Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 2 3 4 ... 7 [Alle]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: StereoJoe: fra før til nå  (Lest 9164 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

To kanaler - nok for meg!

« Lagt ut: mai 12, 2008, 23:06:45 »

Noe av det mest interessante her på Sentralen er å se bilder av komponenter og komplette oppsett i ulike hjemmemiljø - og selvsagt lese eiernes/besøkendes funderinger om hvordan det hele spiller musikk. Er man tilstrekkelig "gal" vokser det etterhvert frem et ønske om å bidra med slikt materiale selv, ergo er det bare å kaste seg inn i det:

Interessen for HiFi våknet vel for alvor rundt konfirmasjonsalderen, ca 1990. Inspirert av eldre kompiser ble det avlagt et besøk hos den lokale forhandler av bilstereo/HiFi/TV/musikk, med det resultat at jeg plutselig stod der med brukt forsterker, kassettspiller, høytalere og en gedigen equalizer - alt av typen Pioneer. Ikke et vondt ord om denne produsenten, men å kalle dette for High Fidelity var nok å tøye begrepet vel langt... Uansett; en glemmer vel ikke sit første møte med det som av selger ble betegnet som "noe av det beste stereoutstyr du kan få tak i"  Blunker

Tiden går, referanser utvikles og man definerer etterhvert sin egen smak for hva slags lyd som kjennes riktig og engasjerende. For min del har vel ikke veien frem vært snorrett, avstikkere har det vært flere av og det er vel i stor grad nettopp disse som gjør at der etableres mål man ønsker å nå. Underveis har jeg hatt stor glede av å høre ulike oppsett hos venner og bekjente, samt på en og annen messe. Noen slike opplevelser medfører kanskje korrigering av egen kurs, mens andre derimot bekrefter at egne valg faktisk fungerer ganske bra, de også.

Vel vel. Dette er altså ment å være en bildetråd, ispedd egne kommentarer og betraktninger - en slags HiFi-blogg, kanskje? Oppdateringer kommer nok med ujevne mellomrom, men slik blir det ofte i en travel hverdag. Eventuelle kommentarer og spørsmål besvares etter beste evne selv om responstiden sikkert blir lang fra tid til annen. Det får så være. Men for å komme igang her, legger jeg ut oversiktsbilde av anlegget slik det står nå:

Mange vil sikkert dra kjensel på flesteparten av komponentene. Norske produsenter er godt representert ved Dynabel sine Euforia, og DAC samt effekttrinn fra Dynamic Precision. Imidlertid finnes her både en klassiker fra England samt en eksotisk besøkende fra Malaysia, litt vidsyn må man beholde selv om nasjonalfølelsen er sterk i disse maidager...

Flere bilder og nærmere beskrivelse av komponentene kommer etterhvert!   
Loggført

Mitt oppsett
AA Paganini+DP DAC 8.0, Rega Planar 3 m DV20 XM, Trigon Vanguard II og NAD 414
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Blue Jeans Cable, Goertz, Anti-Cables.
toref
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

It's a killer!

« Svar #1 Lagt ut: mai 13, 2008, 00:33:18 »

Flott start på det jeg tror kommer til å bli en fin tråd på sentralen! Spennende utstyr også! Jeg har ikke hørt noe av dette selv faktisk. Du får fortelle litt om lydpreferanser og opplevelser av forskjeller i forhold til annet utstyr etter hvert. Bilder får jeg aldri nok av. Glad

Mvh
Loggført

“When you hit a wrong note, it's the next note that makes it good or bad.” (Miles Davis)
[Anleggsbloggen: Squeezebox Touch, Audio Aero, Thorens, DEQX, Krell, ProAc, Crown, AE DIY bass, Svanå, etc.]
Fosse
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

'Cause tramps like us, baby we were born to run

« Svar #2 Lagt ut: mai 13, 2008, 11:53:50 »

Ser frem til fortsettelsen på tråden StereoJoe. Og Ikke minst igjen å få sitte i sweetspot.
Flott oppsett, mye god musikk i hyllene, men best av alt: selskap og servering.
Loggført

Anlegg 1|Avid Acutus Reference SP|DV507MKII|J.A. MC2 Finish Gold|SME 20/2|SME V-D|Dynavector XV-1s|Rouge Ares|Bent Mu|MA Cotter MKII|Altec 4722|Mac mini|Weiss Minerva|Hovland HP-100|Graaf GM20 Mono|Merlin VSMXe|2XAudio Physics LunaII|Cardas Golden Ref|DaaD
Anlegg 2|DacMagic|Unison Research Unico SE|Totem mod. 1 sign.
LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Ærleg formidling - ja takk!

« Svar #3 Lagt ut: mai 13, 2008, 12:43:24 »

Hey Joe!

Denne tråden har eg sett fram til i eit par år faktisk, morro at du lager tråd.

Er så heldig å få besøke trådstarter og hans oppsett/familie både titt og ofte, setter stor pris på det. Det er stor grad av overenstemmelse mellom mine golydspreferanser og lydbildet hjå StereoJoe.

Ser fram ein hyggeleg tråd ispedd fin lesning og flotte bilder.

"Varsle meg ved svar"? Ja takk!
Loggført

Litt om mitt
Dynamic Precision DAC 800 - audiolab 8000CDM | Rega Planar 3 - Benz Glider - SAT Phonofix | NAD 414
Dynamic Precision BPC 7.0
Dynamic Precision DPA 6.4
Gradient Revolution MkII
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #4 Lagt ut: mai 13, 2008, 13:13:37 »

toref;

Takk for tilbakemelding. Planen er å skrive litt om lytteinntrykk og preferanser ifbm presentasjon av den enkelte komponent, så får vi se om det blir lesverdig.

Fosse;

Velkommen skal du og Førstedamen være, regner med vi møtes til hyggelig prat og en dose musikk i løpet av sommeren!

Lydkarl;

Som kjent - Ting Tar Tid, men nå er vi igang  Kult
Snakkes på onsdag.
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #5 Lagt ut: mai 13, 2008, 23:57:17 »

Ferden går videre:

Den våkne leser vil raskt se at CD er kilde nr 1 hos meg. Grunnen til det er at jeg fortsatt har mest musikk lagret i dette medieformatet. For avspilling av sølvplatene benyttes en spiller med opphav i Italia, nemlig Audio Analogue Paganini, generasjon 2.

Spilleren er (etter å ha fått ny transport fra Philips) utrolig stabil og sluker stort sett alt av skiver, nesten uansett stand. Drivverket responderer raskt og fjernkontrollen har lang rekkevidde med bred signalsektor. Innvendig og på undersiden er den dempet med tykke plater av blygummi, hvilket bringer vekten opp i nærmere 12 kg. Den hviler for tiden på originale føtter og dette fungerer selvsagt helt greitt.

Lydmessig er dette en meget nøytral sak - nøytral i betydningen av fullstendig mangel på imponatorfakter. I en gruppetest kommer stort sett produkter som dette ganske dårlig ut, de flagger hverken spesiellt sterke eller svake sider ved sin fremførelse. Men matchet riktig gir de ofte svært mye glede, og ting ligger godt til rette for lange forhold. Det siste året har spilleren likevel kun blitt brukt som drivverk for DP DAC 8.0, som med sin større autoritet og noe mere driv passer bedre til dagens oppsett. 
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #6 Lagt ut: mai 14, 2008, 20:21:39 »

Fra Paganini danser musikken via RCA-BNC overgang, RG-59 digitalkabel og inn på DP DAC 8.0s BNC-inngang. Denne DACen er noe av en klassiker, og med god grunn. I mine ører spiller den veldig kontant, med utmerket rytmisk driv og en fantastisk stå-på-vilje i de nedre oktaver. Utgangen er DC-koblet og istand til å drive lange signalkabler og passive linjetrinn, slik som DPs egne.

DP DAC har ekstern strømforsyning med fornuftige komponenter, min er oppgradert med ekstra kondensatorer og muligens større ringkjernetrafo (ser ikke helt originalt ut) - det siste er jeg imidlertid ikke helt sikker på, så ta det med en klype salt...

En NAD 414 RDS tuner hører også med i oppsettet (trenger visst en runde med støvkluten!). Den får ikke veldig mye taletid, men gjør en god jobb med å formidle livesendinger og konserter. Neppe helt high-end, men den har gitt meg mange gode musikkopplevelser gjennom årene. Denne blir nok stående til FM evnt tar kvelden.
« Nyeste redigering: mai 14, 2008, 23:27:09 av StereoJoe » Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

SOEDAL
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #7 Lagt ut: mai 14, 2008, 20:39:32 »

Hei StereoJoe!

Fint å se at du lager din egen tråd. Det var på tide!

Pøs på med bilder og skriblerier.
Loggført

Min tråd. Oppdatert 15.08.11 http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,10968.msg1188286.html#msg1188286
Michell Gyro SE/Michell Tecnoarm/AT oc9ml2
Apple Imac/Arcam rDac/TeddyrDacPS
Quad Elite Preamp/monoblokker
JBL LS80 / JBL ES250PW
Shadow
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #8 Lagt ut: mai 14, 2008, 21:21:38 »

Hei.
Kjekt å se min gamle lekekamerat har fått seg et godt hjem.(DP 6.4)
Skulle likt å ha hørt dynabelene med dp`en  Osteaktig
Flott oppsett du har.
Mvh Raymond
Loggført

Sennheiser HD650-Burson HA160D-Aussieamp-Gallo ref 3.1
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #9 Lagt ut: mai 15, 2008, 10:37:58 »

Hei StereoJoe!

Fint å se at du lager din egen tråd. Det var på tide!

Pøs på med bilder og skriblerier.
Takker, det blir nok noe mer bilder etterhvert, ja.
Snakkes!
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #10 Lagt ut: mai 15, 2008, 10:45:41 »

Hei.
Kjekt å se min gamle lekekamerat har fått seg et godt hjem.(DP 6.4)
Skulle likt å ha hørt dynabelene med dp`en  Osteaktig
Flott oppsett du har.
Mvh Raymond
Hei og takk for sist!

Ja, 6.4 ser ut til å trives - den spiller i henhold til mine preferanser!
Gi meg et vink neste gang du er i nærheten, så skal det nok ordne seg med en lyttings.

Hei så lenge.
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #11 Lagt ut: mai 16, 2008, 19:08:39 »

Oppsettet består også av en ytterst beskjeden vinylkilde. Dette er en Rega Planar 3 med RB300, for tiden står det en Coral MC-88DX montert på den. Riaa-korreksjon og forsterkning utføres av X-LP fra Musical Fidelity.
Kombinasjonen låter ørevennlig og behagelig men det mangler en del i forhold til oppløsning og andre klassiske HiFi-parametere. Likevel er det fullt mulig å nyte gamle klassikere innkjøpt i bruktsjapper og på nett Glad

Ny pick-up og riaa står på lista, men det skjer neppe noe før høstmørket setter inn...
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #12 Lagt ut: mai 18, 2008, 11:47:51 »

Sentralt i anlegget står Promitheus Audios TVC. Denne har hatt fast plass siden starten av 2007, og ble da foretrukket foran min gamle Hegel P4A (første generasjon).

Min opplevelse er at forforsterkeren påvirker lyden av anlegget i stor grad. Ja, foruten høyttaler/plassering er det kanskje den av komponentene som virkelig bestemmer signaturen totalt sett?

Som bildet viser er dette en skikkelig minimalistisk sak. Kabinettet har bunn- og topplate av stål mens veggene er av malaysisk trevirke behandlet med en slags lakk. Fronten har kildevelger og volumkontroll - totalt 24 diskrete trinn à 2dB. Siden innholdet i kabinettet domineres av en trafo pr kanal, er det altså ulike uttak på sekundærsiden av trafoene som er selve "volumkontrollen". Her er ingen ekstra gain, man er dermed avhengig av kraftig nok gainstruktur i oppsettet totalt sett. Som regel er ikke dette et problem, tvert imot opplever vel mange at volumkontrollen har et for snevert praktisk virkeområde. Sammen med DP 6.4 er det i alle fall plenty, så jeg bruker 10dB dempeledd fra Rothwell for å lyden ned på kveldsnivå...   
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #13 Lagt ut: mai 26, 2008, 22:48:13 »

De siste årene har ulike effekttrinn vært innom anlegget: EC AW-60FTT, Holfi Power 8 EE og Doxa 70 Signature mkII. Men da Euforia kom i hus, ble det klart at her trengs mer krefter. Jeg har alltid vært svak for DPs effekttrinn, for meg er det noe meget tillitsvekkende ved grunntanken bak konstruksjonene: høy effekt, stabil i nær sagt alle laster og med minimal forvrengning. Når det så dukket opp en DPA 6.4 sommeren 2006, var det bare å slå til (uhørt Kult)

Jeg har vært veldig godt fornøyd siden første dag, og i mine ører matcher den høyttalerne svært godt. 6.4 forer Euforia med nok effekt til høyt++ lydnivå, mer enn nok for mitt behov. Og kanskje naboens.
Det finnes selvsagt bedre forsterkere der ute, for all del. Men er man entusiast på budsjett, trenger krefter og ønsker nøytral spillestil, bør 6.4/6.4P sjekkes ut. 
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #14 Lagt ut: mai 27, 2008, 14:16:31 »

Kan bifalle dette ja.

DPA 6.4 gjer sakene sine veldig riktig IMO hjå deg, StereoJoe.

Det som slår meg mest av alt når eg har hatt denne fysaken på heimlån er kor stille den er. Den spelar med kolsvart bakgrunn. Genialt, kanskje spesielt mhp kompleks musikk.

Syns du presenterer musikkhjørnet ditt på ein fin måte her!

Mvh. Karl Glad
Loggført

Litt om mitt
Dynamic Precision DAC 800 - audiolab 8000CDM | Rega Planar 3 - Benz Glider - SAT Phonofix | NAD 414
Gradient Revolution MkII
tomerik
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Do, or do not. There is no 'try'!

« Svar #15 Lagt ut: juni 21, 2008, 23:52:57 »

Flott og spennende oppsett dette her. Kanskje det være mulig å få seg en liten lyttestund her i sommer? Grimstad er jo ikke så langt unna.

Loggført

HCS
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Music is in the EAR of the beholder..

« Svar #16 Lagt ut: juni 22, 2008, 00:02:31 »

Fin tråd dette! Hva slags pre har du tenkt på nå siden tvc'en skal ut virker det som ? Hvordan fungerer AC i oppsettet ditt synes du ?  Glad
Loggført

"Hvis all utvikling var overlatt til ingeniørene, ville vi hatt perfekte parafinlamper, men ingen elektrisitet."

Sitat Albert E.
MPT
Gjest
« Svar #17 Lagt ut: juni 22, 2008, 12:41:48 »

Meget flott bildetråd! Har brukt selv DP og Euforia sammen, meget god mach!!
Loggført
LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #18 Lagt ut: juni 22, 2008, 15:45:10 »

Hva slags pre har du tenkt på nå siden tvc'en skal ut virker det som ?

Vil nødig avsløre noko her (det må vere opp til trådstarter) anna enn at avløsaren har tilført fine (og brutale!!) kvaliteter i overraskande stor grad til dette i utg.pkt. meget oppløste og temmeleg dynamiske oppsettet! Denne nye fysaken gav undertegnede hakeslepp.

Mvh. Sjokkert Karl
Loggført

Litt om mitt
Gradient Revolution MkII
Fosse
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

« Svar #19 Lagt ut: juni 22, 2008, 16:10:41 »

På tide å supplere med bilder av ny pre StereoJoe?
Og når du kommer deg på banen synes jeg du skal invitere tomerik og undertegnede til musikalsk aften i sommer Gliser
Lysten på et gjensyn skjønner du.
Loggført

Anlegg 1|Avid Acutus Reference SP|DV507MKII|J.A. MC2 Finish Gold|SME 20/2|SME V-D|Dynavector XV-1s|Rouge Ares|Bent Mu|MA Cotter MKII|Altec 4722|Mac mini|Weiss Minerva|Hovland HP-100|Graaf GM20 Mono|Merlin VSMXe|2XAudio Physics LunaII|Cardas Golden Ref|DaaD
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #20 Lagt ut: juni 22, 2008, 21:51:02 »

He he, på tide å få fingeren ut her nå ja - liten tvil om det.

Først: takk for tilbakemeldinger fra dere som har kikket innom. Alltid hyggelig, det! Og tomerik, Fosse og ellers andre som frekventerer riktig landsdel om sommeren: ta for all del kontakt, så får vi til lyttebesøk - veldig hyggelig og ikke minst nyttig med tilbakemeldinger på lyd, musikktips etc!

Igår forsvant altså TVCen i retning Tromsø. Litt vemodig var nå akkurat det, jeg har trivdes veldig godt med denne eksotisk preampen det siste 1,5 året. Jeg kan ikke helt forstå hvordan så lite penger kan diske opp med så mye vellyd, og vurderte sterkt å la den få permanent oppholdstillatelse - om ikke akkurat i hovedoppsettet, så kanskje i en løsning nr. 2. Vel, den er nå i Postens klamme hender (måtte hell og lykke følge den...) og jeg håper ny eier blir like fornøyd som jeg.

Men Audiophilia Nevrosis slipper vel aldri riktig taket, så for et par uker siden havnet en hentelapp fra det lokale postkontor i postkassa vår. At vi snakker om en pre er kanskje opplagt, men markedet for slikt er jo ganske omfattende. Vel, straks kommer et par bilder og da får vi se hva som skjuler seg bak kartongen: 
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #21 Lagt ut: juni 22, 2008, 22:12:33 »

Ja, hva kan nå dette være? Noen som drar kjensel på innholdet? Burde være innen rekkevidde for skarpe øyne en søndagskveld Blunker

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

2m
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Grenland Lydlaug

« Svar #22 Lagt ut: juni 22, 2008, 22:32:09 »

Er det en C1b eller?

Fin tråd. Morsomt med bildetråder.
« Nyeste redigering: juni 22, 2008, 23:40:40 av 2m » Loggført

mvh

Tom
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #23 Lagt ut: juni 22, 2008, 22:53:01 »

Er det en C1b eller?
Spot on 2m, spot on. Ja, denne burde vel ikke være så vanskelig å kjenne igjen for deg vil jeg tro.

Vel, jeg har altså spilt på denne i et par uker nå og har dannet meg et inntrykk av hva den gjør i oppsettet. Kommer tilbake til det, men ettersom dette er en bildetråd blir det mer av slikt først...
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #24 Lagt ut: juni 22, 2008, 22:55:24 »

LydKarl var tilstede ved utpakking og sørget for å knipse litt bilder av prosessen:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #25 Lagt ut: juni 22, 2008, 22:59:02 »

Fjernkontrollen er det dimensjoner på!

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #26 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:02:12 »

Strømforsyningen derimot... Sjokkert

Vel, ingen skal beskylde Ernstsen for å følge opptråkkede stier!
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #27 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:04:33 »

Straks ute av kartongen nå:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #28 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:08:56 »

Smooooth... ikke mye en ivrig 3-åring kan tukle med her (en ren bonus slik jeg ser det, he he)

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #29 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:17:14 »

Trust is clean shaven:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #30 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:22:00 »

På plass i racket:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Vermin
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Viva La Musica!

« Svar #31 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:23:54 »

Gratulerer med ny pre stereojoe, fine bilder, jeg gleder meg til en liten utredning av forskjellene du opplever mellom DP og TVC, blir kjekk lesning
Loggført

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #32 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:45:05 »

Og slik ble endelig plassering (og her er det undertegnede som er fotograf igjen...):

Nå holder det med bilder tenker jeg, neste punkt er å skrive litt om dpC1b og hvordan jeg opplever den i forhold til TVCen. Men det får bli i morgen, en ny arbeidsdag nærmer seg og ferien er fortsatt en del uker unna. Det ligger an til en oppgradering på vinylsiden også, så ta gjerne en titt om ikke så alt for lenge igjen  Glad
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

2m
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Grenland Lydlaug

« Svar #33 Lagt ut: juni 22, 2008, 23:45:20 »

Gratulerer med ny pre  Gliser . Kan ikke tenke meg annet enn at det må bli en knall match i ditt oppsett. Hadde selv BPC 7,0 før jeg fikk min C1b og det var en stor oppgradering for meg.
Loggført

mvh

Tom
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #34 Lagt ut: juni 25, 2008, 22:55:34 »

dpC1b vs. TVC:

Da har jeg vel ca tre uker brukserfaring med min nye preamp. Ikke all verdens med tid, har ikke vært igjennom så mye av platesamlingen heller – men tilstrekkelig til at jeg har gjort meg opp noen erfaringer.

Først og fremst: Det er ganske så distinkte forskjeller ute og går her, i favør C1b. Likevel, ser man på kost/nytteforhold eller har sterkt fokus på ”mye for pengene”, bruker et oppsett som teknisk sett er kompatibelt, ikke har krav til fjernkontroll – ja så er TVC en knallgod forforsterkerløsning. Til prisen mener jeg den har få konkurrenter under 8-10k kroner. Men hva skjer når den passive erstattes av en aktiv dpC1c? Hvor ligger de største forskjellene og er de verdt det relativt store mellomlegget?

Dynamikk er et begrep som oppfattes og brukes litt forskjellig, avhengig av hvem man snakker med. Når det gjelder C1b i forhold til TVCen har førstnevnte klart mer å rutte med hva gjelder makrodynamikk, i betydningen ”fraspark”. Dette merkes fysisk på kroppen ved skikkelig pådrag og gjelder både i topp og bunn av frekvensområdet. Gode opptak av stortromme, elektrisk bass eller cymbaler som mer eller mindre utsettes for overgrep fremstår kontant og med en naturlig klang. Dette skaper stort engasjement og en nesten uimotståelig trang til å la foten gå (om man er disponert for slikt, selvsagt…). Utpreget rytmisk musikk kommer altså mer til sin rett når C1b er i førersetet, og slik sett har jeg fått akkurat det jeg håpet på med dette komponentbyttet.

Autoritet, særlig i de nedre oktaver, er et område der forskjellen er ganske tydelig. Der TVCen kan oppfattes som en engelsk gentleman, er C1b mer som en viking ruset på fleinsopp. Det spares overhode ikke på kreftene, tvert imot øser den på slik at en skulle tro effekttrinnet har lagt på seg noen hundre watt. Forsterkeren kan i tillegg dytte på 6 dB ekstra ved 33, 47 eller 60Hz men så langt har ikke dette vært nødvendig i det hele tatt. Tvert imot, kunne likegodt ønsket meg muligheten til f.eks å redusere med 3dB ved disse frekvensene – i alle fall i mitt rom og oppsett.

I toppen vil jeg si at begge preampene må betegnes som nøkterne, sammenlignet med f.eks Hegel P4. Verken TVC eller C1b ”skinner” i diskanten, dersom uttrykket gir noe mening. Jeg vet ikke helt hvordan det ellers kan beskrives, dessverre. Slik sett finnes det nok forsterkere som er noe mer utstrakte helt i topp, så avhengig av oppsettets tonale karakter og personlig smak finnes det sikkert alternativer som er vel så spennende som disse to. Men uansett snakker vi om ganske små forskjeller som godt lar seg korrigere ved å f.eks vinkle høyttalerne mer inn mot lytteposisjon.

På tross av den kraftige pluggen av en fjernkontroll, scorer C1b betraktelig høyere enn TVCen hos husets interiørarkitekt. Det hadde vært kjekt med et fysisk grensesnitt på selve forsterkeren, særlig i forbindelse med bytte av kilder (DVD (-A), CD, tuner og riaa er tilkoblet). Men alt blir etter hvert en vane, og det er faktisk ganske kjekt når aktive smårollinger er på farten – ingen fjernkontroll, ingen lyd!

Alt i alt er jeg godt fornøyd med nykommeren. Selv om TVCen er enda litt mer tyst og spiller med totalt mørk bakgrunn, frister det altså ikke å gå tilbake (hadde nok uansett sittet langt inne å foreta det grepet, he he). Jeg opplever musikken som mer engasjerende og medrivende enn tidligere (noe som aldri kan bli feil), og det ligger opplagt synergi i det å bruke pre og effekt fra samme produsent. Utover sommeren og høsten skal C1b også testes i andre oppsett her i området (LydKarl og fhe har vist stor interesse), tror det blir både artig og lærerikt! Interesserte får følge med her i tråden, så kommer det nok både bilder og lytteinntrykk når tiden er inne…     
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Vermin
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Viva La Musica!

« Svar #35 Lagt ut: juni 25, 2008, 22:59:35 »

Det var noen flotte analogier StereoJoe. Det var kjekt og høre at det ble bra, en vanvittig flott pre-amp i ett vanvittig flott annlegg
Loggført

kaap
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

« Svar #36 Lagt ut: juni 26, 2008, 16:32:25 »

Flotte bilder av et flott oppsett Glad Mye pent her... kunne tenkt meg å prøvd en C1b selv.
mvh Kai
Loggført

HaiFai: Teac VRDS T-1 == DP DAC 8.0 == DP BPC 7.0 == DPA 6.5 == Multicell mkIII
MiniKino: Sony S360 / Boxee BOX == Yamaha RX-V1067 == 2 x XTZ w12.16 ==  7 x Klipsch Reference
Shadow
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #37 Lagt ut: juni 26, 2008, 17:05:37 »

Hei igjen.
Den beskrivelsen av preampen er veldig lik den som eieren av 6.4 din før meg ga meg...
Han hadde 2 stk A1 og den pre`en du har fått deg.
Han var også veldig imponert over måten det spillte bass på.
Han spilte med 6.4`en opp mot A1,og mente at det var skremmende lite som skilte de lydmesig.
Pass godt på 6.4,ellers kommer jeg og kjøper den igjen Blunker
Raymond.
Loggført

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #38 Lagt ut: juni 26, 2008, 21:53:29 »

Vermin:
Takk for det, ikke alltid så lett å beskrive hvordan man oppfatter lyd og hvilke endringer komponentbytter faktisk medfører. Det hele blir jo ganske så subjektivt og må leses med "briller"  Kult

Men ja, jeg synes ihvertfall dette er en aldeles strålende match med resten av oppsettet. Spiller gammel Dire Straits med skikkelig pådrag her nå, og den ene luftgitarsoloen fyres igang etter den andre - godt ungene er i seng og fruen på jentetur til Stockholm.

Rock on!

kaap:
Får du sjansen så må du for all del prøve en C1b. Tipper den hadde gjort det strålende hos deg også! 
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #39 Lagt ut: juni 26, 2008, 22:03:21 »

Hei igjen.
Den beskrivelsen av preampen er veldig lik den som eieren av 6.4 din før meg ga meg...
Han hadde 2 stk A1 og den pre`en du har fått deg.
Han var også veldig imponert over måten det spillte bass på.
Han spilte med 6.4`en opp mot A1,og mente at det var skremmende lite som skilte de lydmesig.
Pass godt på 6.4,ellers kommer jeg og kjøper den igjen Blunker
Raymond.

He he, du er nå hjertelig velkommen innom for å lytte i alle fall - men 6.4 håper jeg blir stående en stund til Blunker
Forresten, to stk 6.4 hadde vært tøft å prøve på Euforia - regner med de hadde bitt godt fra seg da, ja.

Har du fortsatt Ascoltaene?
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #40 Lagt ut: juni 27, 2008, 07:23:14 »

Fin beskrivelse av C1b der StereoJoe, stemmer godt med mine inntrykk hjå deg.

Satt ellers også igjen med følelsen av at TVCen er litt snill ift C1b. Og snilt skal det ikkje vere.

Vil ellers gje mine komplimenter til dine vakre Euforia, som i grunnen gjer lite ut av seg (lydmessig, altså, dei ruvar solid på stovegulvet), men samtidig gir stor uttelling ved bytte av komponentar.

Mvh. Karl Glad
Loggført

Litt om mitt
Gradient Revolution MkII
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #41 Lagt ut: juli 01, 2008, 10:53:10 »

I går kom denne i hus:

Godt innpakket var den også!

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #42 Lagt ut: juli 01, 2008, 11:53:23 »

Ved å fjerne noen lag med skumplast kommer vi hit:

En del drar nok kjensel på denne: Dynavector 20X-M, laget for VPI.

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #43 Lagt ut: juli 01, 2008, 11:57:15 »

Den har fått på seg hjelm, kanskje like greitt før møtet med Posten.

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

emotikon
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Er det rart det bikker over av og til....?

« Svar #44 Lagt ut: juli 01, 2008, 12:04:28 »

Hey!
Grattis m ny PU  Glad

Det kaller vi seriøs transportsikring/pakking!

Hva er forskjellen på denne og "standard" 20x(L) (H), regner med at det er M output(1.00mV) som er vesens forskjell?
(Knotete spørsmål, men regner med at du har tråden i det...)
Har ikke sett denne med betegnelsen M før...ny?
« Nyeste redigering: juli 01, 2008, 12:14:26 av emotikon » Loggført

mvh
emotikon

"Without music, life would be an error."
- Nietzsche

‎"Too many pieces of music finish too long after the end."
- Igor Stravinsky
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #45 Lagt ut: juli 01, 2008, 12:15:42 »

Hey!
Grattis m ny PU  Glad

Hva er forskjellen på denne og "standard" 20x(L) (H), er det at denne er M output(1.00mV)?
(Knotete spørsmål, men regner med at du har tråden i det...)
Takker!
Ja, slik jeg forstår det er det hovedsakelig utgangsnivå som er forskjellig fra H- og L-versjonene. Fra medfølgende papirer ser det ut til at de tekniske data ellers er ganske så like. Dynavector anbefaler >1K Ohm belastning for denne M-versjonen.
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #46 Lagt ut: juli 01, 2008, 12:23:20 »

Pent!

Du var vel i tvil om det var pick-up sjøl når du såg sizen på den pakka der tenker eg hehe.

Ser fram til å høre gosaken ein kveld.

Du pøser sjølvsagt på med monteringsbilder også Blunker

Gratulerer!
Loggført

Litt om mitt
Gradient Revolution MkII
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #47 Lagt ut: juli 01, 2008, 12:33:27 »

Oh yes, her pøses det på med bilder Kult

Portrett:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #48 Lagt ut: juli 01, 2008, 12:35:59 »

RB300 klar for ny passasjer:

Hjelpemidler må til:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #49 Lagt ut: juli 01, 2008, 12:38:51 »

Litt bilder fra monteringen:

Protraktor kommer fra HFN & RR sin testplate.
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #50 Lagt ut: juli 01, 2008, 12:42:34 »

Så er alt klart for lytting. Eagles og Hotel California ble første skive på spilleren.

Helt fritt for støv er det visst ikke:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

emotikon
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Er det rart det bikker over av og til....?

« Svar #51 Lagt ut: juli 01, 2008, 13:17:01 »

Ser bra ut det der Glad

Da er det bare å la den godgjøre seg ca 40 timer..... Blunker
Hos meg på på min tidligere Rega RB700/DV 20xh låt det supert rett fra boksen...så låt den "surrete" noen timer, før den sakte men sikkert "kom på plass igjen"
Loggført

mvh
emotikon

"Without music, life would be an error."
- Nietzsche

‎"Too many pieces of music finish too long after the end."
- Igor Stravinsky
Fosse
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

« Svar #52 Lagt ut: juli 01, 2008, 14:49:12 »

Flotte bilder StereoJoe, det må da bli bra dette her. Vi mottar gjerne lytteinntrykk når du får gjort deg opp en mening.
Loggført

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #53 Lagt ut: juli 02, 2008, 08:12:05 »

Inntrykk, ja. Det er vel tidlig å komme med bastante uttalelser men det er nå et par sider ved den som skiller seg fra mine tidligere pickuper:

• økt kanalseparasjon
  • bedre romfølelse, særlig i dybdeplanet
  • bassdefinisjon og generell stramhet
  • fortsatt noe hardhet/kompresjon i toppen

En slags oppsummering må være at vinylavdelingen spiller mer i takt med digitalgjengen, der er en større homogenitet mellom kildene enn tidligere. Men for all del, vinylens særegenheter og det jeg oppfatter som dens sterke sider er lette å legge merke til. Jeg tenker da særlig på dette med driv, spilleglede og engasjement fremfor en pinlig nøyaktig presentasjon - slik er det i mitt oppsett, i alle fall.

Ser frem til gode vinylstunder og sene sommerkvelder, og etter hva emotikon og andre Rega+Dynavector eiere rapporterer kan det bli riktig hyggelig når alt er innspilt og lydmessig "på plass".
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

...bare hyggelige mennesker i OVK :-)

« Svar #54 Lagt ut: juli 30, 2008, 21:18:52 »

Superlesbar tråd StereoJoe - med kvalitet i all tilnærming til hva du presenterer ...ja, selv skribleriene.

Har vært nære på ved å havne opp med disse Dynabel'ene mist et par ganger (i samme finish som dine).  Synes de fremdeles er like estetiske som den dagen de ble presentert.  Jeg måtta som kjent ta et taktisk valg i en annet retning  for å "skaffe tillatelse" til å fylle opp karnappet

Fortsatt god sommer med hilsen fra Tigerstaden.  Jeg får lytte etter deg neste gang jeg vandrer i gågatene i Grimstad  Gliser
Loggført

JR Trans Rotor|Reed|SME|ZYX|Benz|Shelter|Metronome|Audiomeca|VTL|Nordic Tone|Legenburg|Transp.Audio|FE Pagode Edition|DaaD|Furutech|Power Plant|5Tb serv
GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
Valentino
Æresmedlem
Utlogget Utlogget

^Das ist kein Mann!

« Svar #55 Lagt ut: juli 30, 2008, 21:35:14 »

Ah, Dyna.
En liten ting: Jeg tror det er lurere å bruke Stevensongeometri på en Rega enn den (Baerwald) du har brukt nå. Målene kan overføres til universalprotraktoren du allerede har.
Se vedlagt PDF.

* vinylengine_stevenson_protractor.pdf (175.18 KB - lastet ned 293 ganger.)
Loggført

Vik fra meg, O kjetterske Vranglærere! Jeg hører forskjell på alt! Halleluja!
Anleggstråd: Bipolare Valentinos drodleDipol
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #56 Lagt ut: august 01, 2008, 09:30:57 »

Superlesbar tråd StereoJoe - med kvalitet i all tilnærming til hva du presenterer ...ja, selv skribleriene.
Takk for det.
Sitat
Har vært nære på ved å havne opp med disse Dynabel'ene mist et par ganger (i samme finish som dine).  Synes de fremdeles er like estetiske som den dagen de ble presentert.  Jeg måtta som kjent ta et taktisk valg i en annet retning  for å "skaffe tillatelse" til å fylle opp karnappet.
Ja, jeg liker fremdeles form og proporsjoner på disse høyttalerne. Men de ruver altså godt i stua, med Holfi feet + originale "spikes" passerer høyden 125 cm. Fruen (og 4-5 av hennes venninner som tilfeldigvis var tilstede) var noe skeptisk den kvelden de kom i hus. Etter noen uker ble de imidlertid akseptable. Nå er det kun svigermor som kommenterer.
Sitat
Fortsatt god sommer med hilsen fra Tigerstaden.  Jeg får lytte etter deg neste gang jeg vandrer i gågatene i Grimstad  Gliser
Neste gang du er i Grimstads gågater får du ta kontakt - skulle det passe må du gjerne ta turen innom!
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #57 Lagt ut: august 01, 2008, 09:45:22 »

Ah, Dyna.
En liten ting: Jeg tror det er lurere å bruke Stevensongeometri på en Rega enn den (Baerwald) du har brukt nå. Målene kan overføres til universalprotraktoren du allerede har.
Se vedlagt PDF.
Takk for tips og PDF! Det blir en ny runde med justeringer når DV-20XM har litt flere timer bak seg. Skal bli spennende å se hva som bor i denne avtasteren.
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Skribent i Fidelity og medlem av Hornalliansen.

« Svar #58 Lagt ut: august 01, 2008, 10:21:48 »

hehehe.. Se der ja, der kom det ordet igjen! Kjempeflott tråd! Og gratulerer med en fantastisk god pickup. Ikke minst tror jeg den sitter som en kule i  Rega-armen din!
Loggført

- Wilson Benesch ACT One Turntable / Koetsu Urushi/Dynavector xx2
- TentLabs drivverk / APL Dac-S 
- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- 300B S.E.T. m. WE og Hørning OPT
- Impulse H2 Oblivion 
- Oblivion Energetic kabling 
- Base, Celius netttfilter

Det er makt i de foldede horn !
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #59 Lagt ut: august 01, 2008, 12:46:36 »

hehehe.. Se der ja, der kom det ordet igjen! Kjempeflott tråd! Og gratulerer med en fantastisk god pickup. Ikke minst tror jeg den sitter som en kule i  Rega-armen din!
Takker. Jo, denne DV'en håper jeg kan passe godt til "mitt" nivå. Men tanker om ny riaa har allerede meldt seg så det går vel bare en vei, dette.

Vel, Danmark kaller!
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

tomerik
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #60 Lagt ut: november 20, 2008, 11:27:05 »

Takk for en fin Laug-kveld hjemme hos deg i går! Du har ett flott anlegg og det spiller deilig musikk! Bare synd disse kvelden går så alt for fort. Jeg har opprettet en egen "hjemme hos tråd" her: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28797.0

Ser frem til å møtes igjen!

Tom Erik
Loggført

Hamram
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #61 Lagt ut: november 28, 2008, 01:52:55 »

Herlig tråd dette, men filler'n...Øyerulling
Nå fikk jeg lyst på ny pickup til min egen Rega. Jeg fikk også lyst til å teste ny pre. Jeg har en BPC 7.3 foran min egen 6.4, men ble selvsagt nysgjerrig på C1B etter å ha lest dette. Nei, jeg får vente til strømprisen går ned, så inntil videre blir det passiv her i gården... Gliser
Loggført

Never bullshit a bullshitter!
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #62 Lagt ut: november 28, 2008, 11:26:30 »

DV 20 passer godt til RB300 - det er i alle fall mitt inntrykk!

Du får opprette en pickup + pre sparekonto, Hamram Glad
Selv blir det vel ny riaa her etterhvert.
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Hamram
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #63 Lagt ut: november 28, 2008, 12:06:26 »

Jeg burde nok skiftet pickup, ikke fordi jeg har veldig veldig lyst, men min er litt gammel. Kanskje den spiller dårlig..?Sjokkert Den er ikke utslitt, for det har ikke gått mye i vinyl de siste årene. Samlingen har vokst, men det blir helst samling, og lite spilling. Likevel ser jeg for meg at en pickup ikke varer evig. Min nåværende AT-OC10 er vel omkring 12 år gammel... Øyerulling
Loggført

Never bullshit a bullshitter!
ErosLoveking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Life is too short for boring hifi-muzak!

« Svar #64 Lagt ut: november 28, 2008, 12:09:21 »

Jeg burde nok skiftet pickup, ikke fordi jeg har veldig veldig lyst, men min er litt gammel. Kanskje den spiller dårlig..?Sjokkert Den er ikke utslitt, for det har ikke gått mye i vinyl de siste årene. Samlingen har vokst, men det blir helst samling, og lite spilling. Likevel ser jeg for meg at en pickup ikke varer evig. Min nåværende AT-OC10 er vel omkring 12 år gammel... Øyerulling
Mitt inntrykk er at selve nåla slites lite (null?), men at selve opphenget er den kritiske delen. Alder ingen fordel for å si det sånn.
Loggført

Manley Shrimp+Snapper, Impulse H6, Ear324, VPI Ssm, Benz LP, Lyra Skala+Helikon mono, AT33ev, KimberSilverstr, Furutech, Sony dvd,Grace M903, VPI 17.5, Sennh.HD650+AKG K701m+Beyerd.T1, Cayin HA-1A, iMac, Wurlitzer 2410.  "Den beste, med de beste" ?? Gnagsår langt under streken. Patetiske skinnhellige, up yours. sic!
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #65 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:34:41 »

Ting skjer. Her like før Julaften ringte resepsjonen på jobb opp på kontoret, og fortalte at Tollpost hadde en pakke til meg. Vel, arbeidsdagen tok slutt og det var tid for å åpne pakken etter at man var kommet vel hjem:
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

2m
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Grenland Lydlaug

« Svar #66 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:42:33 »

stor eske. Nytt effekttrinn eller?
Loggført

mvh

Tom
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #67 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:43:02 »

Noen er flinke til å trekke bildetrådene sine ut i tid. Ikke denne karen. Fortellingen fortsetter derfor med en eneste gang!
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

...bare hyggelige mennesker i OVK :-)

« Svar #68 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:45:46 »

Det bildet var ikke til å ta feil av; GRATULERER!  Osteaktig
Loggført

JR Trans Rotor|Reed|SME|ZYX|Benz|Shelter|Metronome|Audiomeca|VTL|Nordic Tone|Legenburg|Transp.Audio|FE Pagode Edition|DaaD|Furutech|Power Plant|5Tb serv
GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
JonArne
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #69 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:47:14 »

La oss uvitande få sjå!!!!
Loggført

Sonus Faber,Lamm,Ancient Audio,Nottingham,Nordost
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #70 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:47:34 »

2m holder koken en sen første fredag i 2009 - slik er det gjerne med Telemarkinger Gliser
Følgende bilde skulle vel ikke levne noen tvil om hva som har troppet opp i gangen:
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #71 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:53:56 »

Her er det visst flere som er våkne - artig!
Joda, det ble en dpA1b på meg også. Et aldeles strøkent eksemplar har funnet veien fra Karmøy, trygt transportert via AudioFoni AS sin fraktavtale. Mange takk til dere, gutter!
« Nyeste redigering: januar 03, 2009, 21:31:27 av StereoJoe » Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #72 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:57:23 »

Her er den kommet ut på stuegulvet for å se seg litt rundt. Gode, gamle 6.4 stusser nok litt på denne blanke inntrengeren som brisker seg på teppet
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #73 Lagt ut: januar 02, 2009, 23:58:28 »

Gratulerer så mykje, StereoJoe!

Virkeleg morro at du fekk ein A1b inn i heimen. Rått!!

Slenger skrotten innom ein kveld og sjekker stemninga.
Loggført

Litt om mitt
Gradient Revolution MkII
2m
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Grenland Lydlaug

« Svar #74 Lagt ut: januar 03, 2009, 00:05:57 »

Gratulerer så mye med nytt effektrinn.  Glad
Loggført

mvh

Tom
JonArne
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #75 Lagt ut: januar 03, 2009, 00:07:45 »

Grattis!!
Dette ser lekkert ut!!
Loggført

Sonus Faber,Lamm,Ancient Audio,Nottingham,Nordost
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #76 Lagt ut: januar 03, 2009, 00:18:03 »

Gjør det, LydKarl!

Det begynner å bli sent, men et par bilder til rekker vi vel:

Gammel og ny, side om side:
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

2m
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Grenland Lydlaug

« Svar #77 Lagt ut: januar 03, 2009, 00:23:10 »

Vi må jo få et bilde av det nye oppsettet i racket før vi går til sengs...  Gliser
Loggført

mvh

Tom
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #78 Lagt ut: januar 03, 2009, 00:29:06 »

Vi må jo få et bilde av det nye oppsettet i racket før vi går til sengs...  Gliser
He he, bilder av racket kommer i morgen. Vi avslutter kvelden med en stilistisk vri. Sov godt!

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Fosse
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

« Svar #79 Lagt ut: januar 03, 2009, 01:05:36 »

Gratulerer så mye StereoJoe, dette ser da unektelig spennende og vakkert ut. Jeg slenger innom ved første anledning, det ble ingen mulighet i julen dessverre, men vet jeg får ha det tilgode.
Loggført

tomerik
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #80 Lagt ut: januar 03, 2009, 01:15:22 »

Gratulerer så mye! Håper det snart byr seg en anledning til å få høre på denne oppgraderingen

Loggført

svingen68
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #81 Lagt ut: januar 03, 2009, 02:22:23 »

Gratulerer Glad
Loggført

kaap
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

« Svar #82 Lagt ut: januar 03, 2009, 06:41:52 »

To kjekke karer det der ja! Den yngre og den eldre gamle garde, side om side. Prøve amping før 6.4'n går ut døra?
mvh Kai
Loggført

HaiFai: Teac VRDS T-1 == DP DAC 8.0 == DP BPC 7.0 == DPA 6.5 == Multicell mkIII
MiniKino: Sony S360 / Boxee BOX == Yamaha RX-V1067 == 2 x XTZ w12.16 ==  7 x Klipsch Reference
Shadow
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #83 Lagt ut: januar 03, 2009, 16:14:37 »

Gratulerer.
 Lytteinntrykkene er vi veldig inntressert i.
Lurer litt på hva som blir den store lydgevinsten?
Har siklet på en ny DP jeg og  Glad
Loggført

RoDa
Gjest
« Svar #84 Lagt ut: januar 03, 2009, 17:32:04 »

Grattis!!

Ser lekkert ut dette, selv om også "gamlingen" hadde sin sjarm.  Glad
Får vi noen lytteinntrykk av gamelfar vs ungdommen?

Mvh
Rolf
Loggført
LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #85 Lagt ut: januar 03, 2009, 17:38:27 »

Får vi noen lytteinntrykk av gamelfar vs ungdommen?

Tør du virkeleg det, SJ?

Gliser
Loggført

Litt om mitt
Gradient Revolution MkII
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #86 Lagt ut: januar 03, 2009, 21:34:37 »

Gratulerer så mye StereoJoe, dette ser da unektelig spennende og vakkert ut. Jeg slenger innom ved første anledning, det ble ingen mulighet i julen dessverre, men vet jeg får ha det tilgode.
Takker for det, Fosse. Håper å se deg/dere her om ikke så alt for lenge, det er alltid like hyggelig!
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #87 Lagt ut: januar 03, 2009, 21:37:21 »

Gratulerer så mye! Håper det snart byr seg en anledning til å få høre på denne oppgraderingen
Helt klart, tomerik og svingen68 - dere kjenner adressen Glad
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #88 Lagt ut: januar 03, 2009, 21:42:25 »

To kjekke karer det der ja! Den yngre og den eldre gamle garde, side om side. Prøve amping før 6.4'n går ut døra?
mvh Kai
Tenkte tanken, ikke fritt for det. Men 6.4 reiste raskt avgårde i retning LydKarl, så det ble ikke tid i denne omgang. Regner med muligheten byr seg senere.

Men selv om A1b har 3 ulike gainalternativer, er ingen av dem helt identiske med 6.4 sin forsterkning. Bør nok ha det i bakhodet ved eventuell uttesting...
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #89 Lagt ut: januar 03, 2009, 21:52:21 »

Shadow, RoDa og LydKarl:
Tror jeg venter litt til før rapport av lytteinntrykk. Jeg har vært mye på farten i Jula, folk har vært inn og ut av dørene her - i det hele tatt trenger jeg et par rolige kvelder med skikkelig lydfokus for å dobbelsjekke enkelte ting. Men kortversjonen er:

• slektskapet mellom 6.4 og A1b er tydelig, noe annet ville da også overrasket meg
  • A1b byr på noe større raffinement, dette er tydeligst fra øvre mellomtone og opp i diskanten

Kommer som sagt tilbake med fyldigere rapport om ikke så lenge  Glad
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #90 Lagt ut: januar 03, 2009, 22:10:48 »

På tide å fortsette bildetråden:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #91 Lagt ut: januar 03, 2009, 22:12:33 »

Litt nærmere...

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #92 Lagt ut: januar 03, 2009, 22:15:26 »

dpA1b i underkøya, NAD 414RDS øverst:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #93 Lagt ut: januar 03, 2009, 22:17:53 »

Og til slutt: nærbilde...

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

SOEDAL
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #94 Lagt ut: januar 03, 2009, 23:12:44 »

Gratulerer. DP er fine saker. Har bare gode minner om min tidligere 6.2.
Du har virkelig slått på stortromma her nå altså! Spiller sikkert kjempefint. Gleder meg til lytteintrykk.
Loggført

Min tråd. Oppdatert 15.08.11 http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,10968.msg1188286.html#msg1188286
Michell Gyro SE/Michell Tecnoarm/AT oc9ml2
Apple Imac/Arcam rDac/TeddyrDacPS
Quad Elite Preamp/monoblokker
JBL LS80 / JBL ES250PW
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #95 Lagt ut: januar 18, 2009, 22:29:08 »

Vel. Da har A1b vært i hus ca 1 mnd og det har de siste ukene åpnet seg mulighet for gode og lange kvelder med musikk i hovedrollen. Jeg har lyttet til en del favoritter i platesamlingen og det har etterhvert tegnet seg et bilde av hva A1b gjør likt og ulikt i forhold til DPA 6.4:

For det første er det hevet over enhver tvil at vi her snakker om to forsterkere fra samme lydskole. Ved første gangs oppkobling var det likhetene jeg merket meg med - og det var selvsagt betryggende. Det hadde ikke vært særlig festlig å konstatere at nyere utgaver fra samme produsent plutselig låter dramatisk anderledes enn sine eldre brødre. Jeg har forsøkt å sette sammen komponenter som passer min smak og som totalt sett låter homogent og konsist - målet er at kildematerialet sin karakter preger gjengivelsen, og minst mulig grad de aktive komponentene.

A1b har, som 6.4, krefter og kontroll nok til å holde kontrollen over Euforia. Dynamiske sprang fra stillhet til full blås i messinginstrumenter gjengis nært nok opp mot virkeligheten til at man lar seg overbevise. Gode opptak av perkusjon og slagverk får foten til å gå og man fornemmer de akkustiske rammene rundt opptaket.

På tide å si litt om forskjellene.
A1b har generelt sett hva jeg vil kalle en noe varmere lydkarakter enn 6.4. Ikke varm i betydningen pløsete og rund i kantene, men mer som litegrann ekstra nivå et sted i nedre mellomtonen. Jeg er imidlertid ikke så sikker på at dette er tilfellet dersom man faktisk måler frekvensresponsen hos A1b og sammenligner med tilsvarende for 6.4. Sannsynligvis vil forskjellene være svært små. Nei, jeg spekulerer på om dette rett og slett er konsekvensen av noe økt oppløsning over hele fjøla?

En annen opplagt mulighet er jo at matchen mellom preamp (dpC1b) og effekttrinn rett og slett er bedre både lydmessig og elektrisk. Dersom logistikken klaffer og alle gode krefter er med, tar C1b seg en tur i distriktet mens andre preamper kommer på besøk. Jeg tipper det kan bli både morsomt og ikke minst lærerikt, noen bilder og inntrykk kommer sikkert til å postes så interresserte får bare følge med... Gliser       
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Geir_H
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #96 Lagt ut: januar 18, 2009, 23:32:33 »

Gratulerer så mye her fra og.(Virker veldig kjent ut dei høyttalerene du har der, kan det vere samme som eg har tru. Gliser)
Loggført
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #97 Lagt ut: januar 19, 2009, 08:49:08 »

Gratulerer så mye her fra og.(Virker veldig kjent ut dei høyttalerene du har der, kan det vere samme som eg har tru. Gliser)
Takk for det, Geir_H! Du er nok inne på noe hva gjelder høyttalerne, ja... Glad
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #98 Lagt ut: april 22, 2009, 22:38:07 »

En konvolutt fra det store utland dukket opp i posthyllen på jobb, inni befant det seg ikke mindre enn to sett med slike:

Ganske diskrete saker, særlig sammenlignet med mer eksotiske brødre - noen som drar kjensel på disse?
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #99 Lagt ut: april 22, 2009, 22:57:42 »

Racket har forresten også pådratt seg en liten om-møblering siden sist. DP-forsterkerne har nå havnet i hver sin etasje og det ser litt mer homogent ut:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #100 Lagt ut: april 23, 2009, 14:20:38 »

Men tilbake til kablene:

Dette er altså Blue Jeans Cable sitt bud på signalkabel, type balansert. Råmaterialet er XLR plugger fra Neutrik (gullpletterte, sågar) og en Belden 1800F skjermet 110 Ohm AES/EBU kabel. Kabelen har elektriske egenskaper som tilsier at den bør passe fint til transmisjon av signaler mellom 20 - 20 000 Hz, dessuten er den fleksibel og enkel å plassere. Spørsmålet er selvsagt hvordan den passer inn i resten av oppsettet.

Jeg brukte litt tid i går på å la den bytte plass med Anti Cable over strekningen DAC - pre. Hovedsakelig lyttet jeg til Kari Bremnes sin liveinnspilling og diverse jazz, deriblant Kenny Burrell.
Lydmessig er der visse forskjeller, om enn ikke brutalt store. Det jeg merker meg ved er at kabelen fra jeansgutta låter noe mørkere og roligere - den har på et vis et roligere uttrykk sammenlignet med Anti Cables. Der sistnevnte er en tanke frempå og livlig i presentasjonen, opptrer Blue Jeans med mer senkede skuldre. Dette kommer tydeligst til uttrykk ved gjengivelse av cymbaler og andre energirike perkusjonsinstrumenter. Det er ikke slik at denne nye kabelen er direkte matt og grå i sammenligning med Anti Cable, men den lyder noe mer behersket og rolig.

I mellomtonen er det imidlertid omvendt. Der virker det som om Blue Jeans har bedre dynamikk og fraspark, og spiller med mer tyngde og engasjement - ganske vanedannende på pop/rock! Samtidig er det en fin balanse i gjengivelsen, uten spesielle feil eller mangler. Rett og slett meget bra.

Når det gjelder gjengivelse av bass, er det vanskelig å peke på særlige forskjeller - i alle fall etter så kort tids bruk. Planen er å bruke Blue Jeans noen dager nå, for så å bytte tilbake til Anti Cable. Neste runde blir å la kablene prøve seg der mine BM mkII er i bruk, nemlig mellom pre og effekt. Det skal bli interessant å sjekke ut hvordan disse rimelige no-nonsense kablene står seg mot de forseggjorte og solide produktene fra PM Audio.   
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

ceroxol
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Hier wird es Leben, Rai-Rai!

« Svar #101 Lagt ut: april 27, 2009, 23:52:51 »

Men tilbake til kablene:

Dette er altså Blue Jeans Cable sitt bud på signalkabel, type balansert. Råmaterialet er XLR plugger fra Neutrik (gullpletterte, sågar) og en Belden 1800F skjermet 110 Ohm AES/EBU kabel. Kabelen har elektriske egenskaper som tilsier at den bør passe fint til transmisjon av signaler mellom 20 - 20 000 Hz, dessuten er den fleksibel og enkel å plassere. Spørsmålet er selvsagt hvordan den passer inn i resten av oppsettet.   

Spent på å høre mer om dine erfaringer med denne. Vurderer selv å kjøpe et sett å teste selv, samt høyttalerkabler. Fikk en mini-demo av disse i et anlegg bestående av Eera/Audio Aero, Pass Int-150 og Avalon Isis og det låt virkelig godt.. Jeg kjente ikke merket eller prisen og fikk litt hakeslipp da jeg hørte det, forventet jo en astronomisk pris. Øyerulling
Loggført

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #102 Lagt ut: mai 18, 2009, 12:15:08 »

Da har det blitt en del timer med Blu Jeans signalkabel på plass i anlegget, konklusjonen er at de forsvarer sin plass i forhold til Anti Cables - og det på en grei måte. Forskjellene er ikke natt og dag, og tiden har i stor grad bekreftet førsteinntrykket: dette er en solid og brukervennlig kabel som ikke gjør særlige feil. Man kan sikkert finne kabler som oppleves mer spennende og utagerende etc. men det er ikke det jeg først og fremst søker av egenskaper i en signalkabel.

Ellers har jeg tatt i bruk også det andre kabelsettet nå, dvs at BM mkII ikke lengre formidler signaler mellom C1b og A1b. I mine ører er forskjellen mellom BM og Blue Jeans større enn hva jeg dedekterte når det gjelder Anti vs. Blue. Skriblerier om dette kommer senere, om noen skulle være interessert.   
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #103 Lagt ut: mai 19, 2009, 22:47:21 »

Ting skjer!

Noen som tar denne, tro? Øyerulling
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

larry
Hifi-entusiast
Innlogget Innlogget

« Svar #104 Lagt ut: mai 19, 2009, 22:51:58 »

Du har fått internett...  Blunker
Loggført

McIntosh C220 - McIntosh MC402 - Transporter - Bastanis Mandala Atlas
Darkvoice 336SE - Beyerdynamic 990Pro
tore_v1
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

« Svar #105 Lagt ut: mai 19, 2009, 22:54:55 »

Tja - jeg vil anta at du skal teste cat5-kabel som signalkabel eller kanskje høyttalerkabel?

Flott anlegg er det uansett!
Loggført
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #106 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:01:14 »

Vel, et par ledetråder til er nok på sin plass:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

tore_v1
Hifi Freak
Innlogget Innlogget

« Svar #107 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:02:57 »

Nettverksspiller av noe slag?

Er en del å velge mellom, men transporter? Bladelius Embla?
Loggført
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #108 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:07:50 »

tore_v1 er på hugget og kommer med gode forslag, men nettverksspiller er det altså ikke - selv om slutningen er riktig så logisk!

Vi prøver et til.

Dette er vel som å legge ut fasiten for dere entusiaster men skitt la gå...
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

RoDa
Gjest
« Svar #109 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:20:56 »

http://www.trigon-audio.de/

R
Loggført
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #110 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:22:07 »

Komponenten er tysk, og etter et pit-stop i Trondheim satte den kursen mot Sørlandet.
Innpakkingen følger tysk standard:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

RoDa
Gjest
« Svar #111 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:23:31 »

Sånn en?

http://www.trigon-audio.de/html/en/van.htm

R
Loggført
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #112 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:23:54 »

Dægern, Roda. Hatten av Kult
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #113 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:29:06 »

Vel, dette er tross alt en bildetråd så da kjører vi på litt til:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #114 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:34:32 »

En tur ut i åpent lende:

Bakside:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Vermin
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Viva La Musica!

« Svar #115 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:36:51 »

Pen liten sak det der StereoJoe, jeg gleder meg til og lese dine skriblerier om lyden. Det pleier du og være veldig flink til Glad
Loggført

StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #116 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:37:32 »

Rent og ryddig, ikke ulikt mine DP-bokser:

Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

RoDa
Gjest
« Svar #117 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:38:03 »

Stilig tass!!
Ser frem til lytteinntrykk

R
Loggført
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #118 Lagt ut: mai 19, 2009, 23:43:09 »

Vermin, RoDa;

takk for det. Ja, har vært gjennom en 4-5 plater i kveld og at der er betydelige forskjeller til min gamle X-LP er ganske åpenbart. Jeg har enda ikke begynt å leke med alle konfigurasjonsmulighetene, dessuten bør den vel få noen timer med drift før endelig inntrykk kan spikres. Men det lover godt, dette!
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

LydKarl
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #119 Lagt ut: mai 20, 2009, 09:03:17 »

Gler meg til å få hørt kremoppsettet ditt med denne i signalrekka, SJ.

Ser ut frå spec´en at dette er ein meget tilpasningsdyktig riaa. Genialt, forøvrig, med utvendige justeringsmuligheter.

Er vel på sin på plass å gratulere!
Loggført

Litt om mitt
Gradient Revolution MkII
StereoJoe
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #120 Lagt ut: mai 20, 2009, 23:22:05 »

Takker for det, LydKarl.

I tillegg til oppløftende rapporter om selve lydkvaliteten, var det alle justeringsmulighetene som gjorde at jeg fattet interesse for Vanguard II. Her ser man antall og plassering av de utvendige dip-switsjene - utrolig fleksibelt:

Man kan altså justere individuelt både gain og belastning for hver kanal. Gruppen på 4 switsjer åpner for 16 ulike gain-settinger, fra 42 til 66,3 dB. Foreløpig kjører jeg med 55 dB, men kan nok gå noe ned.
Den neste gruppen av 8 switsjer justerer belastning: S1 og S2 brukes for MM-pickuper, og ligger da inne med 47 kOhm. Du kan da justere inngangskapasitansen mellom 47-100-147 pF.
S3 - S8 benyttes for MC, og gir da muligheter for å leke seg frem til hele 32 belastninger fra 25,3 - 47 000 Ohm. Her brukes for tiden 980 Ohm, ettersom Dynavector anbefaler ca 1000 Ohm for min utgave av DV-20 elementet. Men her ligger alt til rette for pinlige justeringer - en drøm for en ingeniør Gliser
Loggført

Mitt oppsett
Dynamic Precision dpC1b
Dynamic Precision dpA1b
Dynabel Euforia

Sider: 1 2 3 4 ... 7 [Alle]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia