Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 [2] 3 4 5 ... 19   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: kaap's stuekrok(er)  (Lest 22109 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

...bare hyggelige mennesker i OVK :-)

« Svar #20 Lagt ut: juli 15, 2008, 12:48:39 »

- Om dette var det vi fikk, så er svaret nei... men det meste er fortsatt pakket ned i vente på skapplass Blunker

Ellers ligger det to billetter til IronMaiden på Lerkendal klar, og hotel er booka til årets HiFi messe i TrHeim i høst.. Mye å se fram til Glad

mvh Kai

Jeg tenkte mest på om det var mørtel og pensler du fikk i morgengave..... hehe.
Loggført

JR Trans Rotor|Reed|SME|ZYX|Benz|Shelter|Metronome|Audiomeca|VTL|Nordic Tone|Legenburg|Transp.Audio|FE Pagode Edition|DaaD|Furutech|Power Plant|5Tb serv
GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #21 Lagt ut: juli 27, 2008, 15:05:21 »

Hei sveis...

Da er vi midt inne i spakkel-, grunning- og malingsfasen i to deler av stua.

* Minihjemmekinoen gjennomgår en større make-over, og bilder (før/etter) kommer om ikke alt for lenge.
* PC/kontorgjørnet får også en facelift, noe jeg ser fram til..
* HiFi korken blir tatt tak i innen kort tid, med ny farge, ny/egen kurs, ny strømkabler og deretter nye DIY signalkabler...Egentlig småting å regne VS hva mange andre her på HFS fornyer/oppgraderer med om dagen, men gleder meg alikevel Glad

... så når pckroken min er på plass, får jeg forsett min "fortelling" der jeg slapp sist Glad

-mvh Kai
Loggført

HaiFai: Teac VRDS T-1 == DP DAC 8.0 == DP BPC 7.0 == DPA 6.5 == Multicell mkIII
MiniKino: Sony S360 / Boxee BOX == Yamaha RX-V1067 == 2 x XTZ w12.16 ==  7 x Klipsch Reference
Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #22 Lagt ut: juli 27, 2008, 23:25:40 »

Gudd løkk!

Si meg, spiller du musikk overalt? Trodde nygifte var opptatt av andre ting  Blunker

/-Jan P.
Loggført

JR Trans Rotor|Reed|SME|ZYX|Benz|Shelter|Metronome|Audiomeca|VTL|Nordic Tone|Legenburg|Transp.Audio|FE Pagode Edition|DaaD|Furutech|Power Plant|5Tb serv
GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #23 Lagt ut: august 11, 2008, 19:12:18 »

Siden det er en bildetråd, må man vel spe på med litt bilder. Og i og med at jeg hadde et svært oppegående "lydstudie" i dette objektet, mener jeg bildene har sin rett til å få bli med i denne tråden. Objektet det er snakk om er en VW Golf Gti 16V. Min store ungdomsdrøm var en rå Gti, og etter litt intensiv sparing av lønn og mye jobb, hadde jeg en bil som gav meg mange gode stunder langs den norske landeveien..

Har bilder av lydinnstalleringen og det ferdige resultetet et sted, men det stedet vet jeg desverre ikke pr dags dato Trist Så inntilvidere blir det er par ekteriørbilder Glad

I denne stod det (for den som bryr seg) et anlegg basert på Alpine headunit, Alpine amp, Rockford Fosgate kondensator, Amega frontset, Rockford Fosgate midbasser, Alpine V12 sub. Dette spilt som F**
« Nyeste redigering: november 08, 2010, 19:11:17 av kaap » Loggført

MiniKino: Sony S360 / Boxee BOX == Yamaha RX-V1067 == 2 x XTZ w12.16 ==  7 x Klipsch Reference
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #24 Lagt ut: august 11, 2008, 22:45:09 »

Får vel prøve å holde tråden i live alene, så fortsetter på sagaen om hififolket, kaap edition...

Ifølge min tabell, har jeg kommet til år 2003, hvor neste milepæl oppsto, for å si det mildt! Kort sagt, bydde muligheten seg om salg på DPA 6.0 og DIY pre'n, samtidig som det kom en DPA 6.5 på HFS. Etter noen søvløse netter ble avgjørelsen tatt (var student for øyeblikket, så cash-flow'n var ikke den beste, men det gikk). En søndag dro jeg og co-pilot, brodern, sørover til barteland for å hente 6.5n. Utpå ettermiddagen nådde vi avtalt sted/hus, hos felles bekjent av selger og brodern. Litt hifi prat ble det selvsagt, pizza ble spist, bankgaranti ble overlevert og ei stor j*vla treske ble plassert bak i bilen (den i forrige innlegg faktisk). Ved midnatt kom vil tilbake til kaap-residens, hvor 6.5 ble bært inn (kjente det i ryggen en ukes tid, men ingen varige men heldigvis...) hvor den ble satt på strøm for oppvarming. Etter litt kveldsmat hos brodern, returnerte vi hos meg, og noen utvalgte låter ble spilt på DPA 6.0. Deretter ble 6.0 dratt fram og 6.5m satt på samme plass. Mine forventninger var relativt beskjedene, men selvsagt at det ble litt bedre enn før.... og forskjellen uteble ikke... Det ble rimelig kjapt avklart at det her var snakk om langt mer power, fra topp til tå. DP lyden var ikke til å ta feil av, og har ikke andre måter å beskrive det på den dag i dag, at det var som at en motor hadde fått turbo-mating, bare uten evt bieffekter deg gir Blunker Føler det er nå på tide med noen bilder fra den nevnte seansen, hvor 6.0 og 6.5 bytter plass... men først måtte de selvsagt stå skulder til skulder for fotografen/eieren...

For den som lurer på det, så har dagens A1(s,b) samme størrelse som 6.0.... (det sier kanskje sitt)
« Nyeste redigering: november 08, 2010, 19:11:40 av kaap » Loggført

Storebror
Gjest
« Svar #25 Lagt ut: august 12, 2008, 10:28:48 »

For den som lurer på det, så har dagens A1(s,b) samme størrelse som 6.0.... (det sier kanskje sitt)

Tja, at det er mer luft inni da eller?  Gliser

Kjør på med bilder, det er laaangt frem til det jeg så og hørte på ved månedsslutt.
Hjertelig takk for utsøkt middag, hyggelig prat, anleggslytt og god seng og sove i! Det er ikke ille å være på reise fra nord til sør når det finnes så vennlige folk som deg på turen nedover.  Glad

Snakkes
R
Loggført
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #26 Lagt ut: august 13, 2008, 11:48:02 »

Bare hyggelig Storebror! Om du tar turen neste år, vet du hvor du finner meg Glad

..men vi må vel holde sagaen gående... og i mot slutten av 2004 så det ca slik ut:

MEN i inngangen til 2005 lå dette på stuegulvet...

« Nyeste redigering: november 08, 2010, 19:12:04 av kaap » Loggført

Storebror
Gjest
« Svar #27 Lagt ut: august 13, 2008, 15:28:23 »

4 lag og ni hull....? Hmmmmm, hva KAN det være?  Gliser
Loggført
arildji
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #28 Lagt ut: august 13, 2008, 15:56:50 »

Flott tråd dette her. Gøy å se den historiske progresjonen. Likte godt tidsdiagrammet ditt. Måtte sette opp et tilsvarende for meg selv, bare for å mimre litt. Kom fram noen gode minner.

Edit: Jeg kan jo kanskje vise fram diagramet mitt. Håper ikke jeg kupper tråden din (lover å ikke følge opp noen eventuelle tilbakemeldinger Blunker).

Mvh
« Nyeste redigering: august 13, 2008, 16:09:22 av arildji » Loggført

Arild

|||   Dynamic Precision - Avalon - Nottingham Analogue - Mystic Mat - Lyra - Stello - Benchmark Media - Nitty Gritty   |||
LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Ærleg formidling - ja takk!

« Svar #29 Lagt ut: august 14, 2008, 15:04:19 »

Heisann, Kai!

Virkeleg fin tråd du har her altså, morro å følge tidsreisa di! Rått å sjå kor enorm 6.5en er, 6.0/.4(p)/A1(s/b) er jo ikkje akkurat små dei heller.

Ellers blir det artig å sjå lytterommet ditt i nye fargar.

Utskiftningsintervallene i diagramma dine vitnar om meget bevisste valg før gammalt utstyr må vike for nytt.

Ser fram til fleire bilder av og info om gosakene som inntok heimen for drøye 3 1/2 år sidan!

Mvh. spent Karl Glad
Loggført

Litt om mitt
Dynamic Precision DAC 800 - audiolab 8000CDM | Rega Planar 3 - Benz Glider - SAT Phonofix | NAD 414
Dynamic Precision BPC 7.0
Dynamic Precision DPA 6.4
Gradient Revolution MkII
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #30 Lagt ut: august 19, 2008, 13:29:07 »

.. joda.. neste milepæl avdukes snart.. men fant et par bilder til i arkivet som kanskje er brukbare til denne tråden..

Dette var altså på slutten av 2004.

Og neste trinn kommer så snart jeg har letet fram og redigert noen bilder.

-Kai
« Nyeste redigering: november 08, 2010, 19:12:25 av kaap » Loggført

kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #31 Lagt ut: august 19, 2008, 14:11:23 »

Nei, får vel kanskje slippe katta ut av sekken...

Store og lillebror

Første plassering

Andre plassering og det ny racket

Teac'n med steinoppå og BASE under

Nytt tack fylt opp

-Kai
« Nyeste redigering: november 08, 2010, 19:13:42 av kaap » Loggført

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

To kanaler - nok for meg!

« Svar #32 Lagt ut: august 19, 2008, 14:15:45 »

Stilig og maskulint rack, det der. Passer godt til DP Gliser
Bra bilder, tenker det låter sobert.
Loggført

Mitt oppsett
AA Paganini+DP DAC 8.0, Rega Planar 3 m DV20 XM, Trigon Vanguard II og NAD 414
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Blue Jeans Cable, Goertz, Anti-Cables.
LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Ærleg formidling - ja takk!

« Svar #33 Lagt ut: august 19, 2008, 15:09:22 »

Vakkert og brutalt på samme tid.

Ei flott skue for ein som har sansen for saker signert Ernstsen. Dette er dagens oppstilling?

Fortell gjerne litt om korleis dette oppsettet opplevast!

Mvh. Karl
Loggført

Litt om mitt
Dynamic Precision DAC 800 - audiolab 8000CDM | Rega Planar 3 - Benz Glider - SAT Phonofix | NAD 414
Dynamic Precision BPC 7.0
Dynamic Precision DPA 6.4
Gradient Revolution MkII
tore_v1
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #34 Lagt ut: august 19, 2008, 15:28:12 »

Utrolig flott rack!

Hvor har du kjøpt det, eller har du laget selv?

Kunne tenke meg noe lignende, men kun vertikalt, altså alt rett oppå hverandre.
Loggført
JanOlav
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Medlem av Hornalliansen!

« Svar #35 Lagt ut: august 19, 2008, 20:29:02 »

Fint rack du har, er det heltre i hyllene?  Glad
Loggført

-Audio Note Dac Kit 1.1**
-Rega Planet 2000**
-Audio Note IQ3**
-Michell Tecnoarm**
-Oracle Delphi**
-Audio Note M3 Phono**
-Audio Note L2**
-DIY PSET 300B**
-Chord Cables**
-60th Anniversary Klipschorn**
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #36 Lagt ut: august 19, 2008, 20:57:10 »

Continuo, tore_v1, Stereojoe:

- Takker for kommentarene. Dette racket er egen design/produksjon, og for de som er intr, finnes byggetråden HER. Evt spm om racket TROR jeg vil besvares i det som står der, hvis ikke er det lov å spørre Glad

- Og siden racket er DIY, kan jeg i samme slengen linke til byggetråden for vegg absorbentene som sees på veggene(i de tre siste bildene). Denne tråden finnes HER. Disse panelene, i daværende utseende er forsåvidt ikke i bruk den dag idag. En "V3" er nå nesten ferdi, og en byggetråd kommer kanskje, evt at jeg tar det som et innskudd i denne tråden...

LydKarl:

- Takk for det. Dette er som nevnt oppsettet der vi bodde før, og de siste bildene er ca fra sommern 2005. Systemet pr DA, var jeg foråvidt fornøyd med. Det spilte veldig bra, spesielt med tanke på den vanskelige stuen. Mye av æren at det ble så bra, skal nok rockwool panelene ha mye av æren for. Skal komme med mer konkrete "lyttekommentarer" så snart vi er kommer ajur/pr dags dato Glad
Jeg hadde som man ser et PSAudio strømfilter, men etter et år i bruk ca, valgte jeg å selge det. Ga ikkje igjen det jeg hadde håpet egentlig. LP spillern som står i racket er en Thorens TD318, da med en Denon 103, pluss en DPR 2.2 RIAA. Pr idag står Thorensen på stedehvil på et soverom, i vente på evt ny eier. Riaa'n står ved siden av, i vente på å blir brukt Blunker

-Kai
Loggført

Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #37 Lagt ut: august 19, 2008, 21:55:29 »

Knakende bra bilder Kai.  Du begynner å få dreisen på det også skjønner jeg  Gliser.

Siden jeg har satt i gang et "lille" prosjekt med anlegg nr. 2 (på strykerommet  Blunker), så falt jeg litt for mange av prinsippene i DIY-racket ditt.  Jeg drister meg til å spørre om hvilke plater du har brukt? Ser jo nesten ut som høyekslusiv fugleøylønn....

/-Jan P.
Loggført

GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #38 Lagt ut: august 19, 2008, 23:50:41 »

Hei JanP

Hyllene består av tre lag 19mm MDF:

1-Finert mdf med bjørk
2-vanlig mdf
3-vanlig mdf

Kantene er så finert med flammebjørk.. klarer ikke å merke forskjellen på disse to finersortene i vanlig stuelys.
Loggført

tore_v1
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #39 Lagt ut: august 20, 2008, 12:25:15 »

Det ser ut som jeg skal bygge en variant av racket ditt etterhvert, men jeg kommer til å gå for en fem-hyllers variant, ikke en horisontal løsning som du har valgt. Har ikke et dedikert lytterom, ei heller spesielt mye gulvplass..

Men - flott anlegg. Har selv hatt DP, en DP Power Amp#1 mkII. Angrer litt på at jeg solgte denne, men for sent å dvele ved slikt nå. Den har forhåpentligvis det fint der den står nå.
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 5 ... 19   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia