Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 ... 37 38 39 [40] 41 42 43 ... 89   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: KJOENIK's stereoanlegg  (Lest 75277 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Putting out fires, with gasoline

« Svar #780 Lagt ut: januar 02, 2010, 18:33:21 »

Kanskje dette kunne vært noe...

Ångstrom Research

Linjedel

Strøm

Ta en titt på hjemmesiden deres. Råeste innmatbildene jeg har sett!

http://www.angstromresearch.com/default_eng.html

Fint lite informasjon å finne på nettet. Liker utseendet, klassisk.
De stilte ut på high-end Munich 2009. Noen som hørte dette oppsettet?
http://www.abouthifi.com/events_more.php?s=sA nederst på siden

Tror dette er i prisklasse med Messenger preampen, minst. Eneste prisen jeg har funnet er på en EL84 forsterker (16 stk EL84, 32W), koster 28000 euro.

De har også en en-boks versjon av preampen (for studenter og trygdemottakere, åpenbart). Kanskje noe for deg Skink? Blunker

Edit. De har tilsvarende phono-forsterkere også. Virker ikke som om det er mulig å få den innebygget. Chassis'ene ganske godt stappet allerede...
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Medlem i Bergen Lydlaug OG Hornalliansen
Elektron
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

I flytsonen

« Svar #781 Lagt ut: januar 02, 2010, 18:57:35 »

Jeg var og besøkte standen deres under Munchenmessen i 2009. Små muligheter for lytting siden de var ute i hallen og ikke hadde eget lytterom. Egentlig en litt bortgjemt stand. Jeg kjente ikke til merket fra før men de ga inntrykk av kvalitet. Det både så og kjentes ut som om de var godt skrudde. Tafset jo litt på knotter og slikt og det virket veldig solid. Jeg mener bestemt at Hsobstad tok med noe materiale på disse som du sikkert kan få se på.

Elektron
« Nyeste redigering: januar 02, 2010, 20:07:40 av Elektron » Loggført

Hjemmeanlegget: Acapella High Violon Suboktave Bass MKlll, Cary 306 pro, Cary SLP05 preamp, Cary 211ae monoblokker, en kabel og to fra Celius , Cardas, Xindak og Viablue. Landanlegget: Marten MilesIII, DP6.12, EMC-1up, ArcamC31. Medlem av Fjellsiden Lydlaug.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #782 Lagt ut: januar 02, 2010, 19:15:29 »

Jeg var og besøkte standen deres under Munchenmessen i 2009. Små muligheter for lytting siden de var ute i hallen og ikke hadde eget lytterom. Egentlig en litt bortgjemt stand. Jeg kjente ikke til merket fra før men de ga inntrykk av kvalitet. Det både så og kjentes ut som de var godt skrudde. Tafset jo litt på knotter og slikt og det virket veldig solid. Jeg mener bestemt at Hsobstad tok med noe materiale på disse som du sikkert kan få se på.

Elektron

Ja, får ta en titt på brosjyrene. Vet du om det var noen priser der?
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Elektron
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

I flytsonen

« Svar #783 Lagt ut: januar 02, 2010, 20:06:34 »

Priser har jeg ikke men noen kjekke bilder vi tok på messen lar seg selvsagt gjøre.

Elektron
Loggført

Hjemmeanlegget: Acapella High Violon Suboktave Bass MKlll, Cary 306 pro, Cary SLP05 preamp, Cary 211ae monoblokker, en kabel og to fra Celius , Cardas, Xindak og Viablue. Landanlegget: Marten MilesIII, DP6.12, EMC-1up, ArcamC31. Medlem av Fjellsiden Lydlaug.
emokid
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Å

« Svar #784 Lagt ut: januar 02, 2010, 20:23:06 »

Spennende dette her. Sitter og ser på preamps selv, og har en effektforsterkerbattle på gang. Silver Night MK2 vs Pass First Watt F4, det er en relativt close match foreløpig. Trenger litt mer gain om det skal bli F4.

Hva har du prøvd av pre'er på dine Silver Night, og hva opplevde du?
Loggført

VPI Classic m\Lyra Argo i, Pass Labs Xono, Graaf GM13.5B, Accuphase A-45, Avantgarde Uno Nano.

Medlem av HornArrogansen.
mesut
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Hala Madrid!

« Svar #785 Lagt ut: januar 03, 2010, 02:15:05 »

jadis 80 (i sin opprinnelige form) mangler egde og tempo, og det samme gjelder de eldre vac-preampene.
bra på klassisk og akustisk, men kan fan ikke rocke.

det eneste spetakulære med jadisen, er prisen.

Og det baserer du på?
Det er nok er fordel å virkelig ha hørt utstyret. Nettopp slagkraft og åpenhet kjennetegner denne rør-preen. At den vokser ytterligere ved oppgradering er en annen sak. Effekttrinnene derimot er som du beskriver.

edit: Man må forholde seg til at dette gjerne er mer eller mindre gamle modeller med tildels ulik historikk og derfor ikke behøver å være identiske. Dette blir mye som å kjøpe veteranbil; den kan være totalrestaurert, i sliten originalstand eller kanskje kun et restaureringsobjekt. Man bør helst kjenne til en dyktig rør-guru for å holde en slik klassiker i topp trim.

Mvh. RS

hva jeg baserer uttalelsene mine på?
på å ha hørt 80'n, selvsagt.
4-5 ganger.
den ene gangen ble den direkte testet mot en cj premier 14.
jadisen var treigere enn premier 14, og det er ganske skremmende greier.
premier 14 er, til tross for sine attraktive attributter, ikke akkurat noen racer.

nå skal det sies at jeg kun har hørt 80'n i original stand, ikke moddet.
årgangen var sent-nittitalls (hvis jeg ikke husker feil).
riia'n i 80 har jeg aldri hørt, eieren syntes den var dårligere enn en ekstern riia han hadde, så han brukte den ikke.
etter noen måneder solgte han 80'n like godt til en kar i holland.
« Nyeste redigering: januar 03, 2010, 03:07:12 av Gago » Loggført

Medlem av Hornalliansen
Caporegime of NBPM
R.S.
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

The Cable Master

« Svar #786 Lagt ut: januar 03, 2010, 05:32:46 »

Første gang jeg hørte Jadisen var den også temmelig middelmådig.  Etter en omfattende service ble jeg bedt tilbake og nå var den rett & slett rå, da spesielt via riaa.(ja, det rimte) Brutalt dynamisk og så åpen at man fikk lyst til å spasere inn i lydbildet.
  Ikke tvil om at den kan, men mitt inntrykk er at dette er rør for viderekomne inkl. servicemann.

Mvh. RS
Loggført

Trollmannens hule

For those who understand, no explanation is necessary, for those who don’t, none is possible
Karlinn
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Gizmonaut

« Svar #787 Lagt ut: januar 03, 2010, 19:52:51 »

en til
http://www.lammindustries.com/PRODUCTS/L2descr.html

http://www.lammindustries.com/PRODUCTS/LP2descr.html
Loggført

a gizmologist in hyperdimensional reality
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #788 Lagt ut: januar 03, 2010, 20:38:51 »

Ja den må med.

Lamm L2

Kommer det kanskje en test av denne i neste Fidelity?
Loggført

Nils

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #789 Lagt ut: januar 03, 2010, 20:52:41 »

Spennende dette her. Sitter og ser på preamps selv, og har en effektforsterkerbattle på gang. Silver Night MK2 vs Pass First Watt F4, det er en relativt close match foreløpig. Trenger litt mer gain om det skal bli F4.

Hva har du prøvd av pre'er på dine Silver Night, og hva opplevde du?

Jeg har kun brukt Audion sin egen Premier Phono med Silver Night. Det fungerte (naturligvis får man vel nesten si) veldig bra. Det er da to veldig forskjellige forsterkere det står mellom (F4 er transistor?). Lyden er kanskje ikke forskjellig??

Blir nok testet litt forskjellige forforsterkere med Golden Dream nå på ny-året.

...mitt inntrykk er at dette er rør for viderekomne inkl. servicemann.

Mvh. RS

Oohlala, det høres ikke ut som meg.

Forøvrig må jeg nok ha en pre med futt og fart. Hvis ikke vil pre'en redusere et av de store attributtene til forsterkerne, nemlig fart, rytme og tempo (det er vel det engelskmennene kaller FaRT...).

Edit.

Lekre bilder Elektron. Kanskje jeg burde bli med på messa i år... Kult
Loggført

Nils

Elektron
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

I flytsonen

« Svar #790 Lagt ut: januar 07, 2010, 18:58:08 »

Kommer til et sted nær deg Kjoenik, sjekk pm

Elektron
« Nyeste redigering: januar 07, 2010, 20:59:16 av Elektron » Loggført

Valentino
Æresmedlem
Utlogget Utlogget

^Das ist kein Mann!

« Svar #791 Lagt ut: januar 07, 2010, 20:20:20 »

(det er vel det engelskmennene kaller FaRT...).

Full Fart var gjengs Schlumberger-engelsk da jeg jobbet på sjøen for dem.
Loggført

Vik fra meg, O kjetterske Vranglærere! Jeg hører forskjell på alt! Halleluja!
Anleggstråd: Bipolare Valentinos drodleDipol
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #792 Lagt ut: januar 07, 2010, 23:29:29 »

(det er vel det engelskmennene kaller FaRT...).

Full Fart var gjengs Schlumberger-engelsk da jeg jobbet på sjøen for dem.
Gliser

Kommer til et sted nær deg Kjoenik, sjekk pm

[ ERROR: SPECIFIED ATTACHMENT MISSING ]
Elektron

Ble tipset av kontakter i miljøet for en tid siden. Har naturligvis sikret meg billett.
Anbefales på det sterkeste! Så lenge man har et åpent sinn, og ikke har lett for å få mareritt, er en live opptreden med The Residents en opplevelse for livet.
Loggført

Nils

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #793 Lagt ut: januar 07, 2010, 23:32:53 »

Har forøvrig blitt den første i verden som har fått se bilder av innmaten i den nye Uno pre-ampen fra Audion. Dette er en en-boks versjon av Quattro.
Audion håper å ha denne klar til Heathrow og Munchen messene.
Spennende!
Loggført

Nils

impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Skribent i Fidelity og medlem av Hornalliansen.

« Svar #794 Lagt ut: januar 07, 2010, 23:33:39 »

Dæven! Residents live!! Det er saker!! Jeg har sagt det før, doktor. De har utsøkt smak! Gliser
Loggført

- Wilson Benesch ACT One Turntable / Koetsu Urushi/Dynavector xx2
- TentLabs drivverk / APL Dac-S 
- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- 300B S.E.T. m. WE og Hørning OPT
- Impulse H2 Oblivion 
- Oblivion Energetic kabling 
- Base, Celius netttfilter

Det er makt i de foldede horn !
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #795 Lagt ut: januar 08, 2010, 00:13:22 »

Dæven! Residents live!! Det er saker!! Jeg har sagt det før, doktor. De har utsøkt smak! Gliser
Takk det samme, monsigneur! Blunker

Har sett dem live to ganger tidligere, så dette gleder jeg meg til.
De kommer til Sentrum scene dagen etter, 2.mai...
Du kan jo prøve å få intervjue dem for Fidelity Gliser

De har stilt opp på intervju tidligere.
Her kan du se hvordan det gikk...

Gliser Gliser
Loggført

Nils

impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Skribent i Fidelity og medlem av Hornalliansen.

« Svar #796 Lagt ut: januar 08, 2010, 00:16:18 »

Frrrristende...men kanskje ingen god ide, alt tatt i betraktning. Gliser
Loggført

- Wilson Benesch ACT One Turntable / Koetsu Urushi/Dynavector xx2
- TentLabs drivverk / APL Dac-S 
- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- 300B S.E.T. m. WE og Hørning OPT
- Impulse H2 Oblivion 
- Oblivion Energetic kabling 
- Base, Celius netttfilter

Det er makt i de foldede horn !
mesut
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Hala Madrid!

« Svar #797 Lagt ut: januar 08, 2010, 00:33:19 »

Har forøvrig blitt den første i verden som har fått se bilder av innmaten i den nye Uno pre-ampen fra Audion. Dette er en en-boks versjon av Quattro.
Spennende!

tøft!
ser det bra ut? fikk du sett noe av utsiden på boksen?
lurer fælt på hvor mye av lyden fra quattro-4 audion har klart å klemme inn i denne boksen.
den skal visstnok ha fjernkontroll også. nice.
Loggført

Medlem av Hornalliansen
Caporegime of NBPM
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #798 Lagt ut: januar 08, 2010, 01:10:11 »

Spennende!

tøft!
ser det bra ut? fikk du sett noe av utsiden på boksen?
lurer fælt på hvor mye av lyden fra quattro-4 audion har klart å klemme inn i denne boksen.
den skal visstnok ha fjernkontroll også. nice.

Bare bilder av innmaten. Det er en prototype. Håper de får laget et lekkert chassis til den.
Fjernkontroll er absolutt ikke å forakte, selv om man jo har vent seg til å leve uten.

Forforsterkeren testes nå. De forventer at den vi spiller på linje med to-boks versjonen, men innser at det vil bli vanskelig/umulig å få den like tyst som 4-boks versjonen.

Jeg må si at jeg aldri har forstått hvorfor 2-boks versjonen har delt høyre og venstre linjetrinn inkl hver sin psu i to bokser, istedenfor å ha hele linjetrinnet i samme boks, gjerne separert med kobber, og psu i separat boks.

Premium plus, versjonen over min, har linjetrinn i en boks og psu i en annen...

Er det noen god grunn til dette?
Loggført

Nils

mesut
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Hala Madrid!

« Svar #799 Lagt ut: januar 08, 2010, 01:21:37 »

Jeg må si at jeg aldri har forstått hvorfor 2-boks versjonen har delt høyre og venstre linjetrinn inkl hver sin psu i to bokser, istedenfor å ha hele linjetrinnet i samme boks, gjerne separert med kobber, og psu i separat boks.

Premium plus, versjonen over min, har linjetrinn i en boks og psu i en annen...

Er det noen god grunn til dette?

vel, beinhard 100% vaskekte dual mono er jo puristenes våte drøm.
premier plus har jo delt pot for begge kanaler, mens quattro-2 har en pot for hver kanal.
i quattro-4 tok de den helt ut, og flyttet psu'ene over til to separate bokser. 

hvis den nye 1-boks løsningen låter like bra som quattro-2, så har audion lykkes stort, imo.
det skal vel vanskelig gjøres å designe noe som låter like bra som quattro-4 i en boks.

det eneste som har holdt meg fra quattro, har vært dual pot.
liker ikke sånt, siden jeg er mer pragmatisk enn puristisk.
tror den nye quattro-erstatteren blir veldig bra, jeg.

Loggført

Medlem av Hornalliansen
Caporegime of NBPM
Sider: 1 ... 37 38 39 [40] 41 42 43 ... 89   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia