Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 ... 54 55 56 [57] 58 59 60 ... 89   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: KJOENIK's stereoanlegg  (Lest 75283 ganger)
0 Medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Putting out fires, with gasoline

« Svar #1120 Lagt ut: mai 24, 2010, 21:36:53 »

Tygg på denne, tøsedrenge Gliser

Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Medlem i Bergen Lydlaug OG Hornalliansen
olllie
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

Allways on the mowe....

« Svar #1121 Lagt ut: mai 24, 2010, 21:56:11 »

Dette musikkeksemplet er sikkert det værste du kunne finne, Kjoenik. Men jeg synes det er kjekt at du liker søte syngedamer. Du vet, de er der for vår skyld. Glad Glad

Olllie
Loggført

Musical Life platespiller og Clearaudio pickup- Audio Pro trådløst nettverk -Accustic Arts CD/DAC-Oppo blu-ray-Samsung TV-Sanders Sound System forsterking, høytalere og kabling.
Proffen
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

You`ll never walk alone

« Svar #1122 Lagt ut: juni 02, 2010, 13:02:01 »

Har du fått testet ut Carlsson i stuen da, Kjoenik?
Anbefaler deg å gjøre det.... Gliser
(kan hende du blir mer enn litt overrasket...)

mvh
Proffen
Loggført

Audion Silver Night 300B pp/BAT VK200/Vincent SP996,BAT VK30,Esoteric SA10,Sonos zp90,RN Duo,MF x-24k,Audio-gd Fun/Citypulse da7.2x,Sony DVP NS999, Sennheiser hd380 pro,AKG K400&K240,AT ATH-M50,Larsen 6,BKS 107S, Sense DIY:DAC/rørbuffer,ht-,signal- og coaxkabler,rack,A`quest Opti-link 3,WhiteZombie 0.0, Anticables rca
Nido
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #1123 Lagt ut: juni 02, 2010, 14:03:42 »

@teste ut carlsson i stuen; designet er laget for å fungere optimalt i "normale rom"; dvs firkantet og normal takhøyde, helst inntil side/bakvegg. Hadde selv et par OA 58 i stue liknende med kjoenik sin (stor takhøyde, skrått mm), dette funket ikke optimalt. Da jeg flyttet dem i mindre og egnet rom derimot Glad

alt i beste mening!
Loggført

vinyl mac rør horn diy
Proffen
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

You`ll never walk alone

« Svar #1124 Lagt ut: juni 04, 2010, 10:18:06 »

@teste ut carlsson i stuen; designet er laget for å fungere optimalt i "normale rom"; dvs firkantet og normal takhøyde, helst inntil side/bakvegg. Hadde selv et par OA 58 i stue liknende med kjoenik sin (stor takhøyde, skrått mm), dette funket ikke optimalt. Da jeg flyttet dem i mindre og egnet rom derimot Glad

alt i beste mening!

Hva var det som ikke "funket optimalt" da, Nido? Bare sånn fordi det er greit med bakgrunnen.
Godt mulig at de ikke vil funke i alle rom...

mvh
Proffen
Loggført

Audion Silver Night 300B pp/BAT VK200/Vincent SP996,BAT VK30,Esoteric SA10,Sonos zp90,RN Duo,MF x-24k,Audio-gd Fun/Citypulse da7.2x,Sony DVP NS999, Sennheiser hd380 pro,AKG K400&K240,AT ATH-M50,Larsen 6,BKS 107S, Sense DIY:DAC/rørbuffer,ht-,signal- og coaxkabler,rack,A`quest Opti-link 3,WhiteZombie 0.0, Anticables rca
Nido
Hifi-entusiast
Utlogget Utlogget

« Svar #1125 Lagt ut: juni 04, 2010, 10:45:47 »

...er ikke helt stødig i teorien (men det ligger slikt på carlssonplanet om jeg husker rett); fritt etter hukommelsen har det med spredning- og refleksjonsforhold ift vegg/tak. I mitt tillfelle manglet det blant annet substans/fylde pluss det vanskelige, udefinerbare om at "noe ikke var helt riktig". I stuen (ikke ulik din proffen) til kameraten min som kjøpte disse satt alle parametre som en kule.

Loggført

vinyl mac rør horn diy
Proffen
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

You`ll never walk alone

« Svar #1126 Lagt ut: juni 04, 2010, 13:11:45 »

Den er grei, vøtt.......... Gliser

mvh
Proffen
Loggført

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1127 Lagt ut: juni 04, 2010, 21:49:04 »

Men på kveldene er det musikk som gjelder Blunker

Nå om dagen går det mye i britisk musikk fra 80-tallet. Mye artig der!
Loggført

Nils

Lector CDP7 TL, Lenco PTP4, Kuzma 4Point/Lyra Titan i, Fidelity Research FR24mkII/FR MC201/Denon 103, Garrard 401, Audio Origami PU7/Denon DL110/Graham Slee ERA Gold Reflex,  The Messenger mkIII, Audion Golden Dream, Avantgarde Duo Mezzo, Chord Company, Fat LMC.
Skink_123
Bransjeaktør
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1128 Lagt ut: juni 05, 2010, 02:14:32 »

Skal ikke si hvilke assosiasjoner jeg får men dette er jo bare helt kanon, et bilde med stereoen OG sykkelen! Det vil komme lignende i min tråd! Kan ikke være dårligere!

Herlig!
Loggført

Adyton Imagic 2.0 TC, 2 AP Rhea II, Avid Acutus Reference SP, SME 309, Lyra Skala, Burmester 100, Adyton Cordis 1.7 Signature, Nordost Valhalla platespillerkabel, Nordost Red Dawn HT og XLR, skilletrafo til Odin 2,5m power til QB8 og 7 Magus med nye stikk til anlegget. Norsejumpers, Titan og Bronse Sort Kones. Aavik, Target
johnnygrandis
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Hi-Fi slave

« Svar #1129 Lagt ut: juni 05, 2010, 07:57:53 »

Sånn tråsykkel kjøring er jo helsefarlig blant alle disse billistene som opptar kjørefeltet..... Gliser
Fin sykkel.
Loggført

Accuton !!
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1130 Lagt ut: juni 05, 2010, 10:07:44 »

Skal ikke si hvilke assosiasjoner jeg får men dette er jo bare helt kanon, et bilde med stereoen OG sykkelen! Det vil komme lignende i min tråd! Kan ikke være dårligere!

Herlig!

En Cannondale på en seng av britiske førsteutgivelser med Gentle Giant...nice Gliser

Sånn tråsykkel kjøring er jo helsefarlig blant alle disse billistene som opptar kjørefeltet..... Gliser
Fin sykkel.

Hah, jeg kommer ikke til å oppta noe kjørefelt med denne sykkelen, helt sant!
Det er "single track", "big air", og "drops" som gjelder (har jeg lest på nettet Gliser)
Loggført

Nils

RoDa
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1131 Lagt ut: juni 05, 2010, 16:01:02 »

Du er snill med kona di, Kjoenik! Fin damesykkel det der.  Kult

R
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1132 Lagt ut: juni 05, 2010, 20:10:19 »

Du er snill med kona di, Kjoenik! Fin damesykkel det der.  Kult

R

Noen som vet hvor jeg kan finne en fin kurv til å feste på styret, til blomstene...?
Loggført

Nils

FallenA
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

We are monkeys with money and guns.

« Svar #1133 Lagt ut: juni 05, 2010, 20:15:47 »

http://www.petshopgirls.no/html-sider/Shopping%20Reiseutstyr/Sykkekurv-rotting.asp

Gliser

Gliser Gliser
Loggført

kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1134 Lagt ut: juni 06, 2010, 00:51:15 »

Gliser

Svigerinnen min har en australsk terrier (den til høyre), så da er vi der!
Loggført

Nils

RoDa
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1135 Lagt ut: juni 06, 2010, 08:23:05 »

Du har jo verken skjermer eller bagasjebrett heller? Fikk den billig den der håper jeg?  Øyerulling

R
Loggført
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1136 Lagt ut: juni 06, 2010, 21:54:11 »

Du har jo verken skjermer eller bagasjebrett heller? Fikk den billig den der håper jeg?  Øyerulling

R

Alt er relativt...
Loggført

Nils

Skink_123
Bransjeaktør
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1137 Lagt ut: august 22, 2010, 16:08:13 »

Plateleveranse på sykkel over rallarveien må nok vente på seg! Det ble fredagsbirken isteden! Vi får se hva som skjer når snøen faller!

Mvh
Loggført

Adyton Imagic 2.0 TC, 2 AP Rhea II, Avid Acutus Reference SP, SME 309, Lyra Skala, Burmester 100, Adyton Cordis 1.7 Signature, Nordost Valhalla platespillerkabel, Nordost Red Dawn HT og XLR, skilletrafo til Odin 2,5m power til QB8 og 7 Magus med nye stikk til anlegget. Norsejumpers, Titan og Bronse Sort Kones. Aavik, Target
kjoenik
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #1138 Lagt ut: september 04, 2010, 22:20:50 »

Får håpe du kom deg gjennom Birken Øystein, uten dritalvorlige følger (if you catch my drift...? Blunker)

Her har det kommet nok en boks på plass.
Fruen er i Paris med venninner. Det kan jo betraktes som et audiofilt overgangsvindu, og da må man handle kjapt og kontant.

Det dreier seg om den svarte boksen.

Det er en JL Audio Fathom 110, lukket kasse, 10 tommer, 900W forsterker.

Kjørte automatisk set-up i går, ved hjelp av målemikrofon. Denne tar vekk peakene, men gjør ikke noe med dippene.
Kjører med delefrekvens på 30hz og 24dB LP-filter.

Synes den integreres meget bra allerede. Med ytterligere justeringer skal det nok bli helt supert. Elementet skal vel også gå seg litt til.
Mahlers 2.symfoni med Bernstein satt som et skudd i formiddag. Fundamentet blir bedre. Man får med seg mye ekstra informasjon helt der nede. Og det er ofte mye informasjon der nede. Og ikke minst gir suben en flott "ambiance", følelse av luft eller romfølelse. Vet ikke helt hvordan jeg kan beskrive det. Det er lettere å høre akustikken i opptaksrommet, f.eks en konsertsal.

Ser frem til å bli litt mer aktiv på besøksfronten nå som høsten kommer snikende. Audiofilien lever ihvertfall i beste velgående etter en lavaktivitetsperiode de siste månedene. Alle kan ha godt av en liten pause nå og da, for å få litt perspektiv på tingene, imho Glad

Loggført

Nils

gut_man
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Medlem av Hornalliansen og NBPM

« Svar #1139 Lagt ut: september 04, 2010, 23:49:16 »

Grattis med nyanskaffelsen. Håper du får integrert den tilfredsstillende, for med habil hjelp i bassområdet er jeg styggredd at anlegget ditt når nye høyder Glad For egen del har jeg slitt med å få integrert sub i systemet før jeg fant en måte som kuttet hovedhøyttalernes bassrespons. Kan lett bli litt for puklete og rart i overlappingsområdet. I så måte er nok en sub med korreksjonsmuligheter en helt annen verden. Håper å få kjangs til å høre anlegget ditt med en godt integrert sub.
Loggført

Avantgarde Duo Omega,DefinitiveTechnology Supercube Ref
PC m/Lynx AES16e, dCS Paganini dac
Aesthetix IO signature, VPI TNT m superplatter og oppgraderinger,Lenco PTP4, Kuzma 4point,Airtangent reference, Airtangent 2b,Dynavector DRT XV-1s,Van den Hul the Canary, VdH Grasshopper GLA
Aesthetix Callisto, BorderPatrol S10 exd
Sider: 1 ... 54 55 56 [57] 58 59 60 ... 89   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia