Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: [1] 2 3 4 ... 10   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjemme hos Wergeland  (Lest 12796 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
ijustpop
Gjest
« Lagt ut: august 19, 2008, 12:46:00 »

Inspirert av rolfozzy (føler vi har litt av den samme innstillingen til dette) legger jeg ut noen bilder og kommentarer om anlegget mitt.
Kriteriene for valg av komponentene i anlegget er ikke bare lydmessige, men jeg liker også at ting ser bra ut, er bra bygd og kanskje viktigst; brukervennlighet. Jeg er først og fremst musikkinteressert og vil helst justere, fikle og ordne minst mulig og spille mest mulig. Brum, rør som ryker etc. er uaktuelt. Mest mulig 'plug and play' og litt idiotsikring er bra. Madamen må jo også kunne betjene anlegget. Og det hender jeg er litt kjapp i vendinga selv.

Her hører jeg altså på musikk:

Utsikten fra lytteposisjon. Høyttalerne er Tannoy Prestige Sandringham SE. Har hatt en forkjærlighet for Tannoy siden jeg hørte 622 (tror jeg det var) hos Akers Mic tidlig på 90-tallet. Har nylig flytta og bokhyller mellom høyttalerne er nytt. Det er hyggelig å se på bøkene mens jeg spiller plater. Fikk også litt mindre hifi-alter følelse ved å flytte elektronikken bort, og anlegget blir bedre integrert i innredning og skiller seg litt mindre ut

Her er elektronikken. Rega P7 med Ortofon Kontrapunkt B, ASR Emitter I Exclusive og Lector CDP 7TL. Rack/hylleløsning er en Montana-kopi. 2 måneders leveringstid samt sommerstengt hos fabrikken førte til 3 måneders bestillingstid fra Montana når jeg handlet i fjor sommer. Uaktuelt for en utålmodig sjel som meg. Disse er litt dyrere og ikke like bra finish, men jeg fikk de i hvert fall på dagen.

Her sitter jeg. På veggen henger det akustikkplater fra Rockwool kledd med Marimekko stoff. Rammene er mitt første snekkerarbeid siden sløyden.

Slik ser det altså ut. Skal komme med noen mer detaljer etterhvert. Det skjuler seg blandt annet en del komponenter bak døra i stereobenken.

« Nyeste redigering: august 19, 2008, 15:21:12 av Wergeland » Loggført
erato
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

HiFi er bare middelet!

« Svar #1 Lagt ut: august 19, 2008, 13:19:30 »

Så det er sånn det ser ut i Grotten! Fint. Hvor er Arne Nordheim?  Gliser
Loggført

Wadia 302/Sony DMP-S9000ES/Sony XA 5400 ES/C-J PV10A/Spectral DMC-10/C-J MF 2500/Nakamichi PA7E/Dali Euphonia MS5/Acoustat Model 2/Vienna Beethoven/KD-500/Stax UA-cf9 /SME 3009 mk / AT OC-10/Audioquest/Black Magic/Anticables
rolfozzy
Æresmedlem
Utlogget Utlogget

life and life only

« Svar #2 Lagt ut: august 19, 2008, 13:31:36 »

Ser veldig fint ut, Wergeland. Jeg har mine bøker i biblioteket, som jeg har direkte adgang til fra gruva.
Loggført
ijustpop
Gjest
« Svar #3 Lagt ut: august 19, 2008, 13:40:04 »

Noen flere bilder:

Sandringham uten frontstoff. CD-hyller i bakgrunnen.

Litt uskarpt nærbilde av Sandringham. Det er en 8" med et Dual Concentric element i midten. Innenfor den tulipanformede waveguiden sitter det en 1" aluminiumsdome.

Høyttalerdetalj. Pynt og mulighet for justering av nivå i diskanten. Mulig det er mye demping i rommet eller så er det jeg som begynner å høre dårlig oppover i frekvensspekteret, men jeg liker den best på +1,5 db fra 1,6 kHz og opp til 25kHz
« Nyeste redigering: august 19, 2008, 15:19:26 av Wergeland » Loggført
HCS
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Music is in the EAR of the beholder..

« Svar #4 Lagt ut: august 19, 2008, 13:59:06 »

Meget lekkert! Tannoy synes jeg er lekre ting og de spiller bra også... Rett inn i hjemme-miljøet ditt gikk de helt klart!  Glad

Ser du har øka gain på diskanten. Opplever du stor forskjell ved å variere på denne ?

Mvh
hans C
Loggført

"Hvis all utvikling var overlatt til ingeniørene, ville vi hatt perfekte parafinlamper, men ingen elektrisitet."

Sitat Albert E.
ijustpop
Gjest
« Svar #5 Lagt ut: august 19, 2008, 14:04:57 »

Ser du har øka gain på diskanten. Opplever du stor forskjell ved å variere på denne ?

Ikke store forskjeller nei. Ørlite mer "sting" og "frampåhet".
Loggført
ijustpop
Gjest
« Svar #6 Lagt ut: august 19, 2008, 17:15:09 »

Så det er sånn det ser ut i Grotten! Fint. Hvor er Arne Nordheim?  Gliser
Nordheim står i hylla.
Bor desverre ikke Grotten, men skulle gjerne bodd i Grotten. Fin beliggenhet midt mellom Oslorockens fødested, Last Train og mitt nye vannhull, Litteraturhuset.
Loggført
mteinum
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

rør i sør

« Svar #7 Lagt ut: august 19, 2008, 17:42:53 »

Dette var veldig pent! flott stue og ikke minst bilder. Hvilken smart hylleløsning er det du har til cdplatene?
Loggført

Monopulse 42A, Kingrex T20/SLAP!/PSU, Burson HA-160D/PP-160/PRE-160/HA-160/DAC-160, MAE SET, Bottlehead Foreplay, AKG K-702, Squeezebox Classic / Touch, Trafomatic Audio Aries, Dallas II (Fostex FE203En-S)
Vermin
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Viva La Musica!

« Svar #8 Lagt ut: august 19, 2008, 17:47:42 »

Flott Glad
Loggført

SilverSurfer
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Audere est Facere

« Svar #9 Lagt ut: august 19, 2008, 17:52:33 »

Ja dette var fint! Glad
Loggført

iMac 27"/ Hegel / Focal 826v/vDHul /Nordost/MF Dac1A
ijustpop
Gjest
« Svar #10 Lagt ut: august 19, 2008, 18:18:18 »

Dette var veldig pent! flott stue og ikke minst bilder. Hvilken smart hylleløsning er det du har til cdplatene?
Ikea. Fine hyller som desverre bare var i deres sortiment èn sesong på begynnelsen av 2000-tallet en gang. Husker ikke hva de heter. Mine har vært med på noen flyttelass og desverre fått seg noen trøkker.
Loggført
FallenA
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

We are monkeys with money and guns.

« Svar #11 Lagt ut: august 19, 2008, 18:20:57 »

Dette ser jo usannsynlig lekkert ut Glad
Fantastisk morsomme høyttalere!
Loggført

Valentino
Æresmedlem
Utlogget Utlogget

^Das ist kein Mann!

« Svar #12 Lagt ut: august 19, 2008, 18:31:21 »

Herlig innredning.
Skal vi starte Oss Med Veldig Ulik Lengde på Høyttalerkablene-klubben, Wergeland?
Loggført

Vik fra meg, O kjetterske Vranglærere! Jeg hører forskjell på alt! Halleluja!
Anleggstråd: Bipolare Valentinos drodleDipol
ijustpop
Gjest
« Svar #13 Lagt ut: august 19, 2008, 18:49:46 »

Herlig innredning.
Skal vi starte Oss Med Veldig Ulik Lengde på Høyttalerkablene-klubben, Wergeland?

Jeg har faktisk lik lengde på høyttalerkablene. 5m. Gikk fra 2x 2,5m merkekabler til 2x5m fletta kobberkabler (2,5 kvadrat) fra Claes Ohlson. Hører ikke forskjell, men så har jeg heller ikke hørt etter. I tillegg så er jo rommet nytt siden jeg brukte de forrige kablene. Kommer nok til å bestille noen merkekabler på 2x5m etterhvert. For å få ro i sjela. Med 5 meters lengder så begynner vel kabelskeptikere å mene at kabler kan høres?
Noen som har noe å anbefale? Leser iherdig om induktans og kapistans uten egentlig å bli noe klokere. Uvant tankegang for en samfunnsviter.
Loggført
erato
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

HiFi er bare middelet!

« Svar #14 Lagt ut: august 19, 2008, 18:54:51 »

Hører ikke forskjell, men så har jeg heller ikke hørt etter.

God strategi. Hør på musikk og ikke på kabler.
Loggført

Wadia 302/Sony DMP-S9000ES/Sony XA 5400 ES/C-J PV10A/Spectral DMC-10/C-J MF 2500/Nakamichi PA7E/Dali Euphonia MS5/Acoustat Model 2/Vienna Beethoven/KD-500/Stax UA-cf9 /SME 3009 mk / AT OC-10/Audioquest/Black Magic/Anticables
JanR
Æresmedlem
Utlogget Utlogget

Nomen mihi Legio est, quia multi sumus

« Svar #15 Lagt ut: august 19, 2008, 18:56:50 »

Meget delikat Glad
Flotte møbler de høytalerne.

/jan
Loggført

Valentino
Æresmedlem
Utlogget Utlogget

^Das ist kein Mann!

« Svar #16 Lagt ut: august 19, 2008, 19:55:05 »

Du kan jo gå opp til 4mm2 når du bytter høyttalerkablene. For sjelefreden.  Gliser
Loggført

Vik fra meg, O kjetterske Vranglærere! Jeg hører forskjell på alt! Halleluja!
Anleggstråd: Bipolare Valentinos drodleDipol
SOEDAL
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #17 Lagt ut: august 19, 2008, 20:07:01 »

Oi! DET var et fett anlegg! Tenker det spiller fint. Skulle gjerne hørt Sindringham. Har tro på dem.
Loggført

Min tråd. Oppdatert 15.08.11 http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,10968.msg1188286.html#msg1188286
Michell Gyro SE/Michell Tecnoarm/AT oc9ml2
Apple Imac/Arcam rDac/TeddyrDacPS
Quad Elite Preamp/monoblokker
JBL LS80 / JBL ES250PW
JanOlav
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Medlem av Hornalliansen!

« Svar #18 Lagt ut: august 19, 2008, 20:32:07 »

Flott anlegg! Glad
INGEN lager så flotte høyttalere som Tannoy. Osteaktig
Loggført

-Audio Note Dac Kit 1.1**
-Rega Planet 2000**
-Audio Note IQ3**
-Michell Tecnoarm**
-Oracle Delphi**
-Audio Note M3 Phono**
-Audio Note L2**
-DIY PSET 300B**
-Chord Cables**
-60th Anniversary Klipschorn**
Fosse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

'Cause tramps like us, baby we were born to run

« Svar #19 Lagt ut: august 19, 2008, 20:46:15 »

Lekkert og gjennomført, virkelig! Gratulerer med flott oppsett.
Loggført

Anlegg 1|Avid Acutus Reference SP|DV507MKII|J.A. MC2 Finish Gold|SME 20/2|SME V-D|Dynavector XV-1s|Rouge Ares|Bent Mu|MA Cotter MKII|Altec 4722|Mac mini|Weiss Minerva|Hovland HP-100|Graaf GM20 Mono|Merlin VSMXe|2XAudio Physics LunaII|Cardas Golden Ref|DaaD
Anlegg 2|DacMagic|Unison Research Unico SE|Totem mod. 1 sign.
Sider: [1] 2 3 4 ... 10   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia