Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 [2] 3 4 5 ... 89   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: KJOENIK's stereoanlegg  (Lest 75273 ganger)
0 Medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Putting out fires, with gasoline

« Svar #20 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:11:11 »

Joda Parelius.
Jeg har plater.
Her er de

Noen av dem hadde smuss på seg, så da måtte det skaffes en slik

Hadde 50 nye innercover liggende,men nå er jeg nesten tom, så jeg håper acoustic sounds ekspederer mammutordren din med ekspressfart Gliser
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Medlem i Bergen Lydlaug OG Hornalliansen
kbwh
Gjest
« Svar #21 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:16:54 »

Det fryder meg alltid å se omslagsryggene til Deutche Grammofon. Er det Ikea Expedit de deler rom i? Pent er det!
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #22 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:23:13 »

Mannestolen over alle mannestoler er også til stede bak Glavaen, ser jeg. Jeg vil anta at du har lang ledning til dine Beyerdynamic?

Ikke lang nok desverre. Men jeg har en annen stol som er lettere å flytte, og den bruker jeg når det skal lyttes i hodetelefoner. Vet an noen av dere er interessert i interiør, så jeg slenger ved et par bilder av den.

Kjøpt på messe "Fremtiden antikviteter" i København.
Den har visstnok en svensk designer, men det er ikke Dux. Hvis noen kjenner til ovhavet til denne stolen setter jeg pris på om dere gir lyd fra dere.

Valentino, det er IKEA expedit ja. Og idet jeg skriver dette, og kaster et blikk på reolen, ser jeg at den er i ferd med å klappe sammen på midten. Fy fasan, jæklar..! Den skulle nok hatt noen bein på midten. Jaja...får vel kjøpe en ny reol da, og bruke alle beina som står på denne. Med åtte bein burde den tåle vekten!
« Nyeste redigering: oktober 10, 2007, 15:31:52 av kjoenik » Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Fosse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

'Cause tramps like us, baby we were born to run

« Svar #23 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:25:15 »

God smak!!!!
Loggført

Anlegg 1|Avid Acutus Reference SP|DV507MKII|J.A. MC2 Finish Gold|SME 20/2|SME V-D|Dynavector XV-1s|Rouge Ares|Bent Mu|MA Cotter MKII|Altec 4722|Mac mini|Weiss Minerva|Hovland HP-100|Graaf GM20 Mono|Merlin VSMXe|2XAudio Physics LunaII|Cardas Golden Ref|DaaD
Anlegg 2|DacMagic|Unison Research Unico SE|Totem mod. 1 sign.
kbwh
Gjest
« Svar #24 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:28:09 »

Ja! Er det kalket furu på gulvet?
Loggført
Pengvim
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg tror det ikke før jeg hører det.

« Svar #25 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:31:57 »

den stolen så veldig komfortabel. var'n dyr? Kult
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #26 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:35:42 »

Takk Fosse! Setter ekstra pris på komplimenter fra arkitekten, og jeg har jo sett hvordan du har det hjemme hos deg.

Bildet er fra leiligheten i København. Der er det ganske vanlig med lutede furugulv. Dem holder man rene med hvitvask, altså hvit grønnsåpe Øyerulling Passer best for single/par uten barn...
Loggført

Nils

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #27 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:37:50 »

Nei, ikke så ille.

Hmm, har jeg flere bilder mon tro Glad
Loggført

Nils

impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Skribent i Fidelity og medlem av Hornalliansen.

« Svar #28 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:44:49 »

Dette er jo riktig så lekkert og smakfullt da, Kjoenik...! Nesten så jeg kunne ha kjøpt det selv! (Og det gjelder både anlegget og møblene.. Osteaktig)
Dessuten har du jo endelig fått deg et hus som står til kvaliteten på utstyret, og det er jo som kjent ikke helt uviktig..Gratulerer med ei ny stove! (Dialektbruken henspeiler på en liten intern spøk jeg har gående med en av de andre besøkende på denne flotte tråden... Blunker)

Jeg savner riktignok et skikkelig bilde av denne legendariske lyttestolen din. Den er jo "way too cool" til bare å kunne skimtes i bakgrunnen!

Den andre stolen ser veldig ut som en Bruno Mathsson-kreasjon, nesten som en variant eller tidlig skisse på "Jetson".
Loggført

- Wilson Benesch ACT One Turntable / Koetsu Urushi/Dynavector xx2
- TentLabs drivverk / APL Dac-S 
- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- 300B S.E.T. m. WE og Hørning OPT
- Impulse H2 Oblivion 
- Oblivion Energetic kabling 
- Base, Celius netttfilter

Det er makt i de foldede horn !
Pengvim
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg tror det ikke før jeg hører det.

« Svar #29 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:47:18 »

Nei, ikke så ille.

Hmm, har jeg flere bilder mon tro Glad

kanskje jeg må kjøpe meg noe slikt når jeg får meg leilighet.. Kult
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #30 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:56:59 »

"Nesten så jeg kunne kjøpt det selv"...haha, den var god. Du har jo hatt en laaang finger med i spillet ved utvelgelse av et par av hovedkomponentene i anlegget Gliser Takker så mye for de rådene, for de var veldig gode.
Nå har jeg imidlertid gjort noe på egenhånd. Men jeg tror du vil bifalle det... Blunker

Ang. stolen. Det er Dux som har produsert trekket. Men da jeg var i kontakt med Dux var det ingen som kunne gi ytterligere opplysninger om opphavsmannen, The Mysterious DesignerX Øyerulling

I take requests, så bilder av Eames'n knipses ved anledning Glad

Litt mer forsterker

Loggført

Nils

Kjetil_M
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Musikk - skyller vekk støvet fra hverdagslivet

« Svar #31 Lagt ut: oktober 10, 2007, 15:59:46 »

Kanon lekkert KJOENIK. Hadde vært kjekt å få hørt hvordan det låter også.
Fantastisk utsikt har du også.

Mvh
Kjetil
Loggført

Kilde:Wilson Benesch full circle, EMM Labs CDSD & DAC6e SE Riaa:Whest PS.20 Kabler:Silver Renaissance, Tara Labs,Audience AU24,cardas Strøm:Transparent Super,furutechAmp:Hovland hp200p og Atma-Sphere S30(og Ars sonum filarmonia Se)Høyt:Merlin VSM MXe(M Dual ops super bam)
impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #32 Lagt ut: oktober 10, 2007, 16:01:27 »

Hehehe.. Bare hyggelig, Kjoenik. Det er vel sånn at jeg anbefaler ting jeg faktisk kunne tenkt meg selv... Blunker
Er det nyinvesteringer på gang? La meg gjette....
Ny arm? Og da fra Tom Fletcher?
Loggført

- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- Impulse H2 Oblivion 

kbwh
Gjest
« Svar #33 Lagt ut: oktober 10, 2007, 16:02:44 »

Kikker på bildene en gang til og ser at nyhuset har eikeparkett. Hvor ofte har jeg ikke blitt berømmet for min sans for detaljer, samt kritisert for å sette dem isammenheng!

Fin tohøgda stove dette her. Du kunne arrangere coctailparty, kjoenik! Da kunne herrene samtale om hifi og musikk på det jeg mener å huske fra en tidligere akustikktråd er mezzaninen. Kvinnene kunne røke sigar på balkongen imens.
Loggført
Hagto
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Dyr hifi er ingen garanti for lykkeligere hifi

« Svar #34 Lagt ut: oktober 10, 2007, 16:04:12 »

Detta var gøy!
Fantastisk flott anlegg og leilighet. Skulle virkelig likt å hatt litt av all luftigheten du har i leiligheten din.
Ble også litt interressert i platevaskeren din, hva er det for noe, og er du godt fornøyd med den?
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #35 Lagt ut: oktober 10, 2007, 16:24:15 »

Kikker på bildene en gang til og ser at nyhuset har eikeparkett. Hvor ofte har jeg ikke blitt berømmet for min sans for detaljer, samt kritisert for å sette dem isammenheng!

Fin tohøgda stove dette her. Du kunne arrangere coctailparty, kjoenik! Da kunne herrene samtale om hifi og musikk på det jeg mener å huske fra en tidligere akustikktråd er mezzaninen. Kvinnene kunne røke sigar på balkongen imens.
Du har jammen god husk Valentino Sjokkert Det er en mezzanin ja, i et tre etasjes rekkehus. Det er bare å komme på besøk herrer, så skal jeg ha sigarene og drikken klar (det er single malt vi drikker, er det ikke... Blunker) Damer får dere skaffe selv...

Takk Hagto! Kjekt at jeg kan underholde den ubestridte kongen av bildetråder Osteaktig
Vaskeren er en Clearaudio smart matrix, halvautomatisk. Den snurrer begge veier, har sensor som stenger ned maskinen hvis den går varm (har ikke opplevd det enda...), og sensor som stenger ned maskinen hvis avfallsbeholderen blir for full. Motoren er still, men sugeren bråker minst like mye som støvsugeren min. Alikevel sies den å være stillere enn andre vaskere i prisklassen Øyerulling
Den fungerer veldig bra, og platene mine blir blanke og fine.
5000,- på hifi-centerkjeden.
Loggført

Nils

kbwh
Gjest
« Svar #36 Lagt ut: oktober 10, 2007, 16:41:30 »

Trehøgda?! Jeg skal si! Vi drikker malt ja.

Den platevaskeren tåler å stå framme også. Det er ikke alle slike man kan si det samme om.

Hvordan går symbiosen barn og grammofon i det kjoenikske hjem? Hos oss måtte både lokk, lås og slå til.
Loggført
Fosse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

'Cause tramps like us, baby we were born to run

« Svar #37 Lagt ut: oktober 10, 2007, 16:51:07 »

Skikkelig kosetråd, sånt kan jeg like.

Matrixen ser flott ut. En slik kunne du trenge Hagto. Selv har jeg VPI, men det ser ut til at Clearaudioen er penere å se på i hvert fall. Funksjonsmessig er de vel ikke så ulike, selv om Clearaudio tydeligvis har noen flere funksjoner, som sikkert ikke gjør skade.

Dette var skikkelig pent. Herlig rom.
Loggført

Anlegg 1|Avid Acutus Reference SP|DV507MKII|J.A. MC2 Finish Gold|SME 20/2|SME V-D|Dynavector XV-1s|Rouge Ares|Bent Mu|MA Cotter MKII|Altec 4722|Mac mini|Weiss Minerva|Hovland HP-100|Graaf GM20 Mono|Merlin VSMXe|2XAudio Physics LunaII|Cardas Golden Ref|DaaD
Anlegg 2|DacMagic|Unison Research Unico SE|Totem mod. 1 sign.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #38 Lagt ut: oktober 10, 2007, 16:58:31 »

Trehøgda?! Jeg skal si! Vi drikker malt ja.

Den platevaskeren tåler å stå framme også. Det er ikke alle slike man kan si det samme om.

Hvordan går symbiosen barn og grammofon i det kjoenikske hjem? Hos oss måtte både lokk, lås og slå til.
Vel, den henger jo høyt på veggen. Det jeg gruer meg til er når de skal begynne med bursdagsbesøk. Ser for meg viltre 30-kilos guttunger som henger å dingler i "håndtakene" på platespillerhyllen.
Det er verre med 1,5 åringen. En dag jeg kom hjem lå et av rørene på hyllen ved siden av forsterkeren. Etter dette forsøkte jeg å få henne til å brenne seg på rørene, men hun er for smart, så det funket ikke. Men nå virker det heligvis som om hun har mistet interessen.
Du vet jo litt om dette Valentino, og det har jeg lest at mange av dere andre også vet...Jaja, men de er jo herlige også disse ungene.
Loggført

Nils

impulse
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #39 Lagt ut: oktober 10, 2007, 17:03:49 »

Vi vet, Kjoenik. Og ikke minst har vi fått betale dyrt for erfaringene. Men likevel, unger er fantastiske.
Loggført

- Denon TU 850 
- Hovland HP 100i MC 
- Impulse H2 Oblivion 

Sider: 1 [2] 3 4 5 ... 89   Til toppen
  Skriv ut