:25 »
Sitat fra: kjoenik på mars 31, 2010, 00:00:03
Jaja, vi får smøre oss med tålmodium!
Mens du smører deg med tålmodium smører vi med noe annet. Silclear, Silver Contact Enhancer. La meg referere hva produsenten så beskjedent sier:
"SilClear will significantly improve the sound of any interconnect, tube pins, power cord, speaker cable, etc. The sonic improvements we hear are, first and foremost, a remarkable increase in treble extension, transparency, detailand sparkle, all without any added edginess. Bass sounds tighter, less boomy. Attacks are noticeably quicker and punchier. Midrange timbres and harmonic details are articulated more clearly, yielding a more natural and intimate musicality."
Farvel dyre oppgraderinger
Elektron
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #217 Lagt ut:
april 09, 2010, 21:05:34 »
Du er sikker på at det der ikke bare er rebranded lippgloss??
Loggført
Nils
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #218 Lagt ut:
april 09, 2010, 21:37:45 »
Sitat fra: kjoenik på april 09, 2010, 21:05:34
Du er sikker på at det der ikke bare er rebranded lippgloss??
Det ser litt skummelt ut, men lukter ganske bra. Rent følelsesmessig er det imidlertid ganske trygt å ha det i hus, men settes foreløpig i hjørneskapet sammen med den ubrukte rensesprayen. Bare å vite at jeg ved å smøre det på signalkabelens kontakter kan fordoble pris/ytelse, holder i massevis for meg. Jeg tror jeg venter litt og koser meg heller med litt andre godsaker som kom i posten i dag.
Elektron
Loggført
Elektron
Hifi Freak
Utlogget
I flytsonen
Fjellsiden Lydlaug
«
Svar #219 Lagt ut:
april 10, 2010, 00:29:44 »
Ja her tweakes det med litt diverse saker, men jeg har i løpet av de siste uker fått en liten bekymring. På kveldstid kan spenningen synke med mange volt. Det virker nesten som om noen stjeler min strøm for å forbedre sin egen. For å illustrere problemet legger jeg ved et foto slik at leserne selv kan danne seg et bilde av situasjonen.
Etter å ha drevet litt research er jeg kommet til at problemet ligger veldig nær meg. Jeg tar med kamera og drar på nærfeltsreportasje i neste uke for å avsløre hvorfor strømmen blir borte.
Elektron
Loggført
Sider:
1
...
8
9
10
[
11
]
12
13
14
...
25
Til toppen
Skriv ut
« forrige
neste »
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Bruk av forumet
=> Chat online
=> Regelverk for bruk av forumet
Avdelingen for hifi
=> Hifi generelt
=> Hifi generelt inkludert bransjeaktører
=> Forskjeller og Testmetodikk
=> Vinylavdelingen
=> Kabelhjørnet
=> Datahjørnet
=> Vintageavdelingen
=> Vennetråder for hifimerker
=> Hifi foreninger / klubber
===> Arendal Lydlaug
===> Audiobuilders
===> Bergen Lydlaug
===> Grenland lydlaug
===> HORNALLIANSEN
===> Innlandet Audioforening
===> Jæren & Omegn Lydlaug
===> Mjøsen Lydlaug
===> Moss Audioklubb
===> Nidaros AudioForening
===> Oslo Audio Society
===> Oslo Vinyl Klubb
===> ProgKjeller
===> Skedsmo Audio
===> Vestfold Lydlaug
===> Østfold Hifi
Avdelingen for bildetråder
=> Mitt anlegg og billedtråder
=> På besøk hos...
=> Oversikt over hifimesser og shows
Avdelingen for teknikk og rom
=> DIY og Utvikling - høyttalere, forsterkere, etc.
=> Akustikk og hifi-rom
=> Tech-hjørnet
Musikk
=> Musikk Generelt
===> Kirkelig Kulturverksted
=> Pop/Rock
=> Jazz/Blues
=> Klassisk
=> Anbefalinger av CD/LP med god lydkvalitet
=> Konserter