Forside
Forum
Bruktbørs
Linker
Galleri
Toppen
Hoyre
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
FORUM
Hjelp
Logg inn
Registrer
Hifisentralen
|
Forum
|
Avdelingen for hifi
|
Vinylavdelingen
|
Nye 180g LPer med elendig kvalitet
Annonsører:
Regler for Vinylavdelingen
Alle tråder som omhandler Vinylpressinger skal starte med
Vinylplate: "XXXXXX"
Sider:
1
[
2
]
3
Alle
Til bunnen
« forrige
neste »
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Nye 180g LPer med elendig kvalitet (Lest 3297 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Fosse
Hifi Freak
Utlogget
'Cause tramps like us, baby we were born to run
«
Svar #20 Lagt ut:
april 11, 2008, 12:09:38 »
Jeg har handlet fra Acoustic Sounds i evigheter uten problemer. Siste bestilling inneholdt imidlertid en skive (Analogue Production) som hadde noen fæle riss i førstesporet, så ut som noen hadde vært der med en kniv. Henvendte meg til Acoustic Sounds og fikk beskjed om at jeg kunne returnere. Javel, men det koster da like mye i porto som jeg har betalt for platen? Jeg kunne få få halv pris ($10) på samme plate ved neste bestilling. Har litt problemer med å forstå en slik holdning når man har vært langvarig kunde, men det er kanskje bare meg?
Loggført
Anlegg 1|Avid Acutus Reference SP|DV507MKII|J.A. MC2 Finish Gold|SME 20/2|SME V-D|Dynavector XV-1s|Rouge Ares|Bent Mu|MA Cotter MKII|Altec 4722|Mac mini|Weiss Minerva|Hovland HP-100|Graaf GM20 Mono|Merlin VSMXe|2XAudio Physics LunaII|Cardas Golden Ref|DaaD
Anlegg 2|DacMagic|Unison Research Unico SE|Totem mod. 1 sign.
Dog
Hifi Freak
Utlogget
There is nothing so stable as change
«
Svar #21 Lagt ut:
april 11, 2008, 13:39:57 »
Det er ikke bare deg Fosse, det er laber kundebehandling. Og det er det mye av. Men heldigvis er det mange gode gutter der ute også!
O.
Loggført
VPI Scout, Dynavector XX2 MkII, Transporter, ASR Emitter, ASR Mini Basis Mk II, Anthony Gallo Reference 3 moddet med Mapleshade stands.
"There is honor in being a Dog"
rolfozzy
Æresmedlem
Utlogget
life and life only
«
Svar #22 Lagt ut:
april 11, 2008, 13:52:20 »
Sitat fra: Fosse på april 11, 2008, 12:09:38
Jeg har handlet fra Acoustic Sounds i evigheter uten problemer. Siste bestilling inneholdt imidlertid en skive (Analogue Production) som hadde noen fæle riss i førstesporet, så ut som noen hadde vært der med en kniv. Henvendte meg til Acoustic Sounds og fikk beskjed om at jeg kunne returnere. Javel, men det koster da like mye i porto som jeg har betalt for platen? Jeg kunne få få halv pris ($10) på samme plate ved neste bestilling. Har litt problemer med å forstå en slik holdning når man har vært langvarig kunde, men det er kanskje bare meg?
Fikk samme svar fra de jeg, når jeg fikk en plate med et jævla hakk i. Elendig kundebehandling.
Da er Amazon bedre. Bestilte en cdboks fra de. Feil boks kom. Jeg sendte mail og fortalte det. Svaret var at jeg kunne bare beholde den feilsendte, så skulle de sende den riktige gratis og portofritt, Fikk den nye boksen, men det var den feilsendte som jeg fikk en gang til. Jeg sendte mail og sa fra. Fikk til svar at de desverre ikke kunne skaffe den jeg skulle ha. Men det var ikke nødvendig og returnere boksene. De kunne jeg bare ha. Og i tillegg fikk jeg penger og frakt reffundert.
Loggført
Lille_Adam
Overivrig entusiast
Utlogget
«
Svar #23 Lagt ut:
april 11, 2008, 14:04:02 »
Jeg handler stort sett fra Elusive og Audiophile og har heldigvis kun vært uheldig en gang så langt. Det var imidlertid maks uflaks også, siden det gjaldt en av platene i "Fruit Tree" boksen (Nick Drake). Den ene siden hadde et kontinuerlig sveip (swooosh, swoosh, swoosh) gjennom halve side 2 og noe høyfrekvent støy her og der ellers. Jeg sa fra at retur var uaktuelt og fikk istedet en liten rabatt på samme plate i japansk pressing. Ikke allverdens tilfredsstillende akkurat, men en retur hadde uansett både blitt dyrere og tatt lengre tid.
At god service, eller service i det hele tatt, er noe man bare unntaksvis får ligger vel i tiden og blir nok bare vanligere og vanligere.
Loggført
The world has held great Heroes, As history books have showed;
But never a name to go down to fame, Compared with that of Toad!
impulse
Hifi Freak
Utlogget
Skribent i Fidelity og medlem av Hornalliansen.
«
Svar #24 Lagt ut:
april 11, 2008, 16:15:22 »
Bestill platene deres her i fjøset, gutter. Så slipper dere alt styret. Mulig det er litt dyrere, men så er det hyggelig å ha en platebutikk å gå i også! Akkurat som i gamle dager. Eller er det bare jeg som er gammel og nostalgisk, kanskje?
Loggført
- Wilson Benesch ACT One Turntable / Koetsu Urushi/Dynavector xx2
- TentLabs drivverk / APL Dac-S
- Denon TU 850
- Hovland HP 100i MC
- 300B S.E.T. m. WE og Hørning OPT
- Impulse H2 Oblivion
- Oblivion Energetic kabling
- Base, Celius netttfilter
Det er makt i de foldede horn !
Lille_Adam
Overivrig entusiast
Utlogget
«
Svar #25 Lagt ut:
april 11, 2008, 16:40:09 »
Først må en jo ha en butikk å gå i da.... Her er det ingen (jeg vet om), annet enn bruktbutikker, som selvsagt er interessant nok i seg selv. Å dra til Oslo bare for å shoppe plater frister ikke veldig. Og må jeg først bestille på nett, så bestiller jeg nok helst der utvalget er best og prisen lavest. Ett feilskjær på x antall år og en god del plater er jo heller ikke så halvgæli synes jeg.
Skulle feilprosenten stige til det andre synes å oppleve så må en selvsagt tenke om igjen.
Loggført
Dog
Hifi Freak
Utlogget
«
Svar #26 Lagt ut:
april 11, 2008, 16:58:54 »
Jeg handler faktisk i min lokale vinylsjappe på Sandnes!
O.
Sitat fra: impulse på april 11, 2008, 16:15:22
Bestill platene deres her i fjøset, gutter. Så slipper dere alt styret. Mulig det er litt dyrere, men så er det hyggelig å ha en platebutikk å gå i også! Akkurat som i gamle dager. Eller er det bare jeg som er gammel og nostalgisk, kanskje?
Loggført
VPI Scout, Dynavector XX2 MkII, Transporter, ASR Emitter, ASR Mini Basis Mk II, Anthony Gallo Reference 3 moddet med Mapleshade stands.
Boe
Hifi-entusiast
Utlogget
«
Svar #27 Lagt ut:
april 11, 2008, 17:28:08 »
Jepp, viktig å handle lokalt hvis mulig - alltid morro og komme til vinylhandelen og ta ferskvaren i selvsyn, og vesentlig å støtte de som har et fysisk butikklokale i Norge framfor et formidlingskontor på landsbygda i midt-vesten.
Dårlig kvalitet, ja......svindyre 45 rpm med pressing på en side som ikke kan spilles fordi plata ser ut som et fruktfat - for ikke å snakke om fete fingeravtrykk på platene som fortsatt er synlig etter rens. Skulle tro det var påbud med hvite vanter når man håndterer sort gull - elementær kvalitetssikring, etter min mening.
Loggført
Sme 20/2 - Graham Phantom - Dynavector xv-1s / Lyra Parnassus - Thorens 126 III - Sme V - Koetsu Urushi - Base drivverk - Logitech Transporter - Manley Steelhead riaa og forforsterker - Quicksilver 8417 / 6550 rørforsterker - DPA 211 rørforsterker - Martin Logan Summit høyttalere - Transparent kabler.
sclalars
Hifi Freak
Utlogget
«
Svar #28 Lagt ut:
april 11, 2008, 18:36:08 »
Sitat fra: Lille_Adam på april 11, 2008, 14:04:02
Det var imidlertid maks uflaks også, siden det gjaldt en av platene i "Fruit Tree" boksen (Nick Drake). Den ene siden hadde et kontinuerlig sveip (swooosh, swoosh, swoosh) gjennom halve side 2 og noe høyfrekvent støy her og der ellers. .
Skulle vært moro å la denne gå et par runder i ultralydsvaskeren, for å se om det kunne gjøre noe forskjell?
mvh
Lars
Loggført
Hovedanlegg:
Conrad Johnson Premier 16 LS2/ Kise SET Effekt
BryLar Seas Exotic høyttalere
Meridian 508.20 Cd, Lavry DA10 Dac, Squeezebox Duet
Black Magic The Giant høyttaler kabler
EAR 834 Yoshino Signatur RIIA
Denon DP 57 platespiller, Benz Micro H2
Stueanlegg:
MBL 7006 integrert
Audio Note 3.1 Dac
Gemme Audio H
FallenA
Hifi Freak
Utlogget
We are monkeys with money and guns.
«
Svar #29 Lagt ut:
april 11, 2008, 18:50:08 »
Sitat fra: Dog på april 11, 2008, 16:58:54
O.
Som i Recordworld, og Ivar Skei?
Når det kommer til plater og service fra Acousticsound, så opplevde jeg nesten 2 måneder ventetid på noen plater, de svarte på 2 av mine 5 mail i ventetiden hvor jeg etterlyste dem. De belastet kortet mitt ved bestilling. (de er mao ikke aktive på å svare på mail) Når platene kom, var platene under pari, og den ene boksen fra Patricia Barber fra MOFI var forseglet, men hadde allikevel fingermerker. Fikk aldri svar på klagen min
Men man lærer så lenge man lever.....
Loggført
FallenA`s GIGANTOPPGRADERING
Billig lykke
Vidar P
Æresmedlem
Utlogget
Dette var svære greier, som hu sa, jenta....
«
Svar #30 Lagt ut:
april 11, 2008, 18:53:24 »
Kjøp akkurat samme de plater, minst like billig (og antakelig mer momsvennlig) fra
www.elusivedisc.com
gutter.
De har overfor meg i omlag 15 år fremvist en helt suveren kundeoppfølging og imøtekommenhet; og har alt som kan snurre av vinyl.
Mvh Vidar P
Loggført
Kilder; Naim CDS3/555PS - Linn LP12 Keel/Lingo2/Naim ARO/DV XV-1S - Naim NAT 05
Forsterker; Naim NAC 552 - NAP 500 - SuperLine
Høyttalere; KEF Reference 207/2
Headfi; Naim Headline/Napsc/AKG K701/Sennheiser HD800
Div; Naim HiLine/Chord Co Signature/Naim Fraim
Dog
Hifi Freak
Utlogget
«
Svar #31 Lagt ut:
april 11, 2008, 18:54:38 »
Jepp. Stort sett brukte ting, men en og annen "ny" også. Vil jo gjerne at slike sjapper skal overleve!
Død over platekompaniet!
O.
Sitat fra: FallenA på april 11, 2008, 18:50:08
Sitat fra: Dog på april 11, 2008, 16:58:54
O.
Som i Recordworld, og Ivar Skei?
Når det kommer til plater og service fra Acousticsound, så opplevde jeg nesten 2 måneder ventetid på noen plater, de svarte på 2 av mine 5 mail i ventetiden hvor jeg etterlyste dem. De belastet kortet mitt ved bestilling. (de er mao ikke aktive på å svare på mail) Når platene kom, var platene under pari, og den ene boksen fra Patricia Barber fra MOFI var forseglet, men hadde allikevel fingermerker. Fikk aldri svar på klagen min
Men man lærer så lenge man lever.....
Loggført
Lille_Adam
Overivrig entusiast
Utlogget
«
Svar #32 Lagt ut:
april 11, 2008, 18:56:12 »
Sitat fra: sclalars på april 11, 2008, 18:36:08
Skulle vært moro å la denne gå et par runder i ultralydsvaskeren, for å se om det kunne gjøre noe forskjell?
mvh
Lars
Det skulle vel la seg gjøre. Tar du imot en 3-400 andre i samme slengen?
Spøk til side så ga jeg plata til Pixy og la min nye inn i boksen. Om du sender ham en PM så sier han nok ikke nei til en platevask. Han sier forøvrig at sveipet ikke er på langt nær så forstyrrende der som jeg opplevde det her.
Edit: med tanke på kundeoppfølging så mistenker jeg at antall plater kjøpt kan ha aldri så lite med saken å gjøre.
Jeg har nok en del handling igjen før jeg får erstattningsplater sendt uten retur av feilvare eller andre dikkedarier.
Loggført
rico
Gjest
«
Svar #33 Lagt ut:
april 11, 2008, 20:09:56 »
Får vel prøve å balansere litt jeg da.
Jeg har kjøpt diverse saker fra US siden første halvdel av 90 tallet, det være seg fra Acoustic Sounds, Elusive disc og Music direct. Mitt klare førstevalg ble etterhvert AS, jeg har blitt møtt med en usedvanlig god service og ikke minst oppfølging når jeg har hatt spesiele ønsker, det være seg kabler, plattformer etc. med ukurante mål, de andre har jeg aldri fått svar fra engang. De har da tatt kontakt med produsent og etter en stund så kommer sakene, no problem. Jeg har kjøpt for 100k+ bare i pick up`er fra AS siden `97, hver gang med oppfølging og råd, jeg har kjøpt mellom 1000 og 1500 LP`er bare fra AS og aldri hatt noe å klage på. En gang forsvant en pakke med 20 LP`er derfra, kontaktet Ginger (jobber dessverre ikke der lenger, da hadde jeg det godt da...), jeg sender ny pakke i morgen var beskjeden, dette selv om verdien på pakken var liiiitt lavere enn den reelle verdien...
, det kostet meg ingen ting. Nylig bestemte jeg meg for å bestille ett ekstra armrør til armen min, sendte forespørsel til alle 3, fikk svar fra Clark hos AS 47 min. etter jeg sendte mailen, det stod; I fix, de andre 2 har jeg enda ikke fått svar fra. Sånn kunne vi sikkert holdt på. Jeg tror episodene ovenfor her er unntaket og ikke regelen, hadde det vært slik så hadde de ikke vært i bransjen lenger.
Kanskje en liten avsporing fra tråden men det var dere som begynte
.
Loggført
olaps
Hifi Freak
Utlogget
Don't critisize what you don't understand!
«
Svar #34 Lagt ut:
april 12, 2008, 00:23:11 »
Sitat fra: Vidar P på april 11, 2008, 09:18:09
De aller beste leverandørene av "audiofile" plater er og blir de gode gamle, imo. MoFi, Classic, Analogue Productions, Cisco, Speakers Corner, Pure, Alto, Testament, DCC/S&P osv osv.
Pressingen er en ting; feil kan alle ha forsåvidt; men den møye og omhu som er nedlagt i suveren masteringjobb (oftest fra 1.generasjon on-location mastertape) fra disse selskapene er skyhøyt over alt annet jeg møter på mine vandringer gjennom musikkhistorien. Det er temmelig definerende for den potensielle lydkvaliteten.
Mvh Vidar P
Dét stemmer nok, men har både opplevd og hørt fra andre at bl.a MoFi har hatt litt varierende kvalitet mht overflatestøy. Plagsomt bl.a på den nye trippelboksen til Patricia Barber (45 rpm-pressing, vannvittig dyr
).
Sitat fra: Vidar P på april 11, 2008, 18:53:24
Kjøp akkurat samme de plater, minst like billig (og antakelig mer momsvennlig) fra
www.elusivedisc.com
gutter.
De har overfor meg i omlag 15 år fremvist en helt suveren kundeoppfølging og imøtekommenhet; og har alt som kan snurre av vinyl.
Mvh Vidar P
Etter å ha kjøpt et tjuetalls LPer denne vinteren, mest fra acousticsounds og elusivedisc, er jeg heller ikke bare imponert over platene jeg har fått derfra. En dyr Allison Krauss/Union Station hadde feil ("sprakelyder" som kom og gikk på ett av sporene), Diana Krall "Best of...." hørtes ut som som den var full av støv (knitringen ble borte etter 4 - 5 ganger spilling!) og var i tillegg fryktelig skeiv.
To skiver kjøpt fra The Garden (bl.a. live-LP til Kari Bremnes) var også full av knitring. Dett er vel en tysk pressing, såvidt jeg husker.
Plater kjøpt i Norge er stort sett greie å bytte, men med importerte plater blir det fort mer bry. Krauss-boksen var Elsive lite lysten på å bytte, så dét ga jeg opp etter tre mail.
Hvilke erfaringer har dere med retur av/refusjoner for dårlige plater?
Vasker dere forresten nye plater før dere tar de i bruk?
Mvh OP
Loggført
Eximus CD10
Pink Triangle Anniversary, TriPlanar MkVII, Lyra Titan "i"
Kenwood KD600, Jelco 750D, Ortofon Rohmann
Pass Labs X-Ono RIAA
BAT VK-51SE m/6h30-DR NOS, Welborne Labs DRD Star Chief 45 m/EML solid plate, Welborne Labs DRD Terraplane 300B
Avantgarde DUO Mezzo
Acoustic Zen Absolute signal- og ht-kabler
olllie
Hifi-entusiast
Utlogget
Allways on the mowe....
«
Svar #35 Lagt ut:
april 12, 2008, 02:03:54 »
Jada, her vaskes det over en lav sko!!
Ellers må jeg bare bifalle over den elendige tekniske kvaliteten på platene i dag. Nei, takke meg til en "vanlig" ECM plate fraTyskland. Han vel til dags dato aldri kjøpt en ECM plate i dårlig teknisk stand. Suveren vinyl, med veldig lite støy.
Olllie
Loggført
Musical Life platespiller og Clearaudio pickup- Audio Pro trådløst nettverk -Accustic Arts CD/DAC-Oppo blu-ray-Samsung TV-Sanders Sound System forsterking, høytalere og kabling.
Eivind E
Hifi-entusiast
Utlogget
«
Svar #36 Lagt ut:
april 12, 2008, 03:06:11 »
Sitat fra: Dog på april 11, 2008, 08:29:29
I går kjøpte jeg 5-6 skiver, hvorav en var "ny", dvs ubrutt forsegling - med "audiofil 180g" sticker på plasten.
Dette var en klassisk Coltrane-innspilling, så den gledet jeg meg til å sette på når kvelden kom..
Så åpner jeg og ser umiddelbart at dette IKKE er jomfruland. Videre var den i tillegg skeiv som pokker og lyden var ikke i nærheten.
Sitat fra: impulse på april 11, 2008, 08:37:54
Dette er faktisk en av grunnene tyil at jeg konsekvent handler på Big Dipper i steden for å bestille fra De Forenklede Stater. Jeg har faktisk et sted å gå med returvarene!
Jeg har kjøpt mange plater på Big Dipper som har vært skjeive.
Jeg har konsekvent nektet å godta skjeive plater.
Til slutt hadde jeg vært så mange ganger opp og ned for å bytte at jeg forlangte å sjekke platene hos de før jeg tok de.
Han sjefsselgeren hos de begynte å ymte frempå om at han ikke kunne drive å bytte plater, og at man måtte godta litt skjeivhet. Det er jeg rett og slett ikke med på! Man betaler for et produkt, og da skal produktet være i 100% tilstand, ikke i 50% HERPA UBRUKELIG tilstand.
Jeg har derimot aldri fått skjeive brukte plater når jeg har handlet på nettet.
Dersom Big Dipper begynner å nekte å ta i retur skjeive plater som de selv har solgt, vil jeg slutte å handle hos de. Jeg anbefaler alle å innta samme holdning. Kjøper du ei plate ny som er skjeiv, må du forlange å få ny.
Loggført
Dog
Hifi Freak
Utlogget
«
Svar #37 Lagt ut:
april 12, 2008, 08:08:31 »
Du sier noe - Eicher har nok solid QA i dette leddet også - jeg har samme erfaring.
O.
Sitat fra: olllie på april 12, 2008, 02:03:54
Jada, her vaskes det over en lav sko!!
Ellers må jeg bare bifalle over den elendige tekniske kvaliteten på platene i dag. Nei, takke meg til en "vanlig" ECM plate fraTyskland. Han vel til dags dato aldri kjøpt en ECM plate i dårlig teknisk stand. Suveren vinyl, med veldig lite støy.
Olllie
Loggført
FZ
Hifi Freak
Utlogget
«
Svar #38 Lagt ut:
april 12, 2008, 11:26:13 »
Sitat fra: Eivind E på april 12, 2008, 03:06:11
Jeg har kjøpt mange plater på Big Dipper som har vært skjeive.
Jeg har konsekvent nektet å godta skjeive plater.
Til slutt hadde jeg vært så mange ganger opp og ned for å bytte at jeg forlangte å sjekke platene hos de før jeg tok de.
Han sjefsselgeren hos de begynte å ymte frempå om at han ikke kunne drive å bytte plater, og at man måtte godta litt skjeivhet. Det er jeg rett og slett ikke med på! Man betaler for et produkt, og da skal produktet være i 100% tilstand, ikke i 50% HERPA UBRUKELIG tilstand.
Jeg har derimot aldri fått skjeive brukte plater når jeg har handlet på nettet.
Dersom Big Dipper begynner å nekte å ta i retur skjeive plater som de selv har solgt, vil jeg slutte å handle hos de. Jeg anbefaler alle å innta samme holdning. Kjøper du ei plate ny som er skjeiv, må du forlange å få ny.
Jeg har motsatt erfaring med Big Dipper. De platene jeg har klaget på, f.eks. pga. overflatestøy/dårlig pressing, har de alltid byttet eller gitt tilgodelapp. Aldri noen diskusjon.
Ellers er jeg selvsagt enig med deg i at om man kjøper en vare til full pris skal den være 100% i orden og man bør ikke godta skeive skiver eller plater med overflatestøy, dårlig pressing osv.
Det bør være oppdragende for de som produserer elendigheten at vi som forbrukere returnerer feilvarer.
Loggført
Dog
Hifi Freak
Utlogget
«
Svar #39 Lagt ut:
april 12, 2008, 12:25:14 »
Uansett, denne tråden viser at jeg ikke har vært spesielt uheldig, eller utsatt for en storstilt scam
Men at det snarere tvert om er ganske vanlig...desverre.
Vi får bli skarpere som forbrukere når slike ting skjer.
O.
Loggført
Sider:
1
[
2
]
3
Alle
Til toppen
Skriv ut
« forrige
neste »
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Bruk av forumet
=> Chat online
=> Regelverk for bruk av forumet
Avdelingen for hifi
=> Hifi generelt
=> Hifi generelt inkludert bransjeaktører
=> Forskjeller og Testmetodikk
=> Vinylavdelingen
=> Kabelhjørnet
=> Datahjørnet
=> Vintageavdelingen
=> Vennetråder for hifimerker
=> Hifi foreninger / klubber
===> Arendal Lydlaug
===> Audiobuilders
===> Bergen Lydlaug
===> Grenland lydlaug
===> HORNALLIANSEN
===> Innlandet Audioforening
===> Jæren & Omegn Lydlaug
===> Mjøsen Lydlaug
===> Moss Audioklubb
===> Nidaros AudioForening
===> Oslo Audio Society
===> Oslo Vinyl Klubb
===> ProgKjeller
===> Skedsmo Audio
===> Vestfold Lydlaug
===> Østfold Hifi
Avdelingen for bildetråder
=> Mitt anlegg og billedtråder
=> På besøk hos...
=> Oversikt over hifimesser og shows
Avdelingen for teknikk og rom
=> DIY og Utvikling - høyttalere, forsterkere, etc.
=> Akustikk og hifi-rom
=> Tech-hjørnet
Musikk
=> Musikk Generelt
===> Kirkelig Kulturverksted
=> Pop/Rock
=> Jazz/Blues
=> Klassisk
=> Anbefalinger av CD/LP med god lydkvalitet
=> Konserter