Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Annonsører:
Sider: 1 ... 7 8 9 [10]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: GrumpyPhile  (Lest 8434 ganger)
0 Medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

...bare hyggelige mennesker i OVK :-)

« Svar #180 Lagt ut: september 26, 2011, 22:34:00 »

Sitter i tankemodus om jeg skal tilby transporten og PSUen fra Audiomeca ny eier. Kanskje det kan dempe den verbale stemningen ... Less is more? -Eller hva tror du om det Paulsen?

Loggført

JR Trans Rotor|Reed|SME|ZYX|Benz|Shelter|Metronome|Audiomeca|VTL|Nordic Tone|Legenburg|Transp.Audio|FE Pagode Edition|DaaD|Furutech|Power Plant|5Tb serv
GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

La barna ta på varme radiorør først som sist-

« Svar #181 Lagt ut: september 26, 2011, 23:18:17 »

Ja , det har alltid vært meg ei gåte hvordan du har klart å få tak i slike silkestrøkene brukte flotte forsterkere , og fått nesten mer i innbytte enn hva du gav.

for å ikke snakke om den drillingen av armbordet , at TR gjør slikt for dekking av portopenger er en formidabel service.

Kjøpe platespiller og få fikset til eget ønske , ved å dekke portoen og godta litt ventetid , det er service det.

Glad

Hvor mye skal du ha for mecaen ? går den for 3.000 kroner komplett ?- da selvsagt uten tilkoplingskablene som jeg regner med du må beholde for å få tilkoplet noe annet.

Mvh Espen

Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #182 Lagt ut: september 26, 2011, 23:20:03 »

Ser det er en GJEST i tråden , Har du kona di som gjest ? Gliser

Mvh Espen
Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #183 Lagt ut: september 27, 2011, 07:01:54 »

Ja , det har alltid vært meg ei gåte hvordan du har klart å få tak i slike silkestrøkene brukte flotte forsterkere , og fått nesten mer i innbytte enn hva du gav.
for å ikke snakke om den drillingen av armbordet , at TR gjør slikt for dekking av portopenger er en formidabel service.
Kjøpe platespiller og få fikset til eget ønske , ved å dekke portoen og godta litt ventetid , det er service det.
 Glad
Hvor mye skal du ha for mecaen ? går den for 3.000 kroner komplett ?- da selvsagt uten tilkoplingskablene som jeg regner med du må beholde for å få tilkoplet noe annet.

Mvh Espen

Om du tenker på forsterkerne i Karnappet så har alle de siste vært kjøpt nye, men jeg har aldri tatt fått mer igjen mer ved innbytte/salg. Det er nesten en umulighet om man ikke driver kjøp/salg på fulltid. Det vet til og med Krokodillen, så vi klarer ikke å lure henne med dette heller Espen, men takk for forsøket  Gliser

For 3k skal du få lov til å ta på Audiomecaen Espen, men bare én gang.

Loggført

JR Trans Rotor|Reed|SME|ZYX|Benz|Shelter|Metronome|Audiomeca|VTL|Nordic Tone|Legenburg|Transp.Audio|FE Pagode Edition|DaaD|Furutech|Power Plant|5Tb serv
GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
Paulsen
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Shure thing

« Svar #184 Lagt ut: september 27, 2011, 07:04:01 »

Ha ha, dillen er her!!!!! Hmmm, vi må ta en prat på Bare Jazz, men du kommer kanskje ikke nå da? hehe
Loggført

Bryston
kaap
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #185 Lagt ut: september 27, 2011, 07:23:48 »

hmm jeg må bryte inn med et teknisk spørsmål... Drivverk har 3 dig.utganger, en xlr, en DIRECT rca og en STANDARD rca. Betyr det; DIRECT - den ærlige sannhet som finnes på plata, mens STANDARD - polert med "loudness-war" filter (slik at man får "Digitaly Remastred" fra CDr som ble gitt ut i forkant av loadnes-war).
Isåfall.. fancy greier!!

mvh
Loggført

HaiFai: Teac VRDS T-1 == DP DAC 8.0 == DP BPC 7.0 == DPA 6.5 == Multicell mkIII
MiniKino: Sony S360 / Boxee BOX == Yamaha RX-V1067 == 2 x XTZ w12.16 ==  7 x Klipsch Reference
pengesluk
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Den voldsomme helten som ikke frykter noenting

« Svar #186 Lagt ut: september 27, 2011, 07:54:25 »

Riktignok har krokodiller generelt svær kjeft, men Sluket i en jafs, DET er nok å gape over for mye!!!

Men det er Paulsen som er skurken her - oppfordrer jo til sivil ulydighet!  Jeg bare pensler ut alternative scenarioer slik jeg ser de. Og det er som alltid den fulle og hele objektive sannhet. Sluket calls 'em like he see's 'em!

For å smiske litt med tanke på et ev. senere besøk så får Kroko herved en flott kake!

I neste episode:  Krokodillen ber om Grumpy's hånd, og får den!

PS: Grumpy har byttet ut kanintøflene med Crocs - visstnok for å komme mer under huden på sjefen..
Loggført

IN OBLIVION VERITAS                                 

Zwangvolle Plage! Müh' ohne Zweck!           Siegfried er den voldsomme helten som ikke frykter noenting, og det gjenspeiles i det brutale og råe tonespråket.
Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #187 Lagt ut: september 27, 2011, 09:45:31 »

hmm jeg må bryte inn med et teknisk spørsmål... Drivverk har 3 dig.utganger, en xlr, en DIRECT rca og en STANDARD rca. Betyr det; DIRECT - den ærlige sannhet som finnes på plata, mens STANDARD - polert med "loudness-war" filter (slik at man får "Digitaly Remastred" fra CDr som ble gitt ut i forkant av loadnes-war).
Isåfall.. fancy greier!!
mvh

Hehe, "shitt in" er nok fremdeles "shitt out" kaap, uavhengig av hvilken output som kables opp. Hos meg har en safe løsning vært bruk av AES/EBU (XLR).

Riktignok har krokodiller generelt svær kjeft, men Sluket i en jafs, DET er nok å gape over for mye!!!

Dillen gir seg neppe før hun har prøvd Sluket. Så jeg ville nok ha beskyttet indefileten om jeg var deg.
Men, jeg er nok enig med deg at Paulsen ligger skrekkelig dårlig an.  Gliser Vi får drøfte forebyggende tiltak kommende torsdag.
Loggført

GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
JK
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

Jeg digger dette forum!

« Svar #188 Lagt ut: september 27, 2011, 12:18:44 »

Isåfall.. fancy greier!!

mvh

Fint å se min gamle spiller i slik glitrende stand Gliser
Ved digitaloverføring blir det brukt "filtre" i sender og mottaker for å sikre at signalet er i henhold til standarden som er bestemt for slik overføring, slik jeg har forstått det. Dette trodde ikke Pierre på, så derfor er ene utgangen filterløs.....Testet aldri dette selv....
Loggført

ARC CD5
ARC REF5  (Selger ARC LS26)
Von Schweikert Unifield 3
ARC REF210/BAT VK75/Kora Galaxy Reference
Renaissance Master Signalkabler +Renaissance Blue Signature høyttalerkabler
PS Audio P5
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #189 Lagt ut: september 27, 2011, 18:35:22 »

Glad

Mvh Espen

Om du tenker på forsterkerne i Karnappet så har alle de siste vært kjøpt nye, men jeg har aldri tatt fått mer igjen mer ved innbytte/salg. Det er nesten en umulighet om man ikke driver kjøp/salg på fulltid. Det vet til og med Krokodillen, så vi klarer ikke å lure henne med dette heller Espen, men takk for forsøket  Gliser

For 3k skal du få lov til å ta på Audiomecaen Espen, men bare én gang.

Glad Glad
Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #190 Lagt ut: september 27, 2011, 23:51:59 »

...for å ikke snakke om den drillingen av armbordet , at TR gjør slikt for dekking av portopenger er en formidabel service.

Nesten korrekt Espen.
Servicen til Trans Rotor begrenser seg i dette tilfellet til å være smidige nok til å påta seg et oppdrag med å tilpasse en konstruksjon etter Grumpyønske/-behov. Trans Rotor har nok tatt betalt for den jobben som er gjort med "drilling", fresing, tilpassing og innfelling av alufestet i armbordet, på en meget profesjonell måte. I dette tilfellet var det norsk importør av Trans Rotor som var skvær og tok denne kostnaden. Kall det gjerne formidabel service eller kundepleie. Vi kan heller ikke se bort i fra at servicen har vært en konsekvens av å ha båret ut et visst antall kilogram utstyr fra samme butikk.
-Jeg har hverken store nok eller harde nok baller til å si noe om kostnader knyttet til øvrige oppgraderinger av Orion-spilleren, i redsel for å bli Krokodillemat. Men, glad og fornøyd? - JA, det er Grumpy!  Gliser.

« Nyeste redigering: september 29, 2011, 10:32:58 av Grumpy » Loggført

GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
ssm
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #191 Lagt ut: september 28, 2011, 07:56:26 »

Ja m TR selger jo spillere i highend-land , og sågar strekker de seg vel en del de og , når noen ønsker spesielle ting.

Bruker du Autosol på meca-drevet , om ikke bør du selvsagt prøve , meget fint å jobbe med og rengjør for ALL oksidering også , for crome-overflater oksyderer , dermed blir det en gull/gråaktig hinne , jeg kan forsåvidt se på bildene , at dette ikke er noe stort problem hos deg Jan.... Gliser

Burde det vært en egen "high-end rens" på markedet for sånne flotte bokser , ? selvsagt burde det det , og burde være mer salgbart enn skinn-mus , plastcaps til ubrukte rca innganger og en del andre tvilsomme tweaks vi gjerne bare må ha.

jeg hadde sett for meg at produktet het : GRUMPY_SHINE Gliser

Espen
Loggført

Papphorn

Vpi

Mcintosh
pengesluk
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #192 Lagt ut: september 28, 2011, 08:37:49 »

Dersom El Croco er litt smart så kjøper hun sveisebriller til Grumpy så blir han ikke fristet av alt dette blanke.  Mannen er verre enn kråka, jo! Gliser Gliser

Men det er jo vakkert da, med en slik collage av flotte metallskulpturer. Skader ikke med slik estetikk. Gjør bare vondt i pungen(e)..  Men det problemet kan unngås, ihvertfall hva den ene pungen angår, bare å gjøre som sumo-bryterne og heise opp stasen før kampen. Meget nyttig teknikk. Så kan Dillen sparke løs..

To svensker sto en dag i Grebbestad og sparket hverandre i nøttene annenhver gang, så støvskya dreiv rundt øra på de. Så kom det en nordmann gående.

"Si meg, gjør ikke det der skrekkelig vondt da??"  sa nordmannen med et grøss og tenkte på sine egne sarte juveler.

"Nei"  stønner den ene svensken og stopper opp et øyeblikk. "Vi bruker selvsagt vernesko!"
« Nyeste redigering: september 28, 2011, 08:58:13 av pengesluk » Loggført

IN OBLIVION VERITAS                                 

Zwangvolle Plage! Müh' ohne Zweck!           Siegfried er den voldsomme helten som ikke frykter noenting, og det gjenspeiles i det brutale og råe tonespråket.
Grumpy
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #193 Lagt ut: september 28, 2011, 09:26:58 »

Trans Rotor lager vel solide spillere i alle prisklasser ssm, men for meg er det viktig at hele verdikjeden fra produsent til leverandør lytter til meg (og gjerne andre) som kunde de ytterst få gangene jeg har spesielle ønsker ifht. behov. -Og når jeg får tilbake mer enn forventet, så vet jeg å verdette det.

Når det gjelder kremer og rens, ønsker jeg ingen å få oppleve det fårete gliset til Grumpy klint på forsiden av en tube Mr. Grumpy-Shine Two-channel Luxury Wax med warning-etikett; "kun til utvortes bruk på stereo-utstyr". Men, resten av ideen er sikkert bra nok. -Når spinnesiden bruker hudkremer til smykkepris både dag og natt, kan jaggu vi få ha en tube alu-polish i skuffen.

Uansett Sluket, så trodde jeg du skulle prøve å gi meg gode råd og ikke Krokodillen. -Ikke usannsynlig at brillene mine er gjensveisa når jeg kommer hjem i ettermiddag. Ellers var du ørlite feig som ikke navnga den ene slosshanen i vitsen fra virkeligheten; nemlig Grebbestad-Cash. Men, det var vel riktig av deg å hensynta Personopplysningsloven inntil han får en partipolitisk rolle.

-Ellers sees vi vel nypolert og blanke i blikket på Bare Jazz i morgen?  
Loggført

GrumpyPhile
Oslo VinylKlubb
pengesluk
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #194 Lagt ut: september 28, 2011, 09:39:12 »

Qoute:  "-Ellers sees vi vel nypolert og blanke i blikket på Bare Jazz i morgen? "

Oh yes. Møt renvasket på kroppen og ta med mat for første dag. 

Loggført

IN OBLIVION VERITAS                                 

pengesluk
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #195 Lagt ut: september 28, 2011, 09:44:28 »

Du tar feil mht. nevnte svenske. Kan ikke ha vært vedkommende.    'Cause he ain't got no balls.." Gliser Gliser Gliser   Tøffe svensker skulle holde seg hjemme og ta i et tak - ikke snike seg over til melk & honninglandet for den reneste slaraffentilværelse.
Loggført

IN OBLIVION VERITAS                                 

cash 63
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

If the kid's are united.

« Svar #196 Lagt ut: september 28, 2011, 20:17:01 »

Du tar feil mht. nevnte svenske. Kan ikke ha vært vedkommende.    'Cause he ain't got no balls.." Gliser Gliser Gliser   Tøffe svensker skulle holde seg hjemme og ta i et tak - ikke snike seg over til melk & honninglandet for den reneste slaraffentilværelse.
Sluket: kan bekrefte att baller og hele paketet virket alldeles utmerket ikke mange timer før du skrev ditt inlegg Glad
dessutom lett-tilgjengligt for fysisk/visuell kontroll om ev tvil Blunker
Ellers er det fort gjort og bli dratt inn i den Norska latskapen på jobb her, stå og røka drikke coca-cola om dagen Tvilende og tilråga på allt
syte om mer betalt. Før dette krevs det defenitivt Baller  Sjokkert så Gud vete Fan hur det er stellt her egentlig Tvilende

Den Svenske vitsen var fin den Osteaktig minner meg om en tidl kollega fra Dumbås? som etter varje helg- fri lært sig en ny vits bare før oss
Svenske medarbeider skyld, det satt vi virkelig pris på Gliser
Loggført

Chapter precis 250S , Focal 1037be, Meridian G08.2, velodyne spl-1200 ultra, Nottingham analog Hyperspace/Phantom B-44, ASR mini basis Exlusive mkll, Zyx 4D, VPI 16.5.
Kabler: HT-Chord signature, Analysis plus siver oval xlr, Analysis poweroval ll

Hjemmekino: Benq 8720,Sony bdp 580, Yamaha rxv1067. Dreamscreen 92"
cash 63
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

If the kid's are united.

« Svar #197 Lagt ut: september 30, 2011, 19:28:21 »

Beklager om siste inlegg var noe surt Tvilende men kom hem etter en jævlig dag på jobb, då en betong-pumpe sjåfør prøvd og klemme armen av meg med pumpen, klønete/ouppmerksamt Rekker tunge
Itilleg lese noe om "no balls" etter ha jobbet videre med en armbue som såg ut som krokodillen haft i kjæften!
Men bare lugn belaster ikke vælferd staten med utgifter for dette nei!!!
Ett par starkøl og Patricia Barber på vinyl som plaster på såren ikveld Glad før neste økt Blunker

Loggført

Chapter precis 250S , Focal 1037be, Meridian G08.2, velodyne spl-1200 ultra, Nottingham analog Hyperspace/Phantom B-44, ASR mini basis Exlusive mkll, Zyx 4D, VPI 16.5.

pengesluk
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

« Svar #198 Lagt ut: september 30, 2011, 19:39:48 »

Synd du ikke kunne komme på BJ i går, Cash!!  Men du kan heller be meg på en øl og film ved en annen anledning.  D trenger ikke deppe fordi vi småmobber deg litt - det er bare fordi vi er glad i deg det, vet du! Du er på topp tre lista over "All time nice Swedish guys"  så du må ikke klage!

Synd med armen - håper det ikke ble noe varig og at du grisebanka tosken og kjørte betongslangen opp i Dajmkrysset på'n Gliser Gliser
Loggført

IN OBLIVION VERITAS                                 

cash 63
Hifi Freak
Utlogget Utlogget

If the kid's are united.

« Svar #199 Lagt ut: september 30, 2011, 21:47:08 »

Synd du ikke kunne komme på BJ i går, Cash!!  Men du kan heller be meg på en øl og film ved en annen anledning.  D trenger ikke deppe fordi vi småmobber deg litt - det er bare fordi vi er glad i deg det, vet du! Du er på topp tre lista over "All time nice Swedish guys"  så du må ikke klage!

Synd med armen - håper det ikke ble noe varig og at du grisebanka tosken og kjørte betongslangen opp i Dajmkrysset på'n Gliser Gliser
Armen ok nå, klarer og utrette mine behov selv igen Osteaktig Som Dalmas er man litt treg født blev forbannet på den djævlen
alltforseint Øyerulling
Her blir det film utover høst/vinter nytt fremvisn utstyr i hyllene nå....
Loggført

Sider: 1 ... 7 8 9 [10]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Linker til omtaler
Søk i Wikipedia