Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 ... 40 41 42 [43] 44 45 46 ... 89   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: KJOENIK's stereoanlegg  (Lest 75754 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Putting out fires, with gasoline

« Svar #840 Lagt ut: februar 07, 2010, 23:04:42 »

De to Messenger boksene er store nok som det er.
Mon tro om fuen kommer til å legge merke til dem. Næh, sikkert ikke.

Her har nok "Elektron" mange tips.

Se blant annet hvordan han klarte å gjemme en svær svart DP-forsterker midt i stuen på hytten, slik at fruen ikke skulle se den:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=29386.200

Telys, ja det er jo genialt Gliser
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Medlem i Bergen Lydlaug OG Hornalliansen
mesut
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Hala Madrid!

« Svar #841 Lagt ut: februar 07, 2010, 23:10:52 »

jeg tar heller en skilsmisse enn å sette telys på stereoen, sann mine ord.
Loggført

Medlem av Hornalliansen
Caporegime of NBPM
Elektron
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

I flytsonen

« Svar #842 Lagt ut: februar 07, 2010, 23:32:34 »

Du har mail fra advokaten Gliser
Loggført

Hjemmeanlegget: Acapella High Violon Suboktave Bass MKlll, Cary 306 pro, Cary SLP05 preamp, Cary 211ae monoblokker, en kabel og to fra Celius , Cardas, Xindak og Viablue. Landanlegget: Marten MilesIII, DP6.12, EMC-1up, ArcamC31. Medlem av Fjellsiden Lydlaug.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #843 Lagt ut: februar 07, 2010, 23:37:43 »

Enig, og jeg er forsiktig optimistisk på det der med skillsmisse.
Når jeg tenker meg om så er jeg faktisk ikke gift engang.
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
mesut
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Hala Madrid!

« Svar #844 Lagt ut: februar 07, 2010, 23:46:26 »

jeg er forsiktig optimistisk på det der med skillsmisse.

Gliser

foreløpig har ingen tvunget meg til å ha telys på stereoen, og jeg fant heller ingen alarmerende mail i innboksen.
Loggført

Medlem av Hornalliansen
Caporegime of NBPM
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #845 Lagt ut: februar 07, 2010, 23:47:01 »

Du har mail fra advokaten Gliser

Hvis det blir noe surmuling kan jeg jo si at jeg har skaffet meg advokat allerede, fra Fjellesiden Advokatbureau.
Kanskje jeg burde si opp livsforsikringen min også.

Fikk akkurat mail fra Elliott Midwood. Han mener at 1000VA transformator er det ideelle, men at 500VA sannsynligvis vil fungere greit. Åpenbart en saftig strømforsyning i denne forforsterkeren.
Loggført

Nils

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #846 Lagt ut: februar 07, 2010, 23:56:40 »

Er det dette jeg leter etter?

Type LF-GS - isolertransformator, kapslet IP44
230-250/115 V

http://www.noratel.no/content/view/full/2674

Kan man plugge stikkontakter i denne, eller må jeg koble til fatLMC som jeg har liggende direkte i boksen?

Andre 1000VA step-down trafoer som er aktuelle?

Fant denne i en annen tråd. På hvilken måte er den forskjellig?

Type LFA - autotransformator, kapslet IP20
230/115V

http://www.noratel.no/content/view/full/2792

Loggført

Nils

Vermin
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Viva La Musica!

« Svar #847 Lagt ut: februar 08, 2010, 05:51:43 »

Grattis med fet pre-amp kjoenik, jeg skal ta ett bilde av trafoen min senere i dag Glad
Loggført

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #848 Lagt ut: februar 08, 2010, 09:50:10 »

Grattis med fet pre-amp kjoenik, jeg skal ta ett bilde av trafoen min senere i dag Glad

Takk for det Vermin!
Supert om du tar et bilde av trafoen.
Loggført

Nils

Karlinn
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Gizmonaut

« Svar #849 Lagt ut: februar 08, 2010, 11:50:31 »

gratulerer med fet preamp Glad
Loggført

a gizmologist in hyperdimensional reality
Vermin
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Viva La Musica!

« Svar #850 Lagt ut: februar 09, 2010, 00:45:03 »

Bedre sent enn aldri  Gliser
Hatt en laaaang dag med mye og gjøre, men her er to bilder av trafoen:

Loggført

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #851 Lagt ut: februar 12, 2010, 21:58:41 »

gratulerer med fet preamp Glad

Takk for det Karlinn! Jeg regner med du kommer innom en tur når den er på plass Glad

Takk for bildene Vermin! Nå ble det imidlertid til at jeg bestilte orginaltrafoene og får dem innstallert av en dyktig tekniker her i Bergen.
Loggført

Nils

tkr
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Wehret den Anfängen

« Svar #852 Lagt ut: februar 12, 2010, 22:28:52 »

Grattis med ny preamp, Kjoenik!
Tar du imot besøk når den er oppegående?

mvh
Loggført

"If you want a friend, buy a dog" -Gordon Gekko

Musikkserver-Mac Mini-Metric Halo ULN-8-CJ ET 250S + CJ Premier 350 SA-Overkill Encore
Micro Seiki RX-RY-RZ 1500-SME V-Koetsu Urushi-CJ Premier 15- MH ULN-8-osv....
Apogee Big Ben digitalklokke
Kabler
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #853 Lagt ut: februar 12, 2010, 22:56:27 »

Grattis med ny preamp, Kjoenik!
Tar du imot besøk når den er oppegående?

mvh

Ja det er klart Tkr, du er hjertelig velkommen!
Loggført

Nils

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #854 Lagt ut: februar 12, 2010, 22:57:21 »

Preampen er solgt og sendt avgårde nordover.
Budbringeren har tilsynelatende tenk å ta en langweekend i Paris.
Heldigvis har jeg en reserveforsterker på kontoret, og denne er nå kalt inn til tjeneste.

Audio Innovations S300

4stk EL84 og 3stk 12AX7, 10W, innebygget mm phonotrinn.

Jeg må si jeg ble tatt litt på sengen da jeg begynte å spille musikk på denne.
Nede på kontoret er den koblet opp til Tandberg TL 1520 og kilde er DVD-spiller via Cambridge DacMagic. Var imponert på kontoret også, men koblet til anlegget oppe er det et helt annet ballspill.
Spilte litt cd'er i ettermiddag, men etter at fruen dro på jobb har jeg spilt plater. Og riia-trinnet i denne forsterkeren er jammen meg bra!
Det er musikalitet så det holder, og så lenge man ikke spiller veldig høyt har forsterkeren god kontroll. Den fremfører virkelig musikken på en engasjerende og lyttevennlig måte. Til bruktprisen er den et kupp!

Litt musikk som jeg hører på for tiden.

Har det siste året fått veldig sansen for Calexico

Calexico og Iron & Wine - In the reins

Liker man singer/songwriter genren er Iron & Wine noe av det ypperste, imo.

B-sider og "rarities". Alikevel et godt sted å starte om man vil bli kjent med I & W.

Ganske rolig, lett tilgjengelig, men slett ikke kjedelig!

Debuten om jeg ikke husker feil. Kvalitet fra første til siste spor!

Okkervil River er et annet band som jeg har fått sansen for. Sjefen på Apollon begynner å bli veldig treffsikker i sine anbefalinger. Bestiller aldri vinyl på nettet. Får det til samme pris når Apollon bestiller, og ekspertisen får jeg gratis.

Wilco's siste. En slags oppsummering av karrieren så lang. Splitter anmelderne. Jeg liker dette albumet svært godt. Det har vokst, og det vokser fremdeles. Min første kontakt med Wilco,men ikke den siste.

Og ellers da...?

Hører litt på Turboneger, uten sminke og uten klær.

Eskapader innom norsk bygdekultur

Jugoslavisk frilynt bygdekultur, Homo U Kolo (Homo er Kult). Klarinettisten spiller ihverfall som om han hadde en rakett i rompa.

Og øst-møter vest, i en tåke av vodkarus, radioaktiv stråling, og mental retardasjon.

Salut!

Glad

« Nyeste redigering: februar 13, 2010, 12:29:45 av kjoenik » Loggført

Nils

Brasse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

I have a CD-burner. My fireplace.

« Svar #855 Lagt ut: februar 12, 2010, 22:59:16 »

Salut! Carried to dust er en av mine favorittplater. Og Audio Innovations skal man jammen ikke kimse av!
Loggført

Mac › Oblivion Airport Dobble Silicium karbid Elna Silmic II JFET ultra low drop-edition › Rega Dac › Rega Brio-R › Rega Ela
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #856 Lagt ut: februar 12, 2010, 23:20:28 »

Salut! Carried to dust er en av mine favorittplater. Og Audio Innovations skal man jammen ikke kimse av!

Nei, Audio Innovations skal man definitivt ikke kimse av. Det er jo de samme karene som grunnla Audion, og Quartrup startet vel senere Audio Note UK.
Loggført

Nils

Brasse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

I have a CD-burner. My fireplace.

« Svar #857 Lagt ut: februar 12, 2010, 23:23:36 »

Jeg vil tro at AI 300 ikke står tilbake for OTO i musikkpresentasjon. Og således være et mål for en hver som er ute etter en flott rørforsterker via de utenlandske markeder. Særlig interessant er det at man kan anskaffe AI 300 for lommepenger (ja, faktisk, i forhold til AN) og kitte på en BP PSU.

Har denne autobias?
Loggført

Mac › Oblivion Airport Dobble Silicium karbid Elna Silmic II JFET ultra low drop-edition › Rega Dac › Rega Brio-R › Rega Ela
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #858 Lagt ut: februar 12, 2010, 23:34:02 »

Jeg vil tro at AI 300 ikke står tilbake for OTO i musikkpresentasjon. Og således være et mål for en hver som er ute etter en flott rørforsterker via de utenlandske markeder. Særlig interessant er det at man kan anskaffe AI 300 for lommepenger (ja, faktisk, i forhold til AN) og kitte på en BP PSU.

Har denne autobias?

Det vil jeg nesten tro. Jeg har ihverfall ikke kunnet identifisere noe sted å justere bias.

BP PSU, ja det var en interessant tanke. Får bli senere. Kommer til å beholde denne forsterkeren.
Loggført

Nils

Skink_123
Bransjeaktør
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #859 Lagt ut: februar 12, 2010, 23:40:54 »

Jeg kjente igjen de knottene som stod på den pre'en! Nøyaktig like som står i delefilteret mitt ;o)

Moro å høre at det snurres i heimen!

Vin bandet har jeg kun hørt skal være bra fra en kompis, burde vel sjekke det ut!
Loggført

Adyton Imagic 2.0 TC, 2 AP Rhea II, Avid Acutus Reference SP, SME 309, Lyra Skala, Burmester 100, Adyton Cordis 1.7 Signature, Nordost Valhalla platespillerkabel, Nordost Red Dawn HT og XLR, skilletrafo til Odin 2,5m power til QB8 og 7 Magus med nye stikk til anlegget. Norsejumpers, Titan og Bronse Sort Kones. Aavik, Target
Sider: 1 ... 40 41 42 [43] 44 45 46 ... 89   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia