Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 89   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: KJOENIK's stereoanlegg  (Lest 75275 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Pengvim
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg tror det ikke før jeg hører det.

« Svar #60 Lagt ut: oktober 10, 2007, 23:37:53 »

bra match det der. hva er vinner du på å ha delefilter i egne bokser egentlig?

Yeah, I'm good. Gliser

Joda, du har delvis rett.
Det er Living Voice Avatar OBX-R, med tilhørende eksterne delefiltre.

Living Voice Auditorium Avatar OBX-R om jeg får be. det er da det fullstendige navnet! Blunker
Loggført
tkr
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Wehret den Anfängen

« Svar #61 Lagt ut: oktober 10, 2007, 23:41:41 »

Utsøkt!!
                          mvh
Loggført

"If you want a friend, buy a dog" -Gordon Gekko

Musikkserver-Mac Mini-Metric Halo ULN-8-CJ ET 250S + CJ Premier 350 SA-Overkill Encore
Micro Seiki RX-RY-RZ 1500-SME V-Koetsu Urushi-CJ Premier 15- MH ULN-8-osv....
Apogee Big Ben digitalklokke
Kabler
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Putting out fires, with gasoline

« Svar #62 Lagt ut: oktober 10, 2007, 23:49:00 »

Yeah, I'm good. Gliser

Joda, du har delvis rett.
Det er Living Voice Avatar OBX-R, med tilhørende eksterne delefiltre.

Living Voice Auditorium Avatar OBX-R om jeg får be. det er da det fullstendige navnet! Blunker
Hehe, jo hvis du insisterer.

Utsøkt!!
                          mvh

Tusen takk TKR!
Jeg tenker å invitere lauget hit, før jul forhåpentligvis. Jeg klarer jo aldri å komme meg på møtene deres...og jeg har jammen ikke anledning neste gang hos deg heller...
Men jeg må få hørt oppsettet ditt en gang. SOA skryter voldsomt Osteaktig
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Medlem i Bergen Lydlaug OG Hornalliansen
impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Skribent i Fidelity og medlem av Hornalliansen.

« Svar #63 Lagt ut: oktober 10, 2007, 23:54:21 »

Dette var jo griselekkert, Kjoenik! GRATULERER! Visste jo at du har god smak,da... Gliser Og jaggu matcher de finishen på lyttestolen. Tilfeldig?? Neppe. Gliser
« Nyeste redigering: oktober 11, 2007, 12:49:44 av impulse » Loggført

- Wilson Benesch ACT One Turntable / Koetsu Urushi/Dynavector xx2
- TentLabs drivverk / APL Dac-S 
- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- 300B S.E.T. m. WE og Hørning OPT
- Impulse H2 Oblivion 
- Oblivion Energetic kabling 
- Base, Celius netttfilter

Det er makt i de foldede horn !
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #64 Lagt ut: oktober 11, 2007, 00:01:11 »

Hm, litt mørke de der.

Har flyttet de mye rundtomkring. Nå står de en meter fra veggen, med omkring tre meters mellomrom, tweeterne mot midten (som anbefalt i manualen), og med kraftig toe-in. Diskanten krysser et sted like foran hodet mitt (igjen, som anbefalt i manualen). Foreløpig er dette den beste plasseringen jeg har funnet.
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Pengvim
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg tror det ikke før jeg hører det.

« Svar #65 Lagt ut: oktober 11, 2007, 00:17:31 »

digg, digg, digg! Glad
Loggført
kbwh
Gjest
« Svar #66 Lagt ut: oktober 11, 2007, 00:22:02 »

Praktfullt! Jeg har også fått meg kasser bak høyttalerne, forresten.
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #67 Lagt ut: oktober 11, 2007, 00:26:01 »

Praktfullt! Jeg har også fått meg kasser bak høyttalerne, forresten.
Forklar!
Loggført

Nils

kbwh
Gjest
« Svar #68 Lagt ut: oktober 11, 2007, 00:34:49 »

I din tråd? Ok. Basskuber. Splunka nyutviklet resonansfri trykkammersak med 2 12" i bipol. Hver kube trekkes av 500 klasse D-watt og kontrolleres via en digital Behringer delefilter/EQ-boks. Sf-ene har fått 4.ordens aktiv/passiv avskjæring. Løsningen produseres av vår alles theStig.
Pauker med kropp! Kontrabasser med kasse!

Nuvel. Det er din tråd. De LV-ene gjorde seg virkelig i valnøttfiner!
Loggført
Hagto
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Dyr hifi er ingen garanti for lykkeligere hifi

« Svar #69 Lagt ut: oktober 11, 2007, 00:49:06 »

Takk for svar og gratulerer med meget gode høyttalere!
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #70 Lagt ut: oktober 11, 2007, 00:52:21 »

I din tråd? Ok. Basskuber. Splunka nyutviklet resonansfri trykkammersak med 2 12" i bipol. Hver kube trekkes av 500 klasse D-watt og kontrolleres via en digital Behringer delefilter/EQ-boks. Sf-ene har fått 4.ordens aktiv/passiv avskjæring. Løsningen produseres av vår alles theStig.
Pauker med kropp! Kontrabasser med kasse!

Nuvel. Det er din tråd. De LV-ene gjorde seg virkelig i valnøttfiner!
Takk for det Valentino.
Hva kan jeg si...wow...vil tro at det kan få litt av hvert til å vibrere ja.
Det er bare å snakke i vei i denne tråden her.
Når man inviterer til fest er det jo hyggelig når praten går Glad
Loggført

Nils

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #71 Lagt ut: oktober 11, 2007, 11:42:45 »

Man fjerner delefiltereret fra vibrasjoner som oppstår i kabinettet. Jeg skal snekre en løsning som gjør at delefilterne kan stå trygt på høykant ved siden av høytalerne.
Loggført

Nils

Fosse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

'Cause tramps like us, baby we were born to run

« Svar #72 Lagt ut: oktober 11, 2007, 12:01:18 »

Ohlalal, dette var lekkert. Flott finish og herlige høyttalere.
Jeg hørte en mindre/tidligere utgave i Horten ved en tidligere anledning. Fikk ikke hørt mye, men jeg likte svært, svært godt det jeg hørte. Nei, dette var saker, gratulerer.

Valnøtt er jo bare lekkert!!!!
Loggført

Anlegg 1|Avid Acutus Reference SP|DV507MKII|J.A. MC2 Finish Gold|SME 20/2|SME V-D|Dynavector XV-1s|Rouge Ares|Bent Mu|MA Cotter MKII|Altec 4722|Mac mini|Weiss Minerva|Hovland HP-100|Graaf GM20 Mono|Merlin VSMXe|2XAudio Physics LunaII|Cardas Golden Ref|DaaD
Anlegg 2|DacMagic|Unison Research Unico SE|Totem mod. 1 sign.
Erland
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #73 Lagt ut: oktober 11, 2007, 12:04:19 »

Flott utstyr i et vakkert hjem - gratulerer KJOENIK!

Veldig hyggelig tråd forresten Glad
Loggført

Member of NBPM
impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #74 Lagt ut: oktober 11, 2007, 12:56:16 »

Blir jo litt nysgjerrig på prosessen som førte fram til at det er akkurat Living Voice  Auditorium Avatar OBX som forskjønner ditt vakre lytterom, da... Lyst til å tegne og fortellle litt, Kjoenik? Det skal jo LITT til for å gi Reference3A reisepass, mener jeg....
« Nyeste redigering: oktober 11, 2007, 13:14:27 av impulse » Loggført

- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- Impulse H2 Oblivion 

kbwh
Gjest
« Svar #75 Lagt ut: oktober 11, 2007, 13:01:50 »

Ja, og hvor reiser Ref. 3A? Tilbake til Lin?
Loggført
emotikon
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Er det rart det bikker over av og til....?

« Svar #76 Lagt ut: oktober 11, 2007, 13:02:44 »

Blir jo litt nysgjerrig på prosessen som førte fram til at det er akkurat Living Voice  Auditorium Avatar OBX som forskjønner ditt vakre lytterom, da... Lyst til å tegne åog fortellle litt, Kjoenik? Det skal jo LITT til for å gi Reference3A reisepass, mener jeg....

Har Lin fått viljen sin...?  Glad
EDIT:
Valentino ble før meg..

Gratulerer med nydelig lytterom og utstyr.
(jeg sitter i en mørk kjeller....)

Du kan med andre ord se fram til en aldeles nydelig vinter, der lysforhold er med på å skape stemning til musikken.
ENJOY!
Loggført

mvh
emotikon

"Without music, life would be an error."
- Nietzsche

‎"Too many pieces of music finish too long after the end."
- Igor Stravinsky
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #77 Lagt ut: oktober 11, 2007, 13:16:29 »

Tusen takk!
MEN, nå skal jeg fortelle dere litt om hvordan det låter, og sammenligne lyden jeg har nå med den jeg hadde med ref 3A.

Grunnen til at jeg skiftet høytalere, på tross av at jeg var fornøyd, var vel i bunn og grunn at jeg ønsket å bli mer fornøyd Øyerulling Savnet muligens litt mer autoritet i de lavere frekvensene, er ikke helt sikker. Hadde lest en hel del omtaler av Living Voice, og Living Voice med Kondo elektronikk, og jeg må si at jeg ble veldig nyskjerrig på hva det var som fikk erfarne hifi-journalister til å gå helt av hengslene og snakke om opplevelser som forandret livene deres, og denslags Gliser
Jeg var selvfølgelig oppmerksom på at deler av dette kunne skyldes Kondoelektronikk til over 1 million (bi-amping med KondoKSL Gakuoh monoblokker Sjokkert), men det gav jo en viss indikasjon på hva potensialet i høytalerne var...

Det som jeg opplever nå med LV er at lydbildet er noe bredere og helt klart dypere. Det er mer luft rundt utøverne. Oppløsningen oppleves også å være noe høyere, men ikke nødvendigvis bedre. Ref 3A var mer enn nok oppløst.
Lydbildet med Ref3A er høyere, og oppleves som mer omsluttende.
Lyden med LV er mer "analytisk" (husk at nå sammenligner jeg med Ref3A...så alt jeg nevner blir relativt), jeg opplever en mild grad av lyttetretthet, diskanten, ellerøvre mellomtone, jeg er ikke helt sikker på hva det er, blir litt slitsom, og det er noen resonanser i nedre mellomtone, eller muligens øvre bass, som blir litt ubehagelig for øret.
Jeg blir ikke helt klok på lyden fra LV. Jeg opplever den som mer oppløst, samtidig som jeg opplever at mellomtonen er mer innelukket.
Ref3A hadde en vanvittig mellomtone. Når Itzhak Pearlman spilte Pablo De Sarasates "Zigeunerweisen OP.20". På slutten av dette følsomme stykket er det et klimaks hvor Pearlman virkelig rocker med fiolinen og plukker strenger så det holder, og denne lyden av plukkede strenger, den er så vidunderlig dynamisk og levende med Ref3A. Med LV er det hele mer reservert, og magien slippes ikke løs.
Det er mye det samme med kontrabass, selv om forskjellene nok er litt mindre. Men Ref3A produserer virkelig denne palpable lyden som man nærmest kan ta og føle på.
Hemmeligheten til Ref3A ligger nok i mellomtoneelmentet i flettet karbon som er veldig lett og stivt, og som kun er festet i ytterkanten. På fabrikken til Ref3A er det èn person som kun har ansvaret for dette elementet.
Dette og det faktum at det ikke finnes noe delefilter, tror jeg, gir denne usedvanlig realistiske lydgjengivelsen.

Loggført

Nils

impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #78 Lagt ut: oktober 11, 2007, 13:23:40 »

Her kan nok rommet ditt ha endel å si, Kjoenik. Var Avatarene nye elller demobrukt? De er jo ikke akkurat kjent for å gå seg til i løpet av et kvarter, nemlig...
Må forresten si meg veldig enig i den panegyriske omtalen av dine Ref 3A. Pizzicato som truer med å justere hårfestet er saker! Gliser
Loggført

- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- Impulse H2 Oblivion 

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #79 Lagt ut: oktober 11, 2007, 13:29:27 »

Hva er konklusjonen da...?
Slik det er nå, hadde jeg nok bedre lyd med Ref3A.
MEN, jeg har fremdeles troen på Living Voice. Om en 20-års tid, når jeg kan kjøpe Kondo elektronikk, skal dette nok bli bra Blunker

Nei, det jeg lurer på nå er om system-matchen kanskje ikke er helt tilstede lenger.
C-J CAV50 og Ref3A var tydeligvis en særdeles vellykket kombinasjon.
Nå er det jo slik at Living Voice sine høytalere, ifølge det jeg har lest, er "voiced" for 300B forsterkning.
Hva tror dere lærde?
Er det 300B, evt.211, som skal til?

Valentino, Ref3A, med stativer, ble tatt i innbytte hos Audioart. Men ikke si det til noen, for det kan være jeg kjøper dem tilbake, for å sikre meg, hvis jeg ikke lykkes med mitt nåvørende prosjekt... Blunker
Loggført

Nils

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 89   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia