Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 47   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: OMF's anlegg!  (Lest 71888 ganger)
0 Medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.
Peter
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Stereo i surround

« Svar #60 Lagt ut: august 21, 2007, 14:14:34 »

Da er det bare å løpe - for å kjøpe! Enormt potensiale!!!
Loggført

Meridian G92  --> Beolab 3 + JL Audio F110 
Surround HT: aluegg ala Kef drevet av B&O IcePower ASX2
Stereo i flere kanaler...
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #61 Lagt ut: august 21, 2007, 20:17:58 »

Derek Wilson i dag:
"The Finale currently uses a modified 10' Volt bass/mid driver in a sealed enclosure and I have been experimenting with the cone mass, suspension compliance, Bl (magnet strength) and voice coil design to find a way to make it compatible with a new version of my variable path length cancellation open baffle design.
The (prototype) results are now playing which gives the same (or slightly better) performance as the Angels with the Predator and Prey.
The Finale keeps everything in one "stack"  i.e. Predator on the bottom, new bass/mid driver on top of the Predator and the Prey sitting on top of the new bass/ mid driver. The total height of the Finale including spikes and Sorbothane pads is only 1255mm so it is not so huge that  it dominates a room (women don't like huge speakers!)  I think you will be amazed when you hear the two way Predator and Prey, then you will be over the moon when you hear the three way Finale."

Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
Stefan Audio Art USB kabel
Stefan Audio Art Endorphin HD800 kabel
JENO
Overivrig entusiast
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #62 Lagt ut: august 22, 2007, 16:20:45 »

Grastulerer igjen OMF med vanvittig kule høyttalere!

Og god tur til London Viking! Skulle gjerne invitert meg selv til en prøvelytt om Overkill havner på Skogn  Øyerulling (Bor selv i Trondheim).

Som horn-fan innrømmer jeg at det er få "dynamiske" konstruksjoner som vekker begjær, men dette kunne jeg virkelig tenkt meg å lytte til.

Uheldigvis er dette langt utenfor min finansielle rekkevidde. Trist

Er det forresten noen som har noe mer info om End Game?
Loggført
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #63 Lagt ut: august 22, 2007, 16:33:08 »

Derek om Conductor og End Game:
"The Conductor is a DEQX mother board, with the digital in / out board also installed, we also use the pre amp board.
We have our own linear fully discrete analog power supply, all our own solid core silver wiring, our own casework and top quality connectors.We also add our own USB input and our own high quality A to D converter. The Conductor performs way above the standard DEQX in all aspects. It makes the on board six channel DAC's really sing, I estimate 80% 0f the APL DAC performance, and has all the convenience of a remote controlled pre amp.

The End game is two unique Overkill Audio designed products combined in one box ; A six channel DAC and a six channel Vishay resistor based analog volume attenuator. This really is a breakthrough product and will be the subject of a white paper when the new web site goes live next month. The performance is genuinely so far ahead of all the usual suspects that it is pointless listing the comparisons."
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
Roysen
Gjest
« Svar #64 Lagt ut: august 22, 2007, 16:52:12 »

Hadde jeg bare kunne kvitte meg med mine Medea - ville jeg sterkt vurdert et nytt sett Finale. Ingen som har lyst på en billigere Manger løsning da (som i Medea)?

Mvh
Roysen
Loggført
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #65 Lagt ut: august 22, 2007, 19:07:42 »

Skal jeg noen gang ha Manger så blir det nok Overkill Blunker
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #66 Lagt ut: august 22, 2007, 23:14:30 »

Arti at det er flere som får opp øynene (eller var det ørene) for Manger Glad
Loggført

HaiFai: Teac VRDS T-1 == DP DAC 8.0 == DP BPC 7.0 == DPA 6.5 == Multicell mkIII
MiniKino: Sony S360 / Boxee BOX == Yamaha RX-V1067 == 2 x XTZ w12.16 ==  7 x Klipsch Reference
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #67 Lagt ut: august 23, 2007, 01:02:10 »

Arti at det er flere som får opp øynene (eller var det ørene) for Manger Glad
Enig, jeg har vært svært reservert da jeg ALDRI har hørt Manger spille godt. Etterå ha lest masse om Overkill så vekket det min interesse da Manger har stort (enormt?) potensial Glad
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
OMF
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #68 Lagt ut: august 24, 2007, 20:13:46 »

Hei!

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppsummering om hva som har skjedd frem til i dag, og hvordan det spiller i dag…..

Først vil jeg si at jeg har syntes det har vært vanskelig å høre forskjeller på ulike endringer – dette fordi jeg har byttet så mye utstyr den siste tiden, at lydbildet på en måte ikke har satt seg skikkelig.

Det første jeg gjorde var å koble til ekstern DAC. Da brukte jeg en EMM LABS DAC 6e SE. Dette gav ikke det løftet jeg hadde håpet på – det spilte vel egentlig dårligere enn direkte ut fra DEQX. Dette skyldtes trolig at jeg hadde for mye gain i systemet, og måtte redusere volumet med 20-25 dB digitalt. Jeg åpnet derfor opp begge DP A1S og justere ned gain til minimum, samt at jeg reduserte gain på de ulike kanalene i DEQX. Dette gav et løft med mer realisme og detaljer – jeg syntes vel subjektivt at det spilte omtrent som når Derek hadde stilt inn og brukte sine kabler. (Dette var slik anlegget stod når jeg hadde andre lyttekveld!)

Så lastet jeg ned den nye BETA softwaren til DEQX – denne takler 96kHz – og etter mye om og men, så greide jeg å få til å installere denne. Og jeg prøvde først bare DEQX uten ekstern DAC, og dette syntes jeg spilte litt bedre, så koblet jeg opp EMM LABS dacen, og kjørte hele systemet på 96kHz (Og 20 bit tror jeg det kommer ut fra Assemblage uppsampleren min).

Jeg rakk så vidt å koble opp dette på onsdag ettermiddag, og lot DACen og anlegget varme seg opp…..(Dacen blir ganske så varm…), og utpå kvelden satte jeg med ned for å høre litt musikk….og her har det skjedd noe……

(Jeg har ikke fått testet ulike samplingsrater ennå, så skal sjekke litt mer hvordan 44.1kHz og 48 kHz oppfører seg…)

Men….nå synes jeg utvetydig at det spiller bedre. Ikke natt og dag, ikke dramatiske, men likevel helt klart merkbart og viktig…..Lyden slipper høytalerne mer…rommet er blitt mer ekte og større…stemmer og rom har fått en litt ”dis” som gjør at det høres mindre ”hifi presist” ut og mer ekte – denne disen er kanskje støy fra opptaksrommet som kommer mer klart definert frem…... Det spiller også mer oppløst…………alt i alt så er det banket ned et par murstein til i veggen som skiller hifi-reproduksjonen fra live lyden.

Jeg har ikke korrigert for avvik i klangbalansen ved å bruke ekstern DAC.

Mvh
OMF
Loggført

Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #69 Lagt ut: august 24, 2007, 20:23:11 »

Glimrende lesning OMF Glad Alex Peychev, konstruktøren av min spiller, sa at han bare kan sette på en digital inngang på min spiller så kan jeg sende signalet digitalt inn i Deqx, så ta det digitalt ut igjen over til den digitale inngangen på spilleren og i DACene  og rørpreampen der Glad Mulig løsning det Glad Også tenker jeg på APL Hifi NWO-3GO, jeg har NWO-2 Glad
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
Rojoh
Gjest
« Svar #70 Lagt ut: august 24, 2007, 21:07:54 »

Hvordan vil du da få til den aktive filtreringen du trenger til Overkills høyttalermodeller?

Mvh. Johan
Loggført
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #71 Lagt ut: august 24, 2007, 22:08:24 »

Hvordan vil du da få til den aktive filtreringen du trenger til Overkills høyttalermodeller?

Mvh. Johan
Jævli godt spørsmål siden jeg vil (ikke sikkert ennå Blunker) måtte ha 4 eller 6 kanaler Glad Godt observert. Trenger 4 eller 6 utganger fra spilleren isåfall.
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
emotikon
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Er det rart det bikker over av og til....?

« Svar #72 Lagt ut: august 24, 2007, 22:29:54 »

Alt ordner seg for de kjekke og snille vet du  Glad
Loggført

mvh
emotikon

"Without music, life would be an error."
- Nietzsche

‎"Too many pieces of music finish too long after the end."
- Igor Stravinsky
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #73 Lagt ut: august 24, 2007, 22:36:31 »

Alt ordner seg for de kjekke og snille vet du  Glad
Hemmelig
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #74 Lagt ut: august 24, 2007, 22:36:40 »

Blunker
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
Rojoh
Gjest
« Svar #75 Lagt ut: august 24, 2007, 22:56:20 »

Nå kjenner jeg hverken APL eller DEQX i alle detaljer, men siden (slik jeg forstår) APL lager modifiserte analoge utg.buffere og DACer?, så lar det seg kanskje gjøre å få laget en 4 eller 6-kanals DAC/pre basert på kretsene fra din eksisterende spiller?

Mvh. Johan
Loggført
Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #76 Lagt ut: august 24, 2007, 23:07:22 »

Nå kjenner jeg hverken APL eller DEQX i alle detaljer, men siden (slik jeg forstår) APL lager modifiserte analoge utg.buffere og DACer?, så lar det seg kanskje gjøre å få laget en 4 eller 6-kanals DAC/pre basert på kretsene fra din eksisterende spiller?

Mvh. Johan
Det var noe slikt jeg tenkte ja Glad
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
OMF
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #77 Lagt ut: august 25, 2007, 13:13:30 »

Hei!

Nå vil jo jeg i løpet av et par måneder få svar på om End Game faktisk er bedre enn DEQX + EMM LABS DAC 6e Se. Hvis den er det - så vil jeg vil ikke anbefale å lage deg en spesiell APL spiller med innebygd 4/6 kanals DAC/volum - for det første vil det nok trolig ikke spille bedre enn End Game, og det vil være veldig vanskelig å få solgt en slik spiller etterpå....Skulle du ende opp med ett sett Overkill høytalere er det jo alltid mulighet for å låne min EMM LABS for å se hva en god DAC gjør....Dessuten skal utseendde på eng Game bli bra...!

Må si at jeg har store forhåpninger til End Game...som Derek sier...de har et enormt fortrinn når de utvikler elektronikk.....De har Prey til å høre etter forskjeller...og det er klart, har du bedre høytalere til å lytte på forskjellene du gjør på elektronikken, så er det lettere å finne de små forksjellene!

Mvh
OMF
Loggført

Viking
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Elektrostatfan!

« Svar #78 Lagt ut: august 25, 2007, 14:07:48 »

Hei!

Nå vil jo jeg i løpet av et par måneder få svar på om End Game faktisk er bedre enn DEQX + EMM LABS DAC 6e Se. Hvis den er det - så vil jeg vil ikke anbefale å lage deg en spesiell APL spiller med innebygd 4/6 kanals DAC/volum - for det første vil det nok trolig ikke spille bedre enn End Game, og det vil være veldig vanskelig å få solgt en slik spiller etterpå....Skulle du ende opp med ett sett Overkill høytalere er det jo alltid mulighet for å låne min EMM LABS for å se hva en god DAC gjør....Dessuten skal utseendde på eng Game bli bra...!

Må si at jeg har store forhåpninger til End Game...som Derek sier...de har et enormt fortrinn når de utvikler elektronikk.....De har Prey til å høre etter forskjeller...og det er klart, har du bedre høytalere til å lytte på forskjellene du gjør på elektronikken, så er det lettere å finne de små forksjellene!

Mvh
OMF
Enig med deg der OMF Glad Takker for tilbudet om test av EMMLABS DACen, det kan tenkes jeg tar deg opp på det tilbudet Blunker
Jeg gleder meg, drar over til Derek i morgen tidlig kl. 07.30  Gliser
Loggført

Burson HA-160D
Sennheiser HD800
Psyklisten
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #79 Lagt ut: august 25, 2007, 21:09:47 »

Hva blir prisen på END GAME?
Loggført

1 pall med ICEPowerforsterkere - Shanling CD A10T - 2 x Behringer DCX2496 - Behringer SRC2496 - SLE V8Pro aktiv pre - Kimber og Supra kabler - DIY høyttalere med Seas og Beyma
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 47   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia